Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:12

Tulandro schreef:
Ja maar dat geldt uiteraard ook voor de dressuur.. In alle takken van de sport wordt mijns inziens teveel op resultaat en winst gelet en te weinig op het welzijn van het paard.

Dat zou niet zo erg zijn als het resultaat een perfecte samenwerking tussen mens en paard moest laten zien, waarbij het belang van het paard voorop stond en dat ook duidelijk wa.
Maar dat is helaas lang niet altijd zo.

Anoniem

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:18

Zoals ik eerder al zei, topsport kan bijna niet op een diervriendelijke manier. Topsport is dierenmishandeling zeg ik dan ook vaak. Er zijn uitzonderingen, maar weinig helaas...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:23

trainen van een paard doe je thuis, niet in de losrijring, maar dat terzijde

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:55

Waarom zou je ook anders gaan rijden wanneer de president van de nrha zegt:
The President's Message
"It is a great thing to be a part of the NRHA family! Everyday I see things happen that make me proud to be a member of the reining horse industry and the NRHA. We've got some remarkable people that have a lot of heart.

I recently experienced something that I will never forget. ..."

het hele artikel mogen we niet meer lezen van Craig. ;-)

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:16

Dinopino schreef:
Waarom zou je ook anders gaan rijden wanneer de president van de nrha zegt:
The President's Message
"It is a great thing to be a part of the NRHA family! Everyday I see things happen that make me proud to be a member of the reining horse industry and the NRHA. We've got some remarkable people that have a lot of heart.

I recently experienced something that I will never forget. ..."

het hele artikel mogen we niet meer lezen van Craig. ;-)

Het betreft hier een begin van een tekst van juli 2006. Te vinden op Graigs site in het tapje "In the Press" waarbij ook duidelijk staat dat het juli 2006 betreft. De link naar het complete artikel werkt niet meer.

Wat ik mij nu afvraag beste Dinopino is wat het nut van deze bijdrage is. Je verwijst naar het begin van een stuk tekst uit 2006 om duidelijk te maken dat de president van de NRHA aanmoedigt om zo te rijden als wat het Epona filmpje laat zien? De rest van de tekst ken je niet maar het moet op de een of andere manier dus wel iets betekenen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:35

Die rest zal wel iets in staan dat hij positief is over craig. Anders had hij het ook niet op zijn site staan.

Maar je hebt volkomen gelijk: Ik was met mijn gedachten bij een ander zinnespinsel en daar paste deze bijdrage zo goed bij. Alleen niet op dit forum

Ah zie net dat ik het nog kan wijzigen. dan maak ik er wel puntjes van alleen dan slaat jou bijdrage weer nergens op. Dus laat het maar staan. Gewoon niet lezen.

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:42

Dinopino schreef:
Die rest zal wel iets in staan dat hij positief is over craig. Anders had hij het ook niet op zijn site staan.

Maar je hebt volkomen gelijk: Ik was met mijn gedachten bij een ander zinnespinsel en daar paste deze bijdrage zo goed bij. Alleen niet op dit forum

Ah zie net dat ik het nog kan wijzigen. dan maak ik er wel puntjes van alleen dan slaat jou bijdrage weer nergens op. Dus laat het maar staan. Gewoon niet lezen.

Duidelijk, thanks. Ook thanks dat je het wel laat staan omdat anders mijn bijdrage idd nergens op slaat ;)

Deze imo zeer sportieve reactie van jou geeft mij hoop dat als we samen naar een DRHA show gaan we best wel tot een consensus over reining kunnen komen. Ik verwacht zeker niet dat je voorstander van de sport wordt maar misschien net iets meer begrip. Ik start in Veldhoven 17-19 juni......

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:43

Het geinige is, ik heb jarenlang western gereden en ik heb er héél veel van geleerd, dat ik toe kon passen in de dressuur. Het gaat ook niet om reining maar om déze meneer in déze filmpjes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:10

Pauline schreef:
Het geinige is, ik heb jarenlang western gereden en ik heb er héél veel van geleerd, dat ik toe kon passen in de dressuur. Het gaat ook niet om reining maar om déze meneer in déze filmpjes.

Inderdaad. We schieten toch ook niet half bokt af omdat 99% dressuur rijdt en sommige topruiters onvriendelijke-dressuur rijden :?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:20

Nee volgens mij ging dit topic gewoon erom dat je een reactie kon geven op zijn video.
En momentopname of niet, het is gewoon walgelijk om te zien.
Dit is in mijn ogen niet paardvriendelijk en zeker niet fair naar je dier.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:00

Jeetje, is deze discuissie nou nog steeds bezig? Volgens mij wordt alles 10 x herkauwt en is alles al gezegd... :x

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:05

Idd om deze video, en niet om de reining in zijn algemeenheid. :)

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:29

Iedereen ziet toch wel nav filmpje dat dit geen normale rijstijl, naar mijn idee gefrusteerde hypocriete kerels op een pony, best medelijden met die beesten maar nog meer met de ruiters, je kan je paard best eens wat strenger aanpakken hoor geen enkel probleem, maar om zo door te rukken en er letterlijk aan gaan hangen.. geloof niet dat je dat bij het gemiddele dressuur paard die hoog in het bloed staat er veel mee bereikt..maar dat is mijn mening..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:44

