Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:03

Marigold schreef:
Ik vind wel dat als iemand, in dit geval Unas, de keuze maakt een paard in deze kwetsbare positie in leven te laten en een duur traject aan te gaan van transport operatie en revalidatie, dit geborgd hoort te zijn met voldoende financiën om het ook echt duurzaam mogelijk te maken.
Anders zou eraan beginnen erg onverantwoord zijn imo.

En wie weet heeft hij dat wel gedaan.
Tenslotte is hij geen onbekende van de kliniek.
Die financiële kant is tussen de kliniek en Unas.
Niet tussen de bokt, de kliniek en Unas.

Zolang de kliniek vertrouwen in de man en zijn paard heeft is dat goed en goed genoeg.
Zij zijn een commitment aangegaan.
Wij hebben hier niks mee te maken.
Vraag je af wat je wilt…….op sommige dingen krijg je dom weg geen antwoord.
Ook niet of er leven is na de dood, en daar legt iedereen zich heel eenvoudig bij neer.
Waarom nu dan ook niet.

Duhelo

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:04

Het laatste filmpje vond ik hem wel behoorlijk goed lopen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met tijd zonder verbanden en met die balance shoe eraf.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:06

Marigold schreef:
Ik vind wel dat als iemand, in dit geval Unas, de keuze maakt een paard in deze kwetsbare positie in leven te laten en een duur traject aan te gaan van transport operatie en revalidatie, dit geborgd hoort te zijn met voldoende financiën om het ook echt duurzaam mogelijk te maken.

Amen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:19

Daarmee hebben wij nog steeds geen recht op gedetailleerde informatie over de financiën van een wildvreemde :+

En dan vind ik het wat bijzonder om ontbrekende informatie in te vullen met fantasieverhalen :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:59

Recht dit,
Recht dat

Volgens mij roept er hier niemand dat hij het moet vertellen toch en dat lezers het moeten weten. Er worden openlijk vragen gesteld die hier ook geplaatst worden.

Zo heb ik ook gewoon een gesprek met hem gehad over het hoe en wat. Toen moest hij nog op transport. Unas was daar heel open over zijn plannen en ideeen. Tot ik over de tik op zijn neus begon. Daar was het contact klaar.

Ik vind ergens wel dat als je iedereen meeneemt in een verhaal dat je vragen enz kan verwachten.

Mooi voorbeeld wat je gisteren aanhaalde was mijn dochter en haar pony. Je mag alles aan me vragen dan zal ik antwoord geven, maar je mag ook alles zelf invullen hoor alleen het is onnodig. Sterker nog er werden daar bizarre dingen gezegd dat mijn dochter haar nek ging breken, dat ik onverantwoord was enz en ik denk dat er wel bewezen is dat het nu super gaat. Als ik dingen openbaar deel accepteer ik positieve en negatieve commentaren en ook vragen zal ik zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Ik heb dus heel vaak de verwachting van een ander dat die ook zo open alles delen als ze me meenemen in een verhaal. Het hoeft niet maar het is wel jammer als je ze al jaren volgt dat je dan sommige informatie niet krijgt en dan heb ik het niet over een bankrekening opengooien of de kosten openlijk melden. Het stukje hoe die het gaat doen had ik wel interessant gevonden en dan puur omdat het miss andere in deze situatie ook wel eens zou kunnen helpen om het op een bepaalde manier toch te overwegen indien artsen positief zijn dan. Het is ook wel heel interessant te zien hoe hij alles haalbaar wilt maken.

Het gaat over interessant en ik zal er zelf niet van wakker liggen als hij het niet deelt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:22

Dat snap ik. En als mensen dat willen delen is het ok. Maar ik denk dat het per persoon verschillend is, hoeveel ze willen delen :) en het is niet omdat ze het een delen, dat ze dat met het ander ook willen. Je verwachting snap ik, en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eigen verwachtingen ook vaak baseer op waar ik zelf comfortabel mee ben, en dat dat niet per se iets zegt over een ander.

