Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:32

Citaat:
nou ja denk wel dat ik weet wat ik zeg maar laten we dat even in het midden houden.......
tuurlijk zegt coby dat........ ze hebben gewoon bewust dat paard zo bijgezet , dat doe ik ook met mijn paarden als ze niet meer over de rug willen.....

Ja, want zo bijzetten, dat helpt wou je zeggen? ROFL

Als jij denkt dat Power en Paint op de foto's goed over de rug loopt of dit door dit soort training zal gaan doen, dan heb je er m.i. er nog minder verstand van dan ik en mijn 'schijtpony'.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:33

Je kunt een paard zowel lichamelijk als psychisch mishandelen. Een pony op deze manier trainen valt zeker onder psychische, en toch ook onder lichamelijke mishandeling. Een pony hoeft er niet persé vermagerd met knolhoeven uit te zien.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:34

Overigens ben ik het er niet mee eens dat een eigenaar altijd met zijn/haar pony mag doen wat hij zelf wil. Fout is fout, of je nu eigenaar bent of niet.....

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:35

Yinari schreef:
Je kunt een paard zowel lichamelijk als psychisch mishandelen. Een pony op deze manier trainen valt zeker onder psychische, en toch ook onder lichamelijke mishandeling. Een pony hoeft er niet persé vermagerd met knolhoeven uit te zien.

Als een paard fysiek niet in orde is kan hij ook niet zo presteren zoals deze pony doet..

Dit zijn en blijven moment opnamens..

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:36

Yinari schreef:
Overigens ben ik het er niet mee eens dat een eigenaar altijd met zijn/haar pony mag doen wat hij zelf wil. Fout is fout, of je nu eigenaar bent of niet.....

Ik probeer daar mee te zeggen dat mensen niet hebben te oordelen want er wel en niet met die pony kan gebeuren.
Dat bepalen ze altijd nog zelf wel..

Als iemand zijn paard dieper wilt hebben mag hij daarvoor zorgen..

En geloof me dit is niet het enigste dier waar dit bij voorkomt..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:37

Dat ben ik met je eens, daarom zei ik in een van mijn vorige post ook dat als dit een foutje is (dus echte momentopname) dat dat kan gebeuren en dat er dan weinig aan de hand is. Deze pony presteert inderdaad op hoog niveau, maar de sterkeren kunnen lichamelijk dergelijke trainingen vast wel aan zonder direct in te storten.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:37

Dat hij niet de enige is heeft er toch helemaal niets mee te maken?

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:38

Yinari schreef:
Dat hij niet de enige is heeft er toch helemaal niets mee te maken?

Op bokt wordt altijd meteen gedaan alsof ze het voor het eerst zien..

En iedereen weet het altijd beter..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:40

Nee, oké daar heb je gelijk in. Dit zien we niet voor het eerst en we hoeven ons ook niet massaal op Coby van Baalen en haar leerlingen te storten.

Als ik de reactie van Danny op dit onderwerp lees denk ik dat ik het inderdaad beter weet (terwijl ik absoluut te eerste ben om te beweren dat ik het meeste van paarden nog lang níet weet). Zó kortzichtig......

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:42

ben wel benieuwd wat er met jullie paarden allemaal moet gaan gebeuren willen ze op dit niveau presteren , dan ben je met een keer de rollkur echt niet klaar..... danny

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:43

Mijn paard is niet gebouwd om te presteren op dit niveau dus zal dat ook niet doen.

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:45

Yinari schreef:
Nee, oké daar heb je gelijk in. Dit zien we niet voor het eerst en we hoeven ons ook niet massaal op Coby van Baalen en haar leerlingen te storten.

Als ik de reactie van Danny op dit onderwerp lees denk ik dat ik het inderdaad beter weet (terwijl ik absoluut te eerste ben om te beweren dat ik het meeste van paarden nog lang níet weet). Zó kortzichtig......

Hoezo zou jij het beter weten als danny? presteer jij beter? is het bij jou beter in orde?
Dat zijn vragen waar jij dus geen antwoord op kunt geven omdat je dat allemaal niet weet.. dus kan je ook niet zeggen dat je het beter als hem weet..

Ikzelf kan dat ook niet zeggen.. En ik erger me eraan dat mensen hier denken dat zij het beter weten als Coby terwijl hun beesten waarschijnlijk veel en dan ook veel minder presteren. Ikzelf denk dat als je dat niveau wilt bereiken het niet altijd op de diervriendelijke manier kan doen..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:47

Pardon, volgens mij was het mevrouw van Baalen zélf die aangeeft dat het totaal geen zin heeft een paard bij te zetten als Power and Paint op de foto's.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:48

En een slotje voor overleg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:26

Na uitgebreid overleg is besloten om hier een definitief slot op te zetten Lachen Onderhand is wel alles besproken wat besproken moest worden. Daarnaast het feit dat diverse modopmerkingen genegeerd werden en de algehele toon / sfeer in dit topic er niet beter op werd zijn redenen genoeg.