Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:46

Ook al zijn de paarden wel gezien. Niemand met gezond verstand biedt 3000 euro voor een paard als Wico. Niemand.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:49

_San87_ schreef:
Ook al zijn de paarden wel gezien. Niemand met gezond verstand biedt 3000 euro voor een paard als Wico. Niemand.

na mij mening zelfs een leek nier met zulke benen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:50

Beb_bokt schreef:
Esmeralda schreef:
Die veiling moet gewoon gestopt worden, hier komt ellende van.

En hoe wil je dat gaan doen?

geen idee :D
maar dit kan niet goed gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:50

vandaar dat ik opperde of er soms afspraken zijn tssen spin en curator

dit is echt onmogelijk....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:51

Wat mij trouwens ook opvalt, al die paarden hebben van die vreemde hoge schoften met zo'n dikke deuk voor de schoft. Zal dat komen omdat ze wat schraal zijn en niet fantastisch in de spieren? Lijkt me niet, toch?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:52

Het klinkt hard, maar als je een bod bevestigd, ben je gewoon VERPLICHT om het bedrag te betalen, al sluit je er een lening voor af maar betalen zal je.
Anders komt er wel een incasso bureau op de stoep om het geld te komen halen.
(De spullen die deze komen halen belanden vervolgens ook weer op een veiling maar daar gaat het niet om)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:53

bel91 schreef:
dit kan nooit kloppen zo

SPIN kan deze bedragen nooit ophoesten...

lekker boeiend, hun geld is binnen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:56

Femke_L schreef:
Doortje ook al op 1000 :oo
Jeetje.. ik hoop dat het een liefhebber is....
Dat hoop ik voor de meeste paarden.. Dat ze echt goede bedoelingen hebben met de paarden...
Anders zijn die paarden van de ene hel in de andere hel gevallen..

Damn wat veel ik had het KimD zo gegunt dat ze haar kon kopen voor een normaal bedrag.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:56

Silly1972 schreef:
xPenny schreef:
Zafyr's eerste bod is er van mij. :)

Toch wel heel apart, hele tijd wordt er niet op geboden, jij doet een bod en gelijk is er een bod bovenop.

Jep... Ik wacht tot het eind vd veiling!

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:57

Hoop met heel mijn hart dat dit goed af gaat lopen echter heb ik hier mijn bedenkingen bij.
Hoeveel mailtjes en telefoontjes ik de afgelopen dagen wel niet heb gehad voor Doortje. -O-
Natuurlijk had ze bij mij op de weide mogen lopen met maatjes en een lekkere oude dag kunnen hebben, echter er is al op geboden dus hoef ik niet te gaan bieden.
Doortje gaat toch zeker niet naar de slacht, wat denken mensen toch wel niet. :n
Laat mensen zich eerst goed in het gebeuren verdiepen want Doortje kun je sowieso niet meer inzetten voor een rit want ze heeft en ZE en een knie die verbrijzeld is geweest.
Dat er dan sommige uitingen worden gedaan, oo ik had wel willen bieden hoor op die shire maar ze is al 18........waar zit dan je verstand? In eerste instantie koopjesjagers maar de prijzen worden opgedreven en het is maar afwachten wat er gebeurt want een paard die ooit zz heeft gelopen maar het nu niet meer kan door gebreken daar wordt ik bang van wat er mee gaat gebeuren als je deze bedragen ziet die er geboden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:00

Ik dacht ook aan jou Dapper , ze had prima bij je gepast

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:02

Op zich vind ik het niet eens zo'n enorm gekke prijs, 1000 euro voor een Shire. Voor een oudere tinker met zomereczeem ben je al snel nog 2000 euro kwijt, en shires liggen normaal gesproken nog wel een prijsklasse hoger dan tinkers. Enige gok die je dan neemt is die verbrijzelde knie, of dat weer helemaal goed is gekomen.. dat zou mij dan weerhouden om zo'n bod te doen.

Jeja

Als puntje bij paaltje komt zal de persoon die het bedrag bied en het niet kan betalen achteraf het bedrag toch echt moeten gaan neertellen hoe dan ook :')
Dus voor de mensen die hoog gaan bieden om zo denken te kunnen helpen komen nog wel op de koffie dan.

