RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:12

Idd. foto op haar profiel. 2005-2011.
Dus was 6 toen ie is overleden/ingeslapen.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:13

TanteFlavie schreef:
ilse011 schreef:
mr kijk..
geen idee of ik gelijk heb ofzow, mr k moet het ff kwijt,

ze zeiden ook dat het paard de ziekte van lijme had ( of hoe je het ook spelt),
ik zag ookdatbze vaak in het bos rijd en ik dacht van.. miss kan het zo zijn dat het paard daar door een teek gebeten is.. en dat het dus niet door die man komt..
mr ja, k zei al, ik weet niet of ik gelijk heb

Lyme kan, zowel bij mensen als bij dieren, een jaar "sluimeren" in het lichaam voor je de eerste symptomen merkt. Bij mensen zijn dat dan nog vaak een soort van "griepverschijnselen" en duurt het dan nog een hele periode vooraleer de ziekte opgespoord kan worden.

mr kan het dn niwt zo zijn dt die ziekte bij dat paar niet gwn is opgelopen bij die vrouw? en dat het niet de schult is van die man?

Anoniem

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:15

O ja sorry! Ik zie het al. Ze heeft blijkbaar nog een fjord gehad waar ze in 2010 afscheid van heeft genomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:17

Sjolvir schreef:
Nies_ schreef:
Denk idd van 2005. Ze heeft hem begin 2011 gekocht.

Topic van haar zelf zegt gekocht in 2011, ook ingeslapen 2011.
Geboren 2005

Dan laat mijn geheugen me ook dit keer niet in de steek -:)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:17

@ilse011; zou je misschien gewoon ook de klinkers willen typen, wat je nu schrijft leest ontzettend lastig.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:18

plus als je het hele topic doorleest ligt daar ht hele vraagteken ilse011
daar gaat de hele recvhtzaak om zelfs :Y)

hij is aangekocht op 21-02-2011 zag ik staan
Laatst bijgewerkt door matasja op 12-12-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:19

Sorry quote beetje gesneuveld.
Citaat:
mr kijk..
geen idee of ik gelijk heb ofzow, mr k moet het ff kwijt,

ze zeiden ook dat het paard de ziekte van lijme had ( of hoe je het ook spelt),
ik zag ookdatbze vaak in het bos rijd en ik dacht van.. miss kan het zo zijn dat het paard daar door een teek gebeten is.. en dat het dus niet door die man komt..
mr ja, k zei al, ik weet niet of ik gelijk heb

Citaat:
Lyme kan, zowel bij mensen als bij dieren, een jaar "sluimeren" in het lichaam voor je de eerste symptomen merkt. Bij mensen zijn dat dan nog vaak een soort van "griepverschijnselen" en duurt het dan nog een hele periode vooraleer de ziekte opgespoord kan worden.

Citaat:
mr kan het dn niwt zo zijn dt die ziekte bij dat paar niet gwn is opgelopen bij die vrouw? en dat het niet de schult is van die man?

Dat soort informatie werd dus gisteren in het programma niet gegeven.
Uiteindelijk is er bloedonderzoek gedaan, waarmee blijkbaar een diagnose (of meerdere diagnoses) zijn gesteld,
echter dan moet die ziekte ook nog te antedateren zijn naar het tijdstip van de koop.

Geen idee wat de antedateringen zijn op de genoemde ziektes en wanneer die precies zijn vastgesteld in het bloed en hoe.
Is ook niet genoemd, dus ook al heb je gisteren net zoals half bokt TV zitten kijken dan nog weet je het niet.

Kortom, we weten het niet.. en als er geen vervolg komt op TV weten we het vermoedelijk nooit.

