Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:39

shadowflower schreef:
Ik heb al zat gedaan in de zoektocht naar die knolletjes dus ik ga zeker niet meebetalen aan dat zadel. Ik denk persoonlijk ook dat dame swieb dat zelf wel kan betalen en anders er voor kan sparen (kan je paarden houden kan je ook de rest betalen) . Niks tegen dame swieb hoor maar ik krijg een beetje een hekel aan alle zogenaamde"goede doelen"die de grond uit schieten als paddestoelen .

He, wat een rare reactie? Zit je misschien iets dwars?
Swieb vraagt hier nergens om, het wordt haar aangeboden. En ik kan me zo voorstellen, dat als ze toentertijd haar Tinkertje betaald heeft en hem nu wéér moet betalen (en daar waarschijnlijk ook nog verder kosten bijkomen), het niet makkelijk is. Als men hier dan oppert bij te willen dragen, is daar toch niets mis mee?
Verder vind ik al helemaal niet dat je hoeft te verantwoorden waar je je oude spullen hebt gelaten...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:13

Denk dat het zoeken van nieuwe spullen nog het minste van Swiebs (financiële) zorgen is. Ik heb zo het vermoeden dat de huidige "eigenaren" niet zomaar een gratis paard meegeven. Er zal dus ook nog wel een aardig bedrag voor het paard èn de kosten betaald moeten worden. Hopelijk is bekend welk bedrag dit is voordat het paard opgehaald wordt. 't Zou helemaal sneu zijn als je met lege handen terugmoet omdat je het bedrag niet kunt betalen!

Had nog niet eerder gereageerd op de thuiskomst, dus bij deze nog even: Swieb, van harte gefeliciteerd! Ik had deze uitkomst niet verwacht, dus ik vind het super leuk voor je!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:15

Klopt, we hebben een bedrag wat we meenemen, maar willen het het liefste over de bank regelen. Daarom dat er hoe dan ook politie bij betrokken wordt niet dat we wegrijden met hem en aangehouden worden met "je hebt een gestolen gestolen paard in je trailer staan"
geloof me we hebben al veel scenario's voor ogen, van het positiefste tot het ergste rampscenario.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:17

Swieb schreef:
Klopt, we hebben een bedrag wat we meenemen, maar willen het het liefste over de bank regelen. Daarom dat er hoe dan ook politie bij betrokken wordt niet dat we wegrijden met hem en aangehouden worden met "je hebt een gestolen gestolen paard in je trailer staan"
geloof me we hebben al veel scenario's voor ogen, van het positiefste tot het ergste rampscenario.

heel verstandig Swieb! Laat ze erbij zijn als je het bedrag contant betaald, laat een contractje opmaken en vraag om een kwitantie!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:21

Hey swieber, als je wil heb ik nog wel een hoofdstel met bit en teugels. mag je zo hebben.....

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:21

en veel foto's met de gezichten van de mensen!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:28

Rozanne schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, nu kan ik het nergens vinden, maar hebben jullie al een spoor over Tess?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:31

Via Swieber zijn spoor terug willen we kijken hoe ver we komen, maar dat zal niet makkelijk zijn. Ze kan inmiddels weer overal zijn

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:41

van Tess is tenminste een foto als vergelijkingsmateriaal... het veulen zal hele andere koek worden... die kun je denk ik pas vinden als je Tess ook hebt...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:42

Nou swieb mijn gedachten gaan uit dat je hem maandag veilig en al in de trailer hebt staan.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:45

shadowflower schreef:
Ik heb al zat gedaan in de zoektocht naar die knolletjes dus ik ga zeker niet meebetalen aan dat zadel. Ik denk persoonlijk ook dat dame swieb dat zelf wel kan betalen en anders er voor kan sparen (kan je paarden houden kan je ook de rest betalen) . Niks tegen dame swieb hoor maar ik krijg een beetje een hekel aan alle zogenaamde"goede doelen"die de grond uit schieten als paddestoelen .

damn....wat een lompe reactie!!
Je hebt toch zeker op vrijwillige basis geholpen of heeft "dame swieb" je gedwongen??? Er is niemand die zegt dat jij niet genoeg gedaan hebt of wil je jezelf hier nog even naar voren halen en iedereen laten weten wat je allemaal wel niet gedaan hebt?? Dat mag hoor...maar om dat nou op zo'n lompe manier te doen.
Denk dat als jij in haar schoenen gestaan zou hebben en de afgelopen (bijna) 3 jaar dit allemaal op je bordje gehad had....jij ook blij zou zijn met dat "zogenaamde goede doel" als is het alleen al om de steun die je eruit haalt en nog niet eens om het financiële gedeelte.

