Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tteettt

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:17

Ik ook maar ik zou ook de financiële kant netjes afhandelen

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:27

Het gaat bij dit soort zaken toch ook om het tonen van goede wil? Eigenaar had van te voren ook in kunnen schatten dat TV niet blij zou zijn als hij dit paard kwijt raakte? Ze is het paard niet gaan halen omdat de verzorging niet naar wens was? Maar omdat ze een koper had? TV ongeacht de neven activiteiten op hun terrein hebben volgens mij altijd goed op het dier gepast sterker nog door TV zijn werk en inzet is het dier überhaupt in de belangstelling komen te staan. En tuurlijk dit had waarschijnlijk iedere top ruiter met dit paard gekund? Maar denk dat deze dat dan ook niet gratis gedaan zouden hebben? Naar mijn mening hebben beide partijen in dit verhaal zich niet heel erg netjes gedragen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:30

tteettt schreef:
Het gaat bij dit soort zaken toch ook om het tonen van goede wil? Eigenaar had van te voren ook in kunnen schatten dat TV niet blij zou zijn als hij dit paard kwijt raakte? Ze is het paard niet gaan halen omdat de verzorging niet naar wens was? Maar omdat ze een koper had? TV ongeacht de neven activiteiten op hun terrein hebben volgens mij altijd goed op het dier gepast sterker nog door TV zijn werk en inzet is het dier überhaupt in de belangstelling komen te staan. En tuurlijk dit had waarschijnlijk iedere top ruiter met dit paard gekund? Maar denk dat deze dat dan ook niet gratis gedaan zouden hebben? Naar mijn mening hebben beide partijen in dit verhaal zich niet heel erg netjes gedragen.

Ik denk dat er best e.e.a aan deze situatie vooraf is gegaan (waar wij niet van weten). Maar op het moment dat er advocaten in het spel komen, dan volg je waarschijnlijk gewoon het advies van je advocaat op.
TV is de eerste die een advocaat in de arm heeft genomen (blijkens het artikel in de Hoefslag, is hij maar eens gaan kijken "waar hij juridisch stond"). Hij zegt niet "ik had een brief ontvangen van de advocaat van Van Beelen. De ene reactie lokt de andere dus uit. Minnelijk was er blijkbaar geen optie meer over.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:01

Ehhhh, we zijn lekker op dreef om iedereen zwart te maken. Als jij een paard rijdt en je hebt er nog nooit een cent voor gezien en je krijgt te horen dat ze hem willen verkopen, dan is het niet meer dan logisch dat je een advocaat om raad vraagt over je rechten.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:03

R12312 schreef:
Netje schreef:
@Babootje: en sinds wanneer geloven we klakkeloos alles wat in de media geschreven wordt? Komt toch zeer vaak voor dat dat allemaal net een tikkeltje anders gezegd is dan opgeschreven. Ik denk dat er veel meer aan de hand is dan wat er naar buiten komt. Overigens het feit dat die advocaat van deze dame de partner is van Wensink zegt mij ineens meer dan genoeg...

Dus als mijn collega zich op een bepaalde wijze profileert, ben ik ook gelijk gestoord? Lekker aardig!

Neuhhhhh, dat niet en dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het me meer dan genoeg zegt, gewoon MIJN mening. Ik zeg toch niet wát het me zegt. :D

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:29

@netje zwart maken? WIJ? niet nodig dit kunnen partijen volgens mij heel goed zelf.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:50

Hmm, TV en Schelstraete zijn volgens mij beide mediageil en komen trouwens ook allebei niet bijster slim over eerlijk gezegd. Hoezo heeft ie niet alles gezegd bij P&W? Volgens mij heeft hij daar alle tijd gekregen om zijn verhaal te doen en zo emotioneel kwam hij helemaal niet open.
Schelstraete hoort zichzelf graag praten en zegt heel veel (en juist niet, waardoor dat ook weer veelzeggend is) en dat vind ik voor een advocaat niet bijster slim. Tenminste, een strafrechtadvocaat zou nooit van alles rondzwammen zoals hij doet. Maar ja, het is dan ook een civiele zaak. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:09

tteettt schreef:
Tallie1979 schreef:
316 planten maar? Dat is een kleintje! Tik op de vingers en een foei, meer niet!

Mijn benedenbuurman had in 2010 een plantage met 300 planten. Die is nooit veroordeeld.

Het oerhollandse "Mag niet!!!" Was het enige wat hij kreeg!

tegenwoordig zijn ze wel echt iets strenger hoor, als er in jou huis een plantage wordt gevonden dan wordt je uit huis gezet, of bij een eigen huis wordt er een procedure tot onteigening ingezet. zelfs als je het pand verhuurd aan mensen die de plantage hebben en jij van niks weet.

