Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PowerOfZoef schreef:Die 150 euro betalen als borg vind ik niet heel schokkend, ze geven zelf aan dat als je wel komt opdagen maar het geen match is je het geld terug krijgt. Al is het wel aan de hoge kant.
Koekie73 schreef:Dankjewel Babootje voor jouw heldere uiteenzetting. Ik hoop dat veel mensen het lezen en dit in overweging nemen voor ze gaan doneren of er een paard adopteren. Niet omdat ik vind dat ze niet moeten doneren of adopteren maar omdat ik hoop dat het PZB dwingt tot transparantie.
Dit stuk zegt ook genoeg, ze geven toe wat mensen al langer zeggen:Moderatoropmerking:Copyright verwijderd
pmarena schreef:Ik vind het veel geld. Maar niemand verplicht je om daar te gaan kijken, een ieder is vrij om er mee akkoord te gaan
Shadow0 schreef:pmarena schreef:Ik vind het veel geld. Maar niemand verplicht je om daar te gaan kijken, een ieder is vrij om er mee akkoord te gaan
Wat ik vervelend aan dit soort dingen vind is dat ze uitzinnige zaken normaal laten lijken (en dat er dus ook best veel mensen zijn die er dan een verhaal bij verzinnen waarom het normaal zou zijn), wat uiteindelijk vooral tot gevolg heeft dat we redelijk en onredelijk steeds minder goed kunnen herkennen.
En iedereen mag het wellicht zelf beslissen, maar ik zou echt aanraden: doe het niet. Als er wat voor gedoe dan ook komt ben je je 150 euro kwijt en heb je niets en niemand om op terug te vallen. De politie gaat er sowieso niet over want geen strafrecht, er staat zelfs vrijwel niets op papier, er is ook geen branchevereniging of keurmerk om op terug te vallen... Je auto hoeft maar uit te vallen op de snelweg en het kan je zonder meer 150 euro kosten. Zomaar weg, voor helemaal geen zinnige reden. Mensen hopen dat dat in de praktijk wel meevalt maar als men redelijk zou zijn dan zou je helemaal niet zo'n uitzinnige borg hoeven hebben. Als je geld uitgeeft is er altijd een risico dat je het niet terugkrijgt - en zonder een bredere organisatie om op terug te vallen zou ik daar heel voorzichtig mee zijn.
StalNollie schreef:er staat niet voor niks klinisch keuren erbij sinds een x aantal maanden. dit heeft er nooit bijgestaan. ik denk dat juridisch dat ze ook op veel vlakken alsnog het paard terug moeten nemen incl geld terug gave. hun zijn in dit geval de beter wetende partij.
pmarena schreef:Ik denk dat het wel vragen is om problemen als je op de manier te werk gaat van paard terugnemen zonder geld terug te geven als het om dergelijke bedragen gaat.
Spaansepony schreef:Maar als je doneert aan een andere bv als zijnde onkosten van het paard wat je adopteert. Je sluit een bruikleen(?) overeenkomst af met paard zoekt baas. Dus dan geld die overeenkomst toch ook niet meer? Want je hebt het paard dan immers “gekocht” van een derde partij….. of zeg ik nu iets stoms….