Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:41

Mireille1970 : wat heb jij ontzettend rare denkbeelden zeg Verward

Ik zal niet op alles ingaan (elke reactie is een beetje maf gevonden dus dat wordt wat veel) maar bvb. hoe kom je erop om het bewust voor langere tijd veels te strak vastzetten voor wat lichamelijk normaal is , te vergelijken met een simpel corrigerend rukje ?

En een paard dat even uit vrije wil een paar seconden met het koppie langs het been te krabt , te vergelijken met een paard dat onnatuurlijk diep getraind wordt ?
Dat krabben gebeurd uit vrije wil in stilstand , met het hele lichaam een beetje gebukt en het been naar voren zodat er zo min mogelijk spanning op het lijf komt , is een hele andere houding , zeer korte rijd en zelf door het paard besloten. Wat is dat nu voor maffe vergelijking ?

En wat heeft het als sportmachientje behandelde paard er nu aan dat zijn ruiter / eigenaar begonnen is als iemand die paarden alleen maar kusjes gaf de hele dag ?

Je komt met allemaal vergelijkingen die hetzij uit de lucht gegrepen zijn hetzij geen fluit met elkaar te maken hebben....

Het feit dat je de verzorging van een auto door een autocoureur gebruikt als manier om aan te geven dat dat voor de verzorging van een paard door zijn eigenaar / ruiter ook de beste manier is , doet me eerlijk gezegd al rillen.

Een sportpaard zal het qua training misschien wel beter hebben dan het gemiddelde recreatiepaard dat een uurtje per dag gepest wordt door een niet zo beste ruiter.

Maar zoals vele recreatieruiters WEL inzien is rijden niet hetgene waar alles om draait. Als het paard dan een uurtje "pech heeft" en de rest van de dag wel gewoon paard kan zijn , heeft die het nog altijd vele malen beter (qua paardenbehoeftes) dan het sportmachientje dat in de watten gelegd wordt.

Blijft dus dat als je paard zo strak vastzet dat getuigd van andere veel zwaarderwegende belangen dan respect voor je paard. En dat is niet iets dat alleen speelt tijdens zo'n "foutje".

Maar okee.

Hypocriete mensen die serieus zichzelf wijs kunnen maken dat ze topsport (willen) bedrijven uit liefde voor hun paard die zullen er altijd wel zijn. Jammer genoeg gaan ze niet op ballet of turnen ofzo om hun topsport-droom op die manier na te streven.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:42

En omdat het geaccepteerd wordt binnen de sport. Niet door iedereen maar nog wel door zoveel mensen dat dit ongestraft kan.
Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die betwisten of dit onder dierenmishandeling valt. Bovendien als je altijd fair met je paard omgaat maakt het geen donder uit of je stiekem gefotografeerd wordt of niet, er valt namelijk niks te verbergen.
Het op een paard zitten is al onnatuurlijk, mogen we dan in ieder geval ons best doen het paard niet in onmogelijke houdingen te duwen voor onze eigen prestatiedrang?

sjorsie

volgens mij doen alle profs dit, alleen is dit toevallig gefotografeerd, goed praat ik het niet maar ik zie geen gefrustreerd paard op de foto en al die mensen die dierenmishandeling roepen moeten eerst eens naar zichzelf kijken.

lesilla

Heb je de modopmerking gemist ofzo?

Als je er niet bij bent kan je ook niet oordelen hoe het gebeurd is, en hoe de zaken zijn. Is gewoon simpel Lachen

Dat betekent niet dat je het eens moet zijn, absoluut niet hoe hij aan de longe loopt. Dat weet iedereen dat dit niet kan. Maar waarom kan deze discussie zonder allerhande speculaties, maakt je zelf niet beter persoon

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:44

pmarena schreef:
Mireille1970 : wat heb jij ontzettend rare denkbeelden zeg Verward

Ik zal niet op alles ingaan (elke reactie is een beetje maf gevonden dus dat wordt wat veel) maar bvb. hoe kom je erop om het bewust voor langere tijd veels te strak vastzetten voor wat lichamelijk normaal is , te vergelijken met een simpel corrigerend rukje ?

En een paard dat even uit vrije wil een paar seconden met het koppie langs het been te krabt , te vergelijken met een paard dat onnatuurlijk diep getraind wordt ?
Dat krabben gebeurd uit vrije wil in stilstand , met het hele lichaam een beetje gebukt en het been naar voren zodat er zo min mogelijk spanning op het lijf komt , is een hele andere houding , zeer korte rijd en zelf door het paard besloten. Wat is dat nu voor maffe vergelijking ?

En wat heeft het als sportmachientje behandelde paard er nu aan dat zijn ruiter / eigenaar begonnen is als iemand die paarden alleen maar kusjes gaf de hele dag ?

Je komt met allemaal vergelijkingen die hetzij uit de lucht gegrepen zijn hetzij geen fluit met elkaar te maken hebben....

Het feit dat je de verzorging van een auto door een autocoureur gebruikt als manier om aan te geven dat dat voor de verzorging van een paard door zijn eigenaar / ruiter ook de beste manier is , doet me eerlijk gezegd al rillen.

