Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:56

Uiteraard mag hij zelf bepalen wat hij deelt, net zoals zijn volgers helemaal zelf mogen bepalen wat ze zich willen afvragen. Zonder dat iemand een slecht persoon is. ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:05

Niemand wordt hier een slecht persoon genoemd? Behalve Unas dan. Die wordt voor van alles en nog wat uitgemaakt op basis van wat hij wel en niet deelt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:16

En dat laatste is waar ik een probleem mee heb, in combinatie met allerlei fantasie verhalen, die zeer losjes gebaseerd zijn op werkelijkheid.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:20

996981 schreef:
Niemand wordt hier een slecht persoon genoemd? Behalve Unas dan. Die wordt voor van alles en nog wat uitgemaakt op basis van wat hij wel en niet deelt.

Zijn handelingen worden hier en daar bekritiseerd. Op dezelfde wijze dat jij de nieuwsgierigheid van Bokkers bekritiseert. We zijn allemaal mensen. Met meningen en vragen, voorkeuren en aversies. De grond waarop een discussieforum zijn bestaansrecht ontleent.

Als je je leven deelt op social media, kan je vragen krijgen over je leven. Je bepaalt zelf of je die vragen beantwoord of niet, maar je kan niet de vragende persoon verwijten interesse te tonen in je publieke profiel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:22

Helemaal met Gini eens!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:25

Hier en daar :') natuurlijk :+

Ik kan een bloemlezing maken van alles waar hij van beticht is, als jullie het leuk vinden? Om het geheugen wat op te frissen O:)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:31

Als het enkel bekritiseren was dan was het wat mij betreft prima. Het gaat echter veel verder dan dat.

Immers worden hier ook berichten gedeeld aan mensen die hij geblokkeerd heeft. Hij zegt dus letterlijk “met jou wil ik mijn reis niet delen”. Daar is nul respect voor.

Vervolgens vliegen de diagnoses, aannames en verwijten om de oren.

Nogmaals: het staat het vrij te delen wat hij wil met wie hij dat wil. Dat betekent niet dat je automatisch recht hebt op meer of andere informatie.

Als je met iemand zoent geef je ook niet automatisch toestemming om verder te gaan.

Jullie zitten op Bokt. Heeft daarmee iedereen het recht om alles van je te weten? Omdat je bepaalde informatie hier deelt?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:33

Avalanche schreef:

Ik kan een bloemlezing maken van alles waar hij van beticht is, als jullie het leuk vinden? Om het geheugen wat op te frissen O:)

Of misschien gewoon accepteren dat niet iedereen overal hetzelfde over denkt of op reageert? Als iets te ver gaat in jouw ogen, kun je er ook gewoon op Temmen ipv zo door te drammen in deze discussie? Idem voor 99...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:43

996981 schreef:
Als het enkel bekritiseren was dan was het wat mij betreft prima. Het gaat echter veel verder dan dat.

Immers worden hier ook berichten gedeeld aan mensen die hij geblokkeerd heeft. Hij zegt dus letterlijk “met jou wil ik mijn reis niet delen”. Daar is nul respect voor.

Vervolgens vliegen de diagnoses, aannames en verwijten om de oren.

Nogmaals: het staat het vrij te delen wat hij wil met wie hij dat wil. Dat betekent niet dat je automatisch recht hebt op meer of andere informatie.

Als je met iemand zoent geef je ook niet automatisch toestemming om verder te gaan.

Jullie zitten op Bokt. Heeft daarmee iedereen het recht om alles van je te weten? Omdat je bepaalde informatie hier deelt?

Uiteraard heb je niet automatisch recht op antwoorden. Maar je mag wel de vraag stellen.
Beetje gek om de vergelijking naar het seksuele aspect te verleggen, maar ja, als je aan het zoenen bent, mag je wel vragen of je verder mag gaan. Het antwoord is dan ja of nee, maar je kan de persoon niet verwijten dat die het vraagt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:45

Ann schreef:
Avalanche schreef:

Of misschien gewoon accepteren dat niet iedereen overal hetzelfde over denkt of op reageert? Als iets te ver gaat in jouw ogen, kun je er ook gewoon op Temmen ipv zo door te drammen in deze discussie? Idem voor 99...

