Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:49

Alexx schreef:
over Deurne: ik snap niet dat ze de lat leggen bij 1.60 ik zou zelf de lat leggen bij 1.56,7 vanaf het paard namelijk. Ik snap dat ze geen ponies aannemen, want ze leiden oa op naar topsport. Ooit een pony op internationaal topsport niveau gezien? Met dressuur zou het eventueel wel kunnen, maar met springen zeer waarschijnlijk niet.

Paarden met een stokmaat van +1m48 mogen doorrijden tot de Grand Prix op nationaal niveau.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:12

Ik zit bij haar in de klas.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:53

Mee eens KiWiKo.
Mensen maken haar niet belachelijk, maar zij zichzelf op deze manier..
Alles word zo opgeblazen door haar, dat is jammer, want juist dat lokt reacties uit denk ik.
Echt prachtige site en dergelijke, en dan knap ik dus best wel een beetje na het zien van foto's filmpjes.
Het oogt allemaal zo mooi en proffesioneel, daar verwachtte ik wel wat van.

Over afstamming, met een correcte bouw kom je al een eind.
Er is een verschil tussen een leuke door de mens gefokte pony en een ''wilde'' pony waar totaal niet in geselecteerd is.
Het hoeft heus niet meteen een ferro te zijn vind ik.
Persoonlijk vind ik haar nogal neerbuigend over haar mederuiters met hun ''ferro's'' terwijl ze zelf helemaal niet geweldig rijd.
De pony kan dit niveau gewoon niet meer..
Dan vind ik het sneu dat dit -en zeker op deze manier- dan nog moet, het is zo'n leuke pony namelijk!
Dan zie ik liever die ''ferro'' correct in de ring lopen.

...óf een banshee of een taco. Ja

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:08

Laatst bijgewerkt door Winged op 11-11-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link veranderd

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:19

Voor iedereen die het verhaal achter Guusje nog niet kent zie hier een filmpje (de meeste mensen op bokt kennen Guusjes verhaal helemaal niet, maar doen wel alsof ze alles over haar weten ) Dus even dit filmpje kijken!! :

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 06:33

asjemenou schreef:
Snoevie schreef:
nee hoor dat vind ik ook niet.
maar als je er niet van houdt om naar deze combinatie te kijken verplicht niemand er iemand toe.

ik vind het ook niet nodig dat het zo word opgeblazen,in positieve en negatieve zin

Dan moet je niet de publiciteit zo opzoeken, dan heb je daar geen last van.
Heb hier nog niet veel commentaar gehoord over mijn proeven gelukkig. Haha!

dat valt nog reuze mee met dat publiciteit zoeken.
er zijn er zat die dat ook doen,en waarvan ik zelf ook niet gecharmeerd ben.
dat jij geen commentaar op je proeven krijgt heeft er niets mee te maken toch?en het zegt ook weinig

dat zij zich belachelijk maakt vind ik wel een heel onaardige uitspraak......
misschien is dit inderdaad haar top,maar dan nog?
ze is er wel gekomen

en oke dat mensen het er niet mee eens zijn dat ze dit niveau beoefend dat kan natuurlijk,
maar dat betekend niet dat er dan zulke onaardige dingen gezegd hoeven worden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:31

Snoevie schreef:
dat valt nog reuze mee met dat publiciteit zoeken.

Dus 400 foto`s en filmpjes van je eigen op internet zetten, een eigen website en fanclub hebben, zorgen dat je vaak in de krant komt, en zorgen voor een nieuwbericht als je op een opleiding bent toegelaten vallen niet onder publiciteit zoeken?

Snoevie schreef:
dat jij geen commentaar op je proeven krijgt heeft er niets mee te maken toch?en het zegt ook weinig

Dat zegt wel veel. Ik hoef totaal geen commentaar op me proeven van vreemde mensen, ik laat de jury wel bepalen of die het goed vind of niet. Dus van mij geen honderden foto`s en filmpjes op internet. Dan krijg je dus een stuk minder commentaar. Knipoog

Snoevie schreef:
dat zij zich belachelijk maakt vind ik wel een heel onaardige uitspraak......

Dat heb je mij niet horen zeggen.

