Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:21

Het is toch opmerkelijk dat er in een week zo'n verschil zit in een demo. Dan is het toch logisch dat mensen gaan speculeren?
Mij persoonlijk kan het eigenlijk niet zo boeien wie dit paard rijdt. Ik vind het sneu van Gal maar dan had hij zijn belangen beter vast moeten laten leggen. Al zetten ze er klaus Ferdinand Hempfling op :+, maakt mij niets uit. Maar ik heb wel genoten van dit paard onder Gal en da n het het triest om te zien dat zo'n paard nog maar een schim is van wat hij ooit was.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:24

Ziet er veel beter uit en ik zag bij Totillas ook wat meer plezier :j Ik vind alles prima,als het paard zich maar happy voelt met zijn ruiter!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:27

Nou Abacab.... KFH erop lijkt me niet zo'n goed plan, dan hebben we allemaal nog een cursus 'paardenzweven' nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:27

Abacab schreef:
Het is toch opmerkelijk dat er in een week zo'n verschil zit in een demo. Dan is het toch logisch dat mensen gaan speculeren?
Mij persoonlijk kan het eigenlijk niet zo boeien wie dit paard rijdt. Ik vind het sneu van Gal maar dan had hij zijn belangen beter vast moeten laten leggen. Al zetten ze er klaus Ferdinand Hempfling op :+, maakt mij niets uit. Maar ik heb wel genoten van dit paard onder Gal en da n het het triest om te zien dat zo'n paard nog maar een schim is van wat hij ooit was.

Wat een onzin om te zeggen dat hij een schim is van wat hij ooit was. Het is nogal overdreven en de Totilas die we vorige week zagen is ook gewoon Totilas.

Er kan ook geknipt zijn in het filmpje om er wat van die eindeloze rondjes uit te halen, de stukjes dat Totilas verdwijnt achter palen, hoofden van mensen etc. Als er narigheid te filmen was, dan komt die vast nog wel tevoorschijn op youtube.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:28

_San87_ schreef:
Aranel schreef:
Wat een Edward Gal imitatie trouwens aan het eind, dat hoedje zo af :+
Vraag me ook af of er meer opnames gemaakt zijn, neem idd wel aan dat het weer een wat langer optreden was.. Of zou het verboden zijn om meer filmpjes te maken? ~~}>

Is het zo lastig om gewoon toe te geven dat het er goed uitzag, moet het meteen maar weer in het negatieve :z?

Als je mijn eerdere reactie had gelezen, zag je dat ik vond dat het er goed uitzag.. Die tweede opmerking was een reactie op een eerdere vraag of er meer filmpjes gemaakt zijn.
Blijft toch een gevoelig onderwerp hé, dat hele Totilas/Rath/Gal gebeuren :+

Bomba

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:32

En hier ook een filmpje van Bretton Woods..

Overigens zijn alle filmpjes die op YouTube zijn geplaatst door deze gebruiker rond de 3 a 4 minuten.
Ik heb alle vertrouwen in Matthias en Totilas :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:32

Aranel schreef:
_San87_ schreef:

Is het zo lastig om gewoon toe te geven dat het er goed uitzag, moet het meteen maar weer in het negatieve :z?

Als je mijn eerdere reactie had gelezen, zag je dat ik vond dat het er goed uitzag.. Die tweede opmerking was een reactie op een eerdere vraag of er meer filmpjes gemaakt zijn.
Blijft toch een gevoelig onderwerp hé, dat hele Totilas/Rath/Gal gebeuren :+

Die heb ik dan gemist, excuses. Het is gewoon opvallend dat er ook bij een goed filmpje een hele bak drek wordt opengetrokken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:33

Bretton Woods liep lichte tour met Emmelie Scholtens, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:35

Aranel schreef:
Bretton Woods liep lichte tour met Emmelie Scholtens, toch?

Hmmmmnee.

Bomba

Lichte Tour? Hij is pas 6..

The_Stig

Ik vind het er nog steeds niet fijn uitzien. Ben niet zo gecharmeerd van de manier van rijden. Ik vind Matthias niet fijn zitten en erger mij kapot aan de grove inwerking met zijn handen. Niet alleen bij Totilas, maar ook bij de andere paarden waar hij op rijdt. Veel mensen hebben wat te zeuren over de zit van Edward, maar dat zie ik toch 100x liever dan hoe Matthias erop zit. Hij is niet "één" met zijn paarden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:36

Maakt niet uit hoor :D
Het klopt idd wel dat elk foutje van MAR onder een vergrootglas bekeken wordt op dit moment, maar ik vind het iig wel fijn dat het paard er wat meer plezier in lijkt te hebben op het laatste filmpje. Knap hoe ze dat in een week hebben weten te bewerkstelligen, van zoooveel spanning en frustratie naar meer ontspanning.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:36

Bomba schreef:
Lichte Tour? Hij is pas 6..

Oei _O- Foutje, bedankt :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:39

Gelukkig dat het deze week beter ging. Ik hoop dat ze snel op een wedstrijd verschijnen, dan weten we wellicht wat meer over hoe deze combinatie er nou werkelijk voorstaat.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:53

Wat een verschil!!!...zo anders dat je je bijna afvraagd of het wel echt is. Kalmeringspasta gehad ofzo?
[/quote]
Dit is echt een hele nare aantijging![/quote]

Sorry, ik dacht het zelf stiekem ook

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:53

Het is al een veel fijner beeld om naar te kijken dan het vorige filmpje. Er is al veel minder spanning te zien (zowel bij Matthias als bij Totilas) en de oefeningen worden bijna allemaal correct uitgevoerd. De piaffe is weer bijna zoals vanouds (hoog van de grond en Totilas gaat echt zitten) en Totilas lijkt ook veel happier.

