[HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:03

Wauw hoe snel er kei veel commentaar komt op Jur.
We zijn het er denk ik allemaal niet mee eens dat er agressie getoond is.
Maar als we bij 99 procent van de ruiters gaan kijken kunnen we ook wel stellen dat ze allemaal eens onvriendelijke acties uithalen bij hun paard. En dan vaak nog onbewust!!!!

Dat wij het paardrijden zo leuk vinden wilt nog niet zeggen dat paardrijden zo diervriendelijk is. Dan moeten we er niet op gaan zitten. Dat is pas diervriendelijk
Laatst bijgewerkt door _Dressage op 14-08-16 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:03

Sammie schreef:
Ik zou het wel bezopen vinden :') Prima dat overmatig zweep en spoorgebruik wordt afgestraft, maar dit is echt belachelijk. Je kan ook doorslaan (pun). Nicola heb ik niet gezien, maar van Jur is het echt absurd. Dan hebben ze bij een hoop andere ruiters flink zitten slapen :=

Kan het hier alleen maar mee eens zijn :\.

Dat geruk en gepluk bij een aantal...
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-08-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: [HK] Rio: Springen - dag 1 - kwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:04

Ik vind het bullshit, trek dan één lijn. Of alle 'meppers' en 'rukkers' diskwalificeren, of niemand.

Wat heeft dit voor gevolgen?

Roosch

safina schreef:
Roosch schreef:
Ik durf te wedden dat ze dat gewoon neer hebben gezet om te kijken hoeveel opschudding het zou geven op Bokt.nl.. :P

Wat was ook weer de inzet? :P

Een bak popcorn en cola zeker :))

Ik zou het toch echt wel schandalig vinden als dit het geval zou zijn. Handige keuze? Nee, misschien niet, maar vind hem verder wel sportief rijden voor zover ik op de hoogte ben en ik heb ook nog geen ruk- en plukwerk gezien.

Toen ik vanmiddag met een schuin oog keek zag ik een ruiter haar paard een draai om de oren geven, heb ik wat ruk-en plukwerk gezien waar een touwtrekker jaloers op zou zijn en laat ik het maar niet over het zweepgebruik van anderen hebben.

Anoniem

sjanien schreef:
Kijk hierboven maar de link van de nos daar zegt hij het zelf. Doordat je 2 weigeringen hebt kom je niet meer in aanmerking om individueel mee te doen. Dit heeft niks met de klappen te maken.

Nee, dan ben je geëlimineerd en staat er EL achter je naam. Dat is wat anders dan gediskwalificeerd.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:05

Sammie schreef:
Ik zou het wel bezopen vinden :') Prima dat overmatig zweep en spoorgebruik wordt afgestraft, maar dit is echt belachelijk. Je kan ook doorslaan (pun). Nicola heb ik niet gezien, maar van Jur is het echt absurd. Dan hebben ze bij een hoop andere ruiters flink zitten slapen :=

Jaa slaat nergens op. Hij heeft hem alleen bij die laatste weigering 3 tikken gegeven ofzo. De waren andere ruiters die hun paard harder aanpakken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:06

_Dressage schreef:
Maar als we bij 99 procent van de bokt luitjes gaan kijken kunnen we ook wel stellen dat ze allemaal eens onvriendelijke acties uithalen bij hun paard. En dan vaak nog onbewust!!!!

Dat wij het paardrijden zo leuk vinden wilt nog niet zeggen dat paardrijden zo diervriendelijk is. Dan moeten we er niet op gaan zitten. Dat is pas diervriendelijk

Dat valt toch wel mee. iedereen geeft gewoon aan dat het heel dubbel is. Niet dat ze het er niet per definitie niet eens mee zijn. Althans laat ik het bij mezelf houden. Het zou prima zijn als ze een paar andere ruiters ook meenemen die enorm lopen te trekken en te plukken. Maar dat doen ze niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:07

HorseTimeXL schreef:
_Dressage schreef:
Maar als we bij 99 procent van de bokt luitjes gaan kijken kunnen we ook wel stellen dat ze allemaal eens onvriendelijke acties uithalen bij hun paard. En dan vaak nog onbewust!!!!

