Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Paard raakt met hoofd vast in boom *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:33

nuldertien schreef:
Dat het traumatisch is/kan zijn voor het dier, helemaal mee eens.

Maar ga me nu toch niet vertellen dat je dit de meest slimme, doordachte truk van het jaar vindt Clown

Mee eens. Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als bij die jongen in Zwolle die zichzelf terugvond met zijn hoofd tussen de spijlen van een hek. Niet zo'n slimme actie, maar in feite gewoon een stom ongeluk. En ja, het verschil is dat het daar om een volwassen vent gaat, moet-ie maar niet zoveel drinken Clown maar ik betwijfel het of het zijn bedoeling is geweest om met zijn hoofd tussen de spijlen van een hek te belanden. Net zomin als dit paard de bedoeling heeft gehad om met zijn hoofd in een boom te belanden. Een stom ongeluk dus, zoals ik dat noem. En ik schrok me in eerste instantie rot toen ik de foto's zag (ja, de link is zelfs afkomstig van mij - sensatiebelust ben ik hè).

Het is relatief goed afgelopen en het ziet er hoe dan ook heel apart uit. Ik ga idd niet een potje zitten janken omdat het nóg slechter had kunnen aflopen. Dan maar simpel, dom en onnadenkend. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-10-08 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:36

Mensen, als er geen humor meer in de wereld mag zijn dan wordt het een hele saaie bedoening hier!

Het is volkomen menselijk om van "rare" ongelukken na afloop de zwarte humor ervan in te zien, anders mochten er geen lachfilms, series en tekenfilms meer gemaakt worden....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:37

Esmeralda schreef:
opzich een grappig gezicht, net een beer die honing wilde snoepen. Wat een geluk dat die man haar vond. Heel apart allemaal

Ja inderdaad. Net Wimmie The Pooh die vast zit in een honing pot

Stefanie824

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:40

Sjeetje wat een foto zeg, idd wel ontzettend sneu voor het dier, want die zal het niet prettig hebben gehad, het ziet er wel komisch uit. Gelukkig maar dat er geen zware verwondingen waren.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:55

aerdenhout1 schreef:
Tjonge jonge...als er een topic is waarbij een jong paard de vernieling in word gereden door een of andere stomme ruiter met ik weet niet wat voor bit of hulpteugel zie en hoor je ze niet...nu zie je een foto waarvan je weet dat het goed is afgelopen en dan zijn we ineens dierenbeulen want dan mag er niet om worden gelachen?? Ik heb wel meerdere malen in shok gestaan als er een domme situatie aan de hand was bij mijn eigen paarden waarbij een paard in "nood "was, als het allemaal goed was afgelopen kon ik er ook smakkelijk om lachen! Dat noemt men HUMOR!

Bekend! Ik heb met mijn beesten (en nee, niet alleen paarden halen wel eens domme acties uit) ook al een aantal 'schokkende' dingen meegemaakt. Op het moment zelf kun je wel janken, maar als je nadien op de bank zit wetende dat het dier het er goed vanaf heeft gebracht, lig je in een deuk.

Tuurlijk is het voor het paardje een heel angstig avontuur geweest en ik kan me indenken dat als je je paard zo ziet zitten dat je daar even niet vrolijk van wordt, maar als zo'n dier er dan redelijk goed vanaf is gekomen kan ik me ook indenken dat dat avontuur voldoende stof is om menig verjaardagsfeest op te leuken...

Ik vond de foto erg komisch en behoorlijk bizar. Gelukkig hebben we op het erf niet van dat soort bomen want ik vind het ook een typische Cleveractie. Ik zie hem ook al zo met z'n snufferd in een boom staan...(en ja, dan moet ik toch stiekum een beetje grinniken)

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:58

Het is wel erg akelig als je zo je paard aantreft en ook voor het paard zelf! Ben blij dat het allemaal meevalt met het paard

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:21

Het ziet er ernstig uit, maar de schade valt gelukkig mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:46

Tjeetje... Scheve mond Ik schrok echt van de foto's, arm dier! Wat een pijn zal t dier gehad hebben en wie weet hoe lang t in die onmogelijke en compleet tegennatuurlijke houding heeft gezeten. Wat een angst ook, phoe! Vreselijk! En ook de eigenaar, wat zal die in de piepzak hebben gezeten.

Ook ik kan dus zéker niet lachen om de foto's. Heel fijn dat t relatief goed is afgelopen, maar t blijft schrikken en t paard zal er zeker nog wel last van hebben.