Wij als huurders hebben de verhuurder van het pand onder druk moeten zetten om hem eruit te krijgen. Mijn verhuurder vond hem namelijk zielig en gaf aan dat hij al 8 jaar een huurder was waar ze geen last van hadden.

Met andere woorden, als mijn buren en ikzelf er niet achteraan waren gegaan was die snuiter gewoon hier blijven wonen.

En opgesloten is hij nooit, hij liep gewoon rond (zie hem wekelijks in de supermarkt koffie drinken)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:24

Ff lezen Tallie zeg ook dat het tegenwoordig strenger is en weet niet waar je woont maar hier in noorden gebeurt het toch echt regelmatig

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:08

Het is geen eens op het stallencomplex van Tommie Visser gevonden, het is op t terrein daarnaast gevonden, dus stop met speculeren tot je zeker van je zaak bent

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:48

tteettt schreef:
Ff lezen Tallie zeg ook dat het tegenwoordig strenger is en weet niet waar je woont maar hier in noorden gebeurt het toch echt regelmatig

Rotterdam. :)

En mijn verhaal is puur uit de eerste hand en anders als de jouwe. Dus houd dit in dat mijn ervaring niet waar is of meetelt? En dat ik niet kan lezen? ;)

Mijn huis is destijds bijna afgebrand door die mafketel met zijn "kruidentuintje". Mijn verzoek is dan ook om mijn ervaring niet te bagataliseren. :) het kan in het noorden anders zijn, gelukkig maar! Hier is de gemeente ook heel snel met het verwijderen van de hele inboedel bij ontdekking. Mijn verhuurder en justitie zijn echter wel slap geweest.

Verder zal ik weer ontopic gaan, het gaat hier niet over mijn weed verbouwende buurman, maar over een bekende Nederlander en een paard. :) mocht je dus willen reageren op deze post, dan gaan we de discussie wel aan per pb. Ik verwacht echter dat het hiermee klaar is. :)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:49

Thanks voor de info

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:56

Babootje schreef:
Netje schreef:
@Babootje: en sinds wanneer geloven we klakkeloos alles wat in de media geschreven wordt? Komt toch zeer vaak voor dat dat allemaal net een tikkeltje anders gezegd is dan opgeschreven. Ik denk dat er veel meer aan de hand is dan wat er naar buiten komt. Overigens het feit dat die advocaat van deze dame de partner is van Wensink zegt mij ineens meer dan genoeg...

Klakkeloos? Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand.

De volgende feiten op een rijtje (en ik zeg feiten, want die zijn inmiddels wel duidelijk - en voor een noemenswaardig deel duidelijk als gevolg van de uitlatingen van TV zelf).
Met name het artikel in De Hoefslag geeft een heel goed beeld van wat er gebeurd is. TV heeft exclusief voor De Hoefslag zijn verhaal gedaan en je mag aannemen dat hierin staat wat hij heeft gezegd. Hij zal ongetwijfeld voor het ter perse gaan, het artikel hebben gelezen en akkoord bevonden. Zo gaat dat in de journalistiek als er een exclusief interview wordt gepubliceerd.

Uit het artikel kun je het volgende opmaken:
Vingino is door Van Beelen bij TV gestald om hem door hem te laten trainen. Vingino was haar eigendom en dat is het nog steeds. (Blijkens TV's eigen uitlatingen in de Hoefslag). Aanvankelijk waren de verhoudingen goed; er waren op dat moment geen intenties om het paard te verkopen, maar deze mogelijkheid zou zich ongetwijfeld een keer aandienen wist ook TV (Blijkens zijn eigen uitlatingen in De Hoefslag).
Aanvankelijk stelde hij mede-eigenaar te zijn. Op basis van mondelinge uitspraken. Maar hij heeft daarvan niets kunnen aantonen, want voor het OM een reden was om het paard weer terug te geven aan Van Beelen. Ook zijn advocaat moet dat duidelijk zijn geweest, als je alleen het retentierecht hebt om je op te beroepen: het paard mag niet weggehaald worden alvorens er is betaald. TV wist op dat moment ongetwijfeld al dat hij aan de verkoop van het paard niets zou kunnen veranderen. Hij kon alleen nog maar voorkomen dat het paard werd opgehaald. Daarom ongetwijfeld het slot op de staldeur.
TV claimt nu 2 mio op basis van het feit dat hij het paard heeft gebracht waar het nu is. Mogelijk had hij op een dergelijk bedrag aanspraak kunnen maken ware het dat er een winstdeling was afgesproken bij verkoop van het paard. Maar dat is niet het geval (blijkens Tommies eigen uitspraken, welke in de media inmiddels zijn geventileerd, zodat de hele wereld ervan afweet). Die afspraken waren er niet. Sterker nog, er waren geen afspraken behalve een mondelinge trainingsovereenkomst voor onbepaalde tijd, volgens TV zelf (zie artikel Hoefslag). Een overeenkomst die door de eigenaar eenzijdig mag worden beeindigd (aldus Schelstraete) Ik denk dat er voor TV niets anders overblijft dan betaling voor zijn diensten op basis van de tarieven die op zijn stal gebruikelijk zijn, voor de periode dat hij het paard in training heeft gehad.

