Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:28

@annymo: top!! hoe gaat het nu ??ben echt blij voor je.. ik zat met me moeder te kijken en die verkoopster is echt zo'n naar mens !!
waren allebij blij dat jij gewonnen heb en hoop dat die vrouw niet door blijft gaan met advocaten en dat jij gewoon lekker van je paardje kan genieten
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 19-11-08 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:28

Ik heb het ook gezien en vond ook zeker dat het meisje gelijk had!
Annemiek: Ik ben blij dat je gelukkig bent met je paardje!
Ik vind het een kei leuk dier! Tong uitsteken veel plezier en geluk nog met hem!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:34

Euuuhhh ..
Dat Annemiek zich hier komt verdedigen kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen, maar de reactie van haar schoonzusje gaat me iets te ver? Het is commentaar op een programma van tv, dit kan je verwachten wanneer je om televisie bent. Het lijkt me niet dat ze Annemieke verplicht hebben om mee te doen met dit programma?

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:34

Kop meis. Trek het je niet aan. Op bokt worden nou eenmaal meningen gegeven.
Je hebt gewonnen en daar gaat het om. Hoop dat je nog lang van de paard zal genieten en hoop niet dat je er nog nasleep zal krijgen.
P.S. Wat een zuur hoofd kon de tegen partij trekken. Alleen al daarom krijg je mij sympathie.
Laatst bijgewerkt door naffie op 19-11-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:41

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. Houden we het hier wel even netjes zonder elkaar aan te vallen op niveau? Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:05

annymo schreef:
hallo mensen hier ben ik dan annemiek!
jammer dat jullie allemaal zo vel reageren maar goed ik ben inderdaad 26 en zit gewoon op hbo bedrijfskunde nog een jaar en dan ben ik klaar en dan zal ik ook wel meer gaan verdienen hoor net als jullie!!! jammer dat ik dit allemaal moet uitleggen dat zou niet nodig moeten zijn!voel me best aan gevallen door jullie reacties! ik ben genaait of ik hem nou gekeurd heb of niet plus nog voor de rechter gesleept ook nog en die was nog voor miljoenen mensen mee te bekijken ook! ik heb hier niet omgevraagt in eerste instantie had ik het al laten zitten , zou hem gewoon laten opereren en klaar tot dat de rijdende rechter mij belde en mij toen is geadviseerd om een tegen beroep te doen maar goed t maakt eigelijk ook allemaal niet uit, jullie denken maar wat jullie willen ik en me pony zijn gelukkig en dat is het belangrijkste!

Meis, geniet van je pownie en inmiddels ben je vast wat meer in to horses, dat was nl het enige wat mij stoorde aan je verhaal. Knipoog
En dat je je zo kalm hebt gehoudn bij dat serpent, top! Cool

Wat ga je doen na je opleding trouwens qua werk? Pling

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:18

Heb het ook gezien, mooi gehandeld Lachen

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:48

In dit geval is het in mijn ogen een verborgen gebrek dus staat de koopster geheel in haar gelijk. Of het paard nu op afbetaling is of niet tis en blijft verborgen gebrek dus wat dat betreft vind ik t niet meer dan fair dat ze gelijk gekregen heeft. Daarbij is de verkopende partij degene die dit begonnen is zoals aangegeven word gaf de koopster al aan het wel goed te vinden zo. Eindstand verkoopster is fout en gaat dus met nog zuurdender gezicht naar huis als dat ze al had Haha!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:49

Gefeliciteerd met je overwinning Annemiek!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:51

inderdaad Ja
De verkoopster praatte zichzelf ook na een poos klem Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:54

Ik zal de verwijderde post even nuanceren.
Ik vond het een genante uitzending waarbij je je gaat schamen dat je iets met paarden hebt.
Maar de Rijdende rechter is een amusementsprogramma en dat schijnt vooral leuk te zijn als mensen echt rollebollend over de vloer gaan, dus het ligt voor de hand dat er weinig niveau is.

Ik viel over het taalgebruik van de koopster hier op Bokt, en niet zonder reden. Ze geeft aan dat ze een HBO opleiding bedrijfskunde aan het afronden is, maar haar gebruik van de Nederlandse taal wijst daar niet op.

Ik vond de verkoopster en de koopster beiden even leugenachtig overkomen en het verhaal over die opleiding staaft dat gevoel.

Verkoopster was een duidelijke leugenaarster ook omdat ze zo zuur was, maar de koopster maakte ook nogal tegenstrijdige opmerkingen en haar gedrag bij de uiteindelijke beslissing was ver beneden peil.

Dat de verkoopster nog 300 euro moet betalen voor een pony die ze beneden de slachtprijs verkocht heeft is imo een vreemde beslissing.

Dat er aangenomen wordt dat er 400 euro aanbetaald is terwijl daar geen enkel bewijs van is terwijl het eerste deel van de koopsom wel op papier gezet is lijkt me ook vrij dubieus.
Ik zou als ik de koopster was maar niet te hard juichen, ik kan me niet voorstellen dat een rechter die geen show aan het opvoeren is achter deze beslissing gaat staan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:59

Ik vind dat de verkoop inderdaad wel wat onproffesioneel is gegaan.
Voordat je koopt ga je toch eerst erop rijden, dan moest hij toch ook al ''wild'' geweest zijn.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:02

Citaat:
Ik vond het een genante uitzending waarbij je je gaat schamen dat je iets met paarden hebt.

dat vind ik dus onzin...Hoe zouden paardenmensen zich dan moeten gedragen? Is daar een speciaal protocol voor dan?

