Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
buster4ever schreef:pff die foto is echt walgelijk t lijkt mij idd een jong paard...
ik hoop dat ze t dier eerdaags toch echt laten ophalen door de rendac ofzo want zo krijg je wel ziektes enz
en als t paard zogezegd uit sloot is gehaald waarom zie je dan geen sleepsporen??
pharagirlke schreef:moretje schreef:jeetje ja, vraag ik me ook af.
daarentegen vind ik het zielig voor het dier, want hij heeft ongetwijfeld geleden, hij is immers dood. Of hij moet een acute hartstilstand o.i.d. gehad hebben.
Ik snap ook niet dat ze er niet even op zijn minst een zeil over heen hebben gelegd. Belachelijk gewoon. Dood of niet, ik vind het niet kunnen.
Denk je dat het voor het paard uit maakt of die lijd terwijl er een mens op staat te kijken, of alleen? Elk paard dat sterft lijd of heeft geleden. Simple as that, sterven is niet leuk, romantiseer inslapen ook maar niet.
Beaux schreef:We leven echter met z'n allen híer in een welvarend land. Vergelijken met hoe het nóg slechter kan of nog immoreler is gewoon niet aan de orde toch? Het zal het land zijn naast dat waar je paarden lopen.... Zo gaan we hier (dacht ik toch) niet met onze dieren om. Levend of dood.En jongens kom op, het is een dier en geen mens, in arme landen liggen er dode mensen langs de weg, dat is veel erger.
paars schreef:Beaux schreef:We leven echter met z'n allen híer in een welvarend land. Vergelijken met hoe het nóg slechter kan of nog immoreler is gewoon niet aan de orde toch? Het zal het land zijn naast dat waar je paarden lopen.... Zo gaan we hier (dacht ik toch) niet met onze dieren om. Levend of dood.En jongens kom op, het is een dier en geen mens, in arme landen liggen er dode mensen langs de weg, dat is veel erger.
En het dier merkt er niets meer van, maar wij wel. Ik ook, kilometers ervandaan. En ik vind het belachelijk.
Citaat:Ik maak me eerder zorgen om een eventuele eigenaar die idd in het ziekenhuis ligt oid die hier geen weet van heeft.... Je zou maar in je weide komen en je dier zo zien liggen..... En dan nog een hoop heisa en politie op je kap ook omdat een of andere randdebiel beweerd dat je het dier verwaarloost hebt. Kan net zo goed van wat anders gestorven zijn dan van verwaarlozing. Ik vind hem er eerlijk gezegd niet echt ondervoed uit zien oid.
Wat gebeurt er eigenlijk met een paard als de eigenaar sterft en geen verdere familie meer heeft? Wordt dat dier dan opgeëist? Lijkt me niet onlogisch dat er dan niemand echt "weet" heeft van dat ding?
Mar77 schreef:reddingsactie 2008 voor een kadaver
paars schreef:Het zegt iets over de méns Iepsel. En dat jij en nog wat anderen daar totaal aan voorbij gaan is bijzonder. Bijzonder jammer. Ik weet dat er websites te óver zijn waar nog meer narigheid te zien is, maar daar gaat het hier niet over. Ken je het spreekwoord: verbeter de wereld, begin bij jezelf? Als iedereen er z'n schouders over ophaalt, dan ligt er over 3 jaar (=zwaar overtrokken weliswaar) op iedere hoek van het land een dode koe, paard of schaap. Om 30E rendac uit te sparen.