Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:32

Iemand die een week niet naar de paarden kijkt is niet strafbaar. Verder weet je de reden ook niet. En wat moet je nou met de partij voor de dieren? Je kunt wel als een kip zonder kop allemaal mails versturen maar kom dan eerst alsjeblieft met iets constructiefs en niet met van die vaagheden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:03

Toch jammer dat hier wel ophef over gemaakt wordt (geheel terecht trouwens) maar dat ik vorig jaar weinig van het optreden van een aid gemerkt heb, toen zijn 3 van de 4 pony's doodgegaan door grove verwaarlozing, maar dat was toen blijkbaar niet interessant genoeg.

moki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:03

Vaagheden ?Je kan pas concreet iets doen als er een officiele instantie meewerkt en
dat is de opzet ,
en iemand die alleen maar paardjes koopt om te hebben en niet de gevolgen en verplichtingen
inziet is geen handelaar maar een martelaar.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:38

LoveLeandro schreef:
Rody01 schreef:
Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?
Oké een dood paard in de wei laten liggen is niet netjes.

Nou, ik hoop dat ik nu een hoop heb duidelijk gemaakt Bloos

Ik weet niet of dit waar is, maar dit bedoel ik dus met dat we niet te vroeg moeten (ver)oordelen. Wie is er allemaal geweest? Wie kent deze man al jaren? Wie ís deze man?
Ja idd, niemand van ons. We kunnen wel heel boos worden op die man, maar we weten niet eens of hij wel echt zo slecht is..
Daarom kunnen we het (ver)oordelen beter overlaten aan mensen die wel weten wat er aan de hand is.

En ja, ik ken hem al JAAAAREN!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:17

Mij gaat het niet eens zozeer om de man.. Ja deels wel natuurlijk.. Maar dat Nederland zo verd*mde scheef in elkaar zit.. Wat dat betreft heb ik liever Amerika

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:38

KiWiKo schreef:
dat vraag ik niet Lachen ik vraag of die honderd die bij jou staan ook het achtergebleven kneuzen spul is....... jeweet wel het alleronderste segment van de markt

PARDON?
kneuzes spul?
Het gaat hier om paarden, levende wezens die het ook niet kunnen helpen hoe ze er nou uit zien.
Beetje raar, maargoed respect is soms ver te zoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:49

Rowan_ schreef:
KiWiKo schreef:
dat vraag ik niet Lachen ik vraag of die honderd die bij jou staan ook het achtergebleven kneuzen spul is....... jeweet wel het alleronderste segment van de markt

PARDON?
kneuzes spul?
Het gaat hier om paarden, levende wezens die het ook niet kunnen helpen hoe ze er nou uit zien.

net zoals onder de mensen heb je onder de paarden ook de dieren die nergens goed genoeg voor zijn....... qua lijf, qua gezondheid.......

en die gaan van markt naar markt.......... noemen we handelspaarden in het lagere segment......

heeft niks met respect te maken........ die dieren hadden allang dood moeten zijn voordat ze ooit op de markt terecht waren gekomen.........

en ik denk dat mijn denkwijze meer respect toont voor het wezen paard dan de jouwe!

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:39

zijn er al foto's van vandaag?
Schijnheilig
ben wel benieuwd namelijk wat het bezoek van een aantal bokkers heeft opgeleverd

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:59

vandaag was het weer in drenthe actueel!
Zodra het kan zal ik proberen de link te plaatsen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:06

ben nu ook wel zeer benieuwd naar foto's

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:13

is het niet makkelijker om 1 van de 2 topics te sluiten? want er zijn er nu 2 open over nietap..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:20

Rowan_ schreef:
KiWiKo schreef:

PARDON?
kneuzes spul?

vind ik ook...trouwens een kneus kan er prachtig uitzien hoor,als er tijd ,geld en aandacht aan besteed word....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:32

wij hebben ook een kneus op stal, als gezelschap!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:37

Heb niet alles gelezen maar dat er bij de eigenaar iets niet goed in de zorg voor zijn dieren zit mag duidelijk zijn. (zacht uitgedrukt)
Zogenoemde kneuzen kan je idd een prima leven geven als gezelschapspaard of zo gewoon een goed leven geven door er goed voor te zorgen.
Als ze bij figuren terecht komen die nog even een slaatje uit ze willen slaan en voor de rest elke zorg laten ontberen dan zouden juist organisaties als dierenbescherming en aid vooraan in de rij moeten staan om ze te helpen. (zeker in dit soort schrijnende gevallen)
Helaas lijken deze organisaties en ook onze regering die wel hard roepen dat er iets aan dierenwelzijn en recht moet worden gedaan er dus geen ene moer aan doen.
We mogen hopen dat er ooit wetten en straffen komen die ook maar in de schaduw kunnen staan van die in Amerika.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:18

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:41

Iedereen wil hier Nederland, Amerika als voorbeeld doen nemen.
Hoe gebeurt het dan juist in Amerika? Ik ben hier namelijk helemaal niet van op de hoogte.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:25

Moderatoropmerking:
Voordat hier foto's worden geplaatst waarschuw ik alvast. Deze foto's worden verwijderd, tenzij de eigenaar van de pony's zelf toestemming heeft gegeven dat de foto's geplaatst mogen worden.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:44

foto's???

bedankt voor het bericht a_lette!
nou doe ze dan via pb?
ik ben wel benieuwd Tong uitsteken Haha!