de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:24

Het is toch ook logisch dat er in een topic als deze sancties geopperd worden......

Iedereen heeft zijn/haar emoties en verwerkt deze op zijn/haar eigen manier....

Ook ik heb wel wat leuke ideetjes voor die man in petto, onstaan uit woede over het feit dat dit voorkomen had kunnen worden..... Dat wil nog niet zeggen dat ik ze uit ga voeren.

In woede worden wel vaker dingen gezegd. Dit is een topic over het feit dat de paarden gered zijn en iedereen heeft over dit voorval zijn eigen gevoelens, die hier geuit worden....

Nou beter hier even stoom afblazen dan echt door het lint gaan en die boer wat aandoen Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:25

liannes schreef:

mn vriendin, (romme , zn moeder ) heeft het paardje nog droog gewreven, om de bloedsomloop opgang te krijgen, ze heeft het er erg moeilijk mee, dat het paard toch nog overleden is,
dus, een hart onder de riem voor ROMMe zn moeder is wel op zn plaats

Bij deze, een enorm hart onder de riem voor de moeder van Romme Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:27

Ja dat moment raakte me enorm, de zorg die gegeven werd aan dat paard zo uitgeput op de grond lag. Die liefde heeft dit paard zeker gevoeld, en dat moet een troost voor haar zijn.
Vondt zowiezo dat dit paard met liefde en rust het water uit geleid werd, dus ook die mensen verdienen lof.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:27

BitchyWitchy schreef:
liannes schreef:

mn vriendin, (romme , zn moeder ) heeft het paardje nog droog gewreven, om de bloedsomloop opgang te krijgen, ze heeft het er erg moeilijk mee, dat het paard toch nog overleden is,
dus, een hart onder de riem voor ROMMe zn moeder is wel op zn plaats

Bij deze, een enorm hart onder de riem voor de moeder van Romme Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

hier sluit ik mij volledig bij aan!!!!!!!!!!!!
Ik heb het dier alleen op film gezien en bij mij hakt het er behoorlijk in....laat staan wat zij moet voelen!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:29

Ja ik heb vorige week afscheid moeten nemen van mijn paardje en daarom kon ik het hier ook echt niet droog houden Huilen

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:30

Dames, complimenten voor jullie actie, jullie paarden en ook de combinaties die jullie vormen!
Diep water in gaan is behoorlijk risicovol, veel spannender dan even beentjes wassen. Dit is geen recreatie dit is werken! Respect!
En dan het idee dat je 100 paarden achter je aan krijgt...... mooi maar ook vreselijk spannend.
Natuurlijk ook bewondering voor alle andere mensen die bij de redding betrokken waren, maar ja, als paardengek val je natuurlijk als een blok voor de amazones.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:30

Morgannah schreef:
Ja dat moment raakte me enorm, de zorg die gegeven werd aan dat paard zo uitgeput op de grond lag. Die liefde heeft dit paard zeker gevoeld, en dat moet een troost voor haar zijn.
Vondt zowiezo dat dit paard met liefde en rust het water uit geleid werd, dus ook die mensen verdienen lof.

Klopt!! Die mensen die in het ijskoude water liepen en dat dier eruit geleid hebben, en morgen waarschijnlijk ook zwaar verkouden zullen zijn, verdienen ook een dikke pluim!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:34

Moeder van Romme sterkte. Ach gut
Hij of zei heeft in ieder geval niet alleen in het koude water hoeven te sterven maar was omringd door liefdevolle handen. Hopenlijk kan dat een beetje een troost zijn.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:35

ik kan niet anders zeggen dan top werk geleverd.....
Echt zo goed van jullie!!
En de moeder van romme heel erg veel sterkte!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:39

Ik vond dat ook erg vervelende beelden om te zien...

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:41

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:41

Ik heb het filmpje van 18 minuten net zitten bekijken. Ademloos.

Er werd lang ingezoomd op het paard dat aan het eind van zijn krachten was. Geweldig hoe die mensen probeerden hem weer warm te krijgen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat-ie het toch niet heeft gered. Erg sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:43

heb het van dat laatste paardje idd ook gezien, hoe ze hem de hele tijd droogwreven, en daarvoor het water uithaaldden, ik zei nog tegen mn moeder, dat beestje moet echt een goed en warm plekje met veel liefde krijgen, helaas kan niet meer Verdrietig en idd, volgens mij zijn die drie veulens en het laatste dappere beestje overleden, heb nog niks gehoord over de rest..

