Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Wat ik zo raar (m.a.w. wreed) aan fencen vind, is dat het paard tegen z'n eigen natuurlijke reactie in recht op een wand moet afstormen om dan pas te stoppen als de ruiter het zegt. Dus z'n tegen zijn eigen natuurlijk overlevingsreflexen in moet reageren.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit behoorlijk traumatiserend is. Zeker als zo'n ruiter zich dan nog 'vergist' en wel het paard tegen de schutting zet.
Natuurlijk gaat zo'n paard dan de volgende keer 'scherper stoppen'![]()
Dat de paardjes zo braaf zijn om dat te doen, wil niet zeggen dat het paardvriendelijk is.
Ik heb altijd geleerd dat paardensport kan omdat je 'meebeweegt' met wat het paard in aanleg doet. Dit lijkt daar niet op.
Cer schreef:essiedepessie schreef:Dit bouw je op in draf en langzaam aan steeds sneller, niemand jaagt zijn 2 jarige of 3 jarige groene paard met 60 richting een wand, daar bouw je namelijk geen vertrouwen mee op, maar daar breek je het mee af.
Zo, dat weet je nogal zeker![]()
Overigens, de reactie van de FEI officials, die dus blijkbaar een waarschuwing hebben afgegeven aan verschillende ruiters (of verschillende waarschuwingen aan dezelfde, dat weet ik niet) geeft aan dat er dus wel dingen gebeurden die niet geoorloofd zijn. En dat vind ik verwarrend aangezien hier een aantal mensen (die zelf menen verstand van zaken te hebben) hebben uitgelegd dat er niets verkeerds gebeurd op het filmpje?
Qua regelgeving is het altijd wat, daar ga je nooit uitkomen. Hetzelfde als approved bits.. stel dat ze een twisted wire gaan goedkeuren (is niet zo, maar stel) dan mag men er mee rijden. Ongeacht wat anderen van zo'n trens vinden..
Toekie schreef:quarterH schreef:noem ze eens dan die op dat niveau rijden.
die zijn er namelijk niemand.
dit soort rijden komt met het niveau. wake up. sprookjes bestaan niet (niet persoonlijk naa rjou maar naar iedereen die serieus denkt dat je topsport kunt halen zonder hard te worden in welke paardensport dan ook of die denken dat stacy westfall haar paarden ook altijd zonder zadel en bit traint...)
Het is triest maar hier heb je dus helemaal gelijk in!!
Daarom zegt dat ook iets over de personen aan de top. En daarom zou ik daar dus ook NOOIT voor kiezen. Al had ik het talent/geld, dan maar niet aan de top! En dat geldt voor alle takken van paardensport!!
Monnie_ schreef:ik ben totaal niet in shock.. craig is niet zomaar futurity winnaar![]()
het paard is totaal niet bezweet, loopt goed.. Hij tikt haar alleen paar keer omhoog met zn hand dat die boven blijft. Met stoppen is er ook niets aan de hand, het paard gaat vreselijk in zn hand hangen tijdens de stop en hij haalt haar daar rond in. Hij moet wel voorover gaan zitten omdat ze anders achterover gaan.
En dat i will sue you klopt ook nog eens.. hij heeft nog gelijk ook.. Dat hij door zoiets zn werk niet meer kan doen of wat misloopt.. want dit is zeer negatief..
ik zie veeeeel ergere dingen gebeuren en op dit filmpje niets. ik zie gewoon iemand die weet waar die mee bezig is
quarterH schreef:nee hoor. enig idee hoe groot de reiningsport is? zijn allemaal mensen die hun paarden in training zetten bij dit soort trainers en bij hun trainen/leren.
dat zijn allemaal mensen die hier geen probleem mee hebben. zooo aaprt zijn we dus niet, alleen hier op bokt. dat zegt misschien meer over de mensne die op bokt zitten dan 'de wereld'.
Monnie_ schreef:Hij weet dat hij niet fout zit, hij weet gewoon dat dit negatief in het 'nieuws' komt, omdat er mensen zijn die alleen maar paarden AAIEN.en totaal het verhaal niet weten achter een training.
quarterH schreef:zooo aaprt zijn we dus niet, alleen hier op bokt. dat zegt misschien meer over de mensne die op bokt zitten dan 'de wereld'.
gelukkig doet de meerderheid het nog steeds niet!Citaat:zijn allemaal mensen die hun paarden in training zetten bij dit soort trainers en bij hun trainen/leren.
quarterH schreef:dat zijn allemaal mensen die hier geen probleem mee hebben. zooo aaprt zijn we dus niet, alleen hier op bokt. dat zegt misschien meer over de mensne die op bokt zitten dan 'de wereld'.