Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:10

arno8 schreef:
Dat hoor je zo vaak: "Als die paarden het zo slecht hadden, zouden ze niet presteren".

In de tijden van de Soviet Unie deden de Russen het erg goed op de Olympische Spelen. Hoe dat in z'n werk ging? Die atleten moesten zich helemaal kapot trainen en werden volgestopt met rotzooi, alles voor de goede naam van het moederland.

Zij presteerden dus ook goed, maar dat betekent niet meteen dat ze het goed hadden.

de vikingen hadden het ook zwaar en de holbewoners helemaal Sigaar Clown o kan je alles er wel bij gaan halen

Mireille1970

Die mensen werd inderdaad ook echt van gezegd dat ze er zo super uit zagen ...

chanora

Me zusje zat de foto's te kijken en zegt: vind jij dit zielig? wat is hier zo erg aan..
Ik: nee joh dit is niet zielig super diervriendelijk power vind het leuk dat hij zo mag lopen Tong uitsteken

slimmerik

sjorsie schreef:
Als Anky straks weer wint, word er hier op bokt het een na het andere topic geopent waarin iederen haar gefeliciteerd en nu maar afgeven op ze, als dat paard het zo slecht had liep hij echt niet zo super en verder laat ik het hierbij.

Hier in Nederland in de beschaafde wereld geldt nog steeds dat iemand onschuldig is tenzij schuld bewezen is. Je moet niet iedereen over een kam scheren.

Vraag me ook af of het paard waar het in dit topic over gaat het idd slecht heeft. Ik praat het absoluut niet goed: mijn maag knijpt samen bij die beelden. Maar ik kan aan de foto's iig niet zien dat deze "mishandeling" structueel gebeurd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:12

Citaat:
Den ponnyn skulle aldrig kunna prestera som den gör om han var skadad av det dom gjort!

I Holland rider man med hästarna mycket djupt och lågt, dom är rejält inspända vid longering.

Men märk väl, dom lider inte av alla kotledsinflammationer och elände som dom svanska ponnyerna tycks lida av hela tiden.

Efter att ha arbetat i Unghäststall o Dressyr stall i Holland vet jag att deras metoder fungerar bra, aldrig fanns det en skadad häst!!!
Löjligt att döma efter några fotografier, man måste se helheten innan man vet.

de discussie op het zweedse forum gaat er ook heftig aan toe en ik geloof niet dat we als NL er echt goed vanaf komen Nagelbijten / Gniffelen

http://www.tidningenridsport.se/default ... eStateID=2

Ik hoop dat meer landen de foto's onder ogen krijgen en dat er internationaal protest komt. Van mij mag het net zo aflopen als met die Duitse amazone die veroordeeld is.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 22-09-07 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:14

Arabesk schreef:
Citaat:
Den ponnyn skulle aldrig kunna prestera som den gör om han var skadad av det dom gjort!

I Holland rider man med hästarna mycket djupt och lågt, dom är rejält inspända vid longering.

Men märk väl, dom lider inte av alla kotledsinflammationer och elände som dom svanska ponnyerna tycks lida av hela tiden.

Efter att ha arbetat i Unghäststall o Dressyr stall i Holland vet jag att deras metoder fungerar bra, aldrig fanns det en skadad häst!!!
Löjligt att döma efter några fotografier, man måste se helheten innan man vet.

de discussie op het zweedse forum gaat er ook heftig aan toe en ik geloof niet dat we als NL er echt goed vanaf komen Nagelbijten / Gniffelen

http://www.tidningenridsport.se/default ... eStateID=2

Ik hoop dat meer landen de foto's onder ogen krijgen en dat er internationaal protest komt

Meen je dat?????????????????????
Kom op, neem het op voor echte dierenmishandeling, dan sta ook ik achter je, maar DIT, kijk even naar het dier...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:15

ga je liever druk maken om het slachtpaardenvervoer naar Italie of nog meer van die dingen, nu speel je de duiters die dit allemaal op gang hebben gebracht alleen maar in de kaart, terwijl ze zelf helemaal geen schone handen hebben

