Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:39

MyWishMax schreef:
Ik zag laatst ook een oude shet langs komen die zelfs in stap wel erg dramatisch liep. Geen idee wat die mankeert, maar zo half springend zou voor mij al 100 stappen te ver zijn en had ik al on laten slapen. Is er 1 die daar los rond loopt? En dus overal kan eten enzo.

Dat vind ik, zeker voor een stichting zoals zij, wel kwalijk als dit normaal is voor dat dier. Inslapen is dan veel vriendelijker en rond laten lopen zonder kans op verbetering (of als het zelfs op pijnstillers zo erg is) vind ik eigenlijk ook mishandeling.

Ze hebben er idd eentje die over het hele terrein los loopt. Een vosje.
Bedoel je die?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:48

Elisa2 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Wij zochten een projectje die ook ons andere paard gezelschap kon houden die geblesseerd was en er was geen groot budget voor aanschaf. Rijden was niet de hoofd prioriteit. Dat is voor ons destijds reden voor adoptie geweest. Mensen die afstaan willen vaak juist niet dat ze in de handel komen, en van eigenaar tot eigenaar gaat. Bij PZB gaan ze dan terug en zoeken zij een nieuwe plek. Mensen hebben daar blijkbaar meer vertrouwen in.
Maar ik heb ook het idee dat er toen minder paarden terug kwamen dan de laatste tijd.

Wij zouden echter niet opnieuw meer adopteren met hoe ze nu hun stichting runnen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:09

Cayenne schreef:
MyWishMax schreef:
Ik zag laatst ook een oude shet langs komen die zelfs in stap wel erg dramatisch liep. Geen idee wat die mankeert, maar zo half springend zou voor mij al 100 stappen te ver zijn en had ik al on laten slapen. Is er 1 die daar los rond loopt? En dus overal kan eten enzo.

Dat vind ik, zeker voor een stichting zoals zij, wel kwalijk als dit normaal is voor dat dier. Inslapen is dan veel vriendelijker en rond laten lopen zonder kans op verbetering (of als het zelfs op pijnstillers zo erg is) vind ik eigenlijk ook mishandeling.

Ze hebben er idd eentje die over het hele terrein los loopt. Een vosje.
Bedoel je die?

Ja, met die deken op? Op telefoon speelde hij automatisch een stuk af en dat was echt wel heel bizar slecht hoe die liep.

AmyJamess

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:23

Heb waarschijnlijk zelfde stukje van die shet gezien en inderdaad, word daar ook niet vrolijk van.
Volgens mij heeft pzb daar eerder een vlog over gemaakt wat hem precies makeert. Maar kan me haast niet voorstellen dat het beestje pijn vrij leeft.
Het zelfde met een bond shetje wat ze tot kort geleden hadden lopen. Beestje kon amper staan, en liep heel moeilijk. Had volgens hun ook geen pijn en kon prima bij hun oud worden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:24

kiki1976 schreef:
Moderatoropmerking:
Oorspronkelijke bericht verwijderd

Wat ik vooral erg vind is dat een dier met een gekanteld hoefbeen als gevolg van hoefbevangenheid doodleuk ter adoptie wordt gezet als weidemaatje. Want waar lopen de meeste weidemaatjes? Juist, op het gras waar een hoefbevangen dier dus juist niet mag staan. Zet het er dan in ieder geval bij zodat mensen weten waar ze aan beginnen. Ze geven geen ene donder om die paarden, zien alleen maar geld. Zoek die vlog maar eens op en luister naar de reactie van Karlijn als de veearts zegt dat de kans klein is dat het paard ooit nog bereden kan worden. Ze zegt letterlijk:" dat zullen we dan nog wel zien". En dan de toon waarop ze het zegt.[/quote]
Mijn reactie was op cowgirl die op jouw reageerde, dat ze niet wist of ze nu boos of verdrietig moest zijn erom.
Nou ik denk ( ook op het voorbeeld dat je nu geeft) verdrietig om het dier wat dat moet lijden en boos op pzb omdat ze het enkel voor de poen doen[/quote]

Het klopt dat ze tegenwoordig veel meer kunnen dan vroeger. Maar hoe vaak zie je ook niet dat ze daar enorm in door slaan?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 16-02-25 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:30

AmyJamess schreef:
Heb waarschijnlijk zelfde stukje van die shet gezien en inderdaad, word daar ook niet vrolijk van.
Volgens mij heeft pzb daar eerder een vlog over gemaakt wat hem precies makeert. Maar kan me haast niet voorstellen dat het beestje pijn vrij leeft.
Het zelfde met een bond shetje wat ze tot kort geleden hadden lopen. Beestje kon amper staan, en liep heel moeilijk. Had volgens hun ook geen pijn en kon prima bij hun oud worden.

Nee,pijnvrij zou niet zo moeten strompelen toch?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:58

Maar dat is hun norm, toch?

