Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:13

Dat groepje nieuwsgierige nederlanders wil graag weten of Furion weer genoeg hersteld om als grasmaaier verder te kunnen. Gezien de kosten van de behandeling en de waarde van het paard zou bij niet betalen het een enkeltje slager worden. Misschien beter, maar dan nog zit er iemand met kosten die niet betaald worden en mogelijk andere financierings eisen aan toekomstige patienten eigenaren en de vraag blijft of deze operatie inderdaad werkt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:19

Hij heeft zelf 2x verkondigd dat hij een half miljoen heeft voor furions toekomst.

Om zijn financiën maak ik me niet druk maar heb wel vraagtekens als je een half miljoen hebt en waarom je dat dan laat opstarten. Hij is mij zeker geen verantwoording verschuldigd maar het kwam 4 dagen na het opstarten naar buiten. Ikzelf zou er indien ik gedoneerd had zeker wel even een raar gevoel bij hebben gehad. Voor andere maakte het blijkbaar niet uit want er werd door gedoneerd.

Alleen maar mooi dat hij dat halve miljoen dan voor een toekomst en een blijvende plek voor furion kan gebruiken.

Volgens mij is het doneren ook niet door maar voor hem opgestart.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:30

Maar klopt dat van dat half miljoen wel? Unas heeft soms een nogal vreemd gevoel voor humor en maakt grapjes die wij niet snappen. Kan dat ook geen gek grapje zijn geweest?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:37

tamary schreef:
Dat groepje nieuwsgierige nederlanders wil graag weten of Furion weer genoeg hersteld om als grasmaaier verder te kunnen. Gezien de kosten van de behandeling en de waarde van het paard zou bij niet betalen het een enkeltje slager worden. Misschien beter, maar dan nog zit er iemand met kosten die niet betaald worden en mogelijk andere financierings eisen aan toekomstige patienten eigenaren en de vraag blijft of deze operatie inderdaad werkt.

Hoe hebben jullie er last van als Unas eventuele rekeningen niet betaald? :+ suggereer je nu serieus dat je bang bent dat klinieken in Nederland anders om zullen gaan met betalingen op het moment dat deze individu eventueel zijn rekeningen in een Franse kliniek niet behaald?

Dat je wil weten hoe het met het paard gaat snap ik nog. Dat het interessant is te volgen of een paard kan herstellen van een dergelijke blessure en deze operatie snap ik ook.

De rest is iets tussen Unas en de kliniek. Of en hoe het betaald wordt gaat niemand een reet aan. Typisch Nederlands om je op die manier in het leven van iemand menen te moeten mengen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:39

GabberGill schreef:
Hij heeft zelf 2x verkondigd dat hij een half miljoen heeft voor furions toekomst.

Waar dan? Want het enige wat ik heb gelezen is dat dat bedrag zijn doel was. Niet dat hij het heeft.
GabberGill schreef:
Om zijn financiën maak ik me niet druk maar heb wel vraagtekens als je een half miljoen hebt en waarom je dat dan laat opstarten.

Hij heeft echt helemaal niet gezegd dat hij een half miljoen heeft, waar heb je dat vandaan? En "laat" opstarten? Had hij daar controle over dan?

Ik heb nog even teruggezocht, maar de enige die dit geroepen heeft ben jij :+ niet zo netjes om iemand af te kraken op iets wat je zelf verzonnen hebt......
996981 schreef:
Ook als je wel geld gegeven hebt, heb je niet ineens het recht alles te weten van iemand. In wat voor rare wereld leven we toch? Dat we menen recht te hebben om alles over iemand te weten?

Dit. Ik vind het echt idioot. Je vraagt je buurman ook niet naar zijn salaris, maar van een random persoon op internet willen we ineens alles weten, en denken daar recht op te hebben........

Storm schreef:
Maar klopt dat van dat half miljoen wel? Unas heeft soms een nogal vreemd gevoel voor humor en maakt grapjes die wij niet snappen. Kan dat ook geen gek grapje zijn geweest?

Nee, dat heeft GG zelf bedacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:46

Dat heeft hij wel degelijk gezegd. Hij had een half miljoen achter de hand om een boerderij te kopen .
Voorlopig heeft hij niet voldoende om de rekening te voldoen maar volgens hem vindt de arts dat geen probleem. Nou mooi toch.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:51

Nogmaals: ik ben heel benieuwd waar.

