Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:40

Jammer dat de naam en het gezicht en de woonplaats niet herkaanbaar is gemaakt, zulke oplichters mogen van mij aan de schantpaal hangen. Ik heb de uitzending gezien en vond het diep triest maarja zei is niet de enige handelaar die mensen oplichten de hele handel is een grote oplichting zo ook heeft mijn vriendin een paard via bokt gekocht en deze was dus ook niet goed na een half jaar (ook dit dier hebben ze gedrogeerd met spuiten, anders had het euvel veel eerder naar boven moeten komen). Dus mensen ook via bokt moet je opletten wat je koopt!! Kijk de verkopende party hun berichten na vaak zie je dan al dat het om een handelaar gaat! Het was voor mijn vriendin een grote wijze les en voor mij ook! Eigenlijk zou bokt de handelaren die alleen maar op bokt advertenties plaatsen en geen andree berichten moeten verbannen, vraagje aan bokt dus, doen jullie wat hiermee?

Moderatoropmerking:
Vraag om woonplaats verwijderd. Hulken lezen!
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 24-05-10 08:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:43

Misslolliex schreef:
Ik heb gekeken, afschuwlijk zeg.
vooral voor dat meisje die daar reed.
En voor dat meisje van 10.

dat meisje die daar de heletijd reed idd, maar dat was volgens
mij wel gezond paard waar ze op reed?
en was dat dan nog een verzorgen ofzo?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:43

Ondanks dat ik de boel daar nooit vertrouwd heb en twijfels heb en had over hun GGK hengst is die laatste toch echt goedgekeurd met 68,5 punt.
Een in Portugal ggk hengst is ook in Nederland ggk, er bestaan geen Nederlandse normen voor goedkeuring, alleen Portugese; bij de keuringen hier komen altijd keurmeesters uit Portugal van het APSL ( Portugese stamboek) om hier te keuren; sterker nog de eisen in Portugal zijn over het algemeen zwaarder dan hier.
Er is maar 1 overkoepelend orgaan voor de Lusitano en dat is in Portugal, het APSL, de hengst zal hier waarschijnlijk nooit zijn voorgebracht en dat is dus ook niet nodig als hij in Portugal al ggk was.

http://far.alterreal.pt/STUD/Desc.asp?Recno=62889

Een hele opluchting voor mensen die hun ggk Lusitano merrie hebben laten dekken door deze hengst; als de hengst niet ggk zou zijn hadden ze nl. een Cruzado gefokt ( meestal papierloos).
De informatie daarover is dus niet correct en de LVN zal, naar ik aanneem, niet gezegd hebben dat de hengst niet is goedgekeurd maar in Nederland nooit is gekeurd! Dat zijn 2 verschillende dingen!
Laatst bijgewerkt door ElCid op 24-05-10 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:44

Anoniem schreef:
Ik vind het nogsteeds vaag. Die roelie, Ik vind het knap wat ze heeft gedaan. Maar als je weet dat de paarden zo slecht behandeld worden. Dan blijf je daar toch geen 2 jaar?

dat dacht ik dus ook, maar goed zoiets moet ook groeien denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:46

jury schreef:
Anoniem schreef:
Ik vind het nogsteeds vaag. Die roelie, Ik vind het knap wat ze heeft gedaan. Maar als je weet dat de paarden zo slecht behandeld worden. Dan blijf je daar toch geen 2 jaar?

dat dacht ik dus ook, maar goed zoiets moet ook groeien denk ik.

Dat zeker. Maar zodra ik daar ook maar lucht van zou krijgen zou ik daar gelijk weg zijn. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik daar ook maar 1 min langer zal blijven.

dipstaartje

dat meisje heeft misschien in het begin niet alles meegekregen en pas later door gekregen wat er aan de hand was

anouck10

newnails schreef:
Lucky zou ook BOMproof zijn, maar was in het bos doodsbang voor de camera vandaar dat ze nerveus was, en dus NIET BOMPROOF zoals gezegd bij de koop!
Ik heb haar bemoedigend toegesproken en gerustgesteld.
En JA Lucky blijft GEWOON bij ons en gaat NIET de handel of de fricandel in!!!!!
Ze is superlief en we houden heel veel van haar.
Hopenlijk beantwoord dit ieders vragen.

