Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:06

Marigold schreef:
zo hee, ik ben aan het eind belandt :list:

tja wat moet ik er nog van zeggen.
ben het voornamelijk met Berdien eens.

vind het wel knap van Roelie dat ze zo pontificaal op tv gaat vertellen van hoe en wat.

en natuurlijk keur ik de praktijken van deze handelaarster absoluut af ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo kan zijn.
en ze is niet de enige helaas.
wat bezield een mens om op te lichten en dus steeds over je schouder te moeten kijken, en oppassen, en regelmatig vluchten.. en weten dat je vroeg of laat tegen de lamp loopt, wat schiet je daarmee op?
en waarom kiezen zulke mensen de paardenhandel, daar is toch geen geld in te verdienen, dan is er toch wel iets anders te verzinnen? (niet dat het dan goed is maar waarom moet het ook nog eens ten koste van dieren gaan??)

ze had de schimmel merrie toch ook kunnen laten nakijken door een chiropractor, misschien kon haar rug weer goed worden, paard een tijdje rijden en dan als een goed recreatiepaard verkopen?
en het verlies van het veulen (want dat zat er gewoon aan te komen, schraal klein dingetje als het was) als eigen verlies nemen? (dat heb je immers met levende have!)
of natuurlijk gewoon zorgen dat je goede paarden op stal hebt waarover je niet hoeft te liegen?
dit geeft toch geen voldoening lijkt me, of heeft zo iemand een diepe haat naar mens en dier?

ook sneu voor het meisje met pony Lucky hoor.. op die leeftijd al geconfronteerd worden met de harde wereld.
kind zal zich vast hechten aan de pony, en het is maar de vraag of ouders een pony die niet aan de verwachtingen voldoet willen aanhouden, (want stalling, ambities)
waar komt zo'n diertje dan straks terecht.
wel een beetje onhandig om persé te willen filmen in het bos, lang interview en die pony onrustig.

nouja ik kan er nog wel over doorgaan, heb altijd overal mijn mening wel over maar het meeste is hier wel gezegd onderhand.
hopelijk komt er een vervolg, of dat nou wel of niet zichtbaar is voor ons als kijkers het gaat vooral om het stoppen van dergelijke praktijken.

Lucky zou ook BOMproof zijn, maar was in het bos doodsbang voor de camera vandaar dat ze nerveus was, en dus NIET BOMPROOF zoals gezegd bij de koop!
Ik heb haar bemoedigend toegesproken en gerustgesteld.
En JA Lucky blijft GEWOON bij ons en gaat NIET de handel of de fricandel in!!!!!
Ze is superlief en we houden heel veel van haar.
Hopenlijk beantwoord dit ieders vragen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:07

my_precious schreef:
ik hoop dat deze vrouw haar straf gaat krijgen en dat ze door haar straf haar paarden, huis land enz kwijt raakt en dat ze op de blaren moet gaan zitten..

Weet je wat dan nog het ergste is

Mijn ouders al 35 jaar in de paarden sport die alles opgeven om een paardenrusthuis op te zetten die nog minder te makken hebben als deze vrouw

Dat ze die stallen en weide maar aan mensen geven die het verdienen die wel voor hun dieren willen gaan!

Want rusthuizen zijn er tekort in nederland mijn ouders openen in 2011 hun deuren en we hopen dat er nog meer volgen

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:08

newnails schreef:
Hier even een oproep voor alle/nog meer gedupeerden van deze vrouw.
Willen jullie je melden bij SBS6 zodat alle zaken gebundeld kunnen worden want zoals begrijpelijk samen staan we nog veeeeel sterker!!!

Ga naar http://www.undercoverinnederland.nl en klik dan aan de linkerkant op tips/reageren dit kun je invullen en dan wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld!
Via undercover kunnen alle gedupeerden met elkaar in contact gebracht worden.

Alvast hartelijk bedankt!

Dit lijkt mij voorpaginanieuws....
Heel belangrijk dat alle gedupeerden tezamen een proces beginnen!
In dit topic melden er al een paar zich...
succes!
Laatst bijgewerkt door Pepper1 op 24-05-10 01:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:08

Dowski schreef:
ben benieuwd hoe het gaat lopen verder

Speculaasje erbij???

