Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:47

ik ga dus vanmiddag toch maar eens reageren per pb naar de mensen die in het topic reageren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:58

Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van de kant van die adoptant...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:16

Ik ook

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:20

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Alle reacties die over de gebreken gaan en het verzwijgen ervan worden ook nu weer snel verwijderd.
Zegt genoeg.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:21

Moderatoropmerking:
Leeggehaald ivm speculatie
Laatst bijgewerkt door xingridx op 09-09-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm speculatie

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:32

Ik had gevraagd hoe ze dat gingen doen met de weidegang, omdat een chronisch bevangen paard een doodvonnis krijgt als je die op de weide zet.
Reactie foetsie....

Als eigenaar van een ex-bevangen paard houdt ik mijn hart vast voor dit dier.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:36

Ik zag in dit topic een vraagstuk over hoe het zit als je het paard terug brengt en of je je geld terug krijgt. Het antwoord staat duidelijk op de site en dat is nee. Dus als ze het paard opnieuw aanbieden ontvangen ze opnieuw geld van de nieuwe adoptant.

Moderatoropmerking:
Afbeelding verwijderd ivm copyright
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-02-25 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Oudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:21

Jeetje wat een in elkaar geflanste website.....

Jammer dat op Fb "iedereen" er van uit gaat dat het adoptant is die niet paardvriendelijk heeft gehandeld. Het pzb sieren als zij zich verre houden van commentaar op de adoptant.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:02

maar je vraagt je ook af wat mensen bezielt om een paard te adopteren.
1. prijs ligt veelal net zo hoog zo niet hoger dan in reguliere markt.
2. je bent je geld sws kwijt (koop je een paard kun je doorverkopen).
3.ouder dan 26 moet je ook nog verantwoording afleggen. Kortom:vinden zij de reden niet ok (lees:ze kunnen er niks meer op verdienen) ben je verplu ht hen te houden want verkopen mag niet en terug kan ie niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:19

Het lijkt mij dat er dus mensen zijn die heel graag willen wat PZB belooft: een integere organisatie die zorgvuldig zoekt naar plaatsing van oudere opvangdieren, zorgen dat ze niet in de handel gaan, en waar dieren ook niet zomaar worden afgedankt. En dat die mensen dus oprecht een paard willen opvangen en daar de kosten voor willen dragen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:33

Wat ik overigens wel verbazingwekkend vind, is dat Henk zegt dat hij schrok toen hij het paard weer zag. Maar er was toch controle waar het dier geplaatst werd. Overigens op de foto's zie ik geen verwaarloosd dier. Dus in hoeverre schrik je dan bij het weer zien. Mijn inziens wordt dit alleen gezegd om de adoptant zwart te maken en zelf weer alleen maar "halleluja" reacties te krijgen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:42

Moderatoropmerking:
Letten jullie op dat de berichten wel uit eerste hand blijven? We hebben de laatste dagen weer wat speculaties moeten verwijderen en willen het topic echt graag open houden. Alvast dank voor de medewerking!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:35

N0a schreef:
Wat ik overigens wel verbazingwekkend vind, is dat Henk zegt dat hij schrok toen hij het paard weer zag. Maar er was toch controle waar het dier geplaatst werd. Overigens op de foto's zie ik geen verwaarloosd dier. Dus in hoeverre schrik je dan bij het weer zien. Mijn inziens wordt dit alleen gezegd om de adoptant zwart te maken en zelf weer alleen maar "halleluja" reacties te krijgen.

Ik heb dit vaker geplaatst onder paarden, maar dan zijn ze zogenaamd al maanden op een privé opvang die niet bekend gemaakt mag worden :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:22

Ze zijn echt suuuupersnel vandaag :D :D

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:29

whaha... mooi dat je er een screenshot van hebt gemaakt. Is uit 1e hand, dus mag hier gewoon en zwart op wit dat ze t weghalen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:31

De mijne was gister ook snel weg, had er geen screenshot van gemaakt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:36

knollentuin schreef:

ja, die heb ik wel gezien...
maar nu staat het hier zwart op wit.
Ik heb al een aantal mensen die gereagerrd hebben in dat topic attent gemaakt op dit topic.
ook al aardig wat berichten terug van mensen dat ze dat niet achter pzb gezocht hadden.

en ik weet dat ij 2 pagina's geleden nog zei dat het tever ging mensen te pb en naar ik ben van mening veranderd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:43

IHN, ik zou eerlijk gezegd echt pissed worden als ik een dergelijk bericht van je kreeg.
Je kent haar ws nieteens persoonlijk en bemoeit je met zaken die je geen donder aangaan. Als ze 1 x googled op pzb vind ze alles. Als ze dat niet heeft gedaan interesseert het haar ws geen biet.. en dan komt er een wijsneus mijn tijd verzieken door me een ongevraagd bericht te sturen. Ik zou not amused zijn.

