Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:19

Op het forum van http://www.wittelsbuerger.de spreken ze ook hun walging hier duidelijk vooruit. Het zijn echt niet een paar op bokt. En daar spreken ze ook over hun eigen landsgenoot die te zien is op het filmpje.
En na mijn weten bedrijven de duiters al ietsie pietsie langer de westernsport dan ons landje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:20

Monnie_ schreef:
Die man traint hier dat paard gewoon en corrigeert het op fouten. Ik zie geen enkele uitputting of negatieve reactie van het dier. Het lijkt alsof hij dat beest op volle krachten in zn bek snoert maar hij hoeft niet veel kracht te zetten hij komt alleen uit het zadel door evenwicht te bewaren.

Huh? Kijk jij hetzelfde filmpje als ik? Ik zie ook geen negatieve reactie omdat dat paard IMO niet willing is maar broken is. Dan kun je er nog met 10 stokken op slaan en hij reageert niet (BIJ WIJZE VAN).

Monnie_

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:24

hahaha het paard is helemaal niet broken, hij zweet nog geeneens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:24

Monnie_ schreef:
Die man traint hier dat paard gewoon en corrigeert het op fouten. Ik zie geen enkele uitputting of negatieve reactie van het dier. Het lijkt alsof hij dat beest op volle krachten in zn bek snoert maar hij hoeft niet veel kracht te zetten hij komt alleen uit het zadel door evenwicht te bewaren.

Een paard beweegt alleen maar zijn mond zo ver naar de borst (als in het filmpje) om de extreem scherpe inwerking van een bit te ontzien.
Ik weet niet wat voor illusie jij jezelf voorhoudt?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:25

Monnie_ schreef:

:7 Ik sta met mijn mond vol tanden. Ik kan me niet voorstellen dat een ander dit corrigeren noemt. Ik vind het dierenmishandeling.

Het paard kijkt verre van 'happy' .

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:25

Monnie_ schreef:

daar bedoeld ze mee dat het paard niet meer protesteert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:26

essiedepessie schreef:
Monnie_ schreef:

Nee vind je het gek??
Dat zou ik ook niet doen als iemand mij zo in mijn mond zat te rukken, dan keek ik ook wel uit :roll:

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:27

nou nergens om, ik leg alleen aan monnie uit wat Joolien bedoelt..

ik zeg niks over de trainingsmethode en ik praat het ook niet goed..

misschien lijkt dat zo met die dooie quarter in mijn profiel, maar het is niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:31

essiedepessie schreef:

misschien lijkt dat zo met die dooie quarter in mijn profiel, maar het is niet zo.

Dus jij rukt jouw quarter niet zo in de mond?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:31

ik kan mijn quarter niet zo in zijn mond rukken want hij is dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:32

Verleden tijd dan: Dus jij rukte jouw quarter niet zo in de mond?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:33

Lamar schreef:
essiedepessie schreef:

Kan het even anders?
Zij is niet de ruiter van het filmpje, niet alle westernruiters zijn slecht. Itt zelfs, de meeste mensen willen net als iedereen, gewoon plezier hebben met hun paard. Mogen ze van mening verschillen, deze reactie vind ik echt niet kunnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:34

Monnie_ schreef:

Nee, vertoonde het paard maar reactie, die van mij zou met een dergelijke correcte met zn kop bij god op tafel lopen, deze doet niks, gewoon helemaal niks, laat het maar over zich heen komen.... misschien vind ik dat nog wel het ergste

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:34

wat afschuwelijk! vind het echt heel erg....

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:35

Lamar schreef:

nee, ik heet geen craig, en wij reden zelfs, schrik niet, op het strand!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:35

Pauline schreef:
Lamar schreef:

Kan het even anders?
Zij is niet de ruiter van het filmpje, niet alle westernruiters zijn slecht. Itt zelfs, de meeste mensen willen net als iedereen, gewoon plezier hebben met hun paard. Mogen ze van mening verschillen, deze reactie vind ik echt niet kunnen.

