Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teletuby

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:50

Vraagje!!! Weten jullie eigenlijk wel wat dierenmishandeling is?? Dieren die met stokslagen, zonder eten en weinig drinken hard moeten werken. Dieren die gebruikt worden voor onderzoeken en veel pijn hebben. Kijk eens hoe dieren in het buitenland behandeld, vervoerd worden.
En dan noemen jullie dit dierenmishandeling!!!!!

Ga eens met beide benen op de grond staan en open je ogen eens.... Ga eens op grote stallen kijken... springen, dressuur en tuigpaarden. En dan gaan jullie lopen disc.over deze foto!!! Sorry maar dan schiet ik even in de lach. Jullie weten echt niet wat er allemaal in de wereld gebeurd. Maar wel achter een idool aanlopen (spr-dress) die zijn paarden traint waar de honden geen brood van lusten. Om te kotsen gewoon.

En amateurs zijn ook niet altijd lievertjes!

En getup: De top traint bijna iedere dag zijn paard een uur lang zo.... De top, mag je zelf invullen wie dat zijn.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:57

Ja maar als ze beweren dat net begonnen dan bindt je de pony toch niet meteen zo strak ,, dan laat je hem toch ECHt even LDR ronddraven ofniet.

Mijn conclusie: Power die staat er gewoon bij alsof het vaker is gebeurd. Geen foto's waar hij ertegen in komt. Ik denk dat bij de eerste keer de pony echt wel verzet toont. Power doet dat dus niet. Dan laat je je pony LDR indraven maar als ze net begonnen en meteen zo strak is dat ook niet gebeurd. Ga maar eens met je stijve spieren in die houding rondstappen. Ook Coby een trainster met ongelooflijk veel ervaring die merkt ook echt wel bij het vast knopen dat ze de pony met zijn neus tegen zijn borst trekt. Oke dat ze hem goed in de krul wouden hebben en dan iets strakker doen dan geplant, klopt het nog niet want dit is heeel wat strakker dan een paard hoort te lopen. Angela valt ook niks op of weet niet anders. Angela met een beetje ervaring had duidelijk kunnen zien dat dit veel en veelste strak is.

Al met al het is een slappe smoes.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:07

@Teletuby:

Jazeker, dat weet ik wel. En in mijn ogen valt het met een stuk ijzer in zijn mond op de nek knopen van de onderkaak van een dier daar wel degelijk onder!

Weet je wel dat er paarden rondlopen met botwoekeringen aan de onderkaak door geintjes zoals dit? Enig idee hoeveel pijn je lijdt voordat er botwoekeringen ontstaan?

Er is hier al genoeg discussie geweets over of dit nu inderdaad 30 seconden heeft geduurd of niet. Daar zal ik me niet in mengen, ik denk er eenvoudigweg het mijne van. En ik geloof dus absoluut niet dat dit 'per ongeluk' is gedaan. En als dat zo is, ja, dan vind ik dit je reinste dierenmishandeling!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:10

belachelijk dit
hoelang werkt coby als wel niet met paarden. de cheff equipe is er toch ook bij. ik denk niet dat dit zomaar een foutje was..
ze probeert er toch wel onderuit te komen.
ze zal wel de fotograaf gezien hebben en en toen vlug alles hebben veranderd.

p.s als je in het begin van je training de lijnen al zo strak zet zit er ook een draadje bij je los.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:04

@Teletuby: ik had niet bepaald gezegd,dat ik niet weet hoe andere toppers trainen,of en hoe zielig het is, etc. Ik heb alleen opgemerkt,dat dit niets met laag,diep en rond te maken heeft. Knipoog en wat ik daar van vind,heeft niets met dit topic over deze pony te maken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:25

volgens mij gaat dit een beetje doelloos worden zo........

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:43

Wildgirl schreef:
volgens mij gaat dit een beetje doelloos worden zo........

Amen...

