Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jury schreef:Anoniem schreef:Ik vind het nogsteeds vaag. Die roelie, Ik vind het knap wat ze heeft gedaan. Maar als je weet dat de paarden zo slecht behandeld worden. Dan blijf je daar toch geen 2 jaar?
dat dacht ik dus ook, maar goed zoiets moet ook groeien denk ik.
newnails schreef:Lucky zou ook BOMproof zijn, maar was in het bos doodsbang voor de camera vandaar dat ze nerveus was, en dus NIET BOMPROOF zoals gezegd bij de koop!
Ik heb haar bemoedigend toegesproken en gerustgesteld.
En JA Lucky blijft GEWOON bij ons en gaat NIET de handel of de fricandel in!!!!!
Ze is superlief en we houden heel veel van haar.
Hopenlijk beantwoord dit ieders vragen.
Kriel schreef:Wat ik me toch telkens afvraag......er wordt enorm afgegeven op de verkoopster, en uiteraard terecht...
Maar een paard kopen is niet hetzelfde als een pakje boter kopen. Daar gaat onderzoek aan vooraf en voorlichting.
Wanneer je een paard gaat kopen laat je dat toch keuren? Tenzij je zelf het risico wilt nemen...maar dan moet je ook niet achteraf gaan lopen piepen.
Ik vind het nogalo wat in het geval van meneer Vannuffelen (oder so etwas) die 45.000 euro aan paarden uitgeeft en zich meerdere keren in de luren laat leggen....
Daar ben je uiteindelijk toch zelf bij?
IN het tweede geval, van de springpony....6000 euro uitgegeven! En niet laten keuren, geen onderzoekje vooraf naar de sportstanden...
En niemand die die mensen bij staat? Of vertelt dat ze toch echt wel even zich vooraf moeten laten inlichten?
DAAR kan ik dan niet met mijn hoofd bij...
jury schreef:Hebben jullie ook al een gedacht over hoe die handelaren aan hun paarden komen?
Een particulier neemt niet de moeite om een paard zelf naar de slager te brengen of in te laten slapen als een paard niet goed is. Dit kan zijn omdat dat minder geld oplevert of omdat men het zielig vind/niet durft.
Maar de kans blijft nu eenmaal aanwezig dat een paard bedoeld voor de slacht in het handelcircuit komt als je hem meegeeft aan iemand om die laatste gang te regelen.
Van mij mag die eigendomsregistratie er vandaag al komen maar dan ook incl. veterinaire handelingen. Maar hoe krijg je dit weer waterdicht?
Anoniem schreef:dipstaartje schreef:dat meisje heeft misschien in het begin niet alles meegekregen en pas later door gekregen wat er aan de hand was
Maar dan nog 2 jaar is erg lang. En ik geloof echt niet dat ze dit soort dingen pas een week weet...
kohtje schreef:jury schreef:Hebben jullie ook al een gedacht over hoe die handelaren aan hun paarden komen?
Een particulier neemt niet de moeite om een paard zelf naar de slager te brengen of in te laten slapen als een paard niet goed is. Dit kan zijn omdat dat minder geld oplevert of omdat men het zielig vind/niet durft.
Maar de kans blijft nu eenmaal aanwezig dat een paard bedoeld voor de slacht in het handelcircuit komt als je hem meegeeft aan iemand om die laatste gang te regelen.
Van mij mag die eigendomsregistratie er vandaag al komen maar dan ook incl. veterinaire handelingen. Maar hoe krijg je dit weer waterdicht?
Vind die mensen ook fout! Je verkoopt je paard met gebrek toch niet aan een handelaar?
Cayenne schreef:Kriel, wanneer je gelezen hebt zou je weten dat de meeste gedupeerden wel hebben laten keuren, inclusief onafhankelijke dierenarts
Dat Roelie lang heeft gewacht kan ik me best voorstellen. Wie weet ging het in het begin wel goed, en daarnaast is ze een aantal keer bedreigd, dus ik kan me voorstellen dat ze er huiverig voor was
Kriel schreef:Cayenne schreef:Kriel, wanneer je gelezen hebt zou je weten dat de meeste gedupeerden wel hebben laten keuren, inclusief onafhankelijke dierenarts
Dat Roelie lang heeft gewacht kan ik me best voorstellen. Wie weet ging het in het begin wel goed, en daarnaast is ze een aantal keer bedreigd, dus ik kan me voorstellen dat ze er huiverig voor was
Kriel heeft gelezen......alleen geen 1557283 pagina's.
Een onafhankelijke dierenarts kan toch spat vaststellen lijkt me?
kohtje schreef:Sorry maar nog vind ik dat niet kunnen! Zet hem dan zelf op een wei maar verkoop hem niet als weide maatje. Verkocht is verkocht, je hebt geen poot meer om op te staan.