Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:29

Nee, de overeenkomst wordt gesloten met PZB, maar je betaalt aan de BV

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:36

Dus er komt niets van het geld bij de stichting terecht. Als je een overeenkomst met een stichting sluit en het geld gaat naar een BV, dan klopt er toch iets niet, is dit wel rechtsgeldig?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:47

knollentuin schreef:
Ik zie geregeld posts over pzb op Facebook voorbij komen sinds ik er een x op gezocht heb naar aanleiding van dit topic, nu ook weer van een nieuwszender kan je niet een link van dit topic daarop posten zodat meer mensen van deze wanpraktijken op de hoogte raken? Dat kan paard zoekt baas niet weghalen

Goed plan :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:50

Paardenfann4 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Zij noemen het inderdaad een bruikleenovereenkomst, zie ik op de website. Dan ben ik benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben, want dat klopt dus gewoon niet als ik dit lees:

"Bruikleen is de overeenkomst waarbij de ene partij een zaak aan een ander om niet in gebruik geeft, onder voorwaarde dat de lener de zaak teruggeeft nadat hij daarvan gebruik heeft gemaakt, of nadat de tijd die hij had om de zaak te gebruiken is verstreken (art. 7A:1777 B.W.)."
https://lawyrup.nl/burgerlijk-wetboek/b ... 1777%20B.W.).
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:52

Paardenfann4 schreef:
Dus er komt niets van het geld bij de stichting terecht. Als je een overeenkomst met een stichting sluit en het geld gaat naar een BV, dan klopt er toch iets niet, is dit wel rechtsgeldig?

Ik heb geen idee hoe het juridisch zit. Maar eigenlijk mogen ze het dan toch geen donatie noemen, gezien je niet aan pzb betaald maar aan de bv?

Het feit dat je je geld kwijt bent op het moment dat je het paard terug brengt vind ik best een kwalijke zaak. Kan me voorstellen dat sommigen mensen lang hebben moeten sparen om een paard te kunnen aanschaffen. Ben je een flink deel in 1 keer kwijt. Kan me voorstellen dat niet iedereen gelijk een nieuw paard kan kopen en eerst weer de spaarpot moet aanvullen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:03

AmyJamess schreef:
Paardenfann4 schreef:

Ik heb geen idee hoe het juridisch zit. Maar eigenlijk mogen ze het dan toch geen donatie noemen, gezien je niet aan pzb betaald maar aan de bv?

Het feit dat je je geld kwijt bent op het moment dat je het paard terug brengt vind ik best een kwalijke zaak. Kan me voorstellen dat sommigen mensen lang hebben moeten sparen om een paard te kunnen aanschaffen. Ben je een flink deel in 1 keer kwijt. Kan me voorstellen dat niet iedereen gelijk een nieuw paard kan kopen en eerst weer de spaarpot moet aanvullen.

Denk dat het ook een bepaald soort publiek is wat hierin mee gaat. Onervaren, vaak hun eerste paard. Ze kunnen met hun zielige verhalen dit soort mensen alles wijs maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:40

Maar hoe gaat dat dan.. er staan nu twee paarden op de website. Valley en Imhof. Ze komen beide van goede huisjes staat er.. dat zijn dan toch geen verwaarloosde paarden die opgevangen zijn..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:46

Hannanas schreef:
Maar hoe gaat dat dan.. er staan nu twee paarden op de website. Valley en Imhof. Ze komen beide van goede huisjes staat er.. dat zijn dan toch geen verwaarloosde paarden die opgevangen zijn..

Nope, dat zijn paarden die gratis aan PZB worden gegeven en zij weer voor een leuk bedrag kunnen door verkopen.
Maar de 1ste heeft cushing (dat houdt veel meer in dan alleen wat opletten op het gras wat zij aangeven) en nr 2 heeft gevoelige hoeven (moet voor ijzers hebben), wilt niet springen en houdt niet van gehobbel op zijn rug, dus ik denk dat er meer aan de hand is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:53

Er komen amper meer verwaarloosde paarden binnen degene die nu steeds op fb voorbij komen zijn steeds van vorig jaar. Ik ben benieuwd of ze ook paarden hebben gekocht op de paardenmarkt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:58

