Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:57

Wat een ophef, het gaat meer dan waarschijnlijk om een verdronken kadaver waarvan men heeft verzuimd het te laten ophalen.

Ayasha
Blogger

Re: Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:58

buster4ever schreef:
pff die foto is echt walgelijk t lijkt mij idd een jong paard...
ik hoop dat ze t dier eerdaags toch echt laten ophalen door de rendac ofzo want zo krijg je wel ziektes enz
en als t paard zogezegd uit sloot is gehaald waarom zie je dan geen sleepsporen??

maar goed dat je zoveel foto ziet Knipoog als dat op een relatief degelijke manier is gebruikt, hoef je niet perse sleepsporen te zien, het gras zou al lang weer recht op staan en het paardenlichaam is te zacht op de grond echt te beschadigen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:01

Bovendien zijn met dit weer de sleepsporen allang weggespoeld.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:03

Is bij het eruit slepen dan ook geen eigenaar verwittigd? Dat dit zomaar mag.. Je mag een dood dier niet eens onbedekt op je erf aan de straat leggen als er verder niets aan te zien is, als dit kadaver zo voor voorbijgangers in het zicht ligt is dat toch wel schokkend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:04

Als ze een melding krijgen dat er een paard in een sloot ligt, dood of levend, wordt dat eruit gehaald. Een dood dier verontreinigt het oppervlaktewater.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:10

Een dood kadaver een meter bij de sloot vandaan verontreinigt het oppervlakte water niet??

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:15

idd met dit weer worden de sleepsporen weggespoelt..
Sneppie volgens mij wel Bloos! vooral omdat ie zo kort naast de sloot ligt idd..
maar lijkt ook net of ie nog heeft geprobeerd op te staan, je ziet psies waar ie gelegen heeft (ligt nog steeds dan) weet niet hoe ik 't anders moet uitleggen...

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:17

beetje raar allemaal...

is er al meer nieuws hierover??? of wordt dit gewoon in de doofpot gestopt straks :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:19

Ik gok dat het dode paard allang in de Rendac auto is verdwenen...

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:28

nou allang:S ik mag hopen dat het paard idd eindelijk is opgehaald....

en tuurlijk, paard voelt niets meer, maar daarom hoef je het nog niet zolang te laten liggen zonder ook maar een zeiltje eroverheen te leggen... het is gewoon niet netjes... als een mens is doodgegaan laten we het terwijl we het weten ook niet liggen weg te rotten toch??? en nee een paard is niet te vergelijken met een mens, maar ik vind dit gewoon niet kunnen in zon weiland... in een natuurgebied waar niemand komt en dat het voor de vleeseters blijft liggen ok, maar zo nee.. helamaal als ik lees dat het vorige week al uit het water is gehaald :S kunnen ze toch net zo goed gelijk even netjes opbergen??? dan is het ook in 1 keer afgehandeld....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:28

Ik heb de Gemeente Noordenveld (waar Nietap onder valt) een mailtje gestuurd. Dan dóe ik voor m'n gevoel nog iets voor dat dier.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:38

He jakkes, dat is vlak bij mij.. geen idee waar dit weiland ligt, en eerlijk is eerlijk, ik kan me er niet toe zetten om te gaan zoeken.. Hoop dat het beestje snel weg word gehaald, (je zal dit maar tegenkomen als wandelaar..) en dat het geen lange lijdensweg heeft gehad..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:40

pharagirlke schreef:
moretje schreef:
jeetje ja, vraag ik me ook af.

daarentegen vind ik het zielig voor het dier, want hij heeft ongetwijfeld geleden, hij is immers dood. Of hij moet een acute hartstilstand o.i.d. gehad hebben.

Ik snap ook niet dat ze er niet even op zijn minst een zeil over heen hebben gelegd. Belachelijk gewoon. Dood of niet, ik vind het niet kunnen.

Denk je dat het voor het paard uit maakt of die lijd terwijl er een mens op staat te kijken, of alleen? Elk paard dat sterft lijd of heeft geleden. Simple as that, sterven is niet leuk, romantiseer inslapen ook maar niet. Knipoog

ik bedoelde meer dat ik het niet waardig vind, dat ze er geen zeil (op zijn minst) overheen hebben gelegd Knipoog
maar ik snap je punt Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:41

Nu lijdt het in ieder geval niet meer en ik kan me niet voorstellen dat het er nog ligt, het is vast allang opgehaald.
En jongens kom op, het is een dier en geen mens, in arme landen liggen er dode mensen langs de weg, dat is veel erger. Natuurlijk had de eigenaar het dier netjes op moeten laten halen of een zeil eroverheen maar nog niemand hier weet wat de reden is waarom dit mis is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:45

Precies, er wordt maar raak gespeculeerd, sommigen menen zelfs te zien dat het dier heeft geleden, aan de hand van een klein fotootje. Natuurlijk is het goor dat het kadaver daar een week heeft geleden maar het beest zelf merkt er niks meer van.
En over de beschadigingen aan het dode dier, een dier wat in een sloot ligt ontbindt al voor een groot deel. Kans is groot dat het, indien het in een sloot heeft gelegen, al voor een deel uit elkaar is getrokken. Daar wat eksters, roeken en misschien vossen, katten en honden bij en dan krijg je minder smakelijke plaatjes.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:48

Beaux schreef:
En jongens kom op, het is een dier en geen mens, in arme landen liggen er dode mensen langs de weg, dat is veel erger.
We leven echter met z'n allen híer in een welvarend land. Vergelijken met hoe het nóg slechter kan of nog immoreler is gewoon niet aan de orde toch? Het zal het land zijn naast dat waar je paarden lopen.... Zo gaan we hier (dacht ik toch) niet met onze dieren om. Levend of dood.

