Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:44

Het staat er wat warrig, maar een 'pot' van donaties (inleg) gedaan door een groep mensen, en dan weer aangevuld tot een afgesproken bedrag als er gebruik (medische kosten?) van is gemaakt? Als er geen gebruik van is gemaakt, kan de inleg het jaar daarna omlaag per persoon. Zo lees ik het op de vroege ochtend...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:14

Popstra schreef:
Je ziet juist heel goed dat het bot weer aan het aan groeien is. Wat zwart was is nu lichtgrijs

Mee eens, als je de eerste foto met deze recente foto vergelijkt, zie duidelijk dat de breuk mooi aan het genezen is! Ik vind het nog steeds knap werk. Als er geen gekke dingen gebeuren verwacht ik dat Furion goed zal genezen. Vlak na operatie was de kans op infectie waarschijnlijk het grootste risico, maar dat is inmiddels geweest.

Wat ik me wel afvraag (hypothetisch) is of Furion voornamelijk een stijf gewricht zal houden omdat het gewricht is vastgezet en of het gewricht ook immobiel zou blijven als al het plaatwerk ter zijner tijd zou worden verwijderd. Dit zal niet in de planning staan vanwege de risico's van infectie bij een nieuwe operatie en de bijkomende kosten zolang het plaatwerk geen problemen oplevert. Maar omdat de botdelen nog wel als puzzelstukjes in elkaar passen en het bot goed lijkt te genezen, lijkt het me niet ondenkbaar dat er weer enigszins beweging in het gewricht zou kunnen komen, als al het plaatwerk verwijderd zou worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:30

Ik denk dat je best wel wat kans hebt op botwoekeringen / artrose achtige toestanden die ook de gewrichten meenemen waardoor de boel minder beweeglijk wordt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:54

Ann schreef:
Het staat er wat warrig, maar een 'pot' van donaties (inleg) gedaan door een groep mensen, en dan weer aangevuld tot een afgesproken bedrag als er gebruik (medische kosten?) van is gemaakt? Als er geen gebruik van is gemaakt, kan de inleg het jaar daarna omlaag per persoon. Zo lees ik het op de vroege ochtend...

Klinkt als een verzekeringssysteem, maar dan zonder winst.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:04

journee schreef:
Popstra schreef:
Je ziet juist heel goed dat het bot weer aan het aan groeien is. Wat zwart was is nu lichtgrijs

Mee eens, als je de eerste foto met deze recente foto vergelijkt, zie duidelijk dat de breuk mooi aan het genezen is! Ik vind het nog steeds knap werk. Als er geen gekke dingen gebeuren verwacht ik dat Furion goed zal genezen. Vlak na operatie was de kans op infectie waarschijnlijk het grootste risico, maar dat is inmiddels geweest.

Wat ik me wel afvraag (hypothetisch) is of Furion voornamelijk een stijf gewricht zal houden omdat het gewricht is vastgezet en of het gewricht ook immobiel zou blijven als al het plaatwerk ter zijner tijd zou worden verwijderd. Dit zal niet in de planning staan vanwege de risico's van infectie bij een nieuwe operatie en de bijkomende kosten zolang het plaatwerk geen problemen oplevert. Maar omdat de botdelen nog wel als puzzelstukjes in elkaar passen en het bot goed lijkt te genezen, lijkt het me niet ondenkbaar dat er weer enigszins beweging in het gewricht zou kunnen komen, als al het plaatwerk verwijderd zou worden.

Kan me niet voorstellen dat het plaatwerk verwijderd wordt.
Dit betekend weer een operatie, weer een revalidatie, weer een wat kwetsbaar been.

Ziet er inderdaad uit alsof er botgroei komt.
Dat is mooi.
Maar er zal zeker een stijfheid in dat been blijven.
Zolang er geen pijn is, en zolang het paard er mee uit de voeten kan is dat dom gezegd het meest haalbare.