Ik heb daar meerdere keren naar gevraagd, en krijg nooit een antwoord, dus ik geloof het niet zo. Ook Google heeft me niet verder geholpen. En dan is de vraag, is dat in Euros of Chinese Yuan? Want 500.000 Yuan is 63.000 euro :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:14

996981 schreef:
Of die rekeningen betaald worden is toch nog steeds niemands zaak? Dat is tussen degene die zorg verlenen en Unas. Een groepje nieuwsgierige Nederlandsers heeft daar niks mee te maken.

+1

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:18

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:18

Beetje oud nieuws :D maar dank voor het plaatsen. Paard is inmiddels geopereerd.

Plus er zit een subtiel verschilletje tussen €10.000 en €500.000. 't Is maar ongeveer €450.000, maar toch he :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:30

Kleinigheidjes blijf je houden...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:37

Misschien mis ik iets, maar hij geeft toch aan dat tot een half miljoen euro's hij het kon betalen? Hoezo dan dat GG dat verzonnen heeft??? Niet zo netjes om haar dan zo af te kraken, Avalanche...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:39

Nou, ik heb daarop gegoogeld. Vrij uitgebreid en in verschillende talen. Ook de socials afgezocht, en het is simpelweg niet online te vinden. Het kan zijn dat een en ander is weggehaald, maar omdat er andere ongemakkelijke uitspraken nog wel gewoon staan, lijkt me dat niet heel waarschijnlijk.

Ik heb ook meerdere keren gevraagd wat de bron van die uitspraken is, maar ik heb er nooit antwoord op gekregen. En omdat ik het zowel online niet kan vinden, én de enige bron van die uitspraken ook volgens Google onze GG was, denk ik niet dat het Unas is die dat gezegd heeft.

En Ann, als hij dat aangeeft, moet dat toch ergens te vinden zijn?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:57

Bovenstaande bericht van de printscreen heb ik zelf ook gelezen toendertijd. Misschien heeft degene (Fra n Knol) die het 1e bericht gepost heeft, het bericht verwijderd op een later tijdstip, waardoor haar reactie en de daarop volgende reacties ook weg zijn? Punt is imo dat je zelf ook best wat minder (ver)oordelend kunt reageren...

Edit: alles staat nog gewoon op fb.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:56

Joh, als je een bron geeft, geloof ik je meteen. Maar ik heb geen bron gevonden, ook niet na herhaaldelijk en uitgebreid zoeken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:59

Avalanche schreef:
Beetje oud nieuws :D maar dank voor het plaatsen. Paard is inmiddels geopereerd.

Plus er zit een subtiel verschilletje tussen €10.000 en €500.000. 't Is maar ongeveer €450.000, maar toch he :+

Maar in het screenshot staat toch bericht van unas zelf? Dat hij half miljoen euro kan veroorloven en alles erboven kan stelen.
Of wat voor bewijs zoek je?
https://www.facebook.com/share/p/8VyiCxMBLmj1xptr/

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:05

Zoals ik lees mag Furion maandag de kliniek verlaten, en zoekt Xu stalling

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:10

Hij mag maandag inderdaad naar een andere box maar er moet nog wel een keer nieuw gips om. Dus of op kliniek een box’s of vlakbij. Beide kosten ongeveer 600 per maand .

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:24

manzano schreef:
Avalanche schreef:

Maar in het screenshot staat toch bericht van unas zelf? Dat hij half miljoen euro kan veroorloven en alles erboven kan stelen.

Ja, maar je een constructie kunnen veroorloven waarbij je tot dat bedrag kunt gaan, er staat niet bij hoe, en het op de bank hebben zijn 2 totaal verschillende dingen. Plus dat het me redelijk optimistisch lijkt. Het staat er niet op een manier die suggereert dat hij dat geld op de bank heeft staan.

Ik had ook geen 2000 euro op de bank toen mijn paard gewond raakte, maar ik kon het wel betalen, door middel van een betaalregeling. Ik heb ook veel duurdere dingen kunnen laten doen, want verzekeringen, geld kunnen lenen, enzovoorts.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:43

Om nog in te haken op de kosten van de operatie, ook als hij het nu (nog) niet meteen kan betalen dan hoeft dat denk ik toch niet per se een probleem te zijn? Ik weet ook wel mensen die bijvoorbeeld een betalingsregeling hebben (gehad) met een kliniek, of die bijvoorbeeld ergens een lening afsluiten om de rekening te kunnen betalen als een operatie levensreddend is voor een dier.
Wie weet is hij wel bereid om de komende jaren op droog brood te leven om alle kosten rondom het paard te kunnen betalen. Ik ken hem niet, ik weet het niet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:43

Avalanche schreef:
GabberGill schreef:

Waar dan? Want het enige wat ik heb gelezen is dat dat bedrag zijn doel was. Niet dat hij het heeft.
GabberGill schreef:
Om zijn financiën maak ik me niet druk maar heb wel vraagtekens als je een half miljoen hebt en waarom je dat dan laat opstarten.