Die Imhoff is ook een bijzonder verhaal, die is toen verkocht als weidepaard omdat de vorige eigenaren hem niet meer konden rijden omdat hij was afgekeurd. Maar nu bieden zij hem weer aan als rijpaard. Ik weet nog steeds niet hoe het zit, maar ik vind het vreemd.
Ik ga een knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik stel ook mijn vraagtekens bij de dierenarts waar zij mee samenwerken. Het schijnt dus vaker te zijn dat een paard beter wordt aangeboden dan dat ie is, en dat de dierenarts hierin meewerkt. Helaas heb ik zelf ook al 2 keer ondervonden dat deze dierenarts een paard klinisch goedkeurt terwijl beide paarden klinisch al niet rad waren vlak voor en vlak na de tijd. Dus daar zet ik mijn vraagtekens wel bij.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:21

Earth, dat idee van die dierenarts heb ik ook. De reden waarom de stichting is opgericht is niets mis mee. Verwaarloosde paarden opvangen. Maar, hoewel elk verwaarloosd paard er 1 teveel is, komt het tegenwoordig veel minder voor. Dus gingen ze oude paarden / weidemaatjes opvangen. Eigenaar staat deze gratis af, moet wel elke maand een hoop geld betalen aan stallingskosten tot het paard herplaatst is. Daar vangt de stichting (of BV?) natuurlijk ook weer geld voor. Maar ja, kapotte of oude paarden herplaatsen valt niet mee dus daar zullen ze niet heel veel aan verdienen. Tot zover kan ik ze nog enigzins volgen. Maar de laatste tijd zijn ze "gezonde" paarden op gaan vangen die om wat voor reden dan ook niet meer bij de eigenaar kunnen blijven. Vaak mankeren ze toch wel iets waardoor ze alleen nog recreatief gereden kunnen worden. Paarden worden gratis afgestaan maar voor best veel geld ter adoptie gesteld. Daar verdienen ze dus echt wel flink op. Dat laatste stukje hoort naar mijn mening ook totaal niet bij het oorspronkelijke doel van de stichting thuis. Dat is gewoon verkapte handel met dat vetschil dat je nooit eigenaar wordt. Maar nog blijven ze stug vol houden dat ze geen handelstal zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:37

Nu ze een nieuwe locatie hebben, vraag ik me af of ze met diezelfde dierenarts blijven samen werken of naar een ander gaan gezien de afstand? Of valt die mee?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:40

Cayenne schreef:
Nu ze een nieuwe locatie hebben, vraag ik me af of ze met diezelfde dierenarts blijven samen werken of naar een ander gaan gezien de afstand? Of valt die mee?

Ze zitten nu dichterbij hun vaste dierenarts, dus zullen daar wel bij blijven.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:51

Ze blijven bij hun vaste dierenarts inderdaad. Heb ik ergens voorbij zien komen in een vlog of op insta…
Het stukje dierenarts en ook niet open staan voor adviezen of suggesties bij problemen bij een paard (want ja ze vertrouwen hun eigen da volledig en lessen bij subtop ruiter, dus alle wijsheid in pacht), roept hier ook vraagtekens op.

Hier echter destijds netjes alle rontgen foto’s gehad en met eigen dierenarts kunnen beoordelen. Maar het stukje licht atactisch en moeite met opstaan (komen overigens in een vlog wel aan bod) zijn er niet expliciet bij vermeld.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:32

Dat mensen hun paard met de beste intenties doneren aan een stichting kan ik me voorstellen als je leest dat particulieren contracten op kunnen stellen wat ze willen maar rechtsgeldig is het niet. Maar wat ik dan niet snap is dat je een paard als weidemaatje aanbied, en vervolgens wordt aangeboden als rijpaard, dan ga je toch los?

Ik neem aan dat je geen poot hebt om op te staan maar ik had er toch zeker wel voor gezorgd dat mensen zouden weten dat dat echt niet kan. Of geloven ze dat dat paard dan ineens op wonderbaarlijke wijze ineens weer gezond is?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:42

Ik ben al die tijd meelezer geweest en ben absoluut geen fan van pzb.

Maaarrr, is zie hier nu vraagtekens verschijnen bij hun dierenarts en daar wil ik wel even op inhaken.
Ik zit namelijk bij dezelfde dierenarts en ik ben van mening, gezien mijn ervaring met hem, dat deze niet onder de noemer valt van doofpot praktijken oid.