Dat valt toch wel mee. iedereen geeft gewoon aan dat het heel dubbel is. Niet dat ze het er niet per definitie niet eens mee zijn. Althans laat ik het bij mezelf houden. Het zou prima zijn als ze een paar andere ruiters ook meenemen die enorm lopen te trekken en te plukken. Maar dat doen ze niet.
Als daarin 1 lijn zou worden getrokken is het al anders ja. Ik vind zelf dat rukken en plukken heel veel erger dan die drie tikken.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:07

Beslissing is alweer teruggedraaid volgens de fb van horsesnl

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:10

is er al een reactie van Harry Smolders eigenlijk over zijn rit? Ben wel benieuwd. Hij deed het zo goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:10

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:11

Lalala12468 schreef:
Beslissing is alweer teruggedraaid volgens de fb van horsesnl

Ik zie het inderdaad, pfiew :wow:
Zag het alweer gebeuren dat Nederland geen wegstreepresultaat ging hebben net als bij de dressuur en dan wordt het bij het springen pas lastig :oo

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:12

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:14

Jur Vrieling strafte Zirocco vervolgens af met de zweep. Het leverde boegeroep op vanaf de tribunes en de nodige negatieve reacties op Facebook. Vrieling zegt erover: ‘Ik deed het om hem toch wat duidelijk te maken. Zo van kom op jongen, dit is niet de bedoeling. Niet weer doen

Aldus de hoefslag

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:14

Sammie schreef:

ah Bedankt Sammie. Moest net er op zijn gezet denk ik. Ja je zag wel dat Emerald wat kribbig werd haha. Maar wat kan die springen zeg. Wie weet kunnen ze op individueel niveau nog wat betekenen. Zou leuk zijn.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:21

Selina schreef:
Ik vind het bullshit, trek dan één lijn. Of alle 'meppers' en 'rukkers' diskwalificeren, of niemand.

Wat heeft dit voor gevolgen?

Precies dan zouden er vandaag 3 a 4 ruiters moeten worden gediskwalificeerd

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:24

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:26

Paard word bang door een niet goed passende driesprong( ruiterfoutje?) en krijgt vervolgens nog eens op z'n donder terwijl je er al uit ligt. Als je dan toch iets duidelijk wil maken moet je dat na die eerste weigering doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:26

Ik vind dat van één lijn trekken zo'n kulargument hè? Of een ander ook gediskwalificeerd had moeten worden staat toch helemaal los van de vraag of het in dit geval terecht was of niet?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:29

Geheel los staat het niet. Want als dit over de lijn was, waren een aantal anderen dat zeker ook. Je kan niet alleen Jur affluiten omdat er ruiters heftiger waren :j

Hermelientje

_Dressage schreef:
Maar als we bij 99 procent van de ruiters gaan kijken kunnen we ook wel stellen dat ze allemaal eens onvriendelijke acties uithalen bij hun paard. En dan vaak nog onbewust!!!!

Maar daar gaat het helemaal niet om. Er zullen zeker een hoop amateurs zijn die uit onkunde onvriendelijk zijn. Maar van een ruiter op dit niveau mag je verwachten dat hij wel veel kennis heeft van africhten, ze hebben namelijk een voorbeeldfunctie. Mijn man zei meteen nou dit is bepaald geen reclame voor de ruitersport (en dan had hij het zeker niet alleen over Jur). En als ik dan in een interview hoor dat het paard "zijn vertrouwen kwijt was/is" dan is het toch te absurd voor woorden om op het verkeerde moment te gaan straffen bij een paard dat zijn vertrouwen al kwijt is. Dat een hoop amateurs hier niet weten of geloven dat het straffen echt binnen een paar seconden moet is nog tot daar aan toe, maar van een Olympische ruiter mag je echt wel meer kennis verwachten.

Als het uit frustratie gebeurt is het zeer menselijk, maar zeg dan gewoon "mensen dit was natuurlijk niet goed wat ik daar deed".

Anoniem

Horses:
"Jur Vrieling is vanmiddag gediskwalificeerd in de kwalificatieronde vanwege overmatig zweepgebruik. Omdat de FEI oordeelde dat het om ‘minor overuse of whip’ ging, is Vrieling niet uitgesloten van het hele kampioenschap. “Ik had het niet moeten doen en het spijt me”, zegt Vrieling. "
http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... jd-rijden/

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:32

Nou dat bedoelde ik dus, dat had hij meteen moeten zeggen.

HorseTimeXL

het gaat in mijn ogen ook niet om het feit of het terecht is ja of nee. of het in mijn ogen terecht zou zijn geweest? zeer zeker van wel. maar dat ik vind dat er 1 lijn getrokken moet worden is dat ik vandaag misschien nog wel extremere gevallen zag. en voor die paarden zou ik het ook graag willen opnemen.

soloro

Ik las net op horses dat dat terug gedraaid was? Blijkbaar dus niet?