En ik heb de uitzending bekeken en heb geen tegenstrijdigheden bij de koopster kunnen ontdekken. Er werden verschillende bedragen genoemd maar als je goed hebt opgelet komt bij de uitleg van de rijdende rechter naar voren hoe het zit.
Top voor Annemieke. Geniet van je pony!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

Vind alleen de verkoopster verkeerd zitten Lachen
Heb overigsinds niks tegen de koper Lachen Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:11

Over hoe paardenmensen zich zouden moeten gedragen valt wel het één en ander te zeggen vind ik. Al zijn ze in Engeland wat ontwikkelder dan hier maar goed. Binnen de paardensport geldt een bepaalde etiquette en op zijn minst een beetje hoffelijkheid hoort zeker bij de paardenwereld, maar dat was in dit verhaal aan beide kanten ver en ver te zoeken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:14

wat bedoel je met hoffelijkheid?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:15

Kris schreef:
Het is het zoveelste akkefietje in paardenhandel land, alleen wordt dit nu besproken omdat het op tv is geweest. Je moest eens weten hoeveel mensen er een kat in de zak kopen....

zolang mensen alleen voor de zak wensen te betalen, moet je inderdaad maar afwachten of de kat goed is Lachen

Een goed paard koop je niet voor een scheetbedrag........ en ik vind iemand die dat denkt nogal ...... euhm... simpel zegmaar........

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:17

Ik zou zowieso gaan denken als verkoper paard voor 2800 gekocht heeft en voor minder als de helft verkoopt Verdrietig
Maar dat is mijn mening.

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:31

De verkoopster liegt over die 400 euro, wie zegt dat ze niet liegt over het aankoop bedrag van 2800 euro.
Een goedkoop paard hoeft beslist geen kat in de zak te zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:32

tuurlijk Lachen als je een paard rond de slachtprijs koopt, dan is die vast helemaal goed Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:33

Inderdaad Ja KiwiKo

Inderdaad verkoopster liegt over de 400,-
Aangezien ze in mailtjes ''resterende'' bedrag gebruikte.
Anders had ze wel gezegd van hé luister eens je hebt nog helemaal geen aanbetaling gedaan Bloos!
Of zie ik dit verkeerd Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:40

@ annymo: ik had je inderdaad een stuk jonger geschat, denk maar zo, later heb je er alleen maar voordeel van, ben je 60, lijk je 40 Knipoog.
Bacardi ziet er onwijs gaaf uit, jammer dat het zo heeft moeten lopen. Hopelijk gaan jullie nog een super leuke tijd hebben samen.

Hoe oud is hij eigenlijk?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:44

Ik zit nu het filmpje te kijken en reageer hier straks ook op. Maar ik vind de koopster, Annemiek behoorlijk naief, paardje springt lekker rond in de bak en daar schrikt ze van. Sorry ik wou dat mn fjord dat deed Huilen van het lachen
En de verkoopster, puur alleen al de aanblik van dat mens, walgelijk, bah.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:45

Nickyta schreef:
halloa allemaal
ook ik heb de uitzending gezien en wil er het volgende over kwijt!!!
dat meisje is zo jong niet als jullie denken
het is niet dat annemieke die rechter heeft ingeschakeld maar die andere vrouw
annemieke kan wel voor haar paard zorgen heel goed zelfs
zij is schoolgaand maar dat houd niet in dat zij niet voor haar paard kan zorgen
wie kan er in deze tijd wel 1315 euro in een keer neerleggen ja mensen die zat geld hebben of pappie of mammie betaalt dan is het anders
en kind met kind klopt ook niet maar goed dat was al duidelijk
en mensen die zich aan haar irriteren moeten zelf is naar hun rot kop kijken ik kan zo slecht tegen zulke kritiek je kan niet aan iemand buitenkant zien hoe hij of zij in mekaar steekt dus hou dan zoiezo je stomme en domme opmerkingen voor je
voor de gene die het weten willen die operatie is allang gedaan en er zijn nergens problemen over geweest
annemiekie ik ben trots op je meissiee
en ik sta altijd achter je om je te helpen
xxxx je schoonzussie

op deze post heb ik ook getemt, ik heb de "koopster"een kind met kind genoemd.... en daar blijf ik bij! Als ze 26 is, dan gedraagt ze zich daar niet naar.

HBO bedrijfkunde afronden??? Nou het zal wel. Ik ben niet de enige die het taalgebuik niet vind stroken met de vermeende opleiding....( en dan heb ik het niet eens over het gebruik van interpunctie)
Om daarvoor verrot gescholden te worden, daar pas ik voor.
Ga je schamen 'schoonzussie" , je helpt de "koopster"niet echt met jouw gedrag.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:46

mn shoonzusje heeft vorige week een pony daar gekoght...

sorry maar heb me kosterlijk vermaakt gisteren voor de buis