Mijn ervaring is juist dat hij niet meer gaat zitten martelen met dieren dan nodig en geeft daarin ook eerlijk advies. Hij stuurt waar nodig je dier gewoon naar een collega als hij zelf bijvoorbeeld ergens de materialen en ervaringen niet voor heeft.

Bovendien zit/zat Jordy wilken ook bij deze dierenarts.

En ja ik weet, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen ervaring met een dierenarts. Goed of slecht. Ik vind het een goede dierenarts die mij niet onnodig op kosten jaagt voor iets waarvan je van te voren al weet dat er geen resultaat mee behaald gaat worden.

Edit, je kunt je ook afvragen in hoeverre de dierenarts daadwerkelijk op de hoogte is van het verhaal achter het paard.
Laatst bijgewerkt door Koekeroekus op 05-09-22 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:17

Dreamboy schreef:
Bielsje schreef:
Dat mensen hun paard met de beste intenties doneren aan een stichting kan ik me voorstellen als je leest dat particulieren contracten op kunnen stellen wat ze willen maar rechtsgeldig is het niet. Maar wat ik dan niet snap is dat je een paard als weidemaatje aanbied, en vervolgens wordt aangeboden als rijpaard, dan ga je toch los?

Ik neem aan dat je geen poot hebt om op te staan maar ik had er toch zeker wel voor gezorgd dat mensen zouden weten dat dat echt niet kan. Of geloven ze dat dat paard dan ineens op wonderbaarlijke wijze ineens weer gezond is?

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Maar is dat zo dat de dierernarts van hen keurt? Dan zoudern er ook rapporten van bij de paarden moeten zijn. Getekend, gedateerd en met bevindingen. Heb begrepen dat de kopers zelf moeten keuren en zelf betalen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:22

Koekeroekus schreef:
Ik ben al die tijd meelezer geweest en ben absoluut geen fan van pzb.

Maaarrr, is zie hier nu vraagtekens verschijnen bij hun dierenarts en daar wil ik wel even op inhaken.
Ik zit namelijk bij dezelfde dierenarts en ik ben van mening, gezien mijn ervaring met hem, dat deze niet onder de noemer valt van doofpot praktijken oid.

Mijn ervaring is juist dat hij niet meer gaat zitten martelen met dieren dan nodig en geeft daarin ook eerlijk advies. Hij stuurt waar nodig je dier gewoon naar een collega als hij zelf bijvoorbeeld ergens de materialen en ervaringen niet voor heeft.

Bovendien zit/zat Jordy wilken ook bij deze dierenarts.

En ja ik weet, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen ervaring met een dierenarts. Goed of slecht. Ik vind het een goede dierenarts die mij niet onnodig op kosten jaagt voor iets waarvan je van te voren al weet dat er geen resultaat mee behaald gaat worden.

Edit, je kunt je ook afvragen in hoeverre de dierenarts daadwerkelijk op de hoogte is van het verhaal achter het paard.

Ik ben geen fan van deze dierenarts en ik heb daar mijn redenen voor die ik hier niet uit ga meten maar ik denk dat deze dierenarts heel wat minder in wordt geschakeld dan wij denken en als het werkelijk zo is dat hij de paarden zou keuren dan is het diepdroevig welke paarden hij goedkeurt als recreatiepaard want daar zijn nu inmiddels genoeg voorbeelden van dat paarden echt kapot zijn en nog voor het rijden voor goed geld geadopteerd zijn. Dus ik denk slag om de arm over hoeveel deze dierenarts hier werkelijk ingezet wordt. Hij woont ook nog op een zeer behoorlijke afstand dus kan in geval van nood niet eens snel ter plekke zijn. Dus op zich al bijzonder om voor deze dierenarts te kiezen met de Stichting dan kies je voor een dierenarts dichtbij tbv het welzijn van de paarden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:24

darkadia schreef:
Ze blijven bij hun vaste dierenarts inderdaad. Heb ik ergens voorbij zien komen in een vlog of op insta…
Het stukje dierenarts en ook niet open staan voor adviezen of suggesties bij problemen bij een paard (want ja ze vertrouwen hun eigen da volledig en lessen bij subtop ruiter, dus alle wijsheid in pacht), roept hier ook vraagtekens op.