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:45

Ik zag het net op rtl4. Wat was dat een mooi gezicht zeg, al die paarden.... ze bedachten zich geen moment en hup achter die meiden te paard aan. Hoop dat ze nu de rust weer op kunnen pakken daar op dat land. Meiden en ieder ander die zich hebben ingezet..... OK dan! OK dan! Go jij! Go jij! SUPER !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:46

idd, ik vind dat ze ook iets onder hun naam mogen hebben, ben toch wel een beetje trots dat het bokkers zijn Knipoog Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:10

Vreselijk wat er daar in het noorden gebeurd is maar als je nagaat dat dit op een wat kleinere schaal jaren geleden al in gelderland gebeurd is dan begrijp ik niet dat dit wel belangrijk genoeg is en toen hoorde je niemand.

En ja naar dat ik weet toen ook paarden in nood en volgens mij ook zelfs verdronken.

Ik denk dat de media-aandacht ook voor het nodige gezorgd heeft en toen niet, lijkt mij heel vervelend voor die foute boer maar die zijn er dus meer.

Al die mensen die beweerden hun schoenen op te eten kunnen wel eens vreselijke buikpijn gaan krijgen na al die schoenzolen.

Laat ik vooropstellen dat dit dierenleed niet mag gebeuren maar als je goed om je heen kijkt gebeurd er dus heel veel alleen staan daar niet altijd camera´s bovenop.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:24

Als het in de media komt en het wordt volop belicht, is er nou eenmaal meer belangstelling voor zo'n zaak.
Hoe spijtig het ook is voor sommige andere zaken.
Daarom misschien juist goed dat dit nu wel breed uit in de media komt, misschien dat er dan nu een keertje wat aan gedaan wordt?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:26

sjapoo voor de reddingsaktie, mooi gedaan, jammer dat het zo moest lopen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 05:29

Chrystal-gek schreef:
Als het in de media komt en het wordt volop belicht, is er nou eenmaal meer belangstelling voor zo'n zaak.
Hoe spijtig het ook is voor sommige andere zaken.
Daarom misschien juist goed dat dit nu wel breed uit in de media komt, misschien dat er dan nu een keertje wat aan gedaan wordt?

Daar heb je natuurlijk gelijk in maar wat mij opvalt is dat er in een hele hoop gevallen niets gedaan wordt omdat er geen media aan gekoppelt is en dat vind ik dan wrang.

Wat ik alleen maar dacht was, mijn drachtige merrie staat op stal, en eigenlijk te vroeg maar dat is dan maar beter mijn 2 2.5-jarige merries ook.
Wel schoot er door mijn hoofd dat de 2.5-jarige houston-hengst nog in het land loopt dus direct contact met de eigenaar van het land en geen problemen daar maar wel natuurlijk dat dat jonge schoffie op korte termijn naar huis komt want het weer wordt zeker slechter (stiekum wil ik hem gewoon graag terug hebben ).

Maar 1 van de weinige geruststellingen is dat mijn 6-jarige Democraat-hengst veilig opgeborgen staat bij zijn ruiter Nars Gottmer en laten we eerlijk zijn, we zijn toch in deze paardenwereld op zoek naar zekerheden en vandaar.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 05:46

Zelfs hier all the way in Canada was het op het nieuws over de paardjes in NL. Hier weten ze nu zeker dat NL binnenkort helemaal onder water staat Clown Ik ben al gevlucht Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 06:44

Thokkadisje schreef:
Zelfs hier all the way in Canada was het op het nieuws over de paardjes in NL. Hier weten ze nu zeker dat NL binnenkort helemaal onder water staat Clown Ik ben al gevlucht Knipoog

Heel NL loopt natuurlijk nu met zwemvestjes en al onze dieren krijgen zwemles.

Een geluk mijn jongste poes ging al graag mee onder de douche en mee in bad dus daar weinig werk aan.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:13

gelukkig dat ze nu eindelijk uit het water zijn
het was een heel mooi gezicht hoe die paarden achter elkaar aan gallopeerden geweldig!!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:20

Kunnen jullie het filmpje nog gewoon zien? Bij mij is het zo'n reclame (?)

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:46

als je op nos journaal kijkt dan krijg je beelden te zien!!
gelukkig zijn ze aan land!!!!

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:57

Jee Haha! Go jij! Go jij!