Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Babootje, er IS naar andreas zelf toegegaan! Dus hij wist het al, maar hij vond het niet zo erg en was eerder bezorgd dat er gefilmd zou worden.
Die hele verklaring is gewoon straatje schoonvegen. En het zijn precies dezelfde dingen die van hem zelf ook al zijn vastgelegd.
Eerst wist hij het zogenaamd niet, daarna zijn er al maatregelen getroffen. Dat zijn al twee tegenstrijdige zaken, helemaal als in de reportage te zien is dat de groom naar hem toegaat met de verhalen en foto's van de paarden.
MyWishMax schreef:Er zijn ook meerdere stukken film van een paard dat geschopt wordt met sporen. Niet maar 1 paard, het is ook niet te zien of het maar 1 ruiter is. Volgens de bond zijn het er al meerdere, want die willen dat ze zich allemaal melden.
Plus dat de grooms ook meerdere paarden benoemen die altijd bloeden of vaak. Zowel qua mond als sporen en dat staat nog los van de enorme striemen die regelmatig voorkwamen dat er zelfs regels waren hoe er daarmee omgegaan werd bij kijkers/onbekenden op het terrein.
Babootje schreef:Babootje schreef:
Wat je hebt gezien is knip en plakwerk van een TV Producer. Wat er in dat knip- en plakwerk te zien is, is absoluut erg. En Helgstrand is als CEO gewoon verantwoordelijk; hij had MOETEN weten wat er in zijn bedrijf speelt, laat dat duidelijk zijn.
Maar de brede context is nog steeds niet duidelijk.
Een tipje van de sluier wellicht: Reactie van Helgstrand op de uitzending
https://vm.tiktok.com/ZGeddpcU5/
Omdat je niet een heel bedrijf kunt veroordelen obv wat 1 ruiter doet. Op basis van deze beelden is een structureel probleem niet aangetoond. Helgstrand heeft zogezegd maatregelen genomen maar dat is imo niet genoeg; het is dan de ‘slager die zn eigen vlees keurt’.
Urbanus schreef:Tipje van de sluier? Gewoon iemand die z'n straatje schoon probeert te vegen, en terecht.
Ik denk dat de mensen die hier nu zo aan context hangen gewoon hun ongelijk niet willen toegeven, dat is oké.
Ik ben er echt van overtuigd dat geen enkele paardenvriend hier oké mee is.
Babootje schreef:Wat je hebt gezien is knip en plakwerk van een TV Producer. Wat er in dat knip- en plakwerk te zien is, is absoluut erg. En Helgstrand is als CEO gewoon verantwoordelijk; hij had MOETEN weten wat er in zijn bedrijf speelt, laat dat duidelijk zijn.
Maar de brede context is nog steeds niet duidelijk.
Een tipje van de sluier wellicht: Reactie van Helgstrand op de uitzending
https://vm.tiktok.com/ZGeddpcU5/
_San87_ schreef:Hoe kom je bij 'wat 1 ruiter doet', en dat een structureel probleem niet aangetoond is?
Babootje schreef:Omdat je niet een heel bedrijf kunt veroordelen obv wat 1 ruiter doet. Op basis van deze beelden is een structureel probleem niet aangetoond. Helgstrand heeft zogezegd maatregelen genomen maar dat is imo niet genoeg; het is dan de ‘slager die zn eigen vlees keurt’.
_San87_ schreef:Meerdere paarden met bloedende monden, wonden van sporen en bedekt met striemen van zweepslagen, over een periode van meerdere weken, hoe is dat niet een structureel probleem?
_San87_ schreef:Nee, ik denk dat je dan inderdaad nog niet alles gezien hebt. Ik heb niet de hele rapportage gezien, ik woon niet in Denemarken. Uit de beelden die op social media (en ook hier) gedeeld worden, blijkt dat het om meerdere paarden en ruiters gaat.
Zonnetje81 schreef:De stukjes die ik zie die heb ik irl al zo vaak gezien in mijn leven. Dan kunnen we beter paardrijden gaan verbieden. Want ik geloof persoonlijk dat er geen 1 prof is die zich hier nog nooit schuldig aan heeft gemaakt. Laat staan de gemiddelde amateur ruiter……als ik terug kijk op mijn pony/paard wedstrijd periode dan zag je dit echt vaker.
Ik heb de korte rij stukjes gezien.
Zonnetje81 schreef:De stukjes die ik zie die heb ik irl al zo vaak gezien in mijn leven. Dan kunnen we beter paardrijden gaan verbieden. Want ik geloof persoonlijk dat er geen 1 prof is die zich hier nog nooit schuldig aan heeft gemaakt. Laat staan de gemiddelde amateur ruiter……als ik terug kijk op mijn pony/paard wedstrijd periode dan zag je dit echt vaker.
Ik heb de korte rij stukjes gezien.