Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:Ik zie geregeld posts over pzb op Facebook voorbij komen sinds ik er een x op gezocht heb naar aanleiding van dit topic, nu ook weer van een nieuwszender kan je niet een link van dit topic daarop posten zodat meer mensen van deze wanpraktijken op de hoogte raken? Dat kan paard zoekt baas niet weghalen
Paardenfann4 schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Paardenfann4 schreef:Dus er komt niets van het geld bij de stichting terecht. Als je een overeenkomst met een stichting sluit en het geld gaat naar een BV, dan klopt er toch iets niet, is dit wel rechtsgeldig?
AmyJamess schreef:Paardenfann4 schreef:Dus er komt niets van het geld bij de stichting terecht. Als je een overeenkomst met een stichting sluit en het geld gaat naar een BV, dan klopt er toch iets niet, is dit wel rechtsgeldig?
Ik heb geen idee hoe het juridisch zit. Maar eigenlijk mogen ze het dan toch geen donatie noemen, gezien je niet aan pzb betaald maar aan de bv?
Het feit dat je je geld kwijt bent op het moment dat je het paard terug brengt vind ik best een kwalijke zaak. Kan me voorstellen dat sommigen mensen lang hebben moeten sparen om een paard te kunnen aanschaffen. Ben je een flink deel in 1 keer kwijt. Kan me voorstellen dat niet iedereen gelijk een nieuw paard kan kopen en eerst weer de spaarpot moet aanvullen.
Hannanas schreef:Maar hoe gaat dat dan.. er staan nu twee paarden op de website. Valley en Imhof. Ze komen beide van goede huisjes staat er.. dat zijn dan toch geen verwaarloosde paarden die opgevangen zijn..
Dreamboy schreef:Bielsje schreef:Dat mensen hun paard met de beste intenties doneren aan een stichting kan ik me voorstellen als je leest dat particulieren contracten op kunnen stellen wat ze willen maar rechtsgeldig is het niet. Maar wat ik dan niet snap is dat je een paard als weidemaatje aanbied, en vervolgens wordt aangeboden als rijpaard, dan ga je toch los?
Ik neem aan dat je geen poot hebt om op te staan maar ik had er toch zeker wel voor gezorgd dat mensen zouden weten dat dat echt niet kan. Of geloven ze dat dat paard dan ineens op wonderbaarlijke wijze ineens weer gezond is?Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Koekeroekus schreef:Ik ben al die tijd meelezer geweest en ben absoluut geen fan van pzb.
Maaarrr, is zie hier nu vraagtekens verschijnen bij hun dierenarts en daar wil ik wel even op inhaken.
Ik zit namelijk bij dezelfde dierenarts en ik ben van mening, gezien mijn ervaring met hem, dat deze niet onder de noemer valt van doofpot praktijken oid.
Mijn ervaring is juist dat hij niet meer gaat zitten martelen met dieren dan nodig en geeft daarin ook eerlijk advies. Hij stuurt waar nodig je dier gewoon naar een collega als hij zelf bijvoorbeeld ergens de materialen en ervaringen niet voor heeft.
Bovendien zit/zat Jordy wilken ook bij deze dierenarts.
En ja ik weet, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen ervaring met een dierenarts. Goed of slecht. Ik vind het een goede dierenarts die mij niet onnodig op kosten jaagt voor iets waarvan je van te voren al weet dat er geen resultaat mee behaald gaat worden.
Edit, je kunt je ook afvragen in hoeverre de dierenarts daadwerkelijk op de hoogte is van het verhaal achter het paard.
darkadia schreef:Ze blijven bij hun vaste dierenarts inderdaad. Heb ik ergens voorbij zien komen in een vlog of op insta…
Het stukje dierenarts en ook niet open staan voor adviezen of suggesties bij problemen bij een paard (want ja ze vertrouwen hun eigen da volledig en lessen bij subtop ruiter, dus alle wijsheid in pacht), roept hier ook vraagtekens op.
Hier echter destijds netjes alle rontgen foto’s gehad en met eigen dierenarts kunnen beoordelen. Maar het stukje licht atactisch en moeite met opstaan (komen overigens in een vlog wel aan bod) zijn er niet expliciet bij vermeld.
Dreamboy schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
YPT schreef:Dreamboy schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Ik 'adopteerde' bij PZB een paard en was zeker niet mijn 1e paard! Reden dat ik ervoor koos dit bij hun te doen was omdat ik er vanuit ging dat deze stichting wist welk soort type paarden ze binnen halen en met de kennis van vandaag die niet zomaar aan een willekeurige adoptant meegeven.
Daar heb ik dus een misrekening gemaakt. En enkel gebaseerd op wat ik naderhand aan den lijve ondervond. Mijn hart voor dieren is groot en bleek dat ik een project naar huis had gehaald. Het paard kan hier echter niks aan doen, is ook zo geworden door de jaren heen. Misschien wel reden voor de oorspronkelijke 1e eigenaresse het paard af te staan aan PZB. Want een verkoopbaar paard sta je niet 1,2,3 af ..
YPT schreef:Dreamboy schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Ik 'adopteerde' bij PZB een paard en was zeker niet mijn 1e paard! Reden dat ik ervoor koos dit bij hun te doen was omdat ik er vanuit ging dat deze stichting wist welk soort type paarden ze binnen halen en met de kennis van vandaag die niet zomaar aan een willekeurige adoptant meegeven.
Daar heb ik dus een misrekening gemaakt. En enkel gebaseerd op wat ik naderhand aan den lijve ondervond. Mijn hart voor dieren is groot en bleek dat ik een project naar huis had gehaald. Het paard kan hier echter niks aan doen, is ook zo geworden door de jaren heen. Misschien wel reden voor de oorspronkelijke 1e eigenaresse het paard af te staan aan PZB. Want een verkoopbaar paard sta je niet 1,2,3 af ..
Rizette schreef:darkadia schreef:Ze blijven bij hun vaste dierenarts inderdaad. Heb ik ergens voorbij zien komen in een vlog of op insta…
Het stukje dierenarts en ook niet open staan voor adviezen of suggesties bij problemen bij een paard (want ja ze vertrouwen hun eigen da volledig en lessen bij subtop ruiter, dus alle wijsheid in pacht), roept hier ook vraagtekens op.
Hier echter destijds netjes alle rontgen foto’s gehad en met eigen dierenarts kunnen beoordelen. Maar het stukje licht atactisch en moeite met opstaan (komen overigens in een vlog wel aan bod) zijn er niet expliciet bij vermeld.
Betkent dat dat je alle vloggen moet volgen om de info te krijgen over en paard? Slechte zaak dat slecht opstaan niet vermeld wordt. Is toch vaak een probleem waardoor paarden ingeslapen gaan worden. Dus geen kleinigheidje.
Rizette schreef:darkadia schreef:Ze blijven bij hun vaste dierenarts inderdaad. Heb ik ergens voorbij zien komen in een vlog of op insta…
Betkent dat dat je alle vloggen moet volgen om de info te krijgen over en paard? Slechte zaak dat slecht opstaan niet vermeld wordt. Is toch vaak een probleem waardoor paarden ingeslapen gaan worden. Dus geen kleinigheidje.