IHN schreef:
knollentuin schreef:

Ik heb al een aantal mensen die gereagerrd hebben in dat topic attent gemaakt op dit topic.
ook al aardig wat berichten terug van mensen dat ze dat niet achter pzb gezocht hadden.

en ik weet dat ij 2 pagina's geleden nog zei dat het tever ging mensen te pb en naar ik ben van mening veranderd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:43

IHN schreef:
knollentuin schreef:

Ik heb dat niet gezegd geloof ik

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:46

Knollentuin, nee, dat heb ik 2 pagina's geleden gezegd toen Ailill een bericht had gestuurd naar Jill.
En zoals ik net aangaf:ik ben dus van gedachten veranderd :)

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:03

StalNollie schreef:
N0a schreef:

Ik heb dit vaker geplaatst onder paarden, maar dan zijn ze zogenaamd al maanden op een privé opvang die niet bekend gemaakt mag worden :D

Los van de hele discussie over wel of geen PZB, klopt dit wel. Dit komt omdat deze paarden op dat moment nog niet vrij zijn gesteld voor verkoop/teruggave en het dan dus nog niet zeker is wat er met de paarden/dieren gaat gebeuren. De eigenaar waarbij de dieren in beslag zijn genomen, mag op dat moment dus niet weten waar de dieren staats. Soms kan dit proces maanden duren waardoor de paarden er niet “verwaarloosd” uit zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:11

lowe schreef:
Los van de hele discussie over wel of geen PZB, klopt dit wel. Dit komt omdat deze paarden op dat moment nog niet vrij zijn gesteld voor verkoop/teruggave en het dan dus nog niet zeker is wat er met de paarden/dieren gaat gebeuren. De eigenaar waarbij de dieren in beslag zijn genomen, mag op dat moment dus niet weten waar de dieren staats. Soms kan dit proces maanden duren waardoor de paarden er niet “verwaarloosd” uit zien.

Dit gaat om iets anders Iowe.
PZB zegt te controleren bij de door hun geplaatste paarden. Dus schrijft N0a (terechte opmerking). Hoe kan Henk nu geschrokken zijn toen hij het paard terug zag. Als hij was gaan controleren - zoals ze zeggen dat ze doen - zou hij dat eerder hebben kunnen constateren dat het niet goed ging.
In realiteit. Met tot nu toe meer dan 500 geplaatste paarden; geloof ik echt niet dat er regelmatig gecontroleerd wordt.

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:19

Babootje schreef:
lowe schreef:

PZB zegt te controleren bij de door hun geplaatste paarden. Dus schrijft N0a (terechte opmerking). Hoe kan Henk nu geschrokken zijn toen hij het paard terug zag. Als hij was gaan controleren - zoals ze zeggen dat ze doen - zou hij dat eerder hebben kunnen constateren dat het niet goed ging.
In realiteit. Met tot nu toe meer dan 500 geplaatste paarden; geloof ik echt niet dat er regelmatig gecontroleerd wordt.

Oke. Verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat StalNollie er op doelde dat de mishandelde groepen paarden daar niet altijd als verwaarloosd uitzien binnenkomen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:20

Babootje schreef:
lowe schreef:

Wat pzb bedoelt is dat het paard zo slecht liep door de atrose. Wat ze verzwijgen is dat dit paard ten tijde dat ze het plaatsten als rijpaard, niet vermeldt hebben dat dit paard chronisch hoefbevangen is en daardoor een gekanteld hoefbeen heeft. De adoptant heeft dus mogelijk met alle goede bedoelingen dit paard op het gras gehad waardoor het dus weer hoefbevangen is geraakt. Dat de dierenarts twee jaar geleden al gezegd heeft dat dit paard niet bereden mocht worden wordt met geen woord over gerept, waardoor ze nu de adoptant de schuld van hoefbevangenheid en ernstig kreupel in de schoenen proberen te schuiven. Paard dagen terug wilden ze hem gewoon nog herplaatsen akd WEIDEmaatje. Nu ineens besluiten ze dat hij mag blijven. Maar alle bewijsmateriaal en kritische opmerkingen zijn verwijderd.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:35

Als dat echt zo is vind ik dat een ernstige zaak. Maar dan ga ik me ook afvragen, calijn is meestal de gene die met de paarden naar de DA gaat. Wist Henk dan echt niet hoe ernstig het er voor stond met het paard en zonder te weten het paard dus als rijpaard en weidemaatje hebben geplaatst?

In ieder geval heel sneu voor de adoptant als dit echt zo het geval is.