Zo hard je geholpen hebt, zo staat deze reactie haast haaks daarop!!!
Laatst bijgewerkt door djuno op 21-02-08 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:45

wie rijdt er eigenlijk maandag???
Durf je de reis zelf aan of laat je een buitenstaander rijden zodat je veilig heen en terugkomt???

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:04

Swieb schreef:
Daarom dat er hoe dan ook politie bij betrokken wordt niet dat we wegrijden met hem en aangehouden worden met "je hebt een gestolen gestolen paard in je trailer staan"

Dan zeg je nee hoor kijk maar hier is het paspoort met zijn chipnummer controleert u maar..
Vraag me dan toch echt af wat er dan zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:10

Dat denk ik ook Swieb,op het moment dat je hem in handen hebt en je papieren bij je hebt kunnen ze lang van ze leven niet zeggen dat hij gestolen is.
Zorg alleen dat iemand anders de papieren bij heeft of in een tasje rond haar nek draagt dat daar verder niemand aan kan.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:19

Ik zou je ook graag willen helpen,helaas heb ik een shet van 90 cm,dus dat gaat niet lukken Bloos .
Als er dus een actie komt waar er geld gedoneerd kan worden houd ik me aanbevolen Geld, geld! .Of het nu voor het zadel is of voor iets anders.
Ik hoop echt voor jullie dat het maandag gaat lukken.En voor degene die zo bot reageerde:Je zal het zelf maar zijn!Ik denk dat alleen het benzinegeld naar luxemburg veel is Knipoog

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:26

Ik denk als ze daar rottig willen er nog heel veel kan gebeuren. maar we proberen op alles voorbereid te zijn

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:43

Heerlijk nieuws dat Swieber toch nog naar huis kan komen, en ik hoop dat het zonder veel bijkomende narigheid zal verlopen Ja

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:57

Kajanus schreef:
Swieb schreef:
Daarom dat er hoe dan ook politie bij betrokken wordt niet dat we wegrijden met hem en aangehouden worden met "je hebt een gestolen gestolen paard in je trailer staan"

Dan zeg je nee hoor kijk maar hier is het paspoort met zijn chipnummer controleert u maar..
Vraag me dan toch echt af wat er dan zou gebeuren.

idd... Misschien een erg belachelijke situatie en iets wat je niet uit moet proberen, maar wat zou er gebeuren als jij vannacht de stal binnen sluipt, Swieber ophaalt en hem thuis neer zet?
In dit geval misschien een wat minder voorbeeld, want de politie weet er van, maar als je Swieber per ongeluk op het spoor gekomen was. Die mensen hebben geen poot om op te staan lijkt mij... Jij hebt papieren, chipnummer, paspoort....
Ik weet dat het belachelijk klinkt en in de praktijk nooit zal gebeuren, maar het is wel weer een behoorlijke maas in de wet...

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:00

Klopt, maar dan komen de vragen hoe komt ie ineens weer bij je in de wei, omdat er een aangifte gedaan is......

Misschien is het een idee als we Tess vinden lollllm die zIjn ze hier allang vergeten heb ik het idee.
Laatst bijgewerkt door Swieb op 21-02-08 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:03

Swieb schreef:
Via Swieber zijn spoor terug willen we kijken hoe ver we komen, maar dat zal niet makkelijk zijn. Ze kan inmiddels weer overal zijn

Oke, ze was toch drachtig?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:03

ja toen ze weggehaald werd wel.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:05

En weet je over Tess helemaal niks? Waar ze is? Geen vermoedens?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:09

nee, helaas niet

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:10

Oh, dat is jammer..
En die voormalige eigenaren van Swieber, waar hebben die hem vandaan?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:12

Dat is allemaal uitgeplozen en nagezocht, die mensen zitten mometeel in venezuela