Als je al een paard met mankementen van hun overneemt, vinden ze je zelfs slecht als je het wil laten inslapen. Misschien teveel penny meisjes om hun heen, geen idee, maar ook een veearts zou hier weleens wat strenger mogen zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:42

Hebben jullie dan dat dier gezien met de enorm doorgezakte rug? Daar had ik ook grote vraagtekens bij hoe paardwaardig dat nog is..

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:50

MyWishMax schreef:
AmyJamess schreef:

Nee,pijnvrij zou niet zo moeten strompelen toch?

Dat stukje video heb ik ook voorbij zien komen. Ik kan me iets herinneren over een (al dan niet aangeboren) afwijking in de schouder van de pony, wat natuurlijk op geen enkele manier goed praat dat het beestje er zo bij staat.

Buiten het feit dat de pony veel te dik is, is in de laatste video van hen te zien dat pony ook in stilstand gericht dat been opgetild houdt. Ik krijg er kriebels van :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:32

Dreamboy, ja sommige slaan echt door en naar mijn mening compleet dier onterend.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:58

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:29

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:43

En weer iemand die gewoon niet zelf beslist dat het genoeg is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:50

Maar dat zie je toch bij veel stichtingen? Paarden half dood laten rondlopen en willen redden.....

Het hele negatieve rondom PZB snap ik echt helemaal. Maar het redden en zielig doen, zieltjes winnen en de penny reacties, zie ik overal en storen me ook bij die anderen. En ook dan is het koste wat kost eten proppen in een paard dat op is van donaties, om het na enkele dagen, weken of maanden in te laten slapen.

En zijn paarden jong en gezond, oke. Maar is een paard oud, krom en kreupel, moet het ophouden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:53

De vlog van twee jaar geleden over dat paard Johny waarin ze ermee naar de veearts gaan en waar blijkt dat hij naast atrose ook een gekanteld hoefbeen heeft, is ineens verwijderd. Evenals mijn reactie op facebook waarin ik vraag waarom dit paard geplaatst is als rijpaard ondanks de bedenkingen van de veearts, terug is gekomen en nu wordt aangeboden als weidemaatje terwijl hij dus hoefbevangen is geweest.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:03

Oprechte vraag, als hij niet mag, mag deze door de mods verwijderd worden.

Is er al een onderzoek aangevraagd bij de bekende tv programma's zoals boos of Alberto?

Ik dacht laatst weer zo'n spotje op tv voorbij zien komen over oplichting.
Vandaar dat ik er nu ineens aan denk.

Of moet daar eerst genoeg animo voor zijn vanuit meerdere personen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:10

Dat lijkt me niet verstandig om dit hier op Bokt te bespreken :n

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:34

Ben stiekem ook wel benieuwd, dit moet toch niet kunnen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:43

Het zal vast niet door mijn bericht komen maar Johny wordt niet meer herplaatst. Voelt voor mij toch als een kleine overwinning.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:58

Dreamboy schreef:
Het zal vast niet door mijn bericht komen maar Johny wordt niet meer herplaatst. Voelt voor mij toch als een kleine overwinning.

Het is wel heel toevallig inderdaad dat ze dit nu besluiten...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:02

Dreamboy schreef:

Ik zag het net, wel heel toevallig allemaal.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:03

ApplePapple schreef:
Dreamboy schreef:

Het is wel heel toevallig inderdaad dat ze dit nu besluiten...

Maarja weer een rede om een doneer actie op te zetten :j :Y)

En die tekst
Bloed tap bij product veulens. Sorry maar dit is zo niet waar. Haha

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:12

Dreamboy schreef:
De vlog van twee jaar geleden over dat paard Johny waarin ze ermee naar de veearts gaan en waar blijkt dat hij naast atrose ook een gekanteld hoefbeen heeft, is ineens verwijderd. Evenals mijn reactie op facebook waarin ik vraag waarom dit paard geplaatst is als rijpaard ondanks de bedenkingen van de veearts, terug is gekomen en nu wordt aangeboden als weidemaatje terwijl hij dus hoefbevangen is geweest.

https://youtu.be/8PIdVu0Q3nE
Hier staat nog wel een stukje in waaronder het bespreken van de rontgenfoto’s. Triest dat ie gewoon als rijpaard is geplaatst :(
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:44

Ik krijg nu al die penny's over me heen op facebook. Maar elke keer als ik een bericht met het echte verhaal plaats, worden mijn reacties verwijderd. Alleen mijn reactie waarin ik zeg dat ze eindelijk hun verantwoording een keer nemen blijft staan, waardoor ze mij dus in een kwaad daglicht stellen. Zo triest deze mensen.

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:52

Dreamboy schreef:
Ik krijg nu al die penny's over me heen op facebook. Maar elke keer als ik een bericht met het echte verhaal plaats, worden mijn reacties verwijderd. Alleen mijn reactie waarin ik zeg dat ze eindelijk hun verantwoording een keer nemen blijft staan, waardoor ze mij dus in een kwaad daglicht stellen. Zo triest deze mensen.

Ach de kritische reacties worden toch verwijderd.
Dus die boze pennys zijn van korte duur.