Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:53

Ben daar heel benieuwd naar :j

Is er al iets bekent over wanneer MAR en Totilas weer meedoen aan een wedstrijd? Behalve de OS dan :+ Lijkt me niet dat dat meteen hun 'rentree' moet worden..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:05

Aranel schreef:
Is er al iets bekent over wanneer MAR en Totilas weer meedoen aan een wedstrijd? Behalve de OS dan :+ Lijkt me niet dat dat meteen hun 'rentree' moet worden..

Ik denk dat MAR, net als alle overige stervelingen, zich nog gewoon moet kwalificeren om mee te doen. :D Dus hij zal binnenkort wel op wedstrijd moeten verschijnen om mee te dingen naar een startplek.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:18

Ongelooflijk dat er nu al met tranquigel geschermd wordt om toch maar niet 100% te moeten toegeven dat het gewoon beter gaat _O- Sneu..

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:20

Zooist schreef:
StefenFrens schreef:
[Zou mij ook niets verbazen als S.J. hier zijn deel in heeft gestopt. ;)
Ik vind dat overigens alleen maar goed, met oog op het paard! :)

Mijn gedachte....maar durf niet te zeggen of het zo is hoor.
Mijn volgende gedachte was: Heeft Sjef zich ooit ergens door laten tegen houden? :+

Zou het ook alleen maar goed vinden. :))
Zeker met het oog op het paard!

Ik vind het vooral fijn voor MAR dat het nu een stuk fijner gaat.
Ook goed voor het zelfvertrouwen van die jongen! :)

Inderdaad!! :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:22

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:32

een langere en andere versie van eht 2de optreden:

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:33

joyce B schreef:
Een hele verbetering met afgelopen keer!
Totilas ziet er uber-relaxed uit.

Het is zeker een heeeeeeeele grote verbetering met de vorige keer maar om nou te zeggen dat Toot er uber relaxed uit ziet??
NEE dat vind ik heel erg overdreven.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:42

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:43

Mindfields schreef:
Ik denk dat het probleem is, dat de penny-droom van velen, namelijk de mooie zwarte hengst, uit elkaar gespat is. Penny harten bloeiden weer op, want nu was het eens echt een zwarte penny-hengst :D en we mochten met zn alleen weer onze penny-kant laten zien. En nu is de zwarte hengst verkocht aan een hele slechte meneer. :D

Setteke: Maar Toot weet toch niet dat ie sportpaard is? Toot is gewoon een paard, een hengst. Die komt er nu achter waar Abraham de mosterd nou eigenlijk haalt, en denkt oeh lekkah lekkaah nog meer merries. Hormonen aan de hobbel. Zal niet de eerste hengst zijn die braaf was tot ie veel ging dekken.

En ook vast niet de laatste. Ze veranderen gewoon en daar kan niemand, ook de hengst dan meer iets aan doen. En geef zijn hormonen eens ongelijk!

Die pennydroom die iedereen om zo'n hengst heeft! Bah!
Neem gewoon een vos! Veel beter! hahaha

Nee, ik kan me gewoon niet voorstellen, dat je hemel en aarde zo'n beetje zou willen bewegen voor een hengst van een ander. Sorry, maar dat wil ik alleen voor mijn eigen beessies.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:45

Dit filmpje geef een veel duidelijker beeld. Wat mij opvalt is dat MAR lekker gas geeft en niet alleen maar terug rijdt. Je ziet naar weinig pi-pa en wel lekker veel lange lijnen voorwaarts in draf en vooral in galop, kleine stukjes opvangen en dan weer gas. Toot is helaas veel te kort in de hals en achter de LL.