En ik kan me zomaar voorstellen dat mensen die van alles voor je invullen ook afschrikt om dingen te delen. En het gaat me daar om de bizarre dingen die mensen dan roepen. Ik vind dat over de grens. Bij jouw pony en je dochter, maar dus ook bij deze meneer. Maar ook bij jou en je dochter, en dat mensen dan op je FB gaan kijken, en je instagram, en ook daar dan allerlei conclusies uit gaat trekken, die niets meer met de werkelijkheid te maken hebben, gaat imo alle grenzen voorbij.

Feit is dat je niet 24/7 meekijkt met mensen, en eigenlijk is dan alle informatie die je hebt een aantal foto's en filmpjes en teksten. En dat is gewoon niet zoveel. En dan maakt het ook nog uit hoe mensen die informatie presenteren. Iedereen maakt een selectie, en ook daardoor is er een incompleet beeld. En dat is niet erg he :) niemand vertelt alles, en dat hoeft ook niet. Maar ik vind het om die reden belangrijk om wel voor ogen te houden dat het beeld wat iemand geeft niet compleet is. En je kent de persoon ook niet.

Ik heb een hele goede vriend, die soms dingen op een wat bijzondere manier zegt. Voor mij maakt het niets uit, want we zijn al 20 jaar bevriend en ik weet dus hoe hij die dingen bedoelt. Maar ik kan me zomaar voorstellen, dat als je hem niet kent, en zijn woorden alleen maar leest, dat je er heel andere dingen in leest.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:16

GabberGill schreef:
Marigold schreef:

Amen

Persoonlijk ben ik ook iemand die het belangrijk vind dat iedereen voor zichzelf moet kunnen zorgen. Dit is helaas niet voor iedereen weg gelegd. Hoe fijn is het dan, dat er op deze wereld toch mensen zijn, die een ander toch belangeloos (financieel) willen ondersteunen als het in het leven niet mee zit?

In dit topic maken veel mensen zich zo gezegd zorgen om het paard. Maar tegelijkertijd ziet men maar 1 oplossing. Heeft het dier pijn? Spuitje geven. Moet hij een lange reis maken? spuitje geven. Zware operatie? Spuitje geven. Lang herstel traject? Spuitje geven. Heb je niet voldoende financiële middelen? Spuitje geven. Al het andere is onverantwoordelijk. Als iemand zich oprecht zorgen maakt om het paard en zijn toekomst, dan is er nog een andere mogelijkheid: doneren, zodat het paard de best mogelijk zorg krijgt.... Respect voor mensen die op die manier de zorg voor het paard uiten. Daar heeft het paard tenminste nog wat aan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:38

Ik ben nog steeds van mening dat een zevenjarige hengst met zo’n blessure nooit normaal rond kan banjeren op een weiland, steigeren met zo’n achterbeen of dekken ? Groot risico.
Maar aan de andere kant, hij heeft de tijd van z’n leven gehad , zodra een ander paard in zicht kwam was hij foetsie, soms uren lang. Heerlijk gevochten met een kudde paarden maar hè , dat is wat hengsten doen. En aardig wat merries gedekt onderweg , zelfs veulen geboren vorig jaar.
Toch fijn zo’n eigenaar, vooral omdat hij nu denkt dat ik nog wel een leven als dekhengst kan voortzetten. ( sarcasme of)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:53

BigOne schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat een zevenjarige hengst met zo’n blessure nooit normaal rond kan banjeren op een weiland, steigeren met zo’n achterbeen of dekken ? Groot risico.
Maar aan de andere kant, hij heeft de tijd van z’n leven gehad , zodra een ander paard in zicht kwam was hij foetsie, soms uren lang. Heerlijk gevochten met een kudde paarden maar hè , dat is wat hengsten doen. En aardig wat merries gedekt onderweg , zelfs veulen geboren vorig jaar.
Toch fijn zo’n eigenaar, vooral omdat hij nu denkt dat ik nog wel een leven als dekhengst kan voortzetten. ( sarcasme of)

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat een paard met een genezen stijf koot gewricht perfect mee kan doen met elk ander paard. En fouten van een eigenaar kun je naar mijn mening een dier niet aanrekenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:54

Zag je dat woordje ? Sarcasme ?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 18:58

Versta er niks van nu filmpje in het Frans? Op insta

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:03

Dat is Spaans :+ .