Maar zelf iemand die net komt kijken in de paarden is echt niet zo dom en gaat zn bedragen bieden, terwijl internet vol staat met beteren paarden. *\o/*

Dapper

takkie_muis schreef:

Dat dachten heel veel mensen en het zou ook wel kunnen echter had ik hem KimD gegund want die kent Doortje al jaren.
Laatst bijgewerkt door Dapper op 25-01-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

wedfort1
Afbeelding

wico2
Afbeelding

farfan3
Afbeelding

afstaming oscar4
Afbeelding

andere hengst vierjarige5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12fay
Afbeelding
13kenzo
Afbeelding
14
Afbeelding
15
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:04

Wie is er hier op Frits aan het bieden?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:04

Heb ook mijn bedenkingen of de vooruitzichten voor de paardjes die wat hebben wel zo goed zijn..Cru gezegd denk ik dat ze dan bij de slacht beter af zouden zijn..

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:05

MarvanTom

Cowgirl schreef:
bel91 schreef:
dit kan nooit kloppen zo

SPIN kan deze bedragen nooit ophoesten...

lekker boeiend, hun geld is binnen.

Het geld van de curator is binnen, daar gaat dit om.
Maar aangezien dit zo nergens meer over gaat, weet ik niet of de doelstelling wel bereikt wordt van dit topic en dat is de paarden een goed plekje geven.
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat die paarden een soort van 'kijk eens hoe goed ik ben'- item worden van de nieuwe eigenaar en na een poosje hoor je er niets meer van.
Puur omdat het weer eens 'niet klikt', gebreken zijn toch wat erger dan gedacht, bladiebla. Tja. >;)

Iris82

Maar denk nou eens heel simpel:

Een paard ZZ geklasseerd, herstellende van een peesblessure, met een keuringsrapport erbij: usefull for sports.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:06

Dapper schreef:
takkie_muis schreef:

Dat dachten heel veel mensen en het zou ook wel kunnen echter had ik hem KimD gegund want die kent Doortje al jaren.

Heb eens heerlijk gereden bij je , echt jammer van de prijs dat kan Kim ook niet ophoesten..

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:06

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:07

Vind Guess echt nog steeds de leukste ;-) is er iemand van hier die erop bied? Dat hoop ik echt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:08

Tweede raport met dikke letters ongeschikt?

Ik vind dit echt een gekkenhuis zeg...curators zullen wel in handjes klappen.

Die redford ziet er zo op stand zelfs belabberd uit. Arm dier...
Laatst bijgewerkt door vencedor op 25-01-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:08

Dapper schreef:
Hoop met heel mijn hart dat dit goed af gaat lopen echter heb ik hier mijn bedenkingen bij.
Hoeveel mailtjes en telefoontjes ik de afgelopen dagen wel niet heb gehad voor Doortje. -O-
Natuurlijk had ze bij mij op de weide mogen lopen met maatjes en een lekkere oude dag kunnen hebben, echter er is al op geboden dus hoef ik niet te gaan bieden.
Doortje gaat toch zeker niet naar de slacht, wat denken mensen toch wel niet. :n
Laat mensen zich eerst goed in het gebeuren verdiepen want Doortje kun je sowieso niet meer inzetten voor een rit want ze heeft en ZE en een knie die verbrijzeld is geweest.
Dat er dan sommige uitingen worden gedaan, oo ik had wel willen bieden hoor op die shire maar ze is al 18........waar zit dan je verstand? In eerste instantie koopjesjagers maar de prijzen worden opgedreven en het is maar afwachten wat er gebeurt want een paard die ooit zz heeft gelopen maar het nu niet meer kan door gebreken daar wordt ik bang van wat er mee gaat gebeuren als je deze bedragen ziet die er geboden worden.

sorry hoor, maar voor dit paard vrees ik dus echt.
dit is een paard wat de rest van d'r leven op de wei moet kunnen anders gaat ze er onder lijden.
en dit is dus ook 1 van de paarden waarvan ik denk die had beter een enkeltje eeuwige groene weides kunnen krijgen, puur omdat de kans dat ze bij iemand komt die niets van haar weet, en haar blesure goed pas op kan merken als het te laad is vrij groot is.
en dat verdient het paard gewoon niet