Het lijkt er toch echt sterk op dat hij zich nu al heeft laten beSjeffen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:47

Dat tweede filmpje is toch gewoon leuk om naar te kijken. Het is ook slim opgebouwd, eerst wat draven, dan de ontspanning laten zien in stap, in galop weer opbouwen en dan passage en piaffe. Het laatste lijntje met 1 hand is toch gewoon om te laten zien dat hij hem goed onder controle heeft en dat er vertrouwen is? En natuurlijk om het publiek te bedanken voor het terechte applaus.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:53

Wat moet dat een opluchting voor MAR zijn dat het zo is gelopen. Hopelijk gaan ze elkaar nu weer opwaarts aanvullen.

Idd nekje nog wat te opgekropt en de achterhand een beetje vergeten, maar ze begrijpen elkaar iig al wat meer. Het zelfvertrouwen zal groeien en daarmee vast ook de combinatie.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:53

Lovely schreef:
Dat tweede filmpje is toch gewoon leuk om naar te kijken. Het is ook slim opgebouwd, eerst wat draven, dan de ontspanning laten zien in stap, in galop weer opbouwen en dan passage en piaffe. Het laatste lijntje met 1 hand is toch gewoon om te laten zien dat hij hem goed onder controle heeft en dat er vertrouwen is? En natuurlijk om het publiek te bedanken voor het terechte applaus.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:55

Dat achter de loodlijn en kort in de hals worden deed hij bij EG ook al, dus daar zit geen verschil :D.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

Precies Lovely.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

Lovely schreef:
Dat achter de loodlijn en kort in de hals worden deed hij bij EG ook al, dus daar zit geen verschil :D.

Klopt. Edward had hem ook altijd erg kort, imo tegen het benauwde af.

Ik word blij van bovenstaand filmpje :D.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:07

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:12

nou, ik kreeg bijna een Zenn gevoel bij het begin van het filmpje, het is dat hij nog wat schrok bij het applaus, maar er zat zoveel MEER rust in dat paard dan vorige keer. Een wereld van verschil. Dat mag best gezegd worden toch? Niet voor niets dat er mensen insinuaties maken over hoe bijzonder kalm hij nu ineens is.

De stress, zoals in het begin van het vorige filmpje, is echt helemaal weg. Een hele andere binnenkomer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:13

Lovely schreef:

Vond ik ook altijd al, en vaak een aardig strak stangetje. Ik hoop toch dat MAR hem losser kan rijden later :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:42

Ayasha schreef:
Ongelooflijk dat er nu al met tranquigel geschermd wordt om toch maar niet 100% te moeten toegeven dat het gewoon beter gaat _O- Sneu..

Sorry, hoor...ik vind mezelf niet sneu. Matthias en zijn team stonden na de vorige hengstenshow zo ontzettend onder druk dat er wel iets moest gebeuren....En helaas weet ik uit ervaring dat als het om belangrijke zaken gaat (=geld) dat er niet altijd eerlijk wordt gehandeld. Achter de schermen gebeurt meer dan jij denkt. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat dat ook gebeurd is, maar het is niet ondenkbaar. Het is maar een hengstenshow en geen wedstrijd waar je op doping wordt gecontroleerd. Naar mijn mening is er gewoon wat gebeurd tussen vorige week en dit weekend, het verschil is te extreem. En tsja, misschien is Sjef wel langgeweest en was hij de tranquilizer!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:08

Wat een heerlijk filmpje om te zien ! Natuurlijk nog niet "perfect" maar het gaat de goede kant op !!
@ manubres ,daar heb je aan de ene kant wel een punt, maar aan de andere kant wordt dit wel heel erg snel gezegd als het om Toot en Mat gaat. Wat ik net ook al zei, wie heeft er ook niet met zn paard gehad dat het tijden niet goed gaat, en dan "ineens" loopt ie wel super goed ? Misschien jullie niet ( wat ik niet denk) maar ik wel. En daar komt geen drugs oid aan te pas. Daarbij denk ik ook dat een hengst als Totilas van een beetje verdoving, niet zo kan showen (wat hij dus wel doet), die knalt daar dwars doorheen.
Ik moet je wel nageven dat je er wel een uitleg bij geeft met waarom je dat zo ziet, vele anderen gooien maar wat met opmerkingen :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:15