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:15

die keek op de foto's ff niet zo vrolijk, maar ja......wie ben ik?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:17

sjorsie schreef:
ga je liever druk maken om het slachtpaardenvervoer naar Italie of nog meer van die dingen, nu speel je de duiters die dit allemaal op gang hebben gebracht alleen maar in de kaart, terwijl ze zelf helemaal geen schone handen hebben

Gaat in dit topic om iets anders.
Zo hebben we nog heel veel dingen waar we ons druk om kunnen maken en houden toch?.
En daar zullen we helaas nooit wat aan kunnen veranderen, al gaat heel bokt op zijn achterbenen staan.
Want als dat resuktaat zou hebben hadden we dat allang gedaan!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:17

Nee die zagen er inderdaad niet ontspannen uit door de (gruwelijke) manier waarop ze gereden werden maar dat zag je toch niet in de ring? Daar werden 'ontspannen' paarden getoond. Wetenschappelijk is aangetoond dat LDR geen verbetering is voor het paard en toch zie je ontspannen LDR paarden lopen. Dat zegt niet dat LDR dús wel goed (of niet slecht) is voor een paard. Idem voor flexen en rolkur.
En veel paarden zijn heel goed in het verbergen van pijn dus dat de pony er ontspannen uitziet wil niet zeggen dat hij geen pijn heeft. Het wil ook niet zeggen dat het paard wél pijn heeft.
Ik vraag mij af wat iemand nog meer met zijn paard doet om hem te 'trainen' als deze manier van longeren al als 'normaal' gezien wordt?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:19

Foto's zien er niet echt vriendelijk uit nee, maar ach, wat kan je er van zeggen? Misschien was het inderdaad zoals Mevr. van Baalen zegt een momentopname.
Maar evengoed, welke (ver?) gevorderde ruiter weet nou nog niet dat dit NIET de manier is om een paard te laten lopen? En voert het dan ook nog eens uit op zo'n plek?

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:20

Als ik goed naar de foto's kijk en je de volgorde van de foto's moet geloven zie je dat hij min. 1 rondje heeft gelopen!

toch wil ik nog even reageren of het snelle corrigeren van Coby.
Als Je de pony bijzet voel je zelf al dat je zijn neus op zijn borst duwt. De pony staat stil en ze kijken ernaar en het valt hun niet op. Ze laten de pony dan min. een rondje lopen voordat ze merken dat hij toch te strak zit.

Sorry maar ik vind het een zwak excuus. Arme Power. Jammer dat de Nederlandse topsport er zo aan toe moet gaan.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:21

Hoezo is dit geen mishandeling? Sorry hoor, maar als je dit bij een hond zou doen, dan zou de wereld te klein zijn. Maar bij een paard mag het opeens wel? Wat moet je met een paard doen voordat het dan wel dierenmishandeling is? 3 keer van een flat gooien en in brand steken?

En wat een geouwehoer over: "Ja maar er zijn ook ergere dingen in de wereld".

Natuurlijk! Dus, we moeten eerst het ALLER ALLER ALLER ergste in de wereld oplossen voordat je iets mag zeggen van dingen die niet het allerergst zijn? Rennen we dus morgen met z'n allen naar een land waar een vervelende oorlog bezig is om dat op te lossen? En daarna gaan we met z'n allen tegelijk aan het aids probleem werken? En dan de hongerige kindjes? En pas als we ALLE problemen hebben opgelost die erger zijn dat dit, DAN pas mogen we hier iets van zeggen?

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:22

Hopelijk is dit echt een vergissing.....menig paard zou bij zo'n vergissing direct stijl achteroverslaan van schrik als hij zo vastgezet wordt. Laten we dit maar gauw in de doofpot stoppen en niet te veel in het nieuws brengen voordat er slimmerikken zijn die het na gaan doen Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:24

Mahitri schreef:
Nee die zagen er inderdaad niet ontspannen uit door de (gruwelijke) manier waarop ze gereden werden maar dat zag je toch niet in de ring? Daar werden 'ontspannen' paarden getoond. Wetenschappelijk is aangetoond dat LDR geen verbetering is voor het paard en toch zie je ontspannen LDR paarden lopen. Dat zegt niet dat LDR dús wel goed (of niet slecht) is voor een paard. Idem voor flexen en rolkur.
En veel paarden zijn heel goed in het verbergen van pijn dus dat de pony er ontspannen uitziet wil niet zeggen dat hij geen pijn heeft. Het wil ook niet zeggen dat het paard wél pijn heeft.
Ik vraag mij af wat iemand nog meer met zijn paard doet om hem te 'trainen' als deze manier van longeren al als 'normaal' gezien wordt?