Ik blijf er bij zoals ook al eerder is gezegd dat wij Bokters het allemaal beter weten en super met onze paarden om gaan.
Gelukkig zou ik zo zeggen maar wat als het paardje niet doet wat jij zegt??
Dan komt die spreekwoordelijke wortel weer om de hoek...
Ik denk dat we te makkelijk over alles denken. En er wordt heus wel het een en ander met paarden gedaan wat echt niet door de beugel kan (zoals die duitse amazone bv)
Dan vind ik dit nog wel meevallen. Nu niet allemaal over me heen gaan vallen omdat ik dat niet mag zeggen Cool

Wat is er nu zieliger? Een pony die een paar rondjes heel strak wordt vastgezet (nogmaals vind ik niet dat het de schoonheidsprijs verdient) of een manegepaard die een uur lang in zijn mond getrokken wordt, zijn rug strak moet houden omdat het anders nog meer pijn heeft?
Om vervolgens het volgende uur nog iemand op zijn rug moet hebben.

Ja...zeg het maar.

Als een pony voor de kar gaat liggen omdat hij denkt dat het wel eens zwaar werken kon worden, dan sla ik hem waar ik hem maar raken kan.
Zielig??? misschien wel maar dat uurtje per dag dat hij voor me aan het werk moet, wil ik dat hij luistert en doet wat ik zeg.
De ander 23 uur staat ze in het land grasjes te eten of in een lekkere schone met veel stroo gevulde stal....

Er worden soms methoden gebruikt waarbij ik ook mijn wenkbrauw moet optillen maar laten we reeel zijn.
Er gebeuren veel ergere dingen met dieren (en mensen) dat dit.

Jiehaa: moet nog even je reactie lezen Haha!

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:48

Ik ga niet dit hele topic lezen, omdat ik het gewoon te ziek vind.
Er lopen hier een stel mensen rond op dit forum die iedereen ( de top) maar af lopen te zeiken, dierenmishandeling etc.

Maar in mijn ogen zijn de grootste dierkwellers hier de amateurs zelf ! Hoeveel zien er niet als er iets met het paard is, paard heeft last in een gewricht. Een amateur ziet het niet/behandelt het niet. Een topstal voert inderdaad allemaal supplementen, misschien niet voor niets ?
En dan nog niet te spreken over de concoursen.
Iedere week moet dat paard weer op de trailer worden geslagen, iedere week op concours, er word niet (serieus) over een planning nagedacht.
Dan wordt dat paard een half uur in ze mond getrokken, en tegen ze ribben geschopt, omdat de amateur nog geen bevestigde houding en gevoel heeft.
Het springen,
Iedere keer proberen ze het opnieuw, ze zien geen afstand, plaatsen het paard verkeert. Deze is niet gek, en gaat een keer in de stop.. En dan wordt er gejankt, want het is een stomme pony/paard !

Meer woorden maak ik er niet aan vuil, het zal nooit begrepen worden door sommige van jullie.
Nee meisjes, wijs niet gelijk met een vingertje naar de top,maar wijs eerst eens naar jezelf !
Alle discussie's die jullie voeren, het gaat nergens over. De echte paardenwereld lacht jullie compleet uit,

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:49

En dus mag hier niets over gezegd worden? Er is altijd wel iets ergers te bedenken, maar het gaat er toch juist om dat dit niet door de beugel kan?
Ja maar zo gaat het in de topsport? En dus is het blijkbaar goed..........

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:53

sifra01 schreef:
En dus mag hier niets over gezegd worden? Er is altijd wel iets ergers te bedenken, maar het gaat er toch juist om dat dit niet door de beugel kan?

Nee...dat is niet goed maar wij amateurs zouden een moeten inzien dat de paarden op topniveau anders getraind worden dan bij ons thuis.
En dat gaat er dan wel eens harder aantoe.
Ik heb al eerder gezegd dat het niet altijd goed te praten is maar dat men dat zich eens moet gaan realiseren als men aan de tv gekluisterd is en kijkt naar de mooie proeven.

Een voetballer van Ajax traint ook anders en harder dan een voetballer van VV Bierbuikjes...