Jij vat het verkeerd op. Ik vind deze quarter namelijk heel anders uit de ogen kijken op de foto's, dus het lijkt me dat die niet zo behandeld is als die waar Graig op rijdt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:36

Dinopino schreef:
Op het forum van http://www.wittelsbuerger.de spreken ze ook hun walging hier duidelijk vooruit. Het zijn echt niet een paar op bokt. En daar spreken ze ook over hun eigen landsgenoot die te zien is op het filmpje.
En na mijn weten bedrijven de duiters al ietsie pietsie langer de westernsport dan ons landje.

klopt ook duitsland heeft 'bokkers'. en ook usa en zweden (anders waren die hele filmpjes neit gemaakt).
wat ik bedoel is dat je tegenstanders hebt (vooral mensen die rijdne voor hun plezier, hobby) en voorstanders (vooral mensen die zich wat meer verdiepen in / bezig zijn met / te maken hebben met de hogere sport. bv deze zelf beoefenen, paarden hebben die door trainers worden uitgebracht, naar grote wedstrijden gaan om te rijden of kijken, groomen of werken voor mensen die in de sport zitten enz enz).

het verschil met fora is dat vooral de tegenstanders zich veel op fora bevinden en de voorstanders in dit geval zich niet nsel laten horen/zien op fora. op een paar uitzonderingen na.

ik was laatst bv op een clinic waar niet 1 persoon was die 'tegenstander' was. en we waren daar toch zeker met een man of 20. die allemaal support gaven aan craig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:37

Monnie_ schreef:

Nee echt, jouw uitleg helpt niet :n 8-)

Anoniem

essiedepessie schreef:
Monnie_ schreef:

Dat bedoel ik maar. Zweten heeft vols mij niets te maken met broken of niet.

Pauline

Hmm 20 vind ik niet echt een enorme fanclub. :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:38

Pak eens een skelet van een paard. Buig die in de hoofd halshouding die craig heeft. (dus op de borst in dat filmpje en ga dan eens nog meer druk uitoefenen op de neus. Wat bereik je daarmee. Krijg je het paard al door zijn borst en er van achter uit. Wat voor correctie hebben we hier. houd je hoofd zo en zorg dat je geen adem kan halen paard. Dit is een leermoment ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:38

essiedepessie schreef:
Lamar schreef:

nee, ik heet geen craig, en wij reden zelfs, schrik niet, op het strand!

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5993_n.jpg

Dat kan je aan het paard ook wel zien.
Daar gaat de theorie van de ingefokte "dooie ogen" van een quarter. Die op de foto zijn dan waarschijnlijk niet goed gefokt?
Ik denk eerder dat dat gelukkige paarden zijn.

(essiedepessie: ik dacht eerst dat je met dooie quarter zijn ogen bedoelde, had zo snel niet gezien dat hij echt niet meer leeft. Maar aan jouw quarter is dus goed te zien dat ze ook anders kijken kunnen met hun oogjes)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:39

er waren 20 mensen op de clinic slimmerik. wel lezen he. op de meeste clinics komt niet de halve wereld kijken nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:40

quarterH schreef:
er waren 20 mensen op de clinic slimmerik. wel lezen he. op de meeste clinics komt niet de halve wereld kijken nee.

Wil jij me nou nog een keer uitleggen waarom dat getrek volgens jou goed is? En dan heb ik het specifiek over dat getrek he, geen andere dingen erbij halen. Kom op, je kunt het!
Edit: Als je op die clinics bent geweest kun je me dat vast wel uitleggen :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:41

Pauline schreef:
essiedepessie schreef:

Kan het even anders?
Zij is niet de ruiter van het filmpje, niet alle westernruiters zijn slecht. Itt zelfs, de meeste mensen willen net als iedereen, gewoon plezier hebben met hun paard. Mogen ze van mening verschillen, deze reactie vind ik echt niet kunnen.[/quote]

Deze is helemaal niet slecht. hij denkt constant na zie je aan zijn reacties, en die zijn terecht, het paard verbeterd ook.