Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:36

Netje schreef:
fanta2 schreef:
dat bedoel ik, mensen zien heus wel wat er voor potentie in t dier zit en betalen dat er zeker wel voor, en dat ie geselekteerd is voor dat olympische kader zegt al genoeg, dus dan hoeft er niks meer bewezen te worden paard is enorm goed dus ook voor dat geld, nu waren ze alleen nog maar aan het groeien maar men heeft al duidelijk gezien dat dit een enorme topper is

Ehhh, geen idee wat je hier mee wilt zeggen. Het zoú kunnen dat er dat geld voor betaald gaat worden in de toekomst, maar het wil niet zeggen dat er hele hordes klaar staan om dat even op tafel te gooien voor dit paard. Toppers kunnen ook ineens heel anders blijken als ze onder een andere ruiter komen: je krijgt er geen garantie bij.

Er staan zeker geen hordes klaar met zulke bedragen maar als er een keer zon bedrag op je paard word geboden is het logisch als je gaat twijfelen om toch te verkopen

ThreeFingers

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:40

Jammer dat het allemaal zo moet lopen....gaat natuurlijk een eeuwigheid duren....tenkoste van het paard.
Daarmee doel ik op zijn carrière.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:42

Nikka schreef:
Ik vond hem op TV al niet bijster intelligent overkomen. Het feit dat hij zo weinig heeft nagedacht over hoe het te regelen rondom Vingino, onderstreept dat alleen maar. Het opzoeken van de media verwondert mij niks, hij heeft altijd al graag in de spotlights willen staan (acteren, zingen) Of dat slim is, is ook weer een tweede. Ik heb het idee, dat ze hiermee alleen maar hun eigen graf graven. Er komt steeds meer naar buiten en er worden ook tegenstrijdige dingen geroepen.

Weet je wat ik nou geinig vind...
Toen een paar jaar geleden inmiddels een zekere zwarte Nederland uit ging, was de ruiter OOOHHH ZOO ZIELIG en had ie alle recht om teleurgesteld te zijn want ja, hij vertrouwde natuurlijk op die gemene rot-eigenaar en booeeehoee!! Nu bedroog die **** hem...

Dit verhaal loopt véél en veel rotter dan toen. En nu is het op één of andere manier allemaal de schuld van die debiel van een ruiter. :+ want hij heeft planten staan...

Maar ik denk als je de statistieken er bij gaat nemen. Dat glock (en indirect stemmen de ruiters er onder daar mee in) meer bloed aan zijn handen heeft dan Tommie...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:47

Eigenlijk zie ik nergens dat alle schuld bij Tommie overkomt.
Maar dat mensen spreken over onvolwassen overkomen verbaast mij niks.
Toen het eerste Facebook bericht uitkwam, dachten mensen dat het gehackt was door een 16 jarige..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:49

En Gal die niet "kon kijken bij het inrijden" was niet onvolwassen. :(:)
Een ruiter die geschrokken is van deze situatie en dat op FB zet... die is wel onvolwassen...

Echt.. schiet mij maar lek. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:54

Nou ik weet niet hoor, maar ik vond Gal toch heel wat volwassener reageren. Ja hij was echt zeker teleurgesteld en verdrietig dat Totilas ging. Maar ik kan me ook nog heel goed herinneren dat hij zei: Dit is nu eenmaal wat er kan gebeuren als je paarden voor anderen rijdt. En Glock was toen nog helemaal niet in beeld, dus die vergelijking gaat niet op.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:56

SAKKIA schreef:
Nou ik weet niet hoor, maar ik vond Gal toch heel wat volwassener reageren. Ja hij was echt zeker teleurgesteld en verdrietig dat Totilas ging. Maar ik kan me ook nog heel goed herinneren dat hij zei: Dit is nu eenmaal wat er kan gebeuren als je paarden voor anderen rijdt. En Glock was toen nog helemaal niet in beeld, dus die vergelijking gaat niet op.

Maar Totilas werd ook niet met een knokploeg uit zijn stal gerukt !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:58

Ook dat idd.
Totilas en Edward kwamen in het nieuws omdat Totilas verkocht werd.
Tommie en Vingino komen in het nieuws omdat er geprobeerd is het paard mee te nemen is onder dubieuze omstandigheden (laten we het zo maar even noemen).
Dat er later ook nog plantjes worden gevonden is allemaal alleen maar bijzaak en heeft eigenlijk helemaal niks met de zaak Vingino te maken.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:05

toch even schrikken tijdens door lezen reactie,s in dit topic kom je er achter dat er een hele generatie lijkt aan te komen die het telen van wiet niet als een illegale activiteit zien? Nou zijn we weer lekker mee met de gevolgen van het gedoog beleid hier in Nederland.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:07

Ayasha schreef:
En Gal die niet "kon kijken bij het inrijden" was niet onvolwassen. :(:)
Een ruiter die geschrokken is van deze situatie en dat op FB zet... die is wel onvolwassen...

