Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:22

Ben even door de comments gegaan en vond dit:

Citaat:
I’m looking forward to transporting him to Belgium France or Greece for surgery, immediately, at any cost. Within half million euros, I can afford, and beyond, I can rob.

Dat laatste moet ik maar als humor opvatten, dan is het wel grappig. En kon ik het maar zeggen dat ik voor mijn paard tot een half miljoen kon gaan. Zou toch wat zorgen schelen in het dagelijks leven. :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:30

Avalanche schreef:
GabberGill schreef:
Engels niet zo goed? Waar heb jij het over?

Voor jou is begrijpend lezen ook heel moeilijk. Op Insta staat dit antwoord namelijk omdat iemand naar de toekomst van Furion vroeg. Dat betekent dat je 2 punten mist en 2 hele belangrijke punten.

Over het slechte Engels gesproken. Waar zie je in die screen staan dat er naar de toekomst van Furion gevraagd wordt en waar het dier zal verblijven? Zie je hier ergens besproken worden dat hij wat gaat bouwen voor hem? Zou het dan niet over een andere opmerking gaan?

En zie je hier Facebook of insta?
Als ik een keer niks beters te doen hen zal ik speciaal voor jou die opmerking op Instagram zoeken. Ik heb namelijk zijn Facebook niet.

Wel humor dat het half miljoen blijkbaar vaker naar voren komt.

En nog steeds geef je de link waar je je hele verhaal op baseert niet :+

Maar als je heel even scrollt, zie je een link staan naar Facebook. Maar nogmaals, als je me de link geeft, en ik heb het mis, zal ik dat zeker toegeven. Ik heb daar weinig moeite mee. Het probleem is dat ik meerdere malen naar die link heb gevraagd, en je hem niet geeft.

Begrijpend lezen is echt een vak. Nooit meer tegen andere verkondigen dat ze het niet begrijpen want je bent er zelf ook geen ster in.

Ik heb zijn instagram, niet zijn Facebook. Dit betekent dat de opmerkingen die ik benoem op Instagram stonden. Dit betekent ook dat ik heel Facebook door kan scrollen maar daar niet het instagram antwoord zal vinden.

In mijn antwoord zeg ik dat als ik tijd heb dat ik even instagram zal doorscrollen. Zoals je ziet is het nogal oud nieuws en zal het opzoeken even tijd kosten. Daarbij boeit het me vrij weinig of jij je fout toegeeft of niet. Ik weet wat ik gelezen heb en ik weet wat er stond. Ik kan namelijk een aardig stukje Engels zeer lang een eigen transportbedrijf gehad waar je een heleboel talen moet spreken. Ook een stukje gebrekkig Engels ontcijferen en inzien dat het vertalen rare woorden en zinnen kan geven is mij dus niet onbekend.

Ik denk zal je even stuk voor stuk antwoord geven misschien dat het dan helder is. Ik zoek de link en de screen wanneer ik dat wil en nodig vind en zeker niet omdat jij denkt dat je me te kakken kan zetten met je clownsneusjes en opmerkingen en als je het zo graag wilt vinden. Geef ik jou de link van zijn insta. Kan je zelf lekker gaan scrollen dan weet je in ieder geval waar je over praat.
https://www.instagram.com/furion_unas?i ... V6NXJlOQ==

Nu ga ik lekker naar bed *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:39

GabberGill schreef:
Ik zoek de link en de screen wanneer ik dat wil

Vooral doen. Graag zelfs.
Maar nogmaals, waar het mij om gaat, is dat jij heel boos werd over de aannames die werden gedaan over je dochter en je pony. Maar vervolgens doe je wel zelf allerlei aannames over anderen en stuur je die als zijnde waarheid de wereld in.
Het is hier ook al eerder uitgelegd dat het van Chinees naar het Engels vertaald werd, en dat je dan soms heel bijzondere vertalingen krijgt.
GabberGill schreef:
Ook een stukje gebrekkig Engels ontcijferen en inzien dat het vertalen rare woorden en zinnen kan geven is mij dus niet onbekend.

Maar dit neem je wel letterlijk. Als je er zo handig in bent, waarom is dat dan?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:45

Na twee pagina's doorgespit te hebben die voornamelijk over de mogelijke financiën van Unas gaan moet ik gelijk denken aan het nummer: '15 miljoen mensen'. Met inmiddels 17 miljoen mensen in Nederland is de songtekst nog steeds representatief. :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:54

manzano schreef:
Avalanche schreef:
Beetje oud nieuws :D maar dank voor het plaatsen. Paard is inmiddels geopereerd.