Ik werk zelf voor de Hoefslag en kan bevestigen dat dit echt zijn eigen bewoording was.
Verder laat ik in het midden hoe ik over de zaak denk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:42

Investigator schreef:
Het is geen eens op het stallencomplex van Tommie Visser gevonden, het is op t terrein daarnaast gevonden, dus stop met speculeren tot je zeker van je zaak bent

Je "lijkt" goed op de hoogte te zijn..

Help dan zijn "buren" ook ff.

http://wietplantage-opgerold.com/

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:55

ceasario schreef:
Investigator schreef:

Je "lijkt" goed op de hoogte te zijn..

Help dan zijn "buren" ook ff.

http://wietplantage-opgerold.com/

Het lijkt niet zo het is zo!!

Misschien moet je die link even naar de buren sturen, aardig van je dat je er zo mee begaan bent

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:07

Investigator schreef:

Omdat ik niet weet wie jij bent, ga ik ervan dat datgene dat in de krant staat klopt
Uit haarlems dagblad:
VIJFHUIZEN - Hoeveel planten zijn aangetroffen op de manege, waar het donderdagavond flink uit de hand liep toen de (mede)eigenares het paard kwam ophalen, kon de politie vrijdagochtend niet zeggen.

De politie kon wel bevestigen dat er vijftien personen - afkomstig van beide 'kampen' - zijn aangehouden. De verdachten, tien mannen en vijf vrouwen, komen uit de omgeving van Leiden en Haarlem.

De hennepplantages zijn ontmanteld. Agenten constateerden dat voor de plantages stroom werd afgetapt.

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:18

Roxxan schreef:
Dat van die knokploeg is toch helemaal niet bewezen. Dat wordt ook nog eens bevestigd door Yessin Rahmouni die in de paardenkrant verklaart dat die mevrouw en haar zus in eerste instantie het paard kwamen ophalen! Mr. TV( leuk die naam want volgens mij is hij gek op mediaandacht) stelt nu in de hoefslag dat hij het paard eigendom van mevr. van Beelen is maar dat hij recht heeft op een vergoeding. Dan ga je toch eerst niet roepen dat je voor de helft eigenaar bent!

Je moet het niet verdraaien, Yessin zegt in eerste instantie M van Beelen en haar zus gezien te hebben, ze heeft haar man niet gebeld dat hij moest komen want hij was er al met nog ong 12 anderen( met drie busjes) het was allemaal met voorbedachte rade. De man van M van Beelen heeft Yessin met een grote knijptang geslagen, terwijl hij er al helemaal niks mee te maken heeft! Dus wie in de buurt kwam was de sjaak. mevr van Beeelen stond in de stal van Vingino met een stroomstootwapen, als ik alleen van plan zou zijn mijn paard te bezoeken al dan niet weg willen halen doe ik dat niet met een knokploeg en ook niet met zo n varkensprikker , in 1 van de busjes lag allemaal gereedschap. De knokploeg van 14 mesnen is meegenomen door de politie en de vader van Tommie, totaal 15 man dus.

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:22

Babootje schreef:
Investigator schreef:

Omdat ik niet weet wie jij bent, ga ik ervan dat datgene dat in de krant staat klopt
Uit haarlems dagblad:
VIJFHUIZEN - Hoeveel planten zijn aangetroffen op de manege, waar het donderdagavond flink uit de hand liep toen de (mede)eigenares het paard kwam ophalen, kon de politie vrijdagochtend niet zeggen.

De politie kon wel bevestigen dat er vijftien personen - afkomstig van beide 'kampen' - zijn aangehouden. De verdachten, tien mannen en vijf vrouwen, komen uit de omgeving van Leiden en Haarlem.

De hennepplantages zijn ontmanteld. Agenten constateerden dat voor de plantages stroom werd afgetapt.

Er staat toch niet waar, er staat manege, het is al geen manege maar een pension/trainingsstal, en het was op het terrein ernaast en niet op de manege!! Dacht je dat er plantjes groeiden in de stallen of in de rijbakken??