Groot minpunt vind ik wel dat hij bijna de gehele show te diep en te rond is ingesteld. Ja, de spanning vloeit zo snel weg en hij loopt goed over zijn rug, maar hij werd eerst veel mooier van achter naar voor gereden. Nu loopt hij vrij horizontaal met als resultaat een weinig spectaculair achterbeen. Hij loopt nog wel lekker te sjouwen, maar dit is nog wel een verbeterpunt voor op wedstrijd. Dan zal hij toch wat gedragener en van achteruit gereden moeten worden. Blijkbaar heeft Matthias toch nog wat spanning dat hij Totilas nog niet durft los te laten van voor, maar goed ze hebben nog even ;) en eerlijk is eerlijk, al veel beter dan vorige week.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:57

Ik moet er toch wel om lachen allemaal hier.

Ik denk dat er weinig paarden op bokt zijn, die in deze ambiance überhaupt de binnenmanege ingegaan waren. En ontspanning zou ver te zoeken zijn.
En als ze klappen, is het meer dan normaal dat Totilas wegschiet.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:58

Jannepauli schreef:
Het is inderdaad wel beter maar ik sluit me aan bij Abacab: er mist wel wat. Dat haperingetje - ach, dat kan gebeuren - daar gaat het niet om.
Het lijkt wel alsof hij in de tussentijd een lesje van Sjef J. heeft gehad: 1) Totilas loopt met het hoofd bijna constant iets achter de loodlijn en meer opgekropt( dat kun je 'ronder ingesteld' noemen) en 2) Rath geeft een keer een beloningsklopje op de hals tijdens de demo en ook achteraf de bekende beloning . Zie je trouwens dat Totilas daar ook meteen'als vanouds' op reageert? Even dat koppie meteen omhoog en rondkijkend zoals vroeger :) Ik zie ook de schrikreactie van MR als Totilas even wat ruimte neemt - hij wil meteen de controle hernemn. Vertrouwen is dus nog niet gevonden.

Ik weet het niet - het rijden naar de norm is zeker beter, het paard is braaf, maar dat 'gewisse etwas' is er niet.. Of dit het resultaat is van een streepje Tranquigel durf ik niet te zeggen - van 'stralen' is nog geen sprake en geknipt is er.

Helemaal mee eens hoor!! :)
Ik zie indd ook nog spanning en de neus komt er ook niet goed uit.
Het 'gewisse etwas' is er ook zeker nog niet maar het gaat al een STUK beter!
Zou mij ook niets verbazen als S.J. hier zijn deel in heeft gestopt. ;)
Ik vind dat overigens alleen maar goed, met oog op het paard! :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:03

Denken jullie echt dat hij bij SJ gelest heeft? Zou ik wel apart vinden, omdat hij juist aangegeven heeft dat hij hem en Totilas pas ná de OS gaat trainen!

Ik denk dat MAR zichzelf ook wel eens flink achter de oren heeft gekrabt nav het vorige filmpje en Totilas heel lang losgereden heeft en geprobeert heeft wat meer de ontspanning erin te brengen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:04

Misschien hebben ze zo'n online les gedaan via de site van anky hahahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:06

En misschien is Matthias gewoon blijven doen wat hij altijd al deed en was vorige week gewoon om allerlei redenen minder dan gisteren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:09

StefenFrens schreef:
[Zou mij ook niets verbazen als S.J. hier zijn deel in heeft gestopt. ;)
Ik vind dat overigens alleen maar goed, met oog op het paard! :)

Mijn gedachte....maar durf niet te zeggen of het zo is hoor.
Mijn volgende gedachte was: Heeft Sjef zich ooit ergens door laten tegen houden? :+

Zou het ook alleen maar goed vinden. :))
Zeker met het oog op het paard!

Ik vind het vooral fijn voor MAR dat het nu een stuk fijner gaat.
Ook goed voor het zelfvertrouwen van die jongen! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:10

Een hele verbetering met afgelopen keer!
Totilas ziet er uber-relaxed uit.

Komt vast nog wel een langer professioneler filmpje, vorige was immers ook ongeknipt geplaatst?!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:27

Lovely schreef:
Wat een onzin om te zeggen dat hij een schim is van wat hij ooit was. Het is nogal overdreven en de Totilas die we vorige week zagen is ook gewoon Totilas.

Prima als jij er zo over denkt, misschien vond jij het optreden van vorige week wel goed, jouw feestje. Ik vond het een aanfluiting. Dat was niet de Totilas zoals ik die ken in de ring, op een demo, concours of show. Net als la Houston op haar laatste Tour nog maar een schim was van wie ze ooit was.
Gelukkig gaat het met Toot en MAR nu een heel stuk beter.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:32

Het ziet er zeker beter uit, Al is er nog wel teveel spanning, hij gebruikt het nu beter. Spanning is er zeker, bij een beetje applaus zie je Toot er gelijk op reageren maar MAR rijd nu tenminste gewoon lekker door.
Al vind ik wel dat hij te kort/rond van voren wordt gehouden maar dat terzijde.

Wat ik nu wel vind, een aantal hier merkten op dat er wél in het filmpje geknipt is. Dat klopt. In een persbericht werd gezegd dat er een ongeknipte versie kwam.

Kijk nu even naar het filmpje van vorige week, wat staat daar in beeld. Juist, reiterrevue.de
In het filmpje van gisteren wat geplaatst is staat dat niet, ook is het uit andere hoek. Dus zal het niet het filmpje zijn waar ze in het bericht op doelden.

Ik denk dat er nog wel een filmpje van de reiterrevue.de zelf komt, ongeknipt.