Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:24

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:25

Ik denk echt niet dat paul hem doorverkoopt. Snap trouwens niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet? er staat ook nergens dat een duitser hem gaat rijden, dus hoezo gaan die ermee aan de haal en wat is er mis met duitsers?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:25

Goh..dus toch verkocht.
Ik kan me nog herinneren dat Edward zei dat Totilas nergens naar toe ging. Het was zo'n geweldige combinatie. Kippenvel. Ik vind het jammer maar het is onderdeel van de sport.

Ik neem aan dat deze keuze in overleg met Edward Gal is gemaakt?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:26

Wilawander schreef:
Ik kan zijn eigenaar wel begrijpen, het is erg veel geld en Totilas kan volgende week wel dood in zijn stal liggen. En hij zal het zeker goed hebben bij Paul en/of zijn nieuwe ruiter want dat zal hem kennende zeker niet de minste zijn.

Volkomen mee eens!
Ik vind het alleen op zn zachts gezegd minder charmant, dat ze van te voren roepen dat
hij absoluut voor de OS niet te koop is....
wees dan ook een zakenman en zeg ALLES IS TE KOOP!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:26

Wilawander schreef:
Ik denk echt niet dat paul hem doorverkoopt. Snap trouwens niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet? er staat ook nergens dat een duitser hem gaat rijden, dus hoezo gaan die ermee aan de haal en wat is er mis met duitsers?

Dat zegt Isabell Werth zelf in een interview. ;)

xSaarSaar

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:27

Tsja, Edward wist zelf niets van verkoop toen, dat benadrukte hij!

Maar hij is de eigenaar van Totilas niet...

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:28

Zo sneu voor Edward ;( Dat is het enige dat in mij opkomt.
15 miljoen veel geld ja, maar als je al 100 miljoen hebt, heb je die 15 dan ook nog echt nodig? Het is niet dat Edward er 1x op ging zitten en die 3 medailles binnen haalde, hij heeft er zijn hart en ziel ingestopt. Dit moet hem zo ontzettend veel pijn doen, heb echt medelijden met hem.
En het maakt mij in deze niet uit of Edward nederlander is, ik zou het voor een andere combinatie (buitenlandse combinatie) net zo erg hebben gevonden als het hen overkwam.
Gevoelens/emoties zijn niet in geld uit te drukken, voor niemand niet.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:28

Mis met de Duitsers? DE eeuwige concurrent van Nederland? Dit jaar niet zo hele goeie resultaten op de WEG, maar over 2 jaar wel op de OS? Wie weet.. Engeland kan ook.

Wat ik persoonlijk nog niet snap: ALS een handelaar geld wil verdienen aan Toot, hoe kan dat dan als ie nu volgens mensen al op zijn hoogtepunt is?

345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:30

edward heeft 4 jaar de tijd gehad om zich mede eigenaar te maken van Totilas. Als hij 4 jaar geleden al wist dat het zo'n goeie was dan had hij toen best een deel van het paard kunnen kopen lijkt me. Dan had hij nu niet zonder paard gezeten.
Daar komt bij dat Edward ook zijn commissie wel heeft gehad. ( ff rekenen 10% van......)

Natuurlijk is het zuur dat je dan zo'n paard kwijt raakt maar het is toch heel begrijpelijk van de fam. Visser!
Ze zouden wel gek zijn als ze het niet deden. Wat als dadelijk die kleine totilasjes geboren worden en het blijken dan toch maar gewone paardjes te zijn? dan wordt de prijs voor Totilas wel heel anders denk ik.

Ik vind dat ze super gewerkt hebben met deze verkoop al is het wel zonde voor de Nederlandse sport.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:31

Jola schreef:
Zo sneu voor Edward ;( Dat is het enige dat in mij opkomt.
15 miljoen veel geld ja, maar als je al 100 miljoen hebt, heb je die 15 dan ook nog echt nodig? Het is niet dat Edward er 1x op ging zitten en die 3 medailles binnen haalde, hij heeft er zijn hart en ziel ingestopt. Dit moet hem zo ontzettend veel pijn doen, heb echt medelijden met hem.
En het maakt mij in deze niet uit of Edward nederlander is, ik zou het voor een andere combinatie (buitenlandse combinatie) net zo erg hebben gevonden als het hen overkwam.
Gevoelens/emoties zijn niet in geld uit te drukken, voor niemand niet.

Ben het helemaal met je eens :))

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:32

Wilawander schreef:

Inderdaad. Die man mag in zijn handjes knijpen dat hij zo'n goed paard heeft kunnen kopen slash betalen. En dat het een duitser betreft, ja... Het had net zo goed een *weet ik veel* spanjaard kunnen zijn, en dan? HAdden we dan hier met zn 'allen' ook lopen gillen? Als t paard het weer goed krijgt, fijn toch? Eeuwig zonde dat Toti verkocht is, vind het ook vreselijk voor Edward Gal, maar toch. Zo gaat dat nou eenmaal, niks aan te doen..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:33

xSaarSaar schreef:
Wilawander schreef:

Dat zegt Isabell Werth zelf in een interview. ;)

Staat dat interview ook ergens?