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:09

Als u de eigenaar van Lucky bent..... dan zou ik persoonlijk mijn onderschrift iets meer nuanceren. Niet aanvallend bedoelt maar dit kan van invloed zijn op het onderzoek en de rechtzaak.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:10

Ik vond dat topic over die 2-lingdracht heel vaag en was daar niet happig op, op 1 of andere manier. Uitzending heb ik niet gezien maar wil ik binnenkort wel even kijken.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:10

breezy302 schreef:
Newnails: Jij lijkt een insider. Wat gaat er nu gebeuren?

Ik ben inderdaad een insider en nee ik ben niet Alberto maar ik ben de moeder van de 10 jarige dochter.
Over wat er verder gaat gebeuren kan niemand van de gedupeerden helaas uitwijden, sorry.
Hopelijk begrijpt iedereen dit.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:11

Cyntje schreef:
Dowski schreef:
ben benieuwd hoe het gaat lopen verder

Speculaasje erbij???

nee hoor, ben niet belust op sensatie ofzo, maar schrok me rot toen ik de stallen herkende op tv.
ze heeft ooit een filmpje geplaatst in dat tweelingtopic waar ik ze in zag. Toen kwam ze juist heel lief en aardig over tegen de paarden, maar goed, wat je dan hier allemaal hoort, zal dat ook wel gelogen zijn.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:13

Pepper1 schreef:
newnails schreef:
Hier even een oproep voor alle/nog meer gedupeerden van deze vrouw.
Willen jullie je melden bij SBS6 zodat alle zaken gebundeld kunnen worden want zoals begrijpelijk samen staan we nog veeeeel sterker!!!

Ga naar http://www.undercoverinnederland.nl en klik dan aan de linkerkant op tips/reageren dit kun je invullen en dan wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld!
Via undercover kunnen alle gedupeerden met elkaar in contact gebracht worden.

Alvast hartelijk bedankt!

Dit lijkt mij voorpaginanieuws....
Heel belangrijk dat alle gedupeerden tezamen een proces beginnen!
In dit topic melden er al een paar zich...
succes!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:14

newnails schreef:
breezy302 schreef:

Ik ben inderdaad een insider en nee ik ben niet Alberto maar ik ben de moeder van de 10 jarige dochter.
Over wat er verder gaat gebeuren kan niemand van de gedupeerden helaas uitwijden, sorry.

Triest dat je één van de gedupeerde bent... vind het in en intriest voor je dochter ;(

@Dowski: met speculaasje bedoel ik speculeren ;) Iemand als Alberto aanwijzen heeft weinig nut denk ik zo en ik denk ook niet dat deze man zich hier in dit forum zal melden :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:14

Gentlegiant schreef:
my_precious schreef:
ik hoop dat deze vrouw haar straf gaat krijgen en dat ze door haar straf haar paarden, huis land enz kwijt raakt en dat ze op de blaren moet gaan zitten..

Weet je wat dan nog het ergste is

Mijn ouders al 35 jaar in de paarden sport die alles opgeven om een paardenrusthuis op te zetten die nog minder te makken hebben als deze vrouw

Dat ze die stallen en weide maar aan mensen geven die het verdienen die wel voor hun dieren willen gaan!

Want rusthuizen zijn er tekort in nederland mijn ouders openen in 2011 hun deuren en we hopen dat er nog meer volgen

idd zulke mensen verdienen zulke stallen en land om paarden toch nog een goed eind leven te geven en dit wijf want het is gewoon een wijf, moet stoppen..maar dat gaat wel geregeld worden hoor.. er hebben zoveel mensen gekeken en het gaat de hele wereld rond.. paarden wereldje is klein zeggen ze toch altijd?
nou haar wereldje dit keer ook...

vind het trouwens heel goed dat jouw ouders dit doen.. ken genoeg paarden die dit nodig hebben, overigens vangen mijn schoonmoeder en ik zo nu en dan ook een ouder of slecht paardje op.. helaas hebben wij ook maar weinig plek..