Goedzo dat lucky niet de handel in gaat!!
op tv zach je ook dat lucky superlief is.
arm arm meisje toch ze is een jaartje jonger dan mij.
ik leef met juilie mee hoor!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:47

Wat ik me toch telkens afvraag......er wordt enorm afgegeven op de verkoopster, en uiteraard terecht...
Maar een paard kopen is niet hetzelfde als een pakje boter kopen. Daar gaat onderzoek aan vooraf en voorlichting.
Wanneer je een paard gaat kopen laat je dat toch keuren? Tenzij je zelf het risico wilt nemen...maar dan moet je ook niet achteraf gaan lopen piepen.
Ik vind het nogalo wat in het geval van meneer Vannuffelen (oder so etwas) die 45.000 euro aan paarden uitgeeft en zich meerdere keren in de luren laat leggen....
Daar ben je uiteindelijk toch zelf bij?
IN het tweede geval, van de springpony....6000 euro uitgegeven! En niet laten keuren, geen onderzoekje vooraf naar de sportstanden...
En niemand die die mensen bij staat? Of vertelt dat ze toch echt wel even zich vooraf moeten laten inlichten?

DAAR kan ik dan niet met mijn hoofd bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:50

dipstaartje schreef:
dat meisje heeft misschien in het begin niet alles meegekregen en pas later door gekregen wat er aan de hand was

Maar dan nog 2 jaar is erg lang. En ik geloof echt niet dat ze dit soort dingen pas een week weet...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:52

Kriel, wanneer je gelezen hebt zou je weten dat de meeste gedupeerden wel hebben laten keuren, inclusief onafhankelijke dierenarts :)

Dat Roelie lang heeft gewacht kan ik me best voorstellen. Wie weet ging het in het begin wel goed, en daarnaast is ze een aantal keer bedreigd, dus ik kan me voorstellen dat ze er huiverig voor was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:52

Kriel schreef:
Wat ik me toch telkens afvraag......er wordt enorm afgegeven op de verkoopster, en uiteraard terecht...
Maar een paard kopen is niet hetzelfde als een pakje boter kopen. Daar gaat onderzoek aan vooraf en voorlichting.
Wanneer je een paard gaat kopen laat je dat toch keuren? Tenzij je zelf het risico wilt nemen...maar dan moet je ook niet achteraf gaan lopen piepen.
Ik vind het nogalo wat in het geval van meneer Vannuffelen (oder so etwas) die 45.000 euro aan paarden uitgeeft en zich meerdere keren in de luren laat leggen....
Daar ben je uiteindelijk toch zelf bij?
IN het tweede geval, van de springpony....6000 euro uitgegeven! En niet laten keuren, geen onderzoekje vooraf naar de sportstanden...
En niemand die die mensen bij staat? Of vertelt dat ze toch echt wel even zich vooraf moeten laten inlichten?

DAAR kan ik dan niet met mijn hoofd bij...

Dat kon ik ook niet. Uiteraart is het in het begin de schuld van de handelaar. Maar de kopers zijn zelf ook enorm stom geweest. Tsja sorry maar anders kan ik het niet noemen. Dus voor een deel is het ook een "eigen schuld" kwestie...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:52

Hebben jullie ook al een gedacht over hoe die handelaren aan hun paarden komen?
Een particulier neemt niet de moeite om een paard zelf naar de slager te brengen of in te laten slapen als een paard niet goed is. Dit kan zijn omdat dat minder geld oplevert of omdat men het zielig vind/niet durft.
Maar de kans blijft nu eenmaal aanwezig dat een paard bedoeld voor de slacht in het handelcircuit komt als je hem meegeeft aan iemand om die laatste gang te regelen.
Van mij mag die eigendomsregistratie er vandaag al komen maar dan ook incl. veterinaire handelingen. Maar hoe krijg je dit weer waterdicht?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:53

:)* eindelijk gaat er een lampje branden wie dit is!
Eigenlijk vond ik de uitzending niet zo goed. Je zag steeds weer de zelfde beelden.
Zo vond ik het ook raar dat er bv over een springpaard werd gesproken terwijl het toch echt een pony is.
Eigenlijk hadden ze ook aan het eind een dierenarts moeten laten vertellen over waarom en hoe je een paard laat keuren.
Een paard kopen van 25000 euro,dan laat je hem toch van hier tot ginter nakijken door een dierenarts?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:53

@nini_roosje, lezen..

@Jury, dat ben ik met je eens, maar er werd ook een aantal keer gezegd dat ze de dieren bij de slacht heeft gekocht, en dat vind ik een kwalijke zaak :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:54

jury schreef:
Een particulier neemt niet de moeite om een paard zelf naar de slager te brengen of in te laten slapen als een paard niet goed is. Dit kan zijn omdat dat minder geld oplevert of omdat men het zielig vind/niet durft.
Maar de kans blijft nu eenmaal aanwezig dat een paard bedoeld voor de slacht in het handelcircuit komt als je hem meegeeft aan iemand om die laatste gang te regelen.
Van mij mag die eigendomsregistratie er vandaag al komen maar dan ook incl. veterinaire handelingen. Maar hoe krijg je dit weer waterdicht?

