RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:13

pfff. jeetje wat een discussies hier. je kiest er zelf voor, om mee te doen met dit progamma

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:14

Ik ben ook benieuwd hoe het afloopt.
Wij hebben alleen een beeld nav het programma. Het is niet handig van B dat hij dat doorgehaald heeft maar zoals hij al aangaf in zijn e-mail is hij verplicht het dier terug te nemen mits blijkt dat het gebreken heeft die hij ten tijden van verkoop al had.Met of zonder contract.

Ik denk dat het moeilijke van dit verhaal is dat het niet te bewijzen valt dat het dier idd bij aankoop al ziek was helemaal omdat haar veearts het dier middels een klinische keuring gezond heeft verklaard.

Wat niet handig is van de nieuwe eigenaar is dat ze diverse mails heeft gestuurd dat het dier het zo goed doet en niet direct vanaf het begin heeft aangegeven dat het dier een zieke indruk maakte en regelmatig de veearts op de stoep had staan.
Ook dat ze pas na enkele maanden een contract wilde en toen ze dat binnen had direct van de verkoop af wilde zien. Ik kan mij wel indenken dat B zich een beetje belazerd voelt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:39

Wat Nimber daar schrijft vind ik ook.
Ze was blij met haar gezonde paard. En ineens wilde ze er van af en moest dat contract er zijn.

Je zou tegenwoordig maar een bedrijf zijn die paarden verkoopt.
Je verkoopt een gezonde naar je eigen weten. En ineens ben je een oplichter. Alsof een paard een ding is wat niet ziek kan worden.
Een levend wezen dat nu gezond is en morgen dood. Geen paard kopen als je dat risico niet wilt.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:46

waarom is dit paard maar door 1 dierenarts gezien? waarom niet een afhankelijke dierenarts laten testen bij dhr van de berg in de buurt? en wat dhr vd berg ook zegt, het zijn behandelbare ziektes, is hier geen second opinion van? als een goede kliniek dit had bevestigd dat het in een te ver stadium is en inslapen de enige optie is, had ze veel sterker gestaan dan 1 dierenarts die niet mee wil werken.
ze had al moeten dagvaarden toen rubis nog leefde, een moord oplossen doe je ook niet zonder moordwapen.. dus simpelweg het bewijs is weg dus wat wil je hiermee???

dat pro deo dat aanneemt... tjah die kunnen ook netjes op tv laten weten dat het niet tot een zaak is gekomen en geen haan meer die ernaar kraait, voor ons als buitenstaanders is het dan "opgelost"
als ze iedere zaak zouden winnen dan zou een joran van der sloot pro deo wel hebben ingehuurd en had je nu een moordenaar rondlopen, alleen maar door een goede advocaat... zou krom zijn he.

bokt.nl en de mails met foto's waarop een dikke en vrolijke rubis te zien was hebben haar de das omgedaan, geloof er niet in dat er nog iets gewonnen gaat worden.
ze schrijft naar de handelaar niets over zijn ziektes ( om nog aan een contract te komen dus dat is al FOUT)
ze schrijft op bokt dat het de ene keer beter ging als de andere, laat foto's zien van een gezond paard dat beleerd word. ze zet hem voor de kar en gaat de weg op, had ook vanalles kunnen gebeuren, op straat aan de kletter gaan, in de berm eindigen met een omgeslagen wagen en daarom dikke knieen... je weet het niet he.

daarnaast in oude berichten staat dat hij enorm veel te eten kreeg om maar aan te komen ( haar vorige fjord zou al dichtgegroeid zijn gaf ze aan) dus hoefbevangeheid staat ook al zwart op wit op bokt dat dit door de voeding KAN komen ( vandaar ook de ringen op de hoeven)

heb het gisteren gezien en nu weer teruggekeken, dit gaat hem denk ik niet worden.
erg vervelend dat ze haar paard kwijt is, dat blijft knagen en dat is gewoon $$##%^&

btw heb ik nog steeds nergens gehoord dat het een officeel bedrijf is met een KVK nummer dus misschien heeft hij daarom dat contractstukje wel doorgekrast? had ze hem maar daar moeten laten tekenen en niet via de post, dan kun je samen dit contract bespreken/aanpassen

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:49

Wanneer weten we hoe dit afloopt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:53

Alja schreef:
ja 3000 euro is veel maar dan ook veel ste duur!

Ik had hem voor zo'n bedrag helemaal binnenstebuiten laten trekken. Ik vind 3000 euro echt een hele bak geld voor een fjord. Rodblakke of niet, hengst of niet..