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een paar berichtjes verwijderd. Het is niet nodig om alleen in hoofdletters te schrijven, in de gebiedende wijs. Dat komt over als schreeuwen en draagt niet bij aan dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:00

Westex schreef:
Dinopino schreef:

Duidelijk, thanks. Ook thanks dat je het wel laat staan omdat anders mijn bijdrage idd nergens op slaat ;)

Deze imo zeer sportieve reactie van jou geeft mij hoop dat als we samen naar een DRHA show gaan we best wel tot een consensus over reining kunnen komen. Ik verwacht zeker niet dat je voorstander van de sport wordt maar misschien net iets meer begrip. Ik start in Veldhoven 17-19 juni......

is dat een uitnodiging :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:49

manubres schreef:
Jeetje, is deze discuissie nou nog steeds bezig? Volgens mij wordt alles 10 x herkauwt en is alles al gezegd... :x

Helemaal mee eens, en 99 procent van de herkauwers weet nog steeds niet waar het om gaat.

Topsport is nu eenmaal wat harder dan het gemiep op stal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:52

Misschien dat topsport met dieren dan maar gewoon afgeschaft moest worden :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:54

Ariebren schreef:
manubres schreef:

Helemaal mee eens, en 99 procent van de herkauwers weet nog steeds niet waar het om gaat.

Vreemde conclusie 8)7

DubbelDun schreef:

Jij moet meedoen met 'het beste idee van nederland'......... helemaal mee eens :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:55

Ariebren schreef:
manubres schreef:

Da's makkelijk, onder de noemer 'topsport' zulke methoden rechtvaardigen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:56

DubbelDun schreef:

Oftewel, je wilt de gehele sport afschaffen?

Paintlinger schreef:
Jij moet meedoen met 'het beste idee van nederland'......... helemaal mee eens :j

Jij rijdt toch zelf wedstrijden? Wat wil je dan wel zien???? Dat iedereen maar op een bepaald niveau blijft en zijn kop niet boven het maaiveld mag steken?? Immers, een top (oftewel topsport) is altijd onvermijdelijk binnen een topsport.

Of is het gewoon een kwestie van jaloezie?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:58

Tja...dat is wel erg makkelijk Niels.
Gooi het op onwetendheid van de ander. Of op wat de ander fout doet. Of op...
Het gaat niet om de bokker. Om dit filmpje ging het.
Maar topsport is geen doel dat álle middelen heiligt imo.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:03

Topsport afschaffen oke, maar wat ik nu steeds zie "ben al eens op een westernstal geweest overal hetzelfde" of zo van "western is allemaal zo" "western is dieronvriendelijk"

Geen enkele sport is perfect, maar dit betekent niet dat gelijk de hele sport zo slecht moet zijn Oke topsport is moelijk te berijken, de lat gaat steeds hoger, en noem het zo allemaal maar op,

maar mensen ga nou niet denken dat alles in de western zo is, want dat is het echt niet het is een prachtige manier van leven, van met je paard omgaan omdat er wat filmpjes op internet staan hoeft dit niet te betekenen dat gelijk alles zo gaat, want dan weet ik nog wel leukere filmpjes te vinden hoor! :P

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:07

Wat een geruk en gepluk en gehang en dat tegen de muur vooral bij dat tweede filmpje ziet er erg hardhandig (paardonvriendelijk) uit :(

Iemand die eerlijk tegen zijn paard is laat zoiets wel uit zijn hoofd ... ;(

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:17

Niels schreef:
Oftewel, je wilt de gehele sport afschaffen?

Paintlinger schreef:

Jij rijdt toch zelf wedstrijden? Wat wil je dan wel zien???? Dat iedereen maar op een bepaald niveau blijft en zijn kop niet boven het maaiveld mag steken?? Immers, een top (oftewel topsport) is altijd onvermijdelijk binnen een topsport.

Of is het gewoon een kwestie van jaloezie?

Haha, Ja hoor stikjaloers _O-
Ik heb 1 wedstrijd gereden.......met mijn zeer talentvolle drumhorse :')
En wat ik graag zou zien..........nou, heel simpel.
Dat iedereen normaal met zijn of haar paard omgaat.

Zoals op dit filmpje (en zoals ik het ook live wel gezien heb) mag het van mij afgeschaft worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:25

Pauline schreef:
Tja...dat is wel erg makkelijk Niels.
Gooi het op onwetendheid van de ander. Of op wat de ander fout doet. Of op...
Het gaat niet om de bokker. Om dit filmpje ging het.
Maar topsport is geen doel dat álle middelen heiligt imo.

ik vind het ook erg makkelijk om te zeggen "nou topsport met dieren moet maar afgestraft worden".. Of in ieder geval ik ben het daar absoluut niet mee eens.
Er zijn genoeg paarden die er erg veel plezier in hebben om een ring in te gaan met joelend publiek, die op een eerlijke manier worden getraind en gereden. Maar wie let daar nou op? Een negatief bericht trekt natuurlijk veel meer aandacht...
Die mensen die zeggen "jaaaaa ik heb het ook gezien en al die westernruiters zijn hetzelfde enz enz" die zijn gewoon niet wijs... Want dat is gewoonweg niet WAAR, het jammere hiervan is dat blijkbaar zelfs westernruiters zelf dit beginnen te geloven!!!