Hij heeft echt helemaal niet gezegd dat hij een half miljoen heeft, waar heb je dat vandaan? En "laat" opstarten? Had hij daar controle over dan?

Ik heb nog even teruggezocht, maar de enige die dit geroepen heeft ben jij :+ niet zo netjes om iemand af te kraken op iets wat je zelf verzonnen hebt......
996981 schreef:
Ook als je wel geld gegeven hebt, heb je niet ineens het recht alles te weten van iemand. In wat voor rare wereld leven we toch? Dat we menen recht te hebben om alles over iemand te weten?

Dit. Ik vind het echt idioot. Je vraagt je buurman ook niet naar zijn salaris, maar van een random persoon op internet willen we ineens alles weten, en denken daar recht op te hebben........

Storm schreef:

Nee, dat heeft GG zelf bedacht.

Wat is jouw probleem af en toe?

Dit is verkondigd onder zijn statussen die hij op insta had. Ga lekker een ander belachelijk lopen maken. Als we het dan over respect naar elkaar hebben. Hou op hoor.

Hij heeft dit namelijk zelf op zijn insta gezegd. Iemand vroeg wat er met Furion ging gebeuren en hij heeft dit toen als antwoord gegeven op die vraag. Hij had een half miljoen om te investeren in zijn toekomst maar hij moest alleen nog een plek realiseren.

Je had hem ook beter kunnen volgen dan had je die informatie ook gehad en niet lukraak iemand belachelijk hoeven te maken omdat jij iets niet kan vinden.

En je kan ook "laat" opstarten op 2 manieren zien en jij kiest er weer voor om het zo te draaien. De vrouw die het heeft opgestart had contact met unas en heeft alles gevraagd. Ik neem aan dat je dan akkoord geeft en het allemaal laat gebeuren toch? Indien je het zelf niet wilt kan je namelijk gewoon zeggen dat je het niet wilt.

Even op het dikgedrukte:
Niet zo netjes van jou om te doen alsof iemand iets verzint terwijl je zelf dingen verkondigd die niet waar zijn. Hij heeft het namelijk wel gezegd. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:55

Dat is dus niet wat hij zegt. Zoals ik boven ook heb uitgelegd. Begrijpend lezen is een kunst apart, dat snap ik, maar als je Engels niet zo goed is, is het wel zo netjes daar niet je eigen verhaaltje van te maken en dat de wereld in te gooien. Je zou het ook niet leuk vinden als mensen dat bij jou doen, wel? Je vond er ook wat van dat mensen allerlei aannames deden over je pony en je kind. Terecht, wat mij betreft. Maar doe dat dan ook niet bij een ander.

Wat mijn probleem is, is niet de dingen die gewoon op waarheid berusten. Maar wel speculaties zoals deze, die bij checken van geen kant blijken te kloppen, maar wel een hele hoop geroddel veroorzaken, een heleboel geklets, niet alleen hier, maar ook op de social media, waardoor iemand een heleboel smerigheid over zich heen krijgt, wat ook nog eens volkomen onterecht is. Daar heb ik een probleem mee.

Je kan er van alles van vinden dat hij met een paard een reis gaat maken. Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat is ook omdat de paarden die ik heb gehad niet direct verkeersmak waren :') je kan er zelfs nog wat van vinden dat hij die reis naar de kliniek heeft gemaakt, de een zou het wel doen, de ander niet. Prima. Feit blijft dat het netjes met de kliniek is overlegd en die aan de hand van foto's een medisch advies heeft gegeven.

Maar speculaties die compleet uit de lucht gegrepen zijn, of zéér vrije vertalingen en daar allerlei speculaties op baseren, vind ik echt buiten de perken. Jullie hebben hem blijkbaar op de socials, dus je had er ook nog naar kunnen vragen hoe hij dat bedoelde. Al vind ik persoonlijk de vraag: hoe denk je dat te gaan betalen, al raar vind. Zoals eerder gezegd: hij is de wereld geen verantwoording schuldig over zijn financiën hoor.
Echt, waarom zo in iemands privé gaan spitten? Vind je dat zelf ook niet een beetje grensoverschrijdend gedrag?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:03

Engels niet zo goed? Waar heb jij het over?

