Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:45

Reining is een Western onderdeel maar niet de hele Westernsport is zo hard!
Scheer niet alles over 1 kam.
Kom eens kijken op een western wedstrijd en zie dat het ook anders kan,

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:20

Wranglerbutt schreef:
Afbeelding :D

:= := := .. .

ElCamino

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:42

fvdhaak: ja, neem pleasure....lekker staarten blocken zodat verzet niet zichtbaar is...nee dát is aardig...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:53

ElCamino schreef:
fvdhaak: ja, neem pleasure....lekker staarten blocken zodat verzet niet zichtbaar is...nee dát is aardig...

En dat gebeurt natuurlijk noooooooooooooooooit met de staarten van reiningpaarden :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:56

ElCamino schreef:

Dergelijke excessen heb je in elke discipline, daar is helaas geen enkele van gevrijwaard. Maar ligt dat dan aan de sport, of aan het gestoorde individu die naar dergelijke technieken moet grijpen om steeds maar wéér "beter" te kunnen presteren?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:08

WB: dat zeg ik toch helemaal niet ??? dat het niet bij reiners gebeurt, ik reageer alleen op de opmerking dat er meer is dan reining. Kun je dan nu helemaal niks meer zeggen op dit topic zonder commentaar van iedereen ???? Het was gewoon een voorbeeld naar de eerder geplaatste post, dus nou niet meteen zo gaan beginnen...of vind je nu dat ik de pleasure ruiters aanval of zo?

Sonja: denk dan toch de sport...ook dit gebeurt nl niet bij 1 individu, was het er maar eentje....dan was het nog te overzien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:17

ElCamino schreef:
Sonja: denk dan toch de sport...ook dit gebeurt nl niet bij 1 individu, was het er maar eentje....dan was het nog te overzien...

Er loopt een aardige discussie over het paard als atleet.

Ik denk dat een sport waarbij dieren gebruikt worden altijd discutabel zal blijven. Zolang er geld mee gemoeid is, blijven dergelijke praktijken bestaan. In andere sporten zie je dat natuurlijk ook, denk maar aan dopinggebruik in de Tour de France. Ware het niet dat die mensen slechts hun EIGEN lichaam in gevaar brengen en daar volledig zelf verantwoordelijk voor zijn.
Ik vind het lastig... Het ligt op zich niet aan de sport... Het KAN ook op een normale manier, want laten we niet vergeten dat er ook genoeg ruiters zijn die een nette boterham kunnen verdienen met normale praktijken waarbij respectvol met het dier omgegaan wordt. En daarmee zeg ik niet dat er nooit eens doorgepakt zal worden. Maar toch...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:26

klopt helemaal, zelf rij ik liever wat minder maar op een nette manier, maar om elke keer als ik reageer wéér me te moeten verdedigen had ik niet zo'n zin in....lees 2 topics hierover van hetbegin af aan mee en soms reageer ik maar je wordt meteen zó afgestraft dat ik me 3x bedenk voor ik weer wat neerpen.
En ik denk dat het een beetje verzand in een eindeloos naar elkaar wijzen wordt en we er niet uitkomen...
Gelukkig denken de meeste er net zo over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:32

Hier hetzelfde hoor. Ik heb helemaal het talent en de middelen niet om hoog te rijden, maar ik betwijfel of ik dergelijke praktijken er voor over zou hebben als ik het wel had. Ben ik een te grote Penny voor. Godzijdank.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:35

al had ik het geld én de knol die bij dat geld past....zo ga je niet met mijn paard om!
Daarom was ik altijd bij de training van mij paard aanwezig....ondanks gemor van de trainer in kwestie...ik had al teveel narigheid gezien bij diverse trainers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:38

Dat is ook de reden dat ik niet bij elke goeroe wens te lessen. Er zijn er aardig wat die niet met de beesten omgaan zoals ik denk dat dat hoort. Prima, iedereen z'n eigen manier. Maar ik ga dat niet supporten door die personen te betalen.
Zo zou ik dus ook geen clinic bij deze meneer volgen. Ondanks dat ik er ook 1000 goede dingen zou kunnen leren.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:00

Ik heb nog steeds geen problemen met Craig. En ik vind dat mensen hier niet zo moeten zeuren, laat dan eerst zelf maar eens filmpjes zien van hoe ze zelf trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:03

Martine123 schreef:
Ik heb nog steeds geen problemen met Craig. En ik vind dat mensen hier niet zo moeten zeuren, laat dan eerst zelf maar eens filmpjes zien van hoe ze zelf trainen.

http://www.youtube.com/watch?v=V1VyokvGoVo

Alsjeblieft :D

Wat denk je wat het paard van dat geruk en gepluk vind?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:05

Ik vind het er leuk uitzien, leuk paard ook.
Maar het heb je wel eens ooit Reining gereden of een western training bijgewoond?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:06

gaan we weer.......