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:15

van deze kant ook heel veel suc 6....en weet zeker hier staan ze op zeker achter je !!!!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:17

pffff :roll: het klonk als en er stond ook een smiley bij, ben er vlug zat achter gekomen dat het niet klopte en is alweer verwijderd voor je speculaasje..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:18

aha, de moeder van het meisje dus.
fijn dat jullie de pony houden, ook voor voor het meisje zelf!
misschien is er ondanks de spat nog wel te rijden met de pony, als het straks vergroeid is maar jullie zullen vast wel info hebben ingewonnen bij de dierenarts inmiddels neem in aan.

my_precious

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:20

ik kreeg net een berichtje op mijn msn dat mijn stalgenootje ooit een paard gekocht had bij deze handelaar, hij verkocht het paard omdat het paard knettergek in zijn hoofd was.
die man die dit paard kocht kon het paard wel aan vertelde hij, die stalgenoot heeft gelijk een mail naar die man gestuurd hoe het met dat paard was enz enz in de hoop een reactie te krijgen om het verhaal uit te leggen en te vertellen wat er dus met dat paard is/was..
ben benieuwd hoe dat afloopt dan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:21

my_precious schreef:
ik kreeg net een berichtje op mijn msn dat mijn stalgenootje ooit een paard gekocht had bij deze handelaar, hij verkocht het paard omdat het paard knettergek in zijn hoofd was.
die man die dit paard kocht kon het paard wel aan vertelde hij, die stalgenoot heeft gelijk een mail naar die man gestuurd hoe het met dat paard was enz enz in de hoop een reactie te krijgen om het verhaal uit te leggen en te vertellen wat er dus met dat paard is/was..
ben benieuwd hoe dat afloopt dan.

Deze handelaar is geen hij maar een zij

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:23

newnails schreef:
breezy302 schreef:

Dan gelijk maar de ham vraag (of ik moet eroverheen gelezen hebben)... Is de pony bij aankoop gekeurd?
En mijn medeleven uiteraard voor jullie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:25

Moderatoropmerking:
Gezien de hoeveelheid werk en het aantal verwijderde berichten, leek het ons als mods verstandig om het topic voor de nacht te sluiten. Morgenvroeg wordt het weer geopend. Vanzelfsprekend is het niet de bedoeling om in een ander topic verder te gaan.

chevax

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:23

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat terug open, maar wel met een dringend verzoek om ontopic te blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:26

my_precious schreef:
op de site van horses.nl mag blijkbaar wel de naam genoemd worden want het staat vol met reacties van deze handelaar waar alles uitgebreid instaat.

Nee, ook op Horses mag de naam niet worden genoemd, maar Horses heeft minder mods die binnen enkele seconden namen kunnen verwijderen, en s'avonds (en ook nog eens in het weekend) is daar minder activiteit. Dat wordt dus nog verwijderd :)

Goed, hopelijk is iedereen inmiddels weer een beetje afgekoeld :+ Het was een heftig avondje :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:33

iedereen weet nu wel zo'n beetje wie het is dus namen noemen is denk ik volkomen zinloos.

blij dat het topic weer open is.

heb echt met veel verbazing de uitzending bekeken en je zou bij haar nog geen halfje brood willen kopen

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:37

ik weet nog steeds niet wie het is. :o
maar vond het echt verschikkelijk, en haar lach was zeer irritant. :o
vond het heel dapper van roelie, dat ze met camera en alles naar binnen is gegaan! maar er was zeker ook nog heletijd andere verzorgen bij?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:37

Ik moest toch helderweg even teruglezen hoor voordat ik eruit was wie er bedoeld wel (aflevering helaas moeten missen)....

Shocking! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:39

Ik vind het nogsteeds vaag. Die roelie, Ik vind het knap wat ze heeft gedaan. Maar als je weet dat de paarden zo slecht behandeld worden. Dan blijf je daar toch geen 2 jaar?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:40

Ik heb gekeken, afschuwlijk zeg.
vooral voor dat meisje die daar reed.
En voor dat meisje van 10.