En het dier merkt er niets meer van, maar wij wel. Ik ook, kilometers ervandaan. En ik vind het belachelijk.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:52

Allemachtig.........een dood peerd en bokt is over de rooie, wat gespeculeer heen en weer en het is een halsmisdaad. Fris is anders, maar heb toch het idee dat het het paard nog langer worst zal zijn of hij wordt opgegeten door vossen oid of dat Rendac hem in een vrachtwagen kiepert..........

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:55

paars schreef:
Beaux schreef:
En jongens kom op, het is een dier en geen mens, in arme landen liggen er dode mensen langs de weg, dat is veel erger.
We leven echter met z'n allen híer in een welvarend land. Vergelijken met hoe het nóg slechter kan of nog immoreler is gewoon niet aan de orde toch? Het zal het land zijn naast dat waar je paarden lopen.... Zo gaan we hier (dacht ik toch) niet met onze dieren om. Levend of dood.

En het dier merkt er niets meer van, maar wij wel. Ik ook, kilometers ervandaan. En ik vind het belachelijk.

Wat merk jij er van dan?? Afschuw van het fotootje?? Dan heb ik wel een aantal websites waar je slapeloze nachten van krijgt, landen waar dit eerder regel is dan uitzondering. BEn het er mee eens dat het wel zo netjes is om een kadaver op te laten halen. Maar het is DOOD.......het merkt er niks meer van hoor.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:57

Het zegt iets over de méns Iepsel. En dat jij en nog wat anderen daar totaal aan voorbij gaan is bijzonder. Bijzonder jammer. Ik weet dat er websites te óver zijn waar nog meer narigheid te zien is, maar daar gaat het hier niet over. Ken je het spreekwoord: verbeter de wereld, begin bij jezelf? Als iedereen er z'n schouders over ophaalt, dan ligt er over 3 jaar (=zwaar overtrokken weliswaar) op iedere hoek van het land een dode koe, paard of schaap. Om 30E rendac uit te sparen.
Laatst bijgewerkt door paars op 27-11-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:58

Eerlijk gezegd maak ik me drukker om lévende paarden die tot de knieen in de blub staan dan om een dode die half is aangevreten.... en wake up Paars, dit is slechts een incidentje.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:58

Citaat:
Ik maak me eerder zorgen om een eventuele eigenaar die idd in het ziekenhuis ligt oid die hier geen weet van heeft.... Je zou maar in je weide komen en je dier zo zien liggen..... En dan nog een hoop heisa en politie op je kap ook omdat een of andere randdebiel beweerd dat je het dier verwaarloost hebt. Kan net zo goed van wat anders gestorven zijn dan van verwaarlozing. Ik vind hem er eerlijk gezegd niet echt ondervoed uit zien oid.

Wat gebeurt er eigenlijk met een paard als de eigenaar sterft en geen verdere familie meer heeft? Wordt dat dier dan opgeëist? Lijkt me niet onlogisch dat er dan niemand echt "weet" heeft van dat ding?

wie weet hebben ze inderdaad het dier laten liggen omdat de eigenaar nog niet wist dat het zijn of haar paard was?
Dat ze wachten op de eigenaar voor bevestiging..Dat kan natuurlijk ook? Verder denk ik gewoon dat het diertje pech heeft
gehad uitgeschoven in de modder, HUP de sloot in waarbij hij misschien gewond is geraakt, en te laat is gevonden...

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:04

reddingsactie 2008 voor een kadaver Nagelbijten / Gniffelen

zal vast wel een reden voor zijn dat ie daar nog ligt. En dat er dan wat aan geknabbeld word, tja dat is echt de natuur....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:11

Mar77 schreef:
reddingsactie 2008 voor een kadaver Nagelbijten / Gniffelen

Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:12

Moderatoropmerking:
Wederom het verzoek om niet te gaan speculeren hoe het kadaver daar terecht is gekomen en hoe het dier is gestorven. Bedankt Lachen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:02

paars schreef:
Het zegt iets over de méns Iepsel. En dat jij en nog wat anderen daar totaal aan voorbij gaan is bijzonder. Bijzonder jammer. Ik weet dat er websites te óver zijn waar nog meer narigheid te zien is, maar daar gaat het hier niet over. Ken je het spreekwoord: verbeter de wereld, begin bij jezelf? Als iedereen er z'n schouders over ophaalt, dan ligt er over 3 jaar (=zwaar overtrokken weliswaar) op iedere hoek van het land een dode koe, paard of schaap. Om 30E rendac uit te sparen.

Ben 't met je eens hoor.
Ik vind het ook belachelijk en daar hebben we alle recht toe. Iemand hoeft je niet te vertellen of jij het op kilometers afstand niet belachelijk mag vinden.

Maar ik vraag me nog steeds wel af, hoe het er inmiddels voor staat...

edit: schrijffoutje weggehaald