(met weer de noot erbij dat ik het ook niet altijd goedkeur)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:58

Ibalia schreef:
sifra01 schreef:

Nee...dat is niet goed maar wij amateurs zouden een moeten inzien dat de paarden op topniveau anders getraind worden dan bij ons thuis.
En dat gaat er dan wel eens harder aantoe.
Ik heb al eerder gezegd dat het niet altijd goed te praten is maar dat men dat zich eens moet gaan realiseren als men aan de tv gekluisterd is en kijkt naar de mooie proeven.

Een voetballer van Ajax traint ook anders en harder dan een voetballer van VV Bierbuikjes...

(met weer de noot erbij dat ik het ook niet altijd goedkeur)

ben ik wel met je eens, ik heb zelf een aantal jaren gegroomd bij internationale springruiters dus ik weet hoe het er op de grote stallen aan toe KAN gaan.Maar hard trainen wil niet zeggen dat er op deze manier gewerkt moet worden. Wil dus nog wel even kwijt dat dit echt niet overal zo gaat (of in ieder geval ging in de periode dat ik er liep) en dat je hier ook niet je ogen voor hoeft te sluiten!

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:01

sifra01 schreef:

even voor de duidelijkheid,
1. Ik heb niet gezegt dat ik de topsport altijd goedkeur !
2. Discussie voeren, heb ik niks op tegen ?
3. ik vind de foto's ook niet kunnen ,maar ik wordt gewoon ziek van sommige reactie's/topic op dit forum. Mensen roepen allerlei dingen,
-paard over de rug
-verzameling, gewichtsverdeling.

En dan zie je rijfoto's. En het commentaar erbij. Als je niet weet waar je het over hebt, praat er niet over of zeg gewoon eerlijk dat je het allemaal nog niet snapt. maar doe niet alsof je het allemaal al gevonden hebt.
Er staan gewoon gruwelijk domme opmerkingen hier, wat getuigd van het denkniveau

Mensen beschuldigen hier beroepsmensen van dingen, wat ze helemaal niet kunnen weten ! Het grotendeel van de mensen hier komt niet verder dan een manege lesje, of wat..
ga niet dingen roepen over stallen, als je er nooit geweest bent etc.
Snap je mijn idee ?

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:04

echt weer zo'n reactie voor op bokt......... Slapen waha "mijn nek doet er pijn van"

stellen jullie je niet een beetje aan.........
er gebeurd echt helemaal niks verkeerds op die foto's ... oke hij is nogal ver bijgezet maar dit gebeurd allemaal wel vaker..
coby doet dit allemaal in het voordeel van haar paarden en weet echt wel wat ze doet...
wed dat deze pony het 10.000 keer beter heeft als die verwende schijt pony's van jullie........... danny

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:04

Ja ik snap je idee wel. Er lopen hier gewoon een paar dingen door elkaar, jij hebt het over de mensen die zomaar wat roepen, ik had het nog steeds over de foto's. Maar dan begrijpen we elkaar.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:07

dannylexus schreef:
echt weer zo'n reactie voor op bokt......... Slapen waha "mijn nek doet er pijn van"

er gebeurd echt helemaal niks verkeerds op die foto's ... oke hij is nogal ver bijgezet maar dit gebeurd allemaal wel vaker..
coby doet dit allemaal in het voordeel van haar paarden en weet echt wel wat ze doet...
wed dat deze pony het 10.000 keer beter heeft als die verwende schijt pony's van jullie........... danny

Sorry hoor, maar deze reactie gaat ook nergens over.
Volgens mij heb jij ook niet echt een benul waar je het over hebt, zelfs coby doet dit niet om dat haar pony hier voordeel bij heeft. Lees anders haar eigen reactie even.

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:08

sifra01 schreef:
Ja ik snap je idee wel. Er lopen hier gewoon een paar dingen door elkaar, jij hebt het over de mensen die zomaar wat roepen, ik had het nog steeds over de foto's. Maar dan begrijpen we elkaar.