Kort gezegd: Je kunt toch commentaar verwachten als je zo in de publiciteit staat? Als je daar niet tegen kunt, moet je zorgen dat ze geen commentaar op je kunnen hebben. Natuurlijk is het niet leuk, maar denk je dan Anky het leuk vind om commentaar te krijgen?
Dat is nu eenmaal de keerzijde van de medaille.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:55

excuses dat was jij ook niet,niet duidelijk neergezet

laat ik zo zeggen ik lees niet overdreven veel over haar,ik lees ook genoeg over taco(die ik wel gaaf vind overigens)
begrijp me niet verkeerd,ben geen fan ofzo

maar vind het jammer voor haar dat er zo gereageerd word

wat de filmpjes betreft heb je idd gelijk,maar daar vind ik haar niet uniek in.
en dan nog steeds niet nodig om haar af te branden

tuurlijk,iedereen verschilt van mening,al hangt het van de manier af waarop je het brengt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:19

Wat een discussie hier al zeg.
Ik heb net de filmpjes bekeken en tja rijtechnisch is hier wel heel wat over te zeggen. Of ik het Masterclass-waardig vind laat ik me niet over uit, wie ben ik daarin?
Als jurylid kan ik wel reageren en ik vind sowieso de galop zwaar onder de maat, weinig afdruk, weinig sprong, niet altijd tactzuiver. Wissels met 2 achterbenen. (waarom dat nog even benadrukt wordt door vertraagd afspelen snap ik niet??) Appuyementen te weinig buiging, moet nageeflijker door binnenkant en stiller in aanleuning.

Maar ik blijf zeggen dat dit voor een fjord al heel knap is. ZZ-L vind ik wel erg enthousiast want ik weet niet of ze bij mij winst Z2 zou rijden maar goed.

Ik vind het iig super dat ze deze kans krijgt, hier krijgt ze vast veel goede adviezen en training en het is voor het ras een superreclame natuurlijk. Veel succes daar! (en veel plezier uiteraard want ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:09

Je hoeft ook geen Jo fan te zijn.
Als je het niet bent prima, maar op bokt ontploft altijd alles zo heerlijk.

Mijn eigen voorbeeld heet Gunther (Z2 fjord die ondertussen 22 is en met pensioen, was stalgenootje, van zijn baasje ook les gehad.)
(Ook Gun heeft bijzonder verhaal, was manege pony, is overgekocht, en heeft in lessen gelopen (verplicht op die vereniging) tot hij M1 was, daarna de les uit.)
Gun en Guus zijn ook tegen elkaar gestart (op reguliere wedstrijden), als je net je eerste pony hebt, (en die had ik toen net! dan is het enig om zoiets te zien!) dan geeft zo'n wedstrijdje de simpele beginner met fjord het idee, dat er buiten buiten ritjes meer bestaat!

En alleen al daarvoor ben ik beide dames (amazones) met beide heren (de paarden) dankbaar.
(ondanks misschien rijtechnische minpunten, waardoor ik juist dacht, als zij het kunnen,
kan ik het ook! Maar dat heb ik bij vele Z combinaties, wie niet, zullen we maar zeggen. )
Vermoedelijk reed ik anders nog steeds rondjes door het dorp. (nog steeds grote hobby van me)
Helaas voor Guus, waren Gun zijn gangen aanzienlijk beter.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:25

vossie schreef:
Ik snap niet waarom dit VP nieuws is... er zijn vaak dingen in de paardenwereld die imo veel intressanter zijn die VP niet halen! Vraag me af wat de meerwaarde van dit is om het `wereldkundig` te maken.

Er is kennelijk toch een hoop interesse in dit onderwerp gezien de vele reacties in vergelijking met andere nieuwsberichten van de afgelopen dagen Clown .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:26

Publiciteit opzoeken is gewoon marketing, daar heb ik wel respect voor. En dat dit bericht er komt vind ik dan ook weer normaal, leuk voor mensen die een droom hebben om hoger met hun fjord te geraken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:14

Ik denk maar zo: Misschien kan ze op Deurne nog wat leren en worden haar zwakke punten verbeterd Haha!