Plus er zit een subtiel verschilletje tussen €10.000 en €500.000. 't Is maar ongeveer €450.000, maar toch he :+

Maar in het screenshot staat toch bericht van unas zelf? Dat hij half miljoen euro kan veroorloven en alles erboven kan stelen.
Of wat voor bewijs zoek je?
https://www.facebook.com/share/p/8VyiCxMBLmj1xptr/

Manzano deelt een linkje van een bericht waar het wordt genoemd gewoon letterlijk hier, waarom wordt er zo gezeken om dat linkje?

Avalanche

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:59

Omdat GG het over een linkje op instagram heeft. Dit gaat over Facebook, dit heb ik gezien idd, maar is blijkbaar niet waar dit over gaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:21

Waar men zich al niet druk om maakt zeg :')

Get a life!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:57

Tja, blijft apart.
Dat eeuwige gezeur om geld en waar of hoe iemand het toch betaald of denkt te gaan betalen.

Niet ons probleem lijkt me, en zolang furion het goed lijkt te behappen en zijn eigenaar nog in beeld is lijkt me dat voldoende voor dit topic.

De 20ste verlaat Furion de kliniek.
Ik vind het veel belangrijker wat hem daarna te wachten staat.
Waar gaat hij naar toe?
Blijft Unas in beeld?
Hoe verloopt de revalidatie dan?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:04

DuoPenotti schreef:
Overdrijven is ook een vak fransje...

Het is natuurlijk wat gechargeerd :)

Maar we weten te weinig van hem en daarbij zelfs als hij het geld niet heeft en nooit werkt kunnen we er niets aan veranderen.
Daar continu op terug komen voegt weinig toe.

Tot nu toe blijft hij trouw bij Furion en maakt hij daar het beste van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:13

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:
Overdrijven is ook een vak fransje...

Het is natuurlijk wat gechargeerd :)

Maar we weten te weinig van hem en daarbij zelfs als hij het geld niet heeft en nooit werkt kunnen we er niets aan veranderen.
Daar continu op terug komen voegt weinig toe.

Tot nu toe blijft hij trouw bij Furion en maakt hij daar het beste van.

Maar dat het daar over gaat is mijn inziens een logisch gevolg over de stappen die gaan komen.
Gips er af. Nieuwe stalling enz.
En een niet heel hoog potje meer.

Uiteraard kunnen we er niets aan veranderen.
Maar denk toch dat het valt onder een vorm van zorgen maken om het dier.

Iig niet het negatieve wat sommige Bokkers er zo van maken. Dat zit in hun hoofd over die ander, naar mijn idee. Niet bij de mensen die vragen. Hoe gaat hij dat doen.

En ja dat stoort mij. Hun negatieve gedachte over een ander als feit neer zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:13

Ik heb een poosje geleden ook een bericht langs zien komen waarin hij zei "ik kan tot een half miljoen euro gaan". Ik vatte dat niet op als "ik heb een bankrekening met daarop een half miljoen euro" maar precies wat er staat: dat hij bereid is om tot een half miljoen euro te gaan voor de toekomst van Furion.

En of hij dat geld dan kan lenen / dat als maximale schuld wil hebben / vanuit diverse fondsen bij elkaar kan krabbelen of inderdaad op zijn bankrekening heeft staan..... dat is gewoon niet duidelijk.

Ik zou ook ergens online kunnen neerzetten dat ik tot een half miljoen euro kan / wil gaan.
Dan moet ik alleen wel alles bij elkaar schrapen, ons huis verkopen en dakloos door het leven gaan :=

Overigens stoort de aanname dat alles vanuit het Chinees vertaald wordt me al een poosje in dit topic.
Waar komt dat vandaan? Heeft hij dat zelf gezegd....? De kans lijkt mij groot dat hij gewoon in het Engels post namelijk?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:15

Avalanche schreef:
GabberGill schreef:
Ik zoek de link en de screen wanneer ik dat wil

Vooral doen. Graag zelfs.
Maar nogmaals, waar het mij om gaat, is dat jij heel boos werd over de aannames die werden gedaan over je dochter en je pony. Maar vervolgens doe je wel zelf allerlei aannames over anderen en stuur je die als zijnde waarheid de wereld in.
Het is hier ook al eerder uitgelegd dat het van Chinees naar het Engels vertaald werd, en dat je dan soms heel bijzondere vertalingen krijgt.
GabberGill schreef:
Ook een stukje gebrekkig Engels ontcijferen en inzien dat het vertalen rare woorden en zinnen kan geven is mij dus niet onbekend.

