beantsje schreef:ik ben het er best mee eens dat dit een rommelig beeld is, en ook wel dat enige regulering op zijn plaats is. maar dat kan ook eenvoudig. Als in bovenstaand voorbeeld er strak, bruin lint wordt gespannen aan deugdelijke houten paaltjes, heb je al een heel ander beeld.
Wat mij wel stoort in het artikel, is dat het zo tendentieus is.
Wat nou, 'Veel mensen die puur een paard houden, niet om op te rijden, maar als statussymbool?"
wat nou, 'al die auto's op weg naar de manege' en hoe zit het dan met alle auto's die naar andere sportvoorzieningen gaan, of naar het bos om te wandelen?
wat nou, 'hondjes en paarden in het bos gaat niet samen'? Als de hond in kwestie zich niet misdraagt, doet het paarden dat ook niet. En ook zonder paard zie ik in het bos liever niet een woest blaffende hond op mij afstormen. Laten ze daar eerder wat van zeggen!
Dat zal wel vallen onder de journalistieke vrijheid, van die leuke one-liners die het goed doen in een artikel van deze strekking.
Wat mij betreft komt er zo'n vakdiploma, lijkt me een goede zaak. Daar is men toch ook al een beetje mee bezig? Meen me tenminste te herinneren dat ik dat eens ergens heb gelezen.