RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:19

NatassJa schreef:
Hoorde jullie ook wat ze net zei?? Van de Berg zei: Hij was niet ziek. Yitte zei: Dat kunt u niet weten.... :=

Vond ik wel een goede.
Heb het programma tweemaal bekeken en volgens mij is er heel wat gemanipuleerd door Jytte.
Dat het emotioneel is begrijp ik absoluut, maar na bijna 2 jaar nog achter geld aangaan? :n

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:21

Ik heb het gisteren ook bekeken en heb toch wel een beetje met een apart gevoel het 'verhaal' aangehoord. Mijn schoonouders hebben paar jaar terug ook een fjord bij deze man gekocht, en hebben nooit wat mee gemaakt met het dier. De koop ging dan ook netjes, en het was een aardige man, aldus me schoonouders.

Ik zelf sta ook meer aan de kant van de verkopende partij. Bepaalde argumenten en opmerkingen die de vrouw maakte.... :r

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:22

Myfairytale schreef:
NatassJa schreef:
Hoorde jullie ook wat ze net zei?? Van de Berg zei: Hij was niet ziek. Yitte zei: Dat kunt u niet weten.... :=

Vond ik wel een goede.
Heb het programma tweemaal bekeken en volgens mij is er heel wat gemanipuleerd door Jytte.
Dat het emotioneel is begrijp ik absoluut, maar na bijna 2 jaar nog achter geld aangaan? :n

Vond dit ook eigenlijk wel een soort van eind conclussie. Aftiteling, zaak "opgelost" :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:23

Myfairytale schreef:
NatassJa schreef:

Vond ik wel een goede.

Dat was mijn gedachten er ook bij. Naar mijn idee komt het net over of ze gewoon nog even wat geld willen krijgen.
Haar DA heeft de Fjord laten keuren, klinisch. Was daarop goedgekeurd en dan overkomt ze dit. Erg jammer voor hun, maar een dier kan nou eenmaal een ziekte oplopen. En mocht de Fjord dit al gehad hebben, dat kan de verkopende partij niet weten en had zij de Fjord maar volledig moeten keuren.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:25

Ik heb het gister ook bekeken en heb echt naar mate de aflevering vorderde mijn twijfels aan Jytte der verhaal gekregen..

Het is een paard, recreatie paardje uit de lagere prijsklasse, als het een paard was geweest van Grand Prix niveau kan er ik nog opkomen maar dit..nee ik kreeg echt te doen met die arme man

Ps dit is MIJN MENING, ieder zo zijn/haar EIGEN MENING :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:27

Myfairytale schreef:
NatassJa schreef:

Daarmee geeft ze dus eigenlijk al aan dat hij niet bewust een ziek paard heeft verkocht. ALS het paard deze ziekte op moment van verkoop al onder de leden had (wat heel goed mogelijk is), had hij dat inderdaad niet kunnen weten. Hij heeft dus ten goede trouw gehandelt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:28

En dat met die wond van mevrouw had ik ook me twijfels over.. Ik kan best geloven dat die Fjord haar een keer goed gegrepen heeft. Maar als ik dan hoor dat de Fjord (die een hengst was) naast een andere hengst stond, ja dan kun je het wel een beetje zien aan komen. Hengsten gedrag komt naar boven en als je dan net op dat moment staat te klungelen in de stal.... Ja dan kun je wel eens pech hebben. En die 10 meter mee gesleurd te zijn geweest.. Ook daar heb ik me twijfels over.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:28

Humphry schreef:
Ik heb het gister ook bekeken en heb echt naar mate de aflevering vorderde mijn twijfels aan Jytte der verhaal gekregen..

Het is een paard, recreatie paardje uit de lagere prijsklasse, als het een paard was geweest van Grand Prix niveau kan er ik nog opkomen maar dit..nee ik kreeg echt te doen met die arme man

Ps dit is MIJN MENING, ieder zo zijn/haar EIGEN MENING :)

Sorry, maar dit slaat naar mijn idee helemaal nergens op.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:32

Helaas zijn er ook veel rechters die bepaald niet deskundig zijn op paardengebied. Van den Berg zal een goede advocaat moeten hebben en deze zeker dit topic eens moeten laten doorlezen! :)

Meisje Kipp doet er verstandig aan haar 'verlies' te nemen..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:32

scooby14 schreef:
NatassJa schreef:

Daarmee geeft ze dus eigenlijk al aan dat hij niet bewust een ziek paard heeft verkocht. ALS het paard deze ziekte op moment van verkoop al onder de leden had (wat heel goed mogelijk is), had hij dat inderdaad niet kunnen weten. Hij heeft dus ten goede trouw gehandelt.

Dát bedoel ik dus! :j

Dus Jytte??

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:33

Melanie_B schreef:
En dat met die wond van mevrouw had ik ook me twijfels over.. Ik kan best geloven dat die Fjord haar een keer goed gegrepen heeft. Maar als ik dan hoor dat de Fjord (die een hengst was) naast een andere hengst stond, ja dan kun je het wel een beetje zien aan komen. Hengsten gedrag komt naar boven en als je dan net op dat moment staat te klungelen in de stal.... Ja dan kun je wel eens pech hebben. En die 10 meter mee gesleurd te zijn geweest.. Ook daar heb ik me twijfels over.....

ook zo iets, ze zei dat het in de stal was gebeurd? ik zie nergens een stal van meer dan 10 meter lang? :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:35

Jannepauli schreef:
Helaas zijn er ook veel rechters die bepaald niet deskundig zijn op paardengebied. Van den Berg zal een goede advocaat moeten hebben en deze zeker dit topic eens moeten laten doorlezen! :)

Meisje Kipp doet er verstandig aan haar 'verlies' te nemen..

