Marigold schreef:zo hee, ik ben aan het eind belandt![]()
tja wat moet ik er nog van zeggen.
ben het voornamelijk met Berdien eens.
vind het wel knap van Roelie dat ze zo pontificaal op tv gaat vertellen van hoe en wat.
en natuurlijk keur ik de praktijken van deze handelaarster absoluut af ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo kan zijn.
en ze is niet de enige helaas.
wat bezield een mens om op te lichten en dus steeds over je schouder te moeten kijken, en oppassen, en regelmatig vluchten.. en weten dat je vroeg of laat tegen de lamp loopt, wat schiet je daarmee op?
en waarom kiezen zulke mensen de paardenhandel, daar is toch geen geld in te verdienen, dan is er toch wel iets anders te verzinnen? (niet dat het dan goed is maar waarom moet het ook nog eens ten koste van dieren gaan??)
ze had de schimmel merrie toch ook kunnen laten nakijken door een chiropractor, misschien kon haar rug weer goed worden, paard een tijdje rijden en dan als een goed recreatiepaard verkopen?
en het verlies van het veulen (want dat zat er gewoon aan te komen, schraal klein dingetje als het was) als eigen verlies nemen? (dat heb je immers met levende have!)
of natuurlijk gewoon zorgen dat je goede paarden op stal hebt waarover je niet hoeft te liegen?
dit geeft toch geen voldoening lijkt me, of heeft zo iemand een diepe haat naar mens en dier?
ook sneu voor het meisje met pony Lucky hoor.. op die leeftijd al geconfronteerd worden met de harde wereld.
kind zal zich vast hechten aan de pony, en het is maar de vraag of ouders een pony die niet aan de verwachtingen voldoet willen aanhouden, (want stalling, ambities)
waar komt zo'n diertje dan straks terecht.
wel een beetje onhandig om persé te willen filmen in het bos, lang interview en die pony onrustig.
nouja ik kan er nog wel over doorgaan, heb altijd overal mijn mening wel over maar het meeste is hier wel gezegd onderhand.
hopelijk komt er een vervolg, of dat nou wel of niet zichtbaar is voor ons als kijkers het gaat vooral om het stoppen van dergelijke praktijken.
Lucky zou ook BOMproof zijn, maar was in het bos doodsbang voor de camera vandaar dat ze nerveus was, en dus NIET BOMPROOF zoals gezegd bij de koop!
Ik heb haar bemoedigend toegesproken en gerustgesteld.
En JA Lucky blijft GEWOON bij ons en gaat NIET de handel of de fricandel in!!!!!
Ze is superlief en we houden heel veel van haar.
Hopenlijk beantwoord dit ieders vragen.