Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bruintje123 schreef:Omdat ze in de zomer nog niet geleden hebben en de overige dieren dan ook geen winter lang zonder eten zitten.
F_Orumster schreef:bruintje123 schreef:Omdat ze in de zomer nog niet geleden hebben en de overige dieren dan ook geen winter lang zonder eten zitten.
Ik vind het nog steeds niet perse de handigste timing. Ik zou eraan denken nu te reduceren, kan het land nog rusten, voorkomt veel veulens, minder dieren op de laatste grassprieten. Ik zie er niet zoveel meerwaarde in dat de dieren eerst opknappen en dan afschieten.
Helaas mogen de ongeregistreerde dieren niet eidigen voor de humane consumptie.
cobiie schreef:Misschien is 1 van de redenen dat het merendeel van de karkassen weggehaald wordt, om te verkomen dat de dieren daaraan gaan eten?
anjali schreef:cobiie schreef:Misschien is 1 van de redenen dat het merendeel van de karkassen weggehaald wordt, om te verkomen dat de dieren daaraan gaan eten?
Dieren met zo'n lang darmkanaal als paarden kunnen geen vlees verteren.Echte vleeseters hebben een hele korte darm. Alleseters zoals mensen , beren, varkens,hebben een middelmatig lange darm.Het kan wel zijn dat uitgehongerde dieren alles gaan proberen te eten.Overigens heeft een paard ook geen roofdiergebit.
senna21 schreef:Jonge dieren afschieten zal volgens die regels waarschijnlijk dan ook niet mogen. En zo houdt je het probleem in stand.....
De overheid er geen moeite mee om vele duizenden kippen koeien of varkens te vergassen in de bio-industrie vanwege internationale, economische belangen.
Dit project van een stelletje zogenaamde wetenschappers die voor God willen spelen, is jammerlijk mislukt.
Het zou ze sieren als ze dit zouden kunnen toegeven, en realistisch maatregelen zouden nemen om de schade verder te beperken.
Rebecca schreef:
Citaat:De actie met dat hert werd uitgevoerd nadat er door Staatsbosbeheer glashard en met een stalen gezicht ontkend werd dat er ook maar iets mis zou zijn in het gebied. De massale sterfte werd ontkend en er werden uitspraken gedaan die actievoerders tegen het zere been waren. Zoals dat de dieren in de OVP het vele malen beter hebben dan de paarden van particulieren die in de wei staan.