Dat maakt geen flaus aus....

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:07

naar mijn idee maakt het wel uit wat voor bit iemand erin heeft hangen, je weet de werking niet van het bit dat hij gebruikt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:07

Martine123 schreef:
Maar het heb je wel eens ooit Reining gereden of een western training bijgewoond?

Ik hoef geen training of reining te rijden om te zien dat dit niet normaal is. Ik vind het nogmaals heel erg dat jij dit wel normaal vind...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:10

mensen die op bijvoorbeeld dressuur en springwedstrijden een heel scherp bit erin hebben hangen dat voortdurend op spanning en meer spanning staat is dan wel normaal?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:12

Martine123 schreef:
naar mijn idee maakt het wel uit wat voor bit iemand erin heeft hangen, je weet de werking niet van het bit dat hij gebruikt,

Dat het geen ruk uit maakt gaat over
Martine123 schreef:

Het maakt geen drol uit of je weleens reining hebt gereden of niet, of je weleens een training bijgewoond hebt of niet.
het maakt niet eens heel erg veel uit wat voor mondstuk er aan die shanks zit, zelfs met een recht doodsimpel shankje is dit not done.

Martine123 schreef:
mensen die op bijvoorbeeld dressuur en springwedstrijden een heel scherp bit erin hebben hangen dat voortdurend op spanning en meer spanning staat is dan wel normaal?

Waarom blijven wijzen en niet gewoon eens hand in eigen boezem steken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:13

Martine123 schreef:

Dit is alleen maar afschuiven, ook dat vind ik niet normaal nee. Kun je de vraag beantwoorden of jij het normaal vind dat hij zo in de mond van het paard loopt te rukken? En als we toch gaan vergelijken, het is bewezen dat constante druk beter is dan los vast. Maar dat wilt niet zeggen dta je dat ook met zware bitten moet gaan doen. Kijk anders even in het profiel van Mindfields hier op bokt, die raar haar grote vos in een piaffe met losse teugeldruk, het kan dus wel...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:14

Martine, dit speelt al 60 pagina's en 2 topics.... begin alsjeblieft niet opnieuw met dingen aanhalen die allang verteld zijn.... lees dan eerst alles door.
En ja, ik kan reinen, en trail, en pleasure, en working cowhorse, en springen, dressuur, endurence en mennen...met hetzelfde paard oh ja, ook zonder hoofdstel lukt aardig.......en nee ik pak hem niet zo aan. ( zucht)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:18

dan moet je ook maar even helemaal in het begin van dit topic gaan lezen ;)
Ik zit een paard zelf niet zo in de mond nee, maar ik weet zeker dat hier het merendeel van de mensen misschien niet bewust, maar waarschijnlijk onder stress etc. een paard ook zo in de mond hebben gezeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:19

En daar zit het verschil. Je zegt het zelf, onbewust... Craig doet het heel erg doelbewust.. Maar goed, ik val in herhaling

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:21

Dat doet niet terzake Martine, het gaat om dit filmpje met deze meneer.
Waarom vind jij het wel ok dat Craig dat doet, terwijl je zelf niet in de mond wil plukken?
De werking van het bit is zeker van invloed maar ik vind het wel jammer dat je er nu weer op de man gaat spelen. Al trainen mensen hoelahoepend met hun paard :') dan nog mogen ze best hier wat van zeggen toch?
Lijkt me echt mooi en goed als mensen hierdoor denken hmm, misschien ben ik ook wel te fel, ziet dat er dus zo uit..laat ik daar maar eens op letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:21

Martine123 schreef:
dan moet je ook maar even helemaal in het begin van dit topic gaan lezen ;)
Ik zit een paard zelf niet zo in de mond nee, maar ik weet zeker dat hier het merendeel van de mensen misschien niet bewust, maar waarschijnlijk onder stress etc. een paard ook zo in de mond hebben gezeten.

Ga je weer afschuiven. Merendeel van de mensen hier rijdt niet op topniveau...