Vind die mensen ook fout! Je verkoopt je paard met gebrek toch niet aan een handelaar?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:56

Anoniem schreef:
dipstaartje schreef:

Maar dan nog 2 jaar is erg lang. En ik geloof echt niet dat ze dit soort dingen pas een week weet...

Ja 2 jaar kan dan lang zijn maar dit is misschien de tijd geweest die Roelie nodig had, kan me voorstellen dat dat Tokkie-wijf niet iedereen direct in vertrouwen neemt. Zoiets moet toch groeien denk ik.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:56

Ik heb ooit een paard weg moeten brengen en ik heb hem dus dood willen zien. Om er zeker van te zijn dat ie niet door de achterdeur weer als goed verkocht werd.
Daardoor kon geen enkele handelaar dus in de verleiding komen om haar weer op te kopen.
Was geen fijn gezicht, maar ik heb daardoor wel rust nu.

Later sprak een handelaar uit de buurt mij aan waarom ik haar niet aan hem verkocht had..........

Iedereen die zijn paard dus in goed vertrouwen mee gegeven heeft aan de verzeker moet nu toch wel wat onrustig op zijn of haar stoel zitten. De kans in nl. aanwezig dat je je doodgewaande paardje weer ergens kan tegenkomen.

Een ander voorbeeld, een ook op bokt bekende handelaarster uit Purmerend heeft mij ook een paard proberen te verkopen. Ze kwam niet opdagen op de keuring (weet ik ook voldoende), bleek droes op stal te zijn en paard was ineens toch al eerder op de foto geweest en niet goed bevonden. Paard staat nu in Engeland.........
Maar iemand moet dat paard dus aan deze handelaarster verkocht hebben .......... en ik denk dat dat de fokker was want die heeft op geen enkel bericht van mij gereageerd.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-05-10 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:57

kohtje schreef:
jury schreef:

Vind die mensen ook fout! Je verkoopt je paard met gebrek toch niet aan een handelaar?

de verkoper van het 12 jarige dressuurpaard(die 19 bleek te zijn en niet op gereden kon worden). Had haar paard verkocht als weide maatje en de handelaar had een contract getekend onder een valse naam.. Zei was zich dus van geen kwaad bewust

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:58

Cayenne schreef:
Kriel, wanneer je gelezen hebt zou je weten dat de meeste gedupeerden wel hebben laten keuren, inclusief onafhankelijke dierenarts :)

Dat Roelie lang heeft gewacht kan ik me best voorstellen. Wie weet ging het in het begin wel goed, en daarnaast is ze een aantal keer bedreigd, dus ik kan me voorstellen dat ze er huiverig voor was :)

Kriel heeft gelezen......alleen geen 1557283 pagina's.
Een onafhankelijke dierenarts kan toch spat vaststellen lijkt me?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:59

Kriel schreef:
Cayenne schreef:

Kriel heeft gelezen......alleen geen 1557283 pagina's.
Een onafhankelijke dierenarts kan toch spat vaststellen lijkt me?

Staat nog op deze pagina ;) :D

Ik denk dat de betreffende handelaar zich nu wel een tijdje stil zal houden in ieder geval.
Ze zal ook vanuit haar directe omgeving en het dorp geen aardige reacties ontvangen denk ik zo.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:00

Sorry maar nog vind ik dat niet kunnen! Zet hem dan zelf op een wei maar verkoop hem niet als weide maatje. Verkocht is verkocht, je hebt geen poot meer om op te staan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:00

Wanneer is dit programma eigenlijk opgenomen?
Of lees ik daar zo hard naast :o

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:01

arghh nee heb ik het alsnog gemist!! |(

wie heeft de link, want op sbsgemist, kan ik het niet vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:01

kohtje schreef:
Sorry maar nog vind ik dat niet kunnen! Zet hem dan zelf op een wei maar verkoop hem niet als weide maatje. Verkocht is verkocht, je hebt geen poot meer om op te staan.

Niet iedereen heeft daar geld voor. En ik snap best dat mensen hun paard een goede oude dag gunnen. Maar dit zelf niet kunnen/willen betalen. Paarden zijn nogsteeds geen goudvissen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:02

Vind dat programma's als de rijdende rechter dingen beter belichten en daar komen ook deskundigen aan het woord. Hier te weinig duidelijke deskundige informatie.