Mooi, Knipoog
En er zal altijd een discussie blijven wat goed is en wat niet door de beugel kan..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:09

Ibalia schreef:
sifra01 schreef:

ROFL ROFL ROFL

Ibalia, ik steun u hihi Haha! Vork

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:13

nou ja denk wel dat ik weet wat ik zeg maar laten we dat even in het midden houden.......
tuurlijk zegt coby dat........ ze hebben gewoon bewust dat paard zo bijgezet , dat doe ik ook met mijn paarden als ze niet meer over de rug willen..... maar ja ......... die shetland pony's van jullie , daar zou ik dit ook niet mee doen.........

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:14

dannylexus schreef:

Wat is in hemelsnaam het voordeel van een paard om zo te lopen? Of uberhaupt met een mens op zijn rug te lopen of topsport te bedrijven?

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:16

en what de fuck doe jij dan op bokt

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:17

wil hier wel met jullie een discussie van maken hoor........ wie wil?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:22

Ik vind de rollkur op zich niets ergs, maar dit is echt niet normaal meer. Uit de reactie van Coby concludeer is, dat als ze dit als eenmalig incident beschouwd, het toch wel een grove fout is. Je ziet toch gelijk dat het te strak zit? Ze staan daar met 2 die pony te longeren.

Verder kan je er toch weinig aan doen. Wereldwijd staat de rollkur als taboe bekend, wat is totaal onnodig vind. Als ik kundig genoeg zou zijn, zou ik het best toe willen passen ja.

Maar om terug te komen op Coby, dit vind ik toch wel schokkend.....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:25

dannylexus schreef:

Niets verkeerds? Open je ogen eens joh. Dat het vaker gebeurd wil toch niet zeggen dat het goed is? Als er met enige regelmaat zomaar een mens wordt neergestoken is dat toch ook niet oké? Wat is het voordeel voor het paard hiervan?
Daarnaast heb je geen idee hoe onze 'schijtpony's' het hebben en of ze al dan niet verwend zijn. Die opmerking is dus misplaatst.

Geen enkele pony dient op deze manier gelongeerd te worden. Mocht dit echt een 'foutje' zijn dan kan dat gebeuren (hoewel ik het een vreemd foutje vind). Mocht het geen foutje zijn dan is dit regelrechte dierenmishandeling.

dannylexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:30

ik weet niet of iemand van jullie kundig naar die foto´s hebben gekeken maar de pony heeft er totaal geen moeite mee.... zoals coby al zegt is dit incidenteel gebeurt , er gebeuren vele ergere dingen met paarden.... dit is een pony die op internationaal niveau presteerd , en als je kijkt naar de welving van de hals zoals deze pony die heeft is dit niet extreem...... het is zonde natuurlijk dat het soms zo moet maar in de wedstrijdsport wordt er veel van de paarden/pony's verwacht en daar moet je als ruiter ook op in kunnen spelen .... blijkbaar was dit nodig ..... danny Cool

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:31

Yinari schreef:
dannylexus schreef:

Niets verkeerds? Open je ogen eens joh. Dat het vaker gebeurd wil toch niet zeggen dat het goed is? Als er met enige regelmaat zomaar een mens wordt neergestoken is dat toch ook niet oké? Wat is het voordeel voor het paard hiervan?
Daarnaast heb je geen idee hoe onze 'schijtpony's' het hebben en of ze al dan niet verwend zijn. Die opmerking is dus misplaatst.

Geen enkele pony dient op deze manier gelongeerd te worden. Mocht dit echt een 'foutje' zijn dan kan dat gebeuren (hoewel ik het een vreemd foutje vind). Mocht het geen foutje zijn dan is dit regelrechte dierenmishandeling.

Dit vind ik nogal groot uitgedrukt. Dit versta ik niet onder mishandeling.. helemaal goed is het niet.. maar het is nog altijd haar pony en daar mag ze mee doen wat ze zelf wilt.

Ik vind mishandeling als het paard er totaal verwaarloosd uitziet en er fysiek slecht aan toe is. Dit kan je zien onder verkeerde training maar zeker niet onder mishandeling..