Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:11

:D @manubre : Jakkes, ben ik niet gewend van mezelf, maar dat kwam ook toch wel even in me op. Schaam me een beetje voor mezelf

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:14

http://youtu.be/gTjVepyNLuM

Zocht even op YouTube voor vergelijkingsmateriaal. Maar hier heeft Totilas ook een aantal haperingen bij Edward (eerste piaffe, uitgestrekte draf) als Rath erop had gezeten was de kritiek niet mals geweest.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:18

manubres schreef:
http://youtu.be/gTjVepyNLuM

Zocht even op YouTube voor vergelijkingsmateriaal. Maar hier heeft Totilas ook een aantal haperingen bij Edward (eerste piaffe, uitgestrekte draf) als Rath erop had gezeten was de kritiek niet mals geweest.

Maar de rest is geweldig en dat is het verschil met Rath.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:32

Laatste filmpje ziet er stukken beter uit, geen gefrustreerd paard meer! Hopen dat hij deze lijn doorzet en dat Toti kan stralen op de OS :j

smurffie

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:34

Ik vind het er beter uitzien, maar vandeweek kreeg ed er commentaar op dat hij romanov te kort hielt maar dit filmpje van toot en MAR toont mij een beetje: in de krul geen gelul oid..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:38

Er zullen ongetwifeld een hele hoop posters komen die gaan schrijven dat de 'tegenstanders' altijd wat te zeiken hebben..het is inderdaad wel beter maar ik sluit me aan bij Abacab: er mist wel wat. Dat haperingetje - ach, dat kan gebeuren - daar gaat het niet om.
Het lijkt wel alsof hij in de tussentijd een lesje van Sjef J. heeft gehad: 1) Totilas loopt met het hoofd bijna constant iets achter de loodlijn en meer opgekropt( dat kun je 'ronder ingesteld' noemen) en 2) Rath geeft een keer een beloningsklopje op de hals tijdens de demo en ook achteraf de bekende beloning . Zie je trouwens dat Totilas daar ook meteen'als vanouds' op reageert? Even dat koppie meteen omhoog en rondkijkend zoals vroeger :) Ik zie ook de schrikreactie van MR als Totilas even wat ruimte neemt - hij wil meteen de controle hernemn. Vertrouwen is dus nog niet gevonden.

Ik weet het niet - het rijden naar de norm is zeker beter, het paard is braaf, maar dat 'gewisse etwas' is er niet.. Of dit het resultaat is van een streepje Tranquigel durf ik niet te zeggen - van 'stralen' is nog geen sprake en geknipt is er.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:41

Ik ben blij met de progressie op een week tijd.
Gewoon een heel andere opzet, weg de show en de druk, die Totilas vorige week duidelijk niet verwerkt kreeg, en niks als rust en ontspanning.
Geweldige piaffe gezien, z'n typische wissels (die net zoals onder Gal zo scheef als iets zijn). Als de combinatie de rust kan vinden én houden, dan ziet het er imo zeker niet slecht uit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:44

Jannepauli schreef:
Er zullen ongetwifeld een hele hoop posters komen die gaan schrijven dat de 'tegenstanders' altijd wat te zeiken hebben..het is inderdaad wel beter maar ik sluit me aan bij Abacab: er mist wel wat. Dat haperingetje - ach, dat kan gebeuren - daar gaat het niet om.
Het lijkt wel alsof hij in de tussentijd een lesje van Sjef J. heeft gehad: 1) Totilas loopt met het hoofd bijna constant iets achter de loodlijn en meer opgekropt( dat kun je 'ronder ingesteld' noemen) en 2) Rath geeft een keer een beloningsklopje op de hals tijdens de demo en ook achteraf de bekende beloning . Zie je trouwens dat Totilas daar ook meteen'als vanouds' op reageert? Even dat koppie meteen omhoog en rondkijkend zoals vroeger :) Ik zie ook de schrikreactie van MR als Totilas even wat ruimte neemt - hij wil meteen de controle hernemn. Vertrouwen is dus nog niet gevonden.

Ik weet het niet - het rijden naar de norm is zeker beter, het paard is braaf, maar dat 'gewisse etwas' is er niet.. Of dit het resultaat is van een streepje Tranquigel durf ik niet te zeggen - van 'stralen' is nog geen sprake en geknipt is er.

Op het vorige filmpje beloonde Rath ook. Ach, lekker doemdenken en foutjes zoeken, dat is leuker dan toegeven dat het er best goed uitziet, ook al is er veel ruimte voor verbetering.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:47

ook apart dat er op het hele internet alleen deze ruim 4 minuten te vinden zijn van de demo van afgelopen zondag. Ik neem aan dat deze preformance ook weer een kleine 20 minuten is geweest. Zijn er dan helemaal niet meer opnames gemaakt?

@ San, het ziet er beter uit dan een week terug maar als MAR zo rijdt op de OS dan geeft dat zeker geen podiumplek :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:49

Abacab schreef:
ook apart dat er op het hele internet alleen deze ruim 4 minuten te vinden zijn van de demo van afgelopen zondag. Ik neem aan dat deze preformance ook weer een kleine 20 minuten is geweest. Zijn er dan helemaal niet meer opnames gemaakt?