Die advocaat van Pro deo voor mevr. Kipp was ook een waardeloze man zeg. Je kon merken dat die geen verstand van paarden en dergelijke had. :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:35

mijn pa die niets van bokt weet vond de koopster 'een misselijk ding' ze heeft er gelijk al een dwarse kop op staan op de tv. Ook als ze met dr advocaat bij hem op bezoek komt om wat te regelen heeft ze gelijk die zure kop.. meid met een lach kom je veel verder! Je hebt een mooi koppie alleen op deze manier werkt die zekerweten avenrechts! Verder ben ik benieuwd naar het oordeel. De foto's klopten ook niet, dit waren foto's van toen hij ziek was niet van hoe hij bij haar kwam!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:36

larissa288 schreef:
Melanie_B schreef:

ook zo iets, ze zei dat het in de stal was gebeurd? ik zie nergens een stal van meer dan 10 meter lang? :')

Daarom. ;) En die foto's van der wond op d'r rug.. Kan ook van iets/door iets anders gebeurd zijn..

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:36

Wat ik nog nergens heb zien staan.

Kan het ook zo zijn dat bij de ziekte van Lyme de verschijnselen zichtbaar worden als het dier getrain word ipv weidegang? Hier zeiden ze bij Pro Deo niets over.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:38

Melanie_B schreef:
larissa288 schreef:

Daarom. ;) En die foto's van der wond op d'r rug.. Kan ook van iets/door iets anders gebeurd zijn..

Gangpad :)*

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:41

Een hengst kan je makkelijk zover mee sleuren.
Mijn vorige baas (90kg) is ook door een AV de weide door gesleurt.

Nooit gezien ook dat als een paard wat engs in de mond heeft ze weg rennen, maar niet loslaten.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:42

Ik heb het net terug gekeken, soms wel hilarisch hoor := die hebben duidelijk geen verstand van paarden

Ik vond het een vreemd verhaal en ik had het gevoel dat Jitte een beetje mooi weer aan het spelen was, en dat de verkoper het gewoon niet geweten heeft dat de fjord eventueel ziek zou zijn geweest, die heeft gewoon te goede trouw gehandeld.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:43

ik weet ook niet wat ik er van moet denken, vind het in ieder geval echt triest dat een van de twee hierover liegt.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:45

Mer1980 schreef:
wauw wat een boel juristen op bokt en wat een boel interpretaties. Interessant. Denk niet dat enige rechter de meeste mensen hier serieus neemt.

Ik ken de mensen niet in dit onderwerp. Heb wel enige juridische kennis. Paard wel of niet ziek bij aankoop, een consument koopt van een bedrijf en heeft hierdoor rechten. Daarnaast denk ik dat we inderdaad maar een fractie hebben gezien en gehoord betreffende het bewijs materiaal. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst, maar durf mijn handen in het vuur te steken dat het Dhr. vd Berg geld gaat kosten. Van schuldvraag is er dan nog niet eens sprake.... We zullen het vast nog horen....

eindelijk lees ik hier iets normaals in dit topic
dank je wel

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:46

gangpat was ook mogelijk. maar ik kan me neit voorstellen dat een fjord je beetpakt aan je arm. echt vast. en dan vervolgens 10 meter mee sleurd? de wonden zien er uit of het hoefafdrukken. tenminste zo zie ik dat

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:49

knaasje schreef:
... en dat de verkoper het gewoon niet geweten heeft dat de fjord eventueel ziek zou zijn geweest, die heeft gewoon te goede trouw gehandeld.

Is hiermee tezamen met de onderzoeksplicht van de koper (waarbij zij ervoor heeft gekozen enkel klinisch te keuren), niet alles gezegd wat nodig is?

LastDream

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:51

jeetje, wat veel spelfouten sorry daarvoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:51

Ik heb niet alles gelezen maar als ik de rechter zou zijn, zou ik het volgende doen:

Handelaar betaald 2/3 van de aankoopprijs van het paard.
Koopster betaald 1/3 van de aankoopprijs van het paard en de dierenarts kosten.
Want hoe onrechtvaardig het naar het paard toe is, de handelaar zou het dier kunnen laten staan zonder een dierenarts te laten komen. Koopster heeft zelf de dierenarts er bij gehaald.
Hier bij wil ik niet zeggen dat ik de dierenarts niet nodig vond. Alleen dat de dierenarts de keuze van de koopster was.
De koopster heeft zichzelf aardig naar beneden gehaald qua rechten in mijn ogen. De koopster had niet op haar blog of fora's moeten schrijven dat het goed ging. Ze had in mijn ogen beter niks kunnen zeggen of zeggen dat er wat problemen zijn.
Ook is het niet verstandig geweest om het koopcontract na de aankoop van het paard te tekenen. Tegelijk met de aankoop van het paard tekenen.

----
Dit is mijn gedachte, als het niet klopt: Excusez moi.