Maar dit neem je wel letterlijk. Als je er zo handig in bent, waarom is dat dan?

Even eerst het dikgedrukte beantwoorden.
Wat neem ik letterlijk? Hoe vaak moet ik jou vertellen dat ik het bovengenoemde bericht van Unas nooit gezien heb omdat ik via Instagram volg? Ik nam "dit" dus niet letterlijk. Ik heb antwoorden op instagram gelezen.

Scroll zijn insta door en je zal (als alles er nog staat hij verwijdert nogal veel) zeker 2x tegenkomen dat hij tot een half miljoen euro kan gaan om een toekomst voor furion te realiseren.
https://www.instagram.com/furion_unas?i ... V6NXJlOQ==

Beetje helder blijven,
het zijn geen aannames het zijn berichten die vanuit hem geschreven zijn. Er gaat daar weinig fout in dat stukje vertalen namelijk. Hij kan zelf ook echt wel een stukje Engels dus geef de vertaler niet constant de schuld. Als hij verteld dat hij het eerst in Hongarije wilde opbouwen en hem ergens bij vrienden wilde laten omdat het dier de tocht nooit af zou kunnen maken en nu toch weer ergens anders zoekt om iets te bouwen en een stuk land op te kopen.

Het is dus iets waar hij serieus mee bezig lijkt te zijn en iets wat niet heel lang op zich kan laten wachten.

Good luck Sherlock! Als je het gevonden hebt hoor ik het wel.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 18-05-24 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:18

Jeetje mensen let go zeg ..... Wat een kinderachtig gedoe hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:21

Hij zal echt wel Engels spreken.
Na 15 jaar Europa en hier ook gestudeerd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:30

pmarena schreef:
Ik heb een poosje geleden ook een bericht langs zien komen waarin hij zei "ik kan tot een half miljoen euro gaan". Ik vatte dat niet op als "ik heb een bankrekening met daarop een half miljoen euro" maar precies wat er staat: dat hij bereid is om tot een half miljoen euro te gaan voor de toekomst van Furion.

En of hij dat geld dan kan lenen / dat als maximale schuld wil hebben / vanuit diverse fondsen bij elkaar kan krabbelen of inderdaad op zijn bankrekening heeft staan..... dat is gewoon niet duidelijk.

Ik zou ook ergens online kunnen neerzetten dat ik tot een half miljoen euro kan / wil gaan.
Dan moet ik alleen wel alles bij elkaar schrapen, ons huis verkopen en dakloos door het leven gaan :=

Overigens stoort de aanname dat alles vanuit het Chinees vertaald wordt me al een poosje in dit topic.
Waar komt dat vandaan? Heeft hij dat zelf gezegd....? De kans lijkt mij groot dat hij gewoon in het Engels post namelijk?

Dat kan hoor, dat hij Engels spreekt.

Zo lees ik dat ook idd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:32

DuoPenotti schreef:
Maar dat het daar over gaat is mijn inziens een logisch gevolg over de stappen die gaan komen.
Gips er af. Nieuwe stalling enz.
En een niet heel hoog potje meer.

Uiteraard kunnen we er niets aan veranderen.
Maar denk toch dat het valt onder een vorm van zorgen maken om het dier.

Iig niet het negatieve wat sommige Bokkers er zo van maken. Dat zit in hun hoofd over die ander, naar mijn idee. Niet bij de mensen die vragen. Hoe gaat hij dat doen.

En ja dat stoort mij. Hun negatieve gedachte over een ander als feit neer zetten.

Niemand die jou vraagt hoe jij je paarden onderhoudt toch?

Dat gaat mensen geen reet aan. Net als dat het jou niets aangaat hoe Unas zijn paard onderhoudt.

Dat heeft niets met zogenaamde negativiteit van anderen te maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:37

Mogen ze best vragen...

Maar het verschil ik heb geen Facebook enz waar ik volgers wil. Waar ik eerst elke scheet deelde over mij en mijn paard.

Doe je dat wel is het logisch dat mensen ook vragen hebben.