Reacties als dom, onnadenkend etc. snap ik werkelijk niet. Ik denk dat die woorden meer van toepassing zijn op de personen die ze schrijven. Een dier is niet dom en wat verwacht je? Dat t paard oorzakelijk gaat nadenken over wat er wel eens kan gebeuren als het zijn neus in een holte in een boom steekt? Dit dier was waarschijnlijk gewoon nieuwsgierig en/of opzoek naar voedsel, héél slim dus! Een dier zal echt niet snappen dat t wel eens vast kan komen te zitten.

Nee...ik snap de reacties niet...duidelijk mensen met weinig verstand van de vermogens van een paard... Dom!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:54

Inderdaad heel bizar en ik vind hier ook absoluut niks grappigs of iets van dien aard aan. Ik kan hier dus niet om lachen. Ben blij dat het goed is afgelopen. Meestal lopen deze soort "grapjes" dus echt niet zo goed af. Je zult je paard zo maar aantreffen. Arme dier kompleet in de stress, eigenaar ook.
Ben het helemaal met Skippy eens.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:18

Pluizebolpum schreef:
Bekend! Ik heb met mijn beesten (en nee, niet alleen paarden halen wel eens domme acties uit) ook al een aantal 'schokkende' dingen meegemaakt. Op het moment zelf kun je wel janken, maar als je nadien op de bank zit wetende dat het dier het er goed vanaf heeft gebracht, lig je in een deuk.

Tuurlijk is het voor het paardje een heel angstig avontuur geweest en ik kan me indenken dat als je je paard zo ziet zitten dat je daar even niet vrolijk van wordt, maar als zo'n dier er dan redelijk goed vanaf is gekomen kan ik me ook indenken dat dat avontuur voldoende stof is om menig verjaardagsfeest op te leuken...

Jij weet het beter onder woorden te brengen dan ik.

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:20

Jeetje , Het zal je paard maar zijn !

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:21

Ess_Ramona schreef:
Esmeralda schreef:
opzich een grappig gezicht, net een beer die honing wilde snoepen. Wat een geluk dat die man haar vond. Heel apart allemaal

Ja inderdaad. Net Wimmie The Pooh die vast zit in een honing pot

Daar moest ik ook gelijk aan denken!

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:22

Pluizebolpum schreef:
aerdenhout1 schreef:
Tjonge jonge...als er een topic is waarbij een jong paard de vernieling in word gereden door een of andere stomme ruiter met ik weet niet wat voor bit of hulpteugel zie en hoor je ze niet...nu zie je een foto waarvan je weet dat het goed is afgelopen en dan zijn we ineens dierenbeulen want dan mag er niet om worden gelachen?? Ik heb wel meerdere malen in shok gestaan als er een domme situatie aan de hand was bij mijn eigen paarden waarbij een paard in "nood "was, als het allemaal goed was afgelopen kon ik er ook smakkelijk om lachen! Dat noemt men HUMOR!

Ik vond de foto erg komisch en behoorlijk bizar. Gelukkig hebben we op het erf niet van dat soort bomen want ik vind het ook een typische Cleveractie. Ik zie hem ook al zo met z'n snufferd in een boom staan...(en ja, dan moet ik toch stiekum een beetje grinniken)

Ik ben het hier helemaal mee eens. Er word weer eens zwart/ wit gekeken op bokt. Ik denk dat 9 van de 10 mensen die nu zitten af te geven op degene die er wel om moeten lachen, wel kijken en lachen om het programma funniest home videos. En dat mag dan wel omdat het om mensen gaat ofzo?
Nee ik vind het gewoon niet zo'n handige actie van dit paardje en moet er gewoon om lachen (omdat het goed afgelopen is).
Ik lag zelfs om m'n eigen hond als hij van de bank valt in zijn slaap, kom op zeg een beetje humor mag best af en toe.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:24

Dan schrik je je ook rot als je je paard zo vindt!
Gelukkig is ie er weer heelhuids uit gekomen Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:35

KiWiKo schreef:
het zal Lachen Lachen en dan hebben we er weer een getraumatiseerd paard bij voor jou om te redden uit de duivelse klauwen van mensen zoals ik Knipoog

Prima dat jij (en anderen hier) je onmenselijkheid probeert goed te praten met domme opmerkingen, maar val anderen er niet mee lastig. Ben benieuwd hoe je reageert als jouw paard Torento ergens in vast komt te zitten en met een cirkelzaag bevrijdt moet worden, vind je het dan ook leuk? Vind je het óók leuk als andere mensen erom lachen?