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:24

Maar dit topic gaat over Vingino wat veel belangrijker is en waar het allemaal om te doen is, Tommie heeft niks met hennepplantages te maken, denk niet dat hijj zich daar druk om maakt op dit moment temeer omdat t niet op het stallencomplex is

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:29

Kunnen soms wel eens spontaan opkomen hoor (nou ja spontaan, afkomstig van het vogelvoer vlak naast het voederplankje)
Hebben wij ooit eens in de tuin gehad, kwamen mooie bloemen in _O- _O- _O- _O-

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:34

Ayasha schreef:
Nikka schreef:
Ik vond hem op TV al niet bijster intelligent overkomen. Het feit dat hij zo weinig heeft nagedacht over hoe het te regelen rondom Vingino, onderstreept dat alleen maar. Het opzoeken van de media verwondert mij niks, hij heeft altijd al graag in de spotlights willen staan (acteren, zingen) Of dat slim is, is ook weer een tweede. Ik heb het idee, dat ze hiermee alleen maar hun eigen graf graven. Er komt steeds meer naar buiten en er worden ook tegenstrijdige dingen geroepen.

Weet je wat ik nou geinig vind...
Toen een paar jaar geleden inmiddels een zekere zwarte Nederland uit ging, was de ruiter OOOHHH ZOO ZIELIG en had ie alle recht om teleurgesteld te zijn want ja, hij vertrouwde natuurlijk op die gemene rot-eigenaar en booeeehoee!! Nu bedroog die **** hem...

Dit verhaal loopt véél en veel rotter dan toen. En nu is het op één of andere manier allemaal de schuld van die debiel van een ruiter. :+ want hij heeft planten staan...

Maar ik denk als je de statistieken er bij gaat nemen. Dat glock (en indirect stemmen de ruiters er onder daar mee in) meer bloed aan zijn handen heeft dan Tommie...

Wat ik dan weer grappig vind, dat dit op een opmerking van mij geantwoord wordt. Beetje als een tang op een varken. Ik heb die vergelijking indertijd niet gemaakt. Ik heb het hierbij nergens over plantjes, maar ik vind dit overigens niet acceptabel. En laten we wel wezen, je bent natuurlijk wel op zijn zachtst gezegd behoorlijk naïef ( lees dom) als je binnen de paardenwereld iemand op zijn blauwe ogen gelooft. Gal is er indertijd in ieder geval niet slechter van geworden.

Edit: zeker als dat verhaal van broodfokkerij waar is, moet je als ruiter op je qui vive zijn en je maatregelen nemen.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 10-04-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:46

Investigator schreef:
[
Er staat toch niet waar, er staat manege, het is al geen manege maar een pension/trainingsstal, en het was op het terrein ernaast en niet op de manege!! Dacht je dat er plantjes groeiden in de stallen of in de rijbakken??

De verdediging is begonnen..

Nu maar hopen dat de rechter meeleest.

Voorlopig moet men het nog doen met een jury. :D

Citaat:
Investigator

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:59

Komt wederom uit leesmodus.........verdediging is inderdaad aan zet :D
ff zien waar mijn popcorn is gebleven.

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:10

ceasario schreef:
Investigator schreef:
[

De verdediging is begonnen..

Nu maar hopen dat de rechter meeleest.

Voorlopig moet men het nog doen met een jury. :D

Citaat:
Investigator
niks verdedigen, ik zeg alleen dingen die op waarheid berusten om achterlijke uitspraken die jij doet recht te zetten, want jij komt met helemaal niks relevants of met echte feiten, t enige wat jij hier op bokt altijd doet( ja ik zit hier al langer dan 09/04 maar wist m n ww niet meer) is stoken en gefrustreerd reageren omdat je waarschijnlijk zelf niet ver gekomen bent in de dressuursport , ik weet helaas niet wie je bent maar verstand heb je er iig niet van, ik zie jou voor me als een meisje/jongen met een shetlander waarmee je aangespannen rijdt. Misschien moet je eens iets aan je mentaliteit doen ipv altijd en eeuwig overal tegenin te gaan, ik bespeur hier en daar frustratie en jaloezie naar bepaalde mensen op bokt en in de sport
Laatst bijgewerkt door Investigator op 10-04-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:15

Investigator schreef:
niks verdedigen, ik zeg alleen dingen die op waarheid berusten om achterlijke uitspraken die jij doet recht te zetten, want jij komt met helemaal niks relevants of met echte feiten, t enige wat jij hier op bokt altijd doet( ja ik zit hier al langer dan 09/04 maar wist m n ww niet meer) is stoken en gefrustreerd reageren omdat je waarschijnlijk zelf niet ver gekomen bent in de dressuursport , ik weet helaas niet wie je bent maar verstand heb je er iig niet van, ik zie jou voor me als een meisje/jongen met een shetlander waarmee je aangespannen rijdt. Misschien moet je eens iets aan je mentaliteit doen ipv altijd en eeuwig overal tegenin te gaan, ik bespeur hier en daar frustratie en jalouzie naar bepaalde mensen op bokt en in de sport

Hey Tommie! Zelf maar online gekomen :D