Overigens reden dat ik bij aankoop van mijn zwartje buisje bloed in de diepvries heb laten stoppen.
Blijkt dan je paard later iets te hebben heb je nog een bloedmonster van voor de aankoop bij de keuring.
Dan kan je als je later alsnog dat bloedje laten onderzoeken.
Kost niet veel, bloedje trekken en laten bewaren en kan heel veel ellende besparen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:21

Men zegt dan steeds, als je een koelkast o.i.d. koopt, en hij gaat kapot, krijg je ook een nieuwe, dus met een paard hetzelfde.
Maar goed, of een paard goed blijft, ligt aan verschillende factoren.
Hoesten, kan ook door een slechte, vochtige stal, beschimmeld hooi e.d.
Hoefbevangen, kan idem door slechte voeding.
Als ik de verkoper was, en ik kreeg na een paar maand een foto onder ogen van het paard, wat ik zelf in topconditie afgeleverd had (zie diverse foto's) en wat er op de foto die in de uitzending is getoond, er in korte tijd zo slecht uit ziet, zou ik me zeer sterk afvragen of ze dit paard wel naar behoren heeft verzorgd. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat niet heeft gedaan).
Zoals de verkoper ook zei, ik wil de papieren van de dierenarts zien, wat hij zoal aan het paard heeft gedaan, dan kan ik dat bespreken met mijn dierenarts.
Dieren kunnen nu eenmaal ziek worden ook na aankoop.
Kun je moeilijk wijten aan de verkoper, zonder hard bewijs dat het werkelijk iets was wat hij daar ook al had.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:27

Sjolvir schreef:
Overigens reden dat ik bij aankoop van mijn zwartje buisje bloed in de diepvries heb laten stoppen.
Blijkt dan je paard later iets te hebben heb je nog een bloedmonster van voor de aankoop bij de keuring.
Dan kan je als je later alsnog dat bloedje laten onderzoeken.
Kost niet veel, bloedje trekken en laten bewaren en kan heel veel ellende besparen.

Heb ik bij aankoop van m'n paard ook gedaan.
Zal dat hier niet het geval geweest zijn?
Vaak zeggen ze dat je juist bloed moet trekken om een gebrek of bv verdovende middelen uit te kunnen sluiten.

In het begin van het programma had ik nog sympathie voor de koopster, maar gaandeweg het programma is dat toch wel verdwenen.
Dat consumentenrecht is toch wel van toepassing ook zonder koopovereenkomst.
Waarom willens en wetens mooi weer spelen en daarna als een blok om het been omdraaien en dat het beest dan vanalles deugt.

Wie weet heeft Rubis recentelijk de ziekte van Lyme opgelopen en is dat er met het bloedonderzoek uitgekomen, het is allemaal zo lastig.... Ook de foto's in het programma laten een mager paard zien, dat was hij niet bij aankoop.
Ik ben benieuwd wat hier verder uitkomt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:36

scooby14 schreef:
O ja sorry! Ik zie het al. Ze heeft blijkbaar nog een fjord gehad waar ze in 2010 afscheid van heeft genomen.

indd dus Rubis was niet haar eerste eigen paard...weer iets wat niet klopt in de uitzending ,...of in haar verhaal ...
maar goed oud of jong blijft zonde dat die er niet meer is

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:38

wellicht was de oorzaak van het afvallen ook helemaal niet de Lyme, als hij het net opgelopen heeft zit het uiteraard flink in zijn bloed daar hij er afweerstoffen tegen aan het maken is om het uit het lichaam te werken. meestal gaat het daarna in rust. er word ook gezegd dat hij rhino heeft, ook iets wat alleen in antilichamen te testen is en niet duidelijk kan worden gezegd dat het paard ook echt rhino had ( wat ik niet denk aangezien er geen andere paarden op stal ziek zijn geworden, en een paard dat hoest is flink besmettelijk voor de rest van de kudde)
het vele voeren om hem op gewicht te krijgen kan de hoefbevangeheid veroorzaakt hebben.
agressie kan komen door frustraties naast die andere hengst, dat hij dan flink doorbijt kan ik inkomen, jhe komt in zijn territorium terwijl hij aan het uitvechten is wie de sterkste is...