Echt.. schiet mij maar lek. :')

Gal heeft juist ontzettend sportief gereageerd:

[VN] Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Citaat:
"Ja, het gaat voor ons ook ineens heel snel. We hebben ons terdege gerealiseerd dat we de OS 2012 misschien niet zouden halen, door de constante belangstelling die er was voor Totilas, maar dat het zo snel zou gaan hebben wij ook nooit verwacht. Totilas heeft ons heel veel gebracht en wij hopen dat zijn volgende eigenaar net zo goed voor hem zorgt als wij dat hebben gedaan.

Wij zijn diep geraakt door de honderden berichten die ons gestuurd zijn en ook ontroerd dat mensen zich inzetten om Edward ‘op Totilas ‘ te houden. Dit waarderen wij enorm.

Wij hopen ook dat de mensen Totilas niet laten vallen, hij is zich niet bewust van wat er zich nu allemaal afspeelt rondom ‘zijn persoon’. Totilas is en blijft een bijzonder paard en wij blijven hem eeuwig dankbaar voor wat hij ons heeft gegeven.

Tenslotte willen wij duidelijk naar voren brengen dat wij Moorland dankbaar zijn voor het ter beschikking stellen van Totilas. Wij respecteren hun besluit om Totilas te verkopen en nemen uitdrukkelijk afstand van de, soms negatieve, berichtgeving naar Moorland toe."

En dat hij het te moeilijk vond om bij het inrijden te gaan kijken vind ik niet zo raar. Hij was gehecht aan het paard.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:07

tteettt schreef:
toch even schrikken tijdens door lezen reactie,s in dit topic kom je er achter dat er een hele generatie lijkt aan te komen die het telen van wiet niet als een illegale activiteit zien? Nou zijn we weer lekker mee met de gevolgen van het gedoog beleid hier in Nederland.

Even voor de duidelijkheid: 5 plantjes voor eigen gebruik per persoon mag gewoon in Nederland. Er is nergens gesproken over de omvang van de 'kwekerij'. :D Maar heeft totaal niet te maken met deze zaak.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:09

En weer ontopic, want Edward heeft hier natuurlijk geen wietplant eeeh drol mee te maken.
Ik vind het zo gek dat Tommie niet iemand uit zijn omgeving die wél zakelijk is afspraken op papier heeft laten zetten over het paard. Zeker toen gaandeweg duidelijk werd dat Virgino het goed ging doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:12

Gulpje: das 1 bericht uit het hele circus van toen. Maar goed. Net als velen in dit topic heb ik ook een vermoeden dat we niet eens 1/10e weten van wat werkelijk speelt. Miss komen we daar wel nooit achter. (Waarschijnlijk niet) maar vind de ene partij hier niet eerlijker of volwassener over komen dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:14

Tja als hebben is geweest is hadden voorbij......en zijn zat deals die mondeling worden besloten..gentlemen agreements..

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:20

Netje schreef:
tteettt schreef:

Even voor de duidelijkheid: 5 plantjes voor eigen gebruik per persoon mag gewoon in Nederland. Er is nergens gesproken over de omvang van de 'kwekerij'. :D Maar heeft totaal niet te maken met deze zaak.

Even goed googelen 4 a 5 plantjes voor eigen consumptie worden gedoogd hier in Nederland gedogen is iets anders dan legaal zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:24

tteettt schreef:
Netje schreef:

Even goed googelen 4 a 5 plantjes voor eigen consumptie worden gedoogd hier in Nederland gedogen is iets anders dan legaal zijn.

Gedoogd is ook wel een groot woord, hoor... De planten worden namelijk gewoon in beslag genomen wanneer ze gevonden worden.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:26

On topic even het komt op mij over dat beide partijen nogal naif in deze samenwerking hebben gestaan Tommie had kennelijk geen afspraken gemaakt maar de eigenaresse ook niet? Als jij je paard ergens in training zet en het blijkt goed te klikken als combinatie dan ben je er als eigenaar toch ook bij gebaad dat er duidelijke afspraken worden gemaakt? Je vertrouwd tenslotte de dagelijkse zorg van je meest dierbare liefst bezit aan een ander toe?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:26

Ayasha schreef:
Gulpje: das 1 bericht uit het hele circus van toen. Maar goed. Net als velen in dit topic heb ik ook een vermoeden dat we niet eens 1/10e weten van wat werkelijk speelt. Miss komen we daar wel nooit achter. (Waarschijnlijk niet) maar vind de ene partij hier niet eerlijker of volwassener over komen dan de andere.