Jij vindt iemand met schizofrenie en narcisme diagnosticeren vergelijkbaar met een verschil van mening?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:47

Dat is door welgeteld 1 persoon in dit topic gezegd, die zich daar later in ditzelfde topic voor geëxcuseerd heeft, nu van Bokt weg is en het initiële bericht heeft laten verwijderen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:53

Nou, ik zal de bloemlezing straks even maken dan :) het ging iets verder dan dat namelijk. Daar is ook helemaal niet doorgedramd verder :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:56

Ik heb getemd. Wat een kleuterklas dit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:50

Zonde wel dit

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:56

Goh, ik hoopte ietwat naief met zoveel nieuwe pagina’s een update over Furion aan te treffen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:31

Het enige nieuws dat ik weet is dat de arts tevreden is en hij met ontslag mag.
Dus nu wordt er een box ergens voor Furion gezocht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:33

Echt zinvolle updates worden enkel gegeven door diegeen die de crowdfunds actie beheerd aan enkel de mensen die gedoneerd hebben. (Ja ik ook)
En daar staat ook geen onzin over stalling die 600 kost en al dat soort aannames. Ook word er niet gebedeld voor meer donaties. Enkel wekelijks nette updates over enkel het paard.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:46

Janneke2 schreef:

Ja, de breuk was sneller/beter aan het herstellen dan verwacht las ik ergens. Fijn nieuws voor het paardje en Xu. :)

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:03

Ja, ik volg ze verder niet op social media. Dus ik zie niet zoveel voorbij komen. Op GFM staan idd wel wat updates. Zo te horen wel wat beknopter dan wanneer je donateur bent. Ik ga dat wel in de gaten houden ipv dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:11

Ann schreef:
Janneke2 schreef:

Ja, de breuk was sneller/beter aan het herstellen dan verwacht las ik ergens. Fijn nieuws voor het paardje en Xu. :)

Hij krijgt een andere box op de kliniek of wanneer het goedkoper is op een manege vlakbij. Want er moet nog steeds een gipsverband verwisseld worden.
Die andere box op kliniek betekent dat hij van de ic afgaat , niet dat hij al gewoon weg kan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:55

Popstra schreef:
Echt zinvolle updates worden enkel gegeven door diegeen die de crowdfunds actie beheerd aan enkel de mensen die gedoneerd hebben. (Ja ik ook)
En daar staat ook geen onzin over stalling die 600 kost en al dat soort aannames. Ook word er niet gebedeld voor meer donaties. Enkel wekelijks nette updates over enkel het paard.

Top!

De mensen die gedoneerd hebben worden dus keurig op de hoogte gehouden!

:)

Weer iets waar dus niet verder over gediscussieerd hoeft te worden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:22

Gini schreef:
Uiteraard mag hij zelf bepalen wat hij deelt, net zoals zijn volgers helemaal zelf mogen bepalen wat ze zich willen afvragen. Zonder dat iemand een slecht persoon is. ;)

In dit draadje gaat sommige mensen heel wat verder dan 'zich iets afvragen'. Maar dat wil je blijkbaar niet horen. Mij best. Xu ook, vermoed ik. Die trekt zich echt niets aan van alle ver- en geboden die mensen op bokt over hem uitstorten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:40

Popstra schreef:

Dat over de stalling is geen onzin.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:45

Ik vind wel dat als iemand, in dit geval Unas, de keuze maakt een paard in deze kwetsbare positie in leven te laten en een duur traject aan te gaan van transport operatie en revalidatie, dit geborgd hoort te zijn met voldoende financiën om het ook echt duurzaam mogelijk te maken.
Anders zou eraan beginnen erg onverantwoord zijn imo.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:56

Marigold schreef:
Ik vind wel dat als iemand, in dit geval Unas, de keuze maakt een paard in deze kwetsbare positie in leven te laten en een duur traject aan te gaan van transport operatie en revalidatie, dit geborgd hoort te zijn met voldoende financiën om het ook echt duurzaam mogelijk te maken.
Anders zou eraan beginnen erg onverantwoord zijn imo.

Je slaat de spijker op zijn kop! Ik begreep het 'gedoe' over de vraag naar zijn financiën, mening over fund me etc ook niet echt (ik voel dat stukje niet zo, wel de dieronvriendelijke keuzes zoals het transport), maar hoe jij het benoemd vind ik persoonlijk wel heel raak. Het is de combinatie van de keuzes maken en financiële verantwoording die erbij hoort.