Dat is niet waar.
Er is alleen wetenschappelijk bewezen dat het per definitie NIET SLECHT is voor een paard.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:26

arno8 schreef:
Hoezo is dit geen mishandeling? Sorry hoor, maar als je dit bij een hond zou doen, dan zou de wereld te klein zijn. Maar bij een paard mag het opeens wel? Wat moet je met een paard doen voordat het dan wel dierenmishandeling is? 3 keer van een flat gooien en in brand steken?

En wat een prutsmuts over: "Ja maar er zijn ook ergere dingen in de wereld".

Natuurlijk! Dus, we moeten eerst het ALLER ALLER ALLER ergste in de wereld oplossen voordat je iets mag zeggen van dingen die niet het allerergst zijn? Rennen we dus morgen met z'n allen naar een land waar een vervelende oorlog bezig is om dat op te lossen? En daarna gaan we met z'n allen tegelijk aan het aids probleem werken? En dan de hongerige kindjes? En pas als we ALLE problemen hebben opgelost die erger zijn dat dit, DAN pas mogen we hier iets van zeggen?

Wat is de definitie van dierenmishandeling? Ziet hij er slecht uit, ondervoed, onbekapt, ongeborsteld, niet geliefd, niet gezond, niet getraind, onder de wonden, gestressed, geslagen, met striemen, sneeen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:27

Prutsmuts? een beetje respect voor de andere in de discussie mag ook wel... Spijtig dat dit telkens voorkomt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:27

idd bonfire werd eens onderzocht en die had geen slijtage naart schijnt. Sorry dat ik Anky weer boven water haal.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:29

Hmm, dat klinkt een beetje als de FEI die proberen ook op die manier LDR te verdedigen. In de laaste BIT kun je toch echt heel duidelijk lezen dat het geen toegevoegde waarde heeft voor het paard. De achterhand wordt er niet mee gestimuleerd en het paard gebruikt de verkeerde rugspieren. Dit kan weer leiden tot het vastzetten van de onderrug. Dan vraag ik me af waarom je het zou toepassen ook al zou het niet slecht zijn voor het paard? Je wilt toch door middel van training het paard beter maken?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:32

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de reactie van shanna16 op deze foto's.
Zij kent de van Baalens toch dacht ik en ik wil van haar eigenlijk wel graag weten of dit inderdaad wel vaker gebeurd of dat het gewoon momentopnames zijn.
Heeft shanna16 eigenlijk al gereageerd?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:33

is er al een reaktie van DVB?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:35

juksz schreef:

De link naar het gastenboek staat in het allereerste bericht van dit topic. Of bedoel je een reactie op de reactie van de fotograaf?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:36

juksz schreef:

Ja, op hun eigen website in het gastenboek.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:37

joy76 schreef:
knabbelgirl schreef:
Ennuh, het is nogal hypocriet van iemand te verwachten dat ie alle 46 pagina's leest hea!

Euhm.. Begrijp ik het verkeerd of gaat dit over de reactie van Coby..? Die staat volgens mij gewoon in het allereerste bericht in dit topic. Ja

nee dit gaat over dat ze tegen iemand zeiden dat ze het hele topic door moest lezen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:40

hopla schreef:
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de reactie van shanna16 op deze foto's.
Zij kent de van Baalens toch dacht ik en ik wil van haar eigenlijk wel graag weten of dit inderdaad wel vaker gebeurd of dat het gewoon momentopnames zijn.
Heeft shanna16 eigenlijk al gereageerd?

krijgt zij dan ook de volle laag van je?
Laten we het bij deze foto's houden , he