Mensen die dit humor vinden, hebben volgens mij een verschrikkelijk leven. Dit valt niet onder humor, mijns inziens, dit is leedvermaak en van paardenliefhebbers (die je wel zou verwachten op een paardenforum) vind ik de reacties hier vies tegenvallen.

En aerdenhout, omdat er genoeg paarden een veel slechter leven hebben kunnen we om deze wel lachen? Wat een kromme redenering.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:37

Vladie schreef:
Ik denk dat 9 van de 10 mensen die nu zitten af te geven op degene die er wel om moeten lachen, wel kijken en lachen om het programma funniest home videos. En dat mag dan wel omdat het om mensen gaat ofzo?

Mensen zijn in staat oorzaak en gevolg te zien en te redeneren, dus idd om die stommiteiten kan ik wel lachen.

Waar ik niet naar kan kijken en absoluut niet grappig vind zijn de "funny" clips waarbij de dieren uit stress of verveling "grappige" dingen doen.
Ik snap verder niet dat iemand met gezond verstand die zich de pijn en stress van dit arme dier voor kan stellen hier om moet lachen.
En dat het paard er goed vanaf is gekomen is nog maar de vraag.
Maar goed, lach er om wat jullie willen. Ik lach niet mee en mag dat ook zelf bepalen, net als jullie Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:38

Mijn Tor zou ook zo iets doms kunnen doen ja Lachen En ik heb inderdaad ook wel eens een paardenbeen met een slijptol moeten bevrijden omdat deze vastzat tussen de spijlen Lachen

scheit gebeurt! en als het goed afloopt mag je daar best om lachen Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:46

Tuurlijk mag je er om lachen, je mag ook lachen om gehandicapten die met de rolstoel van het taluut af rijden.
Dat wil niet zeggen dat je alles moet doen wat mag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:52

Romkabouter schreef:
Tuurlijk mag je er om lachen, je mag ook lachen om gehandicapten die met de rolstoel van het taluut af rijden.
Dat wil niet zeggen dat je alles moet doen wat mag Knipoog

ik denk niet dat die er dan goed vanaf komen.. mijn pony heeft ook wel eens acties waarvan ik schrik, maar als hij dan weer op staat, en me dom aan staat te kijken, schiet ik ook in de lach hoor.. die is als veulen door een hek gevlogen, want het hek ging niet aan de kant en hij remde niet op tijd.. dom vind ik dat.. en hij heeft er niets van geleerd.. nog dommer..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:17

Dieren menselijk eigenschappen toedichten: domst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:18

Idd Rom! Helemaal mee eens! Niets dommer dan een dier dom noemen. Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:24

XoNo schreef:
Mensen die dit humor vinden, hebben volgens mij een verschrikkelijk leven.

Absoluut verschrikkelijk, je moest 'ns weten. Clown

Nee even serieus, ik vond al dat je overdrijft, maar je bent het nu echt aan het doorduwen. Het is prima dat je je eigen mening hebt, maar van dit soort uitspraken ga ik je persoonlijk niet echt serieuzer nemen.

Zoals al gezegd is; het is natuurlijk niet leuk, maar wat moeten we dan doen? Een potje gaan zitten janken omdat het goed is afgelopen? Hmm, I don't see it.

En dat paard gaat er niet dood van als wij erom lachen dat het met haar hoofd vastzat in een boom hoor. Sterker nog, dat paard weet het niet en zal het ook nooit weten.
Mijn paarden hebben ook weleens domme dingen gedaan waar ik mezelf later om bescheurd heb. Op het moment zelf schrik je wel, maar daarna kun je er maar beter de humor van inzien.

skippy1 schreef:

Ik zal een dier persoonlijk nooit dom noemen, maar is het ook gelijk dom om een actie van een dier dom te noemen dan? Nors opkijken

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:38

ohhh dat arme beestje, het ziet er heel zielig uit! Ach gut Gelukkig is ie er redelijk goed uitgekomen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:43

Och. Een paar weken geleden haalde ik mijn paard uit de wei met een glip in zijn voorbeen. Nadat ik bijna van mijn stokje was gegaan vanwege de nare wond en ik de DA de boel had laten hechten was ik blij dat het allemaal meeviel, geen gewricht of bot beschadigd ofzo. Hoewel het een stom ongelukje was heb ik mijn paard toen ook verteld dat dit IMO niet zo'n heel slimme actie van 'm was Clown. Ik weet zelf wel hoe ik dat bedoel en mijn paard zal er ook niet wakker van liggen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:01

skippy1 schreef:

wou je zeggen dat het slim is om door een hek heen te rennen (dat iig proberen, hek was toch iets sterker)