Een sportpaard zal het qua training misschien wel beter hebben dan het gemiddelde recreatiepaard dat een uurtje per dag gepest wordt door een niet zo beste ruiter.

Maar zoals vele recreatieruiters WEL inzien is rijden niet hetgene waar alles om draait. Als het paard dan een uurtje "pech heeft" en de rest van de dag wel gewoon paard kan zijn , heeft die het nog altijd vele malen beter (qua paardenbehoeftes) dan het sportmachientje dat in de watten gelegd wordt.

Blijft dus dat als je paard zo strak vastzet dat getuigd van andere veel zwaarderwegende belangen dan respect voor je paard. En dat is niet iets dat alleen speelt tijdens zo'n "foutje".

Maar okee.

Hypocriete mensen die serieus zichzelf wijs kunnen maken dat ze topsport (willen) bedrijven uit liefde voor hun paard die zullen er altijd wel zijn. Jammer genoeg gaan ze niet op ballet of turnen ofzo om hun topsport-droom op die manier na te streven.

Ook ik zal niet overal op antwoorden maar:

Je leest iets achterstevoren:

Er wordt geen topsport bedreven uit liefde voor het paard. Maar er wordt topsport bedreven met een paard waar je van houdt!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:45

pmarena, ik ben het helemaal met je eens.
Ik wilde nog wat antwoorden op mireille1970, maar kon het op de een of andere manier niet verwoorden. Wat jij geschreven hebt ben ik het absoluut helemaal mee eens.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:46

Ik ben het voor een heel stuk eens met Mireille 1970. Oke die foto's zien er niet uit, verschrikkelijk gewoon. Maar vind niet dat heel DVB nu zwart moet gemaakt worden. Als er morgen een Nederlandse ruiter wint die LDR rijdt dan staat iedereen weer op de planken! Je moet wel weten wat je wil.
@katiavl: wijs gesproken!

Mahitri

Citaat:
Als je er niet bij bent kan je ook niet oordelen hoe het gebeurd is, en hoe de zaken zijn. Is gewoon simpel

Zullen we dan bokt maar afschaffen?

Mireille1970

Arabesk schreef:
Schimmelig schreef:
Oké, maar kan iemand mij misschien vertellen waarom ze haar reputatie 'op deze manier' te grabbel wil gooien Verward

die heeft ze niet te grabbel gegooid

Ze hebben er nooit rekening mee gehouden dat ze stiekem gefotografeerd zijn

Stiekum? Op het voorterrein van de EK?
........... (bijzonder)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:47

lindake schreef:
Ik ben het voor een heel stuk eens met Mireille 1970. Oke die foto's zien er niet uit, verschrikkelijk gewoon. Maar vind niet dat heel DVB nu zwart moet gemaakt worden. Als er morgen een Nederlandse ruiter wint die LDR rijdt dan staat iedereen weer op de planken! Je moet wel weten wat je wil.
@katiavl: wijs gesproken!

Dat is nou precies wat ik ook bedoel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:50

Mahitri schreef:
Citaat:
Als je er niet bij bent kan je ook niet oordelen hoe het gebeurd is, en hoe de zaken zijn. Is gewoon simpel

Zullen we dan bokt maar afschaffen?

Kan bokt niet bestaan zonder allerhande speculaties, een onderbouwde discussie is niet mogelijk?

Overigens ben ik juist blij dat er fotos zijn, wat het verhaal ook is. Zo creeer je toch een zekere controle mischien wel sociale controle.
En dan komen er zaken aan het licht, die anders stil bleven. Maar dat betekend weer niet dat je van die persoon die het feit pleegt, een schietroos moogt maken Lachen zo komen we nooit verder in de maatschapij. En dan maken we al zeker geen veranderingen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-09-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:51

lindake schreef:
IAls er morgen een Nederlandse ruiter wint die LDR rijdt dan staat iedereen weer op de planken!

Dat zou best nog weleens tegen kunnen vallen.

Als ze op deze manier doorgaan, laten zelfs de paardenliefhebbers de dressuurtop van NL vallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:52

Wat dat betreft zijn er veel verschillende vormen van liefde.

Zoals bijvoorbeeld de man die zielsveel van zijn vrouw houdt , maar haar wel met enige regelmaat het ziekenhuis in slaat.

Als je echt van je paard houdt en het dier respecteerd , dan komt het niet in je hoofd op om het lichaam zo onder stress te zetten en het dier letterlijk en figuurlijk zoveel vrijheid te ontnemen.

Als je dit wel doet en toch blijft beweren dat je van het dier houdt , dan ben je of hypocriet en probeer je het jezelf te laten geloven dat het juist is wat je doet , OF dit is serieus je idee van echte liefde.

Ik vind beide heel verontrustend....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:53

@ Arabesk, we zullen zien, iedereen weet hoe anky traint en iedereen staat toch telkens op de planken Lachen. (sorry niet on topic)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:54

pmarena schreef:

Zoals bijvoorbeeld de man die zielsveel van zijn vrouw houdt , maar haar wel met enige regelmaat het ziekenhuis in slaat.

