Veronica2 schreef:Nee, maar dan bewandel je de daarvoor aangegeven wegen om het kenbaar te maken bij relevante instanties. Er zijn heel veel legitieme manieren om mishandeling, nalatigheid of wanprestatie aan de kaak te stellen. Geheimzinnige beelden van persoonlijke gesprekken en stiekeme filmpjes voor sensatiereportages zijn niet de juiste manier.
Je hebt vrees ik een ietwat romantisch beeld van het 'op correcte wijze' aan de kaak stellen van dierenmishandeling.
Welke instantie zou je hiervoor willen benaderen, en wat zijn de mogelijkheden die een dergelijke instantie heeft om deze zaken ook echt aan te pakken?
Zolang dergelijke zaken in de wetgeving nog niet goed geregeld zijn, kun je feitelijk helemaal niets.
Ik heb dit zelf ervaren. Na JAREN van contact met dierenpolitie, dierenbescherming en NVWA (er lagen inmiddels dode rottende paarden op het erf) waarin men OF niets deed, OF niets kon doen, heeft een stap naar een televisie-programma en de krant de dieren uit de ellende gehaald.
Voor de meeste dieren inmiddels te laat.
En dat is dan een situatie die zichtbaar is vanaf de weg, visueel duidelijk maakt dat er niets van klopt (dode dieren) en dus ook een gevaar is voor de volksgezondheid. En zelfs toen kreeg ik te horen dat bovengenoemde instanties te weinig tools hebben in de wetgeving om dergelijke zaken direct aan te pakken.
Dus wanneer jij melding maakt bij een instantie dat een miljardair paard mishandelt die in peperdure stallen staan in een halve meter stro met hooi en water, dan word je gewoon weer naar huis gestuurd.
Wellicht verdient het geen schoonheidsprijs onrecht ongevraagd te filmen. Maar al vele malen in de geschiedenis (sinds het ontstaan van beeld) heeft het mondiaal bewustzijn over bepaalde zaken doen ontstaan die daarna aangepakt zijn.
Het doel heiligt de middelen.
Ik vind het zorgelijk dat jij je continue opwindt over privacy, en nergens zie ik je verontwaardiging over deze omgang met paarden.
Kan ik hieruit opmaken dat je het acceptabel vindt?