Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mahitri

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:11

Citaat:
Onzin. NIEMAND is begonnen om topsport te doen. Men begint allemaal op de pony achterstevoren uit liefde voor het paard. Dat iemand zoveel talent heeft en zo'n fijn dier treft dat het topsport wordt veranderd daar helemaal niets aan!

Wat wel degelijk veranderd is de druk die erbij komt kijken op het moment dat je talent hebt en een goede pony. Dan gaan mensen dingen van je verwachten en daar ga je proberen aan te voldoen. Ten koste van alles.

Coby weet prima wat ze doet en dit hoort gewoon bij haar manier van trainen. Een foto zegt nog altijd meer dan al die woorden van Coby. Bovendien als je in stilstand al niet kunt zien dat je de pony véél te strak hebt bijgezet dan kun je maar beter niet op een paard stappen.
Nu is voor mij naast Anky weer een boegbeeld van haar sokkel gevallen.
Ik zou zeggen; Tineke en Imke nu aan jullie de moeilijke taak om te bewijzen dat topsport en liefde voor het paard wél samen kunnen gaan.
Ik geloof er in ieder geval al lang niet meer in!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:11

Mireille1970 schreef:
Pmarena schreef:
Denk je aan het paard dan stop je meteen als je zoveel weerstand bij het vastzetten , dan trek je niet nog 10 cm door....

Dus je mag geen NEE zeggen. Als jouw paard aan de hand een loopje neemt en je trekt hem aan het halster terug en hij trekt weer aan jouw hand dan laat je hem maar los? (zielig om terug te trekken als hij volle patrol naar de bikskar wil en jou even vergeet)

Als mijn paard trekt met wandelen, trek ik inderdaad wel terug. Maar voor mij is dat een teken dat mijn paard óf schrikt, óf dat het paard de baas is over mij en ik dat dmv lichaamstaal recht zal moeten zetten.
Als ik mijn paard met zijn neus tussen zijn benen probeer vast te zetten, en hij trekt terug, is dat voor mij een teken dat ik echt te ver gegaan ben. Als mijn paard pijn heeft geeft hij dat aan, en dan ga je niet nog een stukje verder doortrekken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-07 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:13

Mahitri schreef:
Citaat:
Onzin. NIEMAND is begonnen om topsport te doen. Men begint allemaal op de pony achterstevoren uit liefde voor het paard. Dat iemand zoveel talent heeft en zo'n fijn dier treft dat het topsport wordt veranderd daar helemaal niets aan!

Wat wel degelijk veranderd is de druk die erbij komt kijken op het moment dat je talent hebt en een goede pony. Dan gaan mensen dingen van je verwachten en daar ga je proberen aan te voldoen. Ten koste van alles.

Coby weet prima wat ze doet en dit hoort gewoon bij haar manier van trainen. Een foto zegt nog altijd meer dan al die woorden van Coby. Bovendien als je in stilstand al niet kunt zien dat je de pony véél te strak hebt bijgezet dan kun je maar beter niet op een paard stappen.
Nu is voor mij naast Anky weer een boegbeeld van haar sokkel gevallen.
Ik zou zeggen; Tineke en Imke nu aan jullie de moeilijke taak om te bewijzen dat topsport en liefde voor het paard wél samen kunnen gaan.
Ik geloof er in ieder geval al lang niet meer in!

Weet je... dit is een vooroordeel. Want LDR is slecht, Coby nu ook na 1x longefoto's waar iedereen over valt. Maar Imke en Tineke zouden meer van hun paarden houden dan Coby en LDRruiters??? Imke en Tineke rijden LDR.

Wat nu?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:15

_Emm_ schreef:
[

Hahahaha dus dan zet je jouw lichaamstaal in. Knap als je een dekhengst vast hebt of een 2,5 jarige van 1.70 of whatever en die ziet iets waar hij heen wil ga je in een andere houding staan en VOILA, je hoeft geen tweede keer te trekken Lachen
Knap hoor, echt!

En krabben aan voorbeen (oftewel heel diep) is gelijk aan pijn... Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:21

Mireille1970 schreef:
Imke en Tineke rijden LDR.

Wat nu?

de NL dressuurtop is ....... ja wat zal ik zeggen....

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:22

Niet normaal.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:22

Arabesk schreef:
Mireille1970 schreef:

Wat nu?

De betere en dierlievendere vorm van menig recreatieruiter???

passieX

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:25

CindyUniek schreef:
het enige wat ik alleen niet snap is dat zodra je zoiets omdoet/vastmaakt zie je toch direct dat het niet goed zit?!

Precies!
En hoe kom je erbij om hem alleen al zo in te stellen! als je het vastmaakt, merk je toch al dat hij meteen gewoon dubbelgevouwen zit!!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:25

Citaat:
Weet je... dit is een vooroordeel. Want LDR is slecht, Coby nu ook na 1x longefoto's waar iedereen over valt. Maar Imke en Tineke zouden meer van hun paarden houden dan Coby en LDRruiters??? Imke en Tineke rijden LDR.

Wat nu?

Haha, nog twee mensen van hun sokkel natuurlijk! Nee zij houden niet meer van hun paard, zij houden óók niet van hun paard.
Het was om te laten zien dat alle topruiters één voor één aantonen dat ze niet zonder extreme rijmethodes hun paard op de top kunnen krijgen.(vandaar de opmerking; Ik geloof er al lang niet meer in)
En ja 1x foto's is meer dan genoeg. Je kunt zeggen wat je wilt maar dit is gewoon fout, geen foutje, geen misverstand, niet per ongeluk of een verkeerde momentopnamen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:27

Mahitri schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt maar dit is gewoon fout, geen foutje, geen misverstand, niet per ongeluk of een verkeerde momentopnamen.

Afgod

de beste samenvatting aller tijden

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:29

Precies!
Dat is gewoon het antwoord, klaar uit! Knipoog

ricy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:30

Mahitri schreef:
Citaat:

Wat nu?

Haha, nog twee mensen van hun sokkel natuurlijk! Nee zij houden niet meer van hun paard, zij houden óók niet van hun paard.
Het was om te laten zien dat alle topruiters één voor één aantonen dat ze niet zonder extreme rijmethodes hun paard op de top kunnen krijgen.(vandaar de opmerking; Ik geloof er al lang niet meer in)
En ja 1x foto's is meer dan genoeg. Je kunt zeggen wat je wilt maar dit is gewoon fout, geen foutje, geen misverstand, niet per ongeluk of een verkeerde momentopnamen.

ben het helemaal met je eens. Dit had ze gelijk moeten zien met het aanbrengen!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:31

Weet je, als je dat echt zo ziet dan heb je dus een slecht leven in de paarden... wat zal je dan dagelijks een vreselijk leed aanschouwen en honderden mails per dag richting dierenbescherming sturen...

Gooi dan je paard lekker op de prairie en ga er nooit meer naartoe zodat hij niet naar mens gaat ruiken. Laat hem zelf overleven.

Oh zo extreem is het allemaal niet? Dan hoop ik dat je nooit meer naar sport hoeft te kijken...

Katja

picobello schreef:
Eigenlijk ben ik van de foto's minder geschokt dan van het feit dat die pony nooit eens iets anders mag dan dressuur