Dus ja zo'n uitspraak als het gaat je geen reet aan zegt wat over jou... Veel minder over de mensen die het zich afvragen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:40

manzano schreef:
Jeetje mensen let go zeg ..... Wat een kinderachtig gedoe hier.

Precies mijn gedachten.. Ik ben verder hier eigenlijk enkel een meelezer geweest en lees soms met zo'n enorme verbazing dat ik maar een ander topic ga bekijken want dingen die hier gezegd en gesugereerd worden gaan een stuk verder als anas zijn manier van praten.

In het algemeen hier op bokt krijg je ten aller tijden een gevoel dat je nooit niet ver genoeg gaat voor jouw dier. Nu is er hier iemand die heel veel verder gaat als de gemiddelde bokker en nu is hij slecht?

Wie zijn jullie om te beoordelen dat hij niet werkt voor zijn geld? Wie zijn jullie om te beoordelen hoe andere mensen moeten leven?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:40

DuoPenotti schreef:
Mogen ze best vragen...

Maar het verschil ik heb geen Facebook enz waar ik volgers wil. Waar ik eerst elke scheet deelde over mij en mijn paard.

Doe je dat wel is het logisch dat mensen ook vragen hebben.

Dus ja zo'n uitspraak als het gaat je geen reet aan zegt wat over jou... Veel minder over de mensen die het zich afvragen.

Nee, dat is niet logisch. Het staat iedereen vrij te delen wat hij wel en niet wil delen. Dat iemand het 1 deelt, betekent niet dat hij het ander ook moet delen.

Zou raar zijn ook. Raak je in gesprek met een vreemde, moet je ineens je hele levensverhaal vertellen omdat je een ander stukje ook vertelt hebt?

In real life werkt het niet zo. Waarom op internet ineens wel?

Unas is gewoon een autonoom individu die zelf mag weten wat hij deelt en wat niet. Hij is geen publiek bezit geworden omdat hij een aantal foto’s van z’n reis deelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:44

Hij hoeft niets. Maar daarom kunnen mensen nog wel nieuwsgierig worden naar meer informatie dan dat wat hij deelt.

Dat is natuurlijk ook wel een beetje het risico van genoeg interesse van mensen wekken om je te gaan volgen, dat ze dan graag meer over je willen weten :)

Uiteraard ben je dan nog steeds absoluut niets verplicht, maar het is wel logisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:46

Ook voor jou nummertje.
Overdrijven is een kunst.

Juist door zulke overtrokken reacties gaat het topic nergens meer over.
Een gewone logische vraag hoe gaat hij dat doen word zo belachelijk overtrokken.

Ik ben er iig weg van.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:50

Heeft 0,0 met overdrijven te maken. Heeft met een totaal misplaatst gevoel van verplichting tot verantwoording te maken dat je over hele social media ziet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:01

pmarena schreef:
Hij hoeft niets. Maar daarom kunnen mensen nog wel nieuwsgierig worden naar meer informatie dan dat wat hij deelt.

Dat is natuurlijk ook wel een beetje het risico van genoeg interesse van mensen wekken om je te gaan volgen, dat ze dan graag meer over je willen weten :)

Uiteraard ben je dan nog steeds absoluut niets verplicht, maar het is wel logisch.

Nieuwsgierig zijn is heel wat anders dan roepen dat hij een baan móet zoeken, of vinden dat hij het geld van de fundraising niet verdient.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:48

Dat is natuurlijk ook een keuze die je maakt als je besluit een soort influencer/content creator op social media te worden. Je wilt dat mensen je gaan volgen, je wilt dat mensen interesse in je gaan tonen, je wilt dat ze gaan vragen waar je dat jurkje vandaan hebt zodat je je affiliate linkje kan delen.
Het is dus juist het doel van dit beroep dat mensen dus ook stilaan nieuwsgierig worden naar je leven. Je bepaalt nog altijd zelf wat je deelt, maar als een volger zich iets afvraagt is dat niet meteen 'ter verantwoording roepen', maar een logisch en in de meeste gevallen zelfs een gewenst gevolg van influencer zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:51

Wie zegt dat deze meneer “influencer” wil zijn? Misschien wil hij gewoon zijn reis later terug kunnen zien.

Echt, die man mag zélf bepalen wat hij wel/niet met wie deelt. Daar zit niet automatisch een verantwoording aan vast. Daar kunnen anderen geen rechten aan ontlenen.