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:20

Eef_Bam schreef:
ok haha versta ik ook niet

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:52

cariena1 schreef:
Eef_Bam schreef:
ok haha versta ik ook niet

Wat ik ervan begreep is het gewoon het verslag van zijn tocht door Europa en het ongeval. (maar dan in het Spaans :D )

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:57

Marigold schreef:

Maar wat jij vindt, is alleen relevant voor jou. De rest van de wereld hoeft niets met jouw verwachtingen of eisen. Xu ook niet.
Dat lijkt in deze draad erg moeilijk te accepteren.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:51

Moderatoropmerking:
Het is heel begrijpelijk dat dit topic en onderwerp best wat verschillende meningen met zich mee draagt, de vraag vanuit ons is wel of jullie desondanks de verschillen wel elkaar niet af willen vallen en geen persoonlijke aanvallen naar elkaar willen maken. Dat is echt niet nodig en niet best voor de sfeer. Alvast bedankt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:33

Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.

Hoe ziek in je hoofd ben je dan dat je zo ver moet gaan???
Dan ben je echt de treurnis zelve!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:37

Dat is inderdaad ziek.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:10

Popstra schreef:
Lees net op insta dat er serieus iemand de kliniek waar Furion behandeld werd gebeld had om te zeggen dat ze moesten oppassen dat Xu wellicht wel eens zou kunnen verdwijnen.

Dit is heel bizar inderdaad maar geven hun het paard mee voordat er betaald is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:22

... misschien wat fanatiek.
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:43

Janneke2 schreef:
Maar in zijn algemeenheid: iemand waarschuwen 'dat meneer X de rekening wellicht niet kan betalen' vind ik tov in dit geval de dierenarts zo onsportief nog niet.

Zou dit komen na zijn bericht over het geld?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:55

Ik denk dat die d.a. heel goed weet waar hij ingestapt is. Hij leest uiteraard ook de sm van de Chinees. En misschien boeit het hem wel helemaal niet of er betaald wordt, misschien is het wel dierenliefde of gaat het om de ervaring van de operatie of de bekendheid die deze d.a. daarmee krijgt. Ik denk dat een dergelijke d.a. met zo'n gevestigde reputatie best voor zichzelf kan opkomen qua het bewaken van zijn financiën.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:06

Popstra schreef:

Bizar. Echt compleet over de top.

En dit is dus waarom ik tegen alle speculatie en het spitten in iemands privéleven inga. Maakt me trouwens geen bal uit wie het is, het is sowieso niet ok.

Dat is hier op bokt trouwens vaker gebeurd, dat de politie op iemand afgestuurd is, de dierenbescherming und so weiter. Dat weet je nu niet natuurlijk, het kan net zo goed iemand op de socials zijn geweest. Maar het is echt te zot voor woorden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:19

Ik had het te druk met paardrijden dus kon niet bellen.

Nee even serieus het is wel heel bizar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:19

Janneke2 schreef:

Want? Wat heeft een buitenstaander daarmee te maken?
Popstra schreef:

Het is zelfs verder gegaan dan dat:

Citaat:
And to that small bunch of people who say that they come to help, but only want to dump the rightness of their knowledge and experience, unable to convince me to kill Furi, called the clinic to inform that I was running away, harassed the campaign organiser with endless questions while donating nothing instead of confronting me directly

https://www.instagram.com/p/C7MIz40t0H2/ Quote van instagram.