Voor jou is begrijpend lezen ook heel moeilijk. Op Insta staat dit antwoord namelijk omdat iemand naar de toekomst van Furion vroeg. Dat betekent dat je 2 punten mist en 2 hele belangrijke punten.

Over het slechte Engels gesproken. Waar zie je in die screen staan dat er naar de toekomst van Furion gevraagd wordt en waar het dier zal verblijven? Zie je hier ergens besproken worden dat hij wat gaat bouwen voor hem? Zou het dan niet over een andere opmerking gaan?

En zie je hier Facebook of insta?
Als ik een keer niks beters te doen hen zal ik speciaal voor jou die opmerking op Instagram zoeken. Ik heb namelijk zijn Facebook niet.

Wel humor dat het half miljoen blijkbaar vaker naar voren komt.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 17-05-24 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:05

Avalanche schreef:
manzano schreef:

Ja, maar je een constructie kunnen veroorloven waarbij je tot dat bedrag kunt gaan, er staat niet bij hoe, en het op de bank hebben zijn 2 totaal verschillende dingen. Plus dat het me redelijk optimistisch lijkt. Het staat er niet op een manier die suggereert dat hij dat geld op de bank heeft staan.

Ik had ook geen 2000 euro op de bank toen mijn paard gewond raakte, maar ik kon het wel betalen, door middel van een betaalregeling. Ik heb ook veel duurdere dingen kunnen laten doen, want verzekeringen, geld kunnen lenen, enzovoorts.

Oh zeker waar. Maar het is wel een wat vreemd bericht, zeker in combinatie met dat stelen. Als je je een half miljoen kan "veroorloven" wek je wel een bepaalde indruk en is bedelen voor 15.000 (op zo'n bedrag) niet perse helemaal logisch dus snap wel dat mensen dan bepaalde aannames doen.

Ik doe sowieso niet mee aan crowdfunding en zeker niet bij dit soort gevallen. Mij zal het dus aan mn reet roesten hoe of wat hij doet met geld. Maar voor mensen die wel meedoen snap ik wel dat ze toch wel wat meer zouden willen weten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:16

GabberGill schreef:
Engels niet zo goed? Waar heb jij het over?

Voor jou is begrijpend lezen ook heel moeilijk. Op Insta staat dit antwoord namelijk omdat iemand naar de toekomst van Furion vroeg. Dat betekent dat je 2 punten mist en 2 hele belangrijke punten.

Over het slechte Engels gesproken. Waar zie je in die screen staan dat er naar de toekomst van Furion gevraagd wordt en waar het dier zal verblijven? Zie je hier ergens besproken worden dat hij wat gaat bouwen voor hem? Zou het dan niet over een andere opmerking gaan?

En zie je hier Facebook of insta?
Als ik een keer niks beters te doen hen zal ik speciaal voor jou die opmerking op Instagram zoeken. Ik heb namelijk zijn Facebook niet.

Wel humor dat het half miljoen blijkbaar vaker naar voren komt.

En nog steeds geef je de link waar je je hele verhaal op baseert niet :+

Maar als je heel even scrollt, zie je een link staan naar Facebook. Maar nogmaals, als je me de link geeft, en ik heb het mis, zal ik dat zeker toegeven. Ik heb daar weinig moeite mee. Het probleem is dat ik meerdere malen naar die link heb gevraagd, en je hem niet geeft.
manzano schreef:
Oh zeker waar. Maar het is wel een wat vreemd bericht, zeker in combinatie met dat stelen. Als je je een half miljoen kan "veroorloven" wek je wel een bepaalde indruk en is bedelen voor 15.000 (op zo'n bedrag) niet perse helemaal logisch dus snap wel dat mensen dan bepaalde aannames doen.

Ik doe sowieso niet mee aan crowdfunding en zeker niet bij dit soort gevallen. Mij zal het dus aan mn reet roesten hoe of wat hij doet met geld. Maar voor mensen die wel meedoen snap ik wel dat ze toch wel wat meer zouden willen weten.

Hij roept wel vaker gekke dingen, dus daar kijk ik niet zo van op. Net als dat Facebook bericht waarop mensen baseerden dat hij een seriemoordenaar was en hij werd gediagnosticeerd werd met narcisme en weet ik wat niet door de inmiddels volkomen hysterische bokt-brigade en na even navragen bleek dat hij sommige mensen gewoon blokkeerde _O-

Ik ga er dus ook bij dit vanuit dat het érg optimistisch is.