Als je dat geld voor een fjord gaat betalen, laat dan tenminste bloed trekken! ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:54

jenn0dv schreef:
Wanneer weten we hoe dit afloopt?

Als het tot een rechtszaak komt, waarin een rechter uitspraak moet gaan doen, over een jaartje of 2 :+

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:55

Ja dat begrijp ik, maar wanneer horen we dat? Of wordt dat niet uitgezonden. Heb ik net 3kwartier zitten kijken voor Jan met de korte achternaam?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:56

Nou nou, ieder paard is waard wat de gek ervoor geeft fjord of niet.
Kijk naar de manegeponys bijv.

Ik vind het trouwens wel een goed programma, heb eerdere afleveringen ook gezien en ze hebben ook echt goede dingen bereikt.

Ben benieuwd hoe deze zaak afloopt.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:57

jenn0dv schreef:
Ja dat begrijp ik, maar wanneer horen we dat? Of wordt dat niet uitgezonden. Heb ik net 3kwartier zitten kijken voor Jan met de korte achternaam?

Uitspraken worden gewoon openbaar gepubliceerd. Dus over een jaar of 2 kun je het opzoeken. Of ze het uitzenden tegen die tijd. Geen idee.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:59

Ik moet zeggen dat ik 3000 euro niet ver over de top vind voor een fjord met die kleur en stokmaat. Tenminste meen mij te herinneren dat het een grote was van 1.49/1.50? Daar is moeilijk aan te komen. Mooie leeftijd ook 5/6 jaar.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:00

Johnnydepony schreef:
Ik moet zeggen dat ik 3000 euro niet ver over de top vind voor een fjord met die kleur en stokmaat. Tenminste meen mij te herinneren dat het een grote was van 1.49/1.50? Daar is moeilijk aan te komen. Mooie leeftijd ook 5/6 jaar.

volgens mij was hij 3 toen ze hem kocht.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:00

3 jaar idd en met 3,5 jaar ingeslapen als ik het goed had

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:02

hij is inderdaad 3 voor zover ik begreep uit de uitzending, dan zou hij misschien net 4 geworden zijn toen hij overleed, of nog niet eens.. daarom snap ik ook niet waarom hij goedgekeurd dekhengst was in frankrijk en hij al een jaar hier is... dan zou hij met 2 jaar gekeurd zijn tot dekhengst, terwijl ze dan nog vl in de ontwikkeling zijn

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:04

mr kijk..
geen idee of ik gelijk heb ofzow, mr k moet het ff kwijt,

ze zeiden ook dat het paard de ziekte van lijme had ( of hoe je het ook spelt),
ik zag ookdatbze vaak in het bos rijd en ik dacht van.. miss kan het zo zijn dat het paard daar door een teek gebeten is.. en dat het dus niet door die man komt..
mr ja, k zei al, ik weet niet of ik gelijk heb

jenn0dv

Hij is geboren in 2005 zag ik ergens staan.

Nies_

Hij is in 2007 in Frankrijk op exterieur goedgekeurd naar mijn weten, hij was dus zeker geen 3. Al zeggen ze dat wel in het programma.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:05

In het programma gaf men aan dat het om een driejarige ging.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:07

Dat kunnen ze aangeven, maar is niet zo.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:07

Ja? Dacht dat hij van 2005 was en ze had hem in 2011 gekocht toch?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:08

Johnnydepony schreef:
Ja? Dacht dat hij van 2005 was en ze had hem in 2011 gekocht toch?

Klopt Rubis is van 2005, zie haar topic over 2011 en de jaartallen op de laatste foto, met zwarte rand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:09

Ze kocht hem in 2010. 2011 is hij ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:10

Denk idd van 2005. Ze heeft hem begin 2011 gekocht.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:10

ilse011 schreef:
mr kijk..
geen idee of ik gelijk heb ofzow, mr k moet het ff kwijt,

ze zeiden ook dat het paard de ziekte van lijme had ( of hoe je het ook spelt),
ik zag ookdatbze vaak in het bos rijd en ik dacht van.. miss kan het zo zijn dat het paard daar door een teek gebeten is.. en dat het dus niet door die man komt..
mr ja, k zei al, ik weet niet of ik gelijk heb

Lyme kan, zowel bij mensen als bij dieren, een jaar "sluimeren" in het lichaam voor je de eerste symptomen merkt. Bij mensen zijn dat dan nog vaak een soort van "griepverschijnselen" en duurt het dan nog een hele periode vooraleer de ziekte opgespoord kan worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:11

Nies_ schreef:
Denk idd van 2005. Ze heeft hem begin 2011 gekocht.

Topic van haar zelf zegt gekocht in 2011, ook ingeslapen 2011.
Geboren 2005