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:34

345 schreef:
edward heeft 4 jaar de tijd gehad om zich mede eigenaar te maken van Totilas. Als hij 4 jaar geleden al wist dat het zo'n goeie was dan had hij toen best een deel van het paard kunnen kopen lijkt me. Dan had hij nu niet zonder paard gezeten.
Daar komt bij dat Edward ook zijn commissie wel heeft gehad. ( ff rekenen 10% van......)

Natuurlijk is het zuur dat je dan zo'n paard kwijt raakt maar het is toch heel begrijpelijk van de fam. Visser!
Ze zouden wel gek zijn als ze het niet deden. Wat als dadelijk die kleine totilasjes geboren worden en het blijken dan toch maar gewone paardjes te zijn? dan wordt de prijs voor Totilas wel heel anders denk ik.

Ik vind dat ze super gewerkt hebben met deze verkoop al is het wel zonde voor de Nederlandse sport.

Het ligt er helemaal aan wat ze jou als ruiter zijnde al die tijd verteld hebben. Als ze aangegeven hebben dat hij niet verkocht zou worden en jij geloofd hen op hun woord, waarom zou je dan een aandeel in het paard kopen?
Of dit werkelijk zo is weet ik niet hoor, is een speculatie van mij. Niemand van ons is op de hoogte van de band en het vertrouwen dat er is tussen de eigenaar en Edward. Maar ik blijf bij mijn vraag, heb je die 15 miljoen echt nog nodig als je al zoveel hebt?
Ik heb heel veel reacties gelezen die er op neer kwamen: je zou wel gek zijn als je hem niet verkocht voor dat geld. Maar die reacties komen toch van mensen die geen 100 miljoen op de bank hebben....

345

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:35

mensen die 100 miljoen op de bank hebben willen dat graag zo houden lijkt me.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:37

Tja dat is handel. Painted black is ook verkocht. Heel jammer. Maar wel het risico als je een paard van een ander rijdt. Nooit vertrouwen op woorden. Dan maar alles zwart op wit laten zetten als je het paard tot een zekere periode wilt berijden.

Jola

Ach kom op, hoeveel wil je uitgeven?! ;) :D
In je graf heb je er al niets meer aan :+

DeniiSee

Is er eigenlijk echt gezegd dat Edward er niet meer mee aan de slag gaat, of is het dat hij echt alleen van eigenaar veranderd?

345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:38

ze willen dat het nageslacht ook kan leven net als zij denk ik

Anoniem

lijntje87 schreef:
Tja dat is handel. Painted black is ook verkocht. Heel jammer. Maar wel het risico als je een paard van een ander rijdt. Nooit vertrouwen op woorden. Dan maar alles zwart op wit laten zetten als je het paard tot een zekere periode wilt berijden.

Dat is ook gedaan, t/m WEG 2010 was het dus ;)

Yakkie

345 schreef:

Al was hij mede-eigenaar; zou hij dan niet verkocht zijn voor dit geld? Ook in huize Gal-Minderhoud moet de schoorsteen roken! Tuurlijk kan hij nu niet zeggen dat ze al een tijdje bezig waren met de verkoop (wat wel degelijk zo is, want dit soort zaken gebeurt niet in een vloek en een zucht), tuurlijk is het emotioneel, maar er valt ook een hoop druk weg lijkt me zo.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:39

Bizzybijtje schreef:
lijntje87 schreef:

Het was t/m London 2012..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:39

Sannnn je was me net voor! Ben ook wel benieuwd.

Wel jammer dat nederland m verliest uit de top.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:40

Ik loop stage bij een hengsten houderij en in de koffie pauze zag ik de eerste uitzending op TV.
Verschrikkelijk!

EDIT:
weet niet of jullie het ook hebben gehad, maar kreeg gelijk daarna ( binnen 1 minuut) 4 smsjes met de tekst:
SCHOKKEND: TOTILAS VERKOCHT AAN SCHOCKEMOHLE. RECORDBEDRAG TUSSEN DE 10 EN 15 MIL.
STUUR DIT AAN IEDEREEN DOOR WAARVAN JE DENKT DIE DIT WIL LEZEN.

:oo
Laatst bijgewerkt door Giolli op 14-10-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:41

DeniiSee schreef:
Is er eigenlijk echt gezegd dat Edward er niet meer mee aan de slag gaat, of is het dat hij echt alleen van eigenaar veranderd?

Dat vind ik een hele goede vraag. Weer iemand hier antwoord op?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:42

lijntje87 schreef:

Citaat:

Het was t/m London 2012..[/quote]

Zwart op wit? Volgens mij niet.