De reactie die ik hierboven heb gequote is anders heel erg netjes en ik kan me niet herinneren andere (let op: officieel bevestigde) quotes van hem hierover gelezen te hebben die het tegendeel aangaven. Ik denk dat jij doelt op de miljoenen verontwaardigde reacties hier van den Hollanders. (inderdaad, het circus) Die kan je Edward niet aanrekenen. Zich uitspreken op Facebook en op TV op de manier waar Tommie voor koos heeft Edward sowieso nooit gedaan.
Maar dat kan ik ook niet veroordelen, emoties kunnen je regeren. Ik en mijn zus vonden ooit een slot op onze stallen toen we weggingen bij de stal waar we 12 jaar hadden gestaan. Dat hebben we destijds ook op FB gedeeld. Misschien niet zo handig maar in dit soort gevallen nemen je emoties de overhand.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:28

Gedoogd is ook wel een groot woord, hoor... De planten worden namelijk gewoon in beslag genomen wanneer ze gevonden worden.[/quote]

Ja precies omdat het nog steeds illegaal is hier in Nederland :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:31

Gulpje: Klopt, en nee, dat valt niemand aan te rekenen, ook Gal niet trouwens. Ik vind het juist "positief" want dat betekent dat ook topsporters nog geven om hun dieren. Dat kan ik enkel een goed iets noemen. Maar Ik vind alleen wel dat nu met vingertjes naar Tommie gewezen wordt omdat ie het doet, en toendertijd waren die zelfde bokkers wel helemaal van het motto "jamaar zijn lieveling word hem afgepakt.."
Ja, dat geldt voor Tommie vast ook. :) Dat bedoelde ik maar te zeggen al drukte ik het nogal onhandig uit (en nu nog steeds maar ik hoop dat het duidelijker is)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:33

haha wat een vergelijking. Edward heeft toen gewoon een vergoeding gehad van een aantal procent dus buiten zijn sportieve verlies is hij er echt niet slechter van geworden. Ik denk als dit bij Tommie zo zou zijn gegaan dat er buiten teleurstelling geen probleem was

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:35

Dat ook nog, maar het ging mij dus meer om hoe "de bokkers" reageren op de situatie "paard wordt onder de kont uit verkocht". :)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:35

Even nog over de "plantages"
Ik meende gelezen te hebben dat het hier om 316 planten ging?
Ook niet echt enorm maar toch een beetje veel voor eigen gebruik.
Zelfs voor eigen gebruik van een hele stal. (Waar mee ik niet wil beweren dat iedereen op stal Visser aan de Wiet is natuurlijk)
Wat me vooral opvalt aan deze zaak is het steeds weer naar buiten brengen van tegenstrijdige verhalen.
Bijvoorbeeld, het paard wordt niet gereden dus gaat hij achteruit, terwijl eerder verklaard was dat hij net was ingespoten in zijn (voor?)benen en hij alleen maar aan de hand mocht stappen.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:39

Dat van die knokploeg is toch helemaal niet bewezen. Dat wordt ook nog eens bevestigd door Yessin Rahmouni die in de paardenkrant verklaart dat die mevrouw en haar zus in eerste instantie het paard kwamen ophalen! Mr. TV( leuk die naam want volgens mij is hij gek op mediaandacht) stelt nu in de hoefslag dat hij het paard eigendom van mevr. van Beelen is maar dat hij recht heeft op een vergoeding. Dan ga je toch eerst niet roepen dat je voor de helft eigenaar bent!
Laatst bijgewerkt door Roxxan op 10-04-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:39

idje schreef:
Even nog over de "plantages"
Ik meende gelezen te hebben dat het hier om 316 planten ging?
Ook niet echt enorm maar toch een beetje veel voor eigen gebruik.
Zelfs voor eigen gebruik van een hele stal. (Waar mee ik niet wil beweren dat iedereen op stal Visser aan de Wiet is natuurlijk)
Wat me vooral opvalt aan deze zaak is het steeds weer naar buiten brengen van tegenstrijdige verhalen.
Bijvoorbeeld, het paard wordt niet gereden dus gaat hij achteruit, terwijl eerder verklaard was dat hij net was ingespoten in zijn (voor?)benen en hij alleen maar aan de hand mocht stappen.

Die paar dagen stappen voor het inspuiten zijn al voorbij hoor.