Elisa2

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:26

Ik weet er niet genoeg vanaf om iets zinnigs over te zeggen, ben dus wel heel benieuwd naar het vervolg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:33

Ann schreef:

Ik ook en wie heeft straks nog een fikse rekening te betalen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:56

Is het kwartje nu eigenlijk nog altijd niet gevallen dat ie misschien best eens wat geld gaat verdienen? Die mensen die de GoFundMe gesteund hebben, hebben vast ook moeten werken voor hun inbreng, ik vind het dan toch een minimum aan respect als hij ook wat bijdraagt.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 00:02

Wellicht een rare vraag. Maar zijn er hier meer die door hem zijn terug gevolgd en dm’s van hem krijgen?
Hij liked elke keer mijn posts en reageert op mijn verhaal, beetje vaag

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 00:05

MimixDaina schreef:
Wellicht een rare vraag. Maar zijn er hier meer die door hem zijn terug gevolgd en dm’s van hem krijgen?

Ja deed hij bij mij ook tot ik hem zei dat de piek op een gevoelige neus niet heel fijn is. Nu reageert hij nergens meer op, volgt me niet meer maaaaaar ik mag hem nog wel volgen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 04:42

MimixDaina schreef:

Hij liked mijn posts inderdaad ook maar reageert niet op mijn verhaal en krijg ook geen DM’s van hem tenzij ik hem iets vraag

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:29

MimixDaina schreef:

Ja mij volgt hij ook, sinds ik het verhaal ben gaan volgen. (Geen paard gerelateerde dingen oid ) Liket bij mij dan verder niks.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet aan de regels die hier op Bokt gelden voldoet.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:24

Als Unas zo een slechte invloed had op zijn paard had dat dier al lang anders op de man gereageerd.
Het paard is een hengst en geen doetje.

Die tikken op zijn neus zien er niet leuk uit, omdat het paard duidelijk schrikt en afstand neemt, maar geloof mij………. Bij menig paard hier in Nederland is ook niet alles pais en vree.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:11

moonfish13 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels die hier op Bokt gelden voldoet.

Het is heel makkelijk, volg hem,en dit topic, niet meer!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:19

fransje23 schreef:
moonfish13 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels die hier op Bokt gelden voldoet.

Het is heel makkelijk, volg hem,en dit topic, niet meer!

Zo simpel kan dat inderdaad zijn!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:50

Aan alle mensen die zo met hem begaan zijn, ga even flink doneren want maandag komt er weer nieuw gips om en mag hij naar een andere stal. Die stal kost 600 per maand , de kliniek rekening zal nog ongeveer 4000 zijn en de go fund me heeft nog een kleine 1500 euro. En unas kijkt nog wel even hoe hij aan geld komt, :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:51

MimixDaina schreef:

Ja, ik zie dat hij mij ook volgt en mijn foto's op Instagram geliked heeft (wel grappig dat mensen mij volgen, ik post niets op Instagram, misschien 3 foto's in 2 jaar)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:11

Hij is geld nodig en dit is zijn manier, hopen op donaties en zelf niets ondernemen om aan geld te komen . Hij heeft in al die weken nog geen enkele actie ondernomen om een tijdelijke baan te vinden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:17

Ik gun hem en Furion het beste en ik vind het interessant om te volgen hoe en of Furion herstelt.
Dat hij er maar vanuit gaat dat anderen alles financieren staat me heel erg tegen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:34

Ik heb geen idee wat deze meneer precies doet.
Ja, hij kampeert naast de kliniek en zet soms filmpjes online.

Misschien is hij heel hard aan het solliciteren.
Zou best kunnen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:45

Ik ben bang dat deze meneer dat woord niet kent. Maar kan het mis hebben.

Koekie73 schreef:
Ik gun hem en Furion het beste en ik vind het interessant om te volgen hoe en of Furion herstelt.
Dat hij er maar vanuit gaat dat anderen alles financieren staat me heel erg tegen.

Sluit ik me helemaal bij aan

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:34

Dat weet je toch niet? Ik zet mijn werk en sollicitaties ook niet voor iedereen online.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:36

Jij leeft de laatste jaren ook op de pof dan?

Maar wat ik al zei. Kan het mis hebben.

Maar deze jaargetijde moet er vast werk zijn. Dus als de go fund niet genoeg opbrengt zullen we het zien ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:38

Nee, uiteraard niet. Ik vind alleen niet dat mensen alles online hoeven te zetten. Ook niet als iemand anders een GoFundMe voor ze gemaakt heeft.