@ San, het ziet er beter uit dan een week terug maar als MAR zo rijdt op de OS dan geeft dat zeker geen podiumplek :n

Maar dat beweer ik ook nergens :D. Ik zeg alleen dat ik blij word van wat ik zag, vooral in vergelijking met vorige week. Ja, er is verbetering, zoals ik ook zei, maar ze zijn al stukken verder in de rust dan vorige week. En dat mag gezegd worden, vind ik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:50

Wat een Edward Gal imitatie trouwens aan het eind, dat hoedje zo af :+
Vraag me ook af of er meer opnames gemaakt zijn, neem idd wel aan dat het weer een wat langer optreden was.. Of zou het verboden zijn om meer filmpjes te maken? ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:53

manubres schreef:
Robin schreef:

Wat een verschil!!!...zo anders dat je je bijna afvraagd of het wel echt is. Kalmeringspasta gehad ofzo?

Dit is echt een hele nare aantijging!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:53

heel erg fijn filmpje op te zien :j
Toot af en toe een beetje te kort in de hals maar hij loopt echt stukken fijner.

Wat enorm schattig ook dat hij op het einde de teugels losgooit en om toot zijn nek valt, Totilas dan ook super lief zijn oortjes naar voren :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:55

Aranel schreef:

Yeah sure, Edward was zeker ooit de eerste die dat deed?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:57

Lovely schreef:
Aranel schreef:

Yeah sure, Edward was zeker ooit de eerste die dat deed?

uiteraard!
Maar Rath is toch altijd jaloers geweest op Gal.
Eerst koopt hij zijn droompaardje over, dan gaat hij ook met zijn hoedje zwaaien,....
Allemaal jaloezie :))

sommige uitspraken.... :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:59

Aranel schreef:
Vraag me ook af of er meer opnames gemaakt zijn, neem idd wel aan dat het weer een wat langer optreden was.. Of zou het verboden zijn om meer filmpjes te maken? ~~}>

Is het zo lastig om gewoon toe te geven dat het er goed uitzag, moet het meteen maar weer in het negatieve :z?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:59

Tootje loop lekker te sjouwen... laatste stukje met het applaus erbij zie je mooi zijn oortjes erop, echt leuk om te zien en ik gun het Matthias ook echt. Wat een hel van een week moet die jongen gehad hebben.

Dat er nog niet meer filmpjes zijn verbaast me niets, de meeste mensen rennen nou eenmaal niet naar huis om even tot 3 uur 's nachts filmpjes te gaan uploaden.

En dat van die kalmeringspasta, wat een :r opmerking.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:00

Hebben jullie het filmpje van BW ook gezien? Die staat rechts in het rijtje bij youtube. Dat vind ik er ook al veel fijner uitzien dan dat laatste filmpje wat ik gezien heb van ze!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:01

_San87_ schreef:
Jannepauli schreef:

Op het vorige filmpje beloonde Rath ook. Ach, lekker doemdenken en foutjes zoeken, dat is leuker dan toegeven dat het er best goed uitziet, ook al is er veel ruimte voor verbetering.

Leesles nodig San87?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:01

Dit is gewoon een opname van iemand uit het publiek volgens mij, die zal er zelf wel een filmpje van geknutseld hebben. Ziet er veel beter uit dan vorige week, veel meer rust, maar dat er nu gezegd wordt dat hij wel een verdovend middeltje gehad zal hebben raakt kant noch wal. Je ziet duidelijk dat hij heel alert is op applaus en een paard met verdoving zal niet zo'n piaffe/passage stuk uitvoeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:03

Jannepauli schreef:
_San87_ schreef:

Leesles nodig San87?

Het gaat me meer om het hele verhaal eromheen. De uitspraak over de tranquigel en dat er geknipt is, bijvoorbeeld. En ja, ik heb gelezen dat je daar geen uitspraken over wilt doen, maar het feit dat je het alleen al noemt vind ik heel naar.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 13-02-12 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:03

De opmerking dat hij kalmering zou gehad hebben is gewoon walgelijk.
Mensen willen gewoon niet toegeven dat het er best goed uitziet en zagen liever "hun" zwarte hengst terug naar Edward gaan....

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:11

Jeee wat is het blijkbaar erg moeilijk om wat positiefs te zeggen, over jaloezie gesproken ;)
Dat het de vorige keer minder goed ging en nu wel beter, moet maar komen door kalmeringspasta's oid ?
Wat ontzettend kinderachtig !! Zelf ook nog nooit gehad dat het een tijd slecht gaat met rijden en dan ineens toch steeds beter ?
Waarom elke fout gigantisch opblazen ???
Ik weet niet meer wie het hier noemde, maar we "zijn voor" Totilas toch ?
Nee we zeuren liever over hoedjes, wat spanning, dat ene huppeltje enz enz...

Ik vind het filmpje er stukken beter uitzien, Toot begon weer wat te showen en volgens mij had Matthias er nu ook veel meer lol in :)
Knap dat hij het toch maar blijft proberen ondanks alles !
Dat einde zegt voor mij genoeg !!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:11

Het ziet er inderdaad beter uit dan de vorige keer al zie ik flink nog wat spanning maarja een hengstenshow is geen dressuurwedstrijd dus veel drukte en dan vind ik het logische dat er spanning is. Al vind ik ook nog steeds dat het nog niet loopt zoals het zou moeten lopen. Bij Edward vond ik het vaak te hectisch maar bij MAR zou ik het net iets meer willen zien dan op dit filmpje het geval was. Over het complot van het kalmeringsmiddel ga ik me niet uitspreken. De tijd zal het leren of het echt iets al worden met die combinatie.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:21

Heel blij om dit filmpje te zien ben blij dat hij weer loopt. Wel jammer dat er zoveel geknipt is in het filmpje dat geeft ruimte voor speculatie en dat is jammer want het zou fijn zijn als die ruimte er niet was ... hier liep hij veel beter dan vorige week en ik zie hem graag terug in de ring :)