alles wat hij had is niet af te schuiven op 1 duidelijk ziektebeeld, zelf had ik veel meer willen laten onderzoeken voordat ik tot inslapen was overgegaan, zeker als je er een rechtzaak van wil maken en je bij voorbaat al weet dat de verkoper hier niet in mee al gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:39

Sparky10 schreef:
scooby14 schreef:

indd dus Rubis was niet haar eerste eigen paard...weer iets wat niet klopt in de uitzending ,...of in haar verhaal ...
maar goed oud of jong blijft zonde dat die er niet meer is

Dat dacht ik dus ook al.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:40

miss moeten we het allemaal aan de vrouw zelf vragen?
ze heeft bokt..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:42

ilse011 schreef:
ze heeft bokt..

en jij denkt dat ze daar nu op ingaat? zeker de leukste thuis...
ze zijn met een rechtzaak bezig, alles wat nu gezegd word door haar word gebruikt, goedschiks of kwaadschiks

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:43

matasja schreef:
ilse011 schreef:
ze heeft bokt..

ze zijn met een rechtzaak bezig, alles wat nu gezegd word door haar word gebruikt, goedschiks of kwaadschiks

ok, sorry had er niet bij nagedacht

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:47

je ziet nu wel hoeveel impact het plaatsen van een in jouw ogen onschuldig berichtje op bokt, heeft op uitspraken van een rechter. haar hele zaak is nu erg zwak doordat er hier niks van vermeld is, en niet 1 keer maar pagina's vol.
als ze nu reageert maakt ze het alleen maar erger. plus dat er uitzendrechten zijn vanuit rtl 4, als je meedoet aan de voice en je ligt eruit, dan weet je dat al voordat er uitgezonden is. vertel je dit aan iedereen krijg je een boete...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:51

Ik heb net even het programma teruggekeken en moet zeggen dat ik gaandeweg het programma steeds meer sympathie richting de verkopende partij kreeg. Ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen, maar het ergste is nog dat dit kapitalen gaat kosten voor beide partijen. Ik snap zijn instelling wel dat hij niet wil schikken, maar dat zou het wel makkelijker maken en je bent zo weer jaren verder, terwijl hij in mijn ogen niets opzettelijk fout heeft gedaan.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:57

matasja schreef:
ilse011 schreef:
ze heeft bokt..

beetje vriendelijker formuleren :Y) meiske is nog maar 12. ;)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:09

Ik moet zeggen dat ik me sowieso erg irriteer aan de toon waarop sommige reageren. Prima dat je een mening hebt, maar dat kan ook zonder denigrerend over te komen of iemand door het slijk te halen.
Een beetje respect voor haar en vrienden die haar verdedigen kan geen kwaad. Je kunt je mening ook een beetje proberen in te pakken.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:13

Ik ga het programma nu even terug kijken..

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:13

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het programma, in ieder geval deze keer, erg slecht was.
Paard zou 3 geweest zijn en het zou haar eerste paard zijn. De manier waarop de verkoper toch een beetje wordt aangepraat dat hij maar moet schikken en dan die onsterfelijke domme praatjes van de advocaten aan het eind waarbij ze een beetje makkelijk erover praten...
Van RTL vond ik deze aflevering een misser.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:15

Ben ik met je eens Marjolein29. Als verkoper zich opgegeven had hadden ze koopster vast afschildert als naïef en niet erg slim en had hij makkelijk gewonnen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:16

wat is dit voor progamma.? zend de hele uitzending uit? of beter niet. het duurt vast nog 2 jaar tot je weet hoe het afloopt, met de rechtzaken enz

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:17

Marjolein29 schreef:
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het programma, in ieder geval deze keer, erg slecht was.
Paard zou 3 geweest zijn en het zou haar eerste paard zijn. De manier waarop de verkoper toch een beetje wordt aangepraat dat hij maar moet schikken en dan die onsterfelijke domme praatjes van de advocaten aan het eind waarbij ze een beetje makkelijk erover praten...
Van RTL vond ik deze aflevering een misser.
Oh, niet alleen bij deze aflevering hoor. Maar dat merk je natuurlijk alleen op als je er al het eea over weet.