Als je echt van je paard houdt en het dier respecteerd , dan komt het niet in je hoofd op om het lichaam zo onder stress te zetten en het dier letterlijk en figuurlijk zoveel vrijheid te ontnemen.

Als je dit wel doet en toch blijft beweren dat je van het dier houdt , dan ben je of hypocriet en probeer je het jezelf te laten geloven dat het juist is wat je doet , OF dit is serieus je idee van echte liefde.

Dat is toch geen vergelijk?

Mireille1970

Arabesk schreef:
lindake schreef:
IAls er morgen een Nederlandse ruiter wint die LDR rijdt dan staat iedereen weer op de planken!

Dat zou best nog weleens tegen kunnen vallen.

Als ze op deze manier doorgaan, laten zelfs de paardenliefhebbers de dressuurtop van NL vallen.

Is dezelfde, waarom geloof je dat niet?

_Emm_

lindake schreef:
@ Arabesk, we zullen zien, iedereen weet hoe anky traint en iedereen staat toch telkens op de planken Lachen. (sorry niet on topic)

Iedereen behalve ik dan...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:55

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens! (Goh wat verrassend)
Ik sta zo wie zo al niet op de banken als ik topdressuur zie, laat staan als ik weet dat iemand volgens LDR (of welke andere dwingende manier van rijden dan ook) rijdt.
Dus nee, iedereen staat niet op de banken. Er staan nog wel té veel mensen op de banken.

Citaat:
Kan bokt niet bestaan zonder allerhande speculaties, een onderbouwde discussie is niet mogelijk?

Ik hoop het wel maar als je er vanuit gaat dat je niet kunt oordelen als je er niet bij bent geweest dan kunnen we het concept forum wel opdoeken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:58

_Emm_ schreef:
lindake schreef:

Iedereen behalve ik dan...

en ik stond er ook al niet

maar goed, on topic

Ik ben benieuwd of er nog een nieuwe reactie komt op de reactie die de fotograaf op zijn beurt weer had gegeven.
Anders wil ik DVB wel even een mailtje sturen Lijst

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:01

pmarena schreef:

dit is wel een erg vreemde vergelijking, ik hoop toch wel dat je verschil maakt in de liefde tussen mensen en tussen mens en dier en dit topic begint weer een fijne sfeer uit te stralen, je mag alleen alles zeggen als je maar zegt wat de grote de meesten zeggen, anders word je kop eraf gehakt.
Als Anky straks weer wint, word er hier op bokt het een na het andere topic geopent waarin iederen haar gefeliciteerd en nu maar afgeven op ze, als dat paard het zo slecht had liep hij echt niet zo super en verder laat ik het hierbij.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:03

Citaat:
Als Anky straks weer wint, word er hier op bokt het een na het andere topic geopent waarin iederen haar gefeliciteerd en nu maar afgeven op ze, als dat paard het zo slecht had liep hij echt niet zo super en verder laat ik het hierbij.

Verdrietig Mag ik je heel even wijzen op het topic over de amazone die van dierenmishandeling beschuldig werd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:03

Dat is het mooie foto's : is na film het beste behalve er zelf bij zijn. Er kan wat mee geknutseld worden en er kunnen dingen mee gesuggereerd worden , maar je kunt er ook conclusies uit trekken.

In dit geval kun je op de foto's duidelijk zien dat iemand het blijkbaar normaal vond om het dier zo idioot strak vast te binden.

Alleen dat feit zegt toch al genoeg , dat mensen die zo serieus zijn met hun training , dit niet gek vonden bij het vastsjorren van het dier.

Ik vind het overigens wel verrekte knap hoor van de topsportmensen wat ze allemaal met hun paarden voor elkaar krijgen. En de kunst op zich daar heb ik wel bewondering voor.

Alleen vind ik het wel betreurenswaardig voor de paarden dat die daardoor bijna geen vrijheid meer overhouden , dat is gewoon rot. Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om een dier waar ik van hou in die mallemolen te stoppen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:06

Mahitri schreef:
Citaat:

Verdrietig Mag ik je heel even wijzen op het topic over de amazone die van dierenmishandeling beschuldig werd?

die paarden hadden wonden en zagen er bepaald niet ontspannen uit, het slaat dus helemaal nergens op om dit erbij te halen, zoals op de foto's te zien in ziet de pony er goed uit, oortjes erop en ontspannen dus even nadenken voordat je er dingen bij gaat halen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:06

Idioot zeg- die foto's.
Die reactie al helemaal, naar mijn idee als je al met bijzet zou longeren,
begin je toch met zo los mogelijk en bouw je het op?
Bééétje vreemd dat ze pas na '1 ronde' zou gezien hebben dat het niet goed zat,
dikke onzin in mijn ogen, arm paard.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:08

Dat hoor je zo vaak: "Als die paarden het zo slecht hadden, zouden ze niet presteren".

In de tijden van de Soviet Unie deden de Russen het erg goed op de Olympische Spelen. Hoe dat in z'n werk ging? Die atleten moesten zich helemaal kapot trainen en werden volgestopt met rotzooi, alles voor de goede naam van het moederland.

Zij presteerden dus ook goed, maar dat betekent niet meteen dat ze het goed hadden.