Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:27

Klopt, hebben jullie het nieuwe stukje over kenzo gelezen op de voorpagina. Vooral de laatste alinea, ze zouden het niet erg vinden als een andere particulier jenzo koopt. Dan kunnen ze het geld gebruiken om andere paarden te redden....

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:28

Beste van heel het verhaal nog: de paarden waar meest op wordt geboden zijn niet eens de zorgpaarden :+

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:30

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:30

Ik kreeg de tip van een insider dat als ik interesse had voor een paard op vanita moest bieden.
Inderdaad omdat dit een paard was zonder problemen...

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:31

sorry, zie al dat jullie op de hoogte zijn :j

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:32

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:33

haflingertje schreef:
Ik kreeg de tip van een insider dat als ik interesse had voor een paard op vanita moest bieden.

En gek genoeg is er nog niks op geboden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:33

haflingertje schreef:

Zo zie je maar weer wat een foto voor een paard kan doen. Dier is een ster prok, maar op de foto van de veilingsite heeft ze echt haar looks niet mee.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:34

Vanita had hele dikke benen van de mok,leek zelfs naar binnen geslagen.
En dan die prijs 1500 euro voor een fokmerrie.
Dan zou ik eerder op Taramanda bieden als ik een fokmerrie zocht.
Die had ook het mooiste veulen!

Anoniem

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:36

Nou nu op sbs6 het nieuws

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:37

Te hoog openingsbod idd. Vanita heeft m1 gelopen en heeft meerdere goed in de sport lopende nakomelingen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:38

Dat filmpje van Wico ziet er best goed uit, maar die Wedford loopt niet lekker daar al. Het is echt te hopen dat ze bij een goed iemand terecht komen, maar aan die prijzen te zien zullen ze het zwaar krijgen. Ben benieuwd of BVA daar (misschien samen met de dierenbescherming) nog naar zal kijken, of die goed terecht gaan komen.

Doortje zal wel goed terecht komen, jammer dat de prijs wel oploopt. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er uit als een mooie merrie!

Wat bijzonder, zoveel paarden met mok.
En die gezonde paarden zijn niet echt in de media geweest, misschien gaan daar op het laatste moment handelaren ofzo op bieden?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:39

HvN :') :')

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:40

En zoals verwacht de pvdd word weer positief neergezet in dit hele verhaal zo ontzettend jammer

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:41

Wat een raar mens bah ze hadden een paardenkenner voor de camera moeten doen..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:43

Zat te kijken wat een idiote bedragen gaat nergens over Oquendo valt dan nog wel mee.
Maar 4600 euro als bod op een paard wat zo slecht is. 1 woord voor koekkoek.

HvN moest ik wel grinniken

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:43

hart van nederland is waarschijnlijk te erg voor woorden om te gaan kijken....

is meestal al zo :').

sommige mensen zien gewoon niet dat een paard kreupel is. ik heb wel eens paarden kreupel van de poetsplaats/in de wei/ onder het zadel zien lopen dat de mensen die na dat paard kwamen kijken/keken niet eens zagen dat die kreupel liep.. >;) :=

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:46

Zo positief waren ze niet paarden waren schuw, ondervoed geen spieren meer enne nog een mooie close up vd mok, daar zit je dan met je bod.....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:47

Net gemist... Even terugzoeken zo.
Ben benieuwd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:51

mayday schreef:
Zo positief waren ze niet paarden waren schuw, ondervoed geen spieren meer enne nog een mooie close up vd mok, daar zit je dan met je bod.....

Toch hadden ze het nog steeds over 'bieden hoger dan slachtprijs', en dat ze 'gered worden van de slacht'.
En dat allemaal met dank aan SPIN en de PvdD. Als ik mijn dieren geslacht wil hebben, weet ik igg dat via die 2 vást aan een goed slachtersadresje kan komen waar ik zoveel geld voor beur :')

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:59

laatste twee jaar verwaardloos dat gek figuur die daar op stal zou hebben gewerkt.laatste twee jaar is sam daar geweest.en ik ook omdat jonge paarden op een flink stuk land staan en eruit gehaald worden om op foto te zetten,zijn ze verwaarloos omdat ze een super dikke vacht hebben en niet gepoetst zijn.deze dieren hebben wel paard kunnen zijn en volop op het land gelopen.en zeker zitten de oudjes niet in de spieren.en zeker de jonkies ook niet zijn ze dan meteen verwaarloost.belachelijk

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:03

sammy1 schreef:
laatste twee jaar verwaardloos dat gek figuur die daar op stal zou hebben gewerkt.laatste twee jaar is sam daar geweest.en ik ook omdat jonge paarden op een flink stuk land staan en eruit gehaald worden om op foto te zetten,zijn ze verwaarloos omdat ze een super dikke vacht hebben en niet gepoetst zijn.deze dieren hebben wel paard kunnen zijn en volop op het land gelopen.en zeker zitten de oudjes niet in de spieren.en zeker de jonkies ook niet zijn ze dan meteen verwaarloost.belachelijk

Vind ze er ook niet 'verwaarloosd' uit zien, alleen sommigen wat onbespierd/schraal ja.

Maar................ meerdere paarden met mok, en Guus met z'n énorme mok/CPL, dat vind ik dan niet zo netjes.
Hoe Guus z'n benen er nu uitzien, dat is pure verwaarlozing van mok/CPL, je maakt mij niet wijs dat dat de laatste maanden netjes verzorgd is.......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:07

Die Vanita is best een mooi paard, alleen heeft ze haar looks niet mee maar daar kijkt een kenner wel doorheen.
Er wordt ook flink geboden op First maar verbaasd me niet.
Heeft iemand haar ook zien lopen vandaag?

Denk dat de bieders van de tranentrekkers gewoon door de mediahype meegesleurd zijn en er zijn vast ook wel mensen uit nieuwsgierigheid gaan kijken vandaag en verrast door de staat van dienst van wico en wedford dat ze mee zijn gaan bieden zonder naar de keuringsrapporten te kijken.
Of er zit ergens iemand die ze perse wil hebben, die mediahype trekt natuurlijk ook mensen met een grote beurs.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:09

Oefff de prijzen al....

en dat te bedenken dat dinsdag middag de veiling pas sluit!!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:10

de laatste vier maanden is het IND niet behandelt dat klopt.daarvoor werd het wel behandeld;)