Ik vind het persoonlijk geen visitekaartje voor het ras. Ik zou haar meer een visitekaartje vinden, als ze in staat was om in te zien wanneer genoeg genoeg is.. Kelly van Taco ziet in dat Taco lichamelijk niet meer voor de volle 100 in staat is om de zware dressuuroefingen te doen, DAT is eerlijk!! Hij zal ongetwijfeld nog een hoop kunnen, maar kan niet meer meedoen aan wedstrijden.

Guus heeft zijn beperkingen, en Jolanda moet leren hier mee om te gaan Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:24

Geheel met je eens Tallie_ho!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:50

Moderatoropmerking:
Laten we het hier wel gezellig dames? Het is niet de bedoeling elkaar af te kraken. Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:06

ik ben geen fan vander Bloos

maar wel leuk dat ze het toe laten Haha!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:14

Tallie_Ho schreef:
Ik denk maar zo: Misschien kan ze op Deurne nog wat leren en worden haar zwakke punten verbeterd Haha!

Ik vind het persoonlijk geen visitekaartje voor het ras. Ik zou haar meer een visitekaartje vinden, als ze in staat was om in te zien wanneer genoeg genoeg is.. Kelly van Taco ziet in dat Taco lichamelijk niet meer voor de volle 100 in staat is om de zware dressuuroefingen te doen, DAT is eerlijk!! Hij zal ongetwijfeld nog een hoop kunnen, maar kan niet meer meedoen aan wedstrijden.

Guus heeft zijn beperkingen, en Jolanda moet leren hier mee om te gaan Lachen

vind ik ook Knipoog en fjord is er niet voor gemaakt maar als ze het kunnen is het super
maar je moet er wel reking mee houden!omdat ze er niet op gefokt zijn!
en jonland moet al helemaal blij zijn dat ie dit nog doet op ze 22 jarige leeftijd! Haha!

HASser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:25

heeft ze uberhaupt ook wel andere paarden op een behoorlijk niveau uitgebracht?
want 1 fjord in het ZZ-licht rijden maakt nog geen goede ruiter van iemand en als ze de masterclass gaat doen zal ze toch ook andere paarden moeten rijden.
ben benieuwd hoe dat dat verloopt aangezien ik haar nogal hard vind met haar hand en spoor, guus is dan nog wel zo braaf om dit te dulden maar als ze een beetje een bloedpaard onder der kont krijgt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:38

HASser schreef:
heeft ze uberhaupt ook wel andere paarden op een behoorlijk niveau uitgebracht?
want 1 fjord in het ZZ-licht rijden maakt nog geen goede ruiter van iemand en als ze de masterclass gaat doen zal ze toch ook andere paarden moeten rijden.
ben benieuwd hoe dat dat verloopt aangezien ik haar nogal hard vind met haar hand en spoor, guus is dan nog wel zo braaf om dit te dulden maar als ze een beetje een bloedpaard onder der kont krijgt.....

volgends mij heeft ze ook maar 1 wp ofzo in zzl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:39

Heeft ze eigenlijk al een opvolger voor guusje?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:16

Nini_rrosje, volgens mij heeft ze alleen maar 2 verliespunten.

@ Rijan, Guusje is geen 22 hoor, komt uit 1994.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:18

Guus is inderdaad geen echte G!

(mijn voorbeeld vriendje Gunther wel ondertussen, de oude sok!)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:25

KiWiKo schreef:
Katja............ heb jij haar wel eens zien rijden???????

echt.......... zoals ik al zei, ik kan best hard zijn voor een paard en vind niet veel dingen snielug........... maar ik heb met Guus wel enige ,medelijden

Probeer die punten en vraag tekens wat te minderen, dit leest onwijs irritant. Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:04

Hij staat in het hulpstamboek als Olympic Guus, met de O als beginletter naam dus geboortejaar 1994.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:25

Ik vindt het leuk dat ze laat zien dat een fjord ook een goed sportpaard kan zijn. Ik heb zelf met mijn fjord endurance gereden op internationaal niveau en heb ik het nederlandse endurancec-kader gezeten.
Maar ik ken fjorden die nettere dresuurproeven lopen op hoog niveau.
Ik heb een demonstratie van haar gezien en dat zag er slordig en erg huppelig uit.