Hier echter destijds netjes alle rontgen foto’s gehad en met eigen dierenarts kunnen beoordelen. Maar het stukje licht atactisch en moeite met opstaan (komen overigens in een vlog wel aan bod) zijn er niet expliciet bij vermeld.

Betkent dat dat je alle vloggen moet volgen om de info te krijgen over en paard? Slechte zaak dat slecht opstaan niet vermeld wordt. Is toch vaak een probleem waardoor paarden ingeslapen gaan worden. Dus geen kleinigheidje.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:51

Moderatoropmerking:
leeggehaald ivm speculatie
Laatst bijgewerkt door xingridx op 07-09-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm speculatie

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:23

Dreamboy schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik 'adopteerde' bij PZB een paard en was zeker niet mijn 1e paard! Reden dat ik ervoor koos dit bij hun te doen was omdat ik er vanuit ging dat deze stichting wist welk soort type paarden ze binnen halen en met de kennis van vandaag die niet zomaar aan een willekeurige adoptant meegeven.

Daar heb ik dus een misrekening gemaakt. En enkel gebaseerd op wat ik naderhand aan den lijve ondervond. Mijn hart voor dieren is groot en bleek dat ik een project naar huis had gehaald. Het paard kan hier echter niks aan doen, is ook zo geworden door de jaren heen. Misschien wel reden voor de oorspronkelijke 1e eigenaresse het paard af te staan aan PZB. Want een verkoopbaar paard sta je niet 1,2,3 af ..
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:27

YPT schreef:
Dreamboy schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik 'adopteerde' bij PZB een paard en was zeker niet mijn 1e paard! Reden dat ik ervoor koos dit bij hun te doen was omdat ik er vanuit ging dat deze stichting wist welk soort type paarden ze binnen halen en met de kennis van vandaag die niet zomaar aan een willekeurige adoptant meegeven.

Daar heb ik dus een misrekening gemaakt. En enkel gebaseerd op wat ik naderhand aan den lijve ondervond. Mijn hart voor dieren is groot en bleek dat ik een project naar huis had gehaald. Het paard kan hier echter niks aan doen, is ook zo geworden door de jaren heen. Misschien wel reden voor de oorspronkelijke 1e eigenaresse het paard af te staan aan PZB. Want een verkoopbaar paard sta je niet 1,2,3 af ..

Dat is natuurlijk wel een beetje waar het hier vast loopt. Bijna alle paarden mankeren wel iets, anders waren ze door de eigenaar zelf wel verkocht. Ik zie er weinig voorbij komen die niks mankeren.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:51

YPT schreef:
Dreamboy schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Het zal ook inderdaad niet altijd op gaan wat ik schreef. Maar mijn ervaring met pzb is dus inderdaad dat ze de paarden aan iedereen meegeven. Ik had een kennis die mij vroeg of ze mee mocht naar mijn paard want dat leek haar zo leuk. Ze had dus 0,0 ervaring met paarden. Ze is met me mee geweest. Twee dagen later heeft ze een paard geadopteerd bij pzb omdat ze coaching wilde gaan doen. Paard werd zonder problemen mee gegeven.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:02

Rizette schreef:
darkadia schreef:

Betkent dat dat je alle vloggen moet volgen om de info te krijgen over en paard? Slechte zaak dat slecht opstaan niet vermeld wordt. Is toch vaak een probleem waardoor paarden ingeslapen gaan worden. Dus geen kleinigheidje.

Geen idee. Ik heb de vlogs pas later gezien en opgezocht. Maar ik ben het ermee eens dat het gemeld had moeten worden. Voor nu lijkt hij zich er goed mee te redden. Wordt het slechter, dan wordt hij uiteraard uit z’n lijden verlost.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:04

Rizette schreef:
darkadia schreef:

Geen idee. Ik heb de vlogs pas later gezien en opgezocht. Maar ik ben het ermee eens dat het gemeld had moeten worden. Voor nu lijkt hij zich er goed mee te redden. Wordt het slechter, dan wordt hij uiteraard uit z’n lijden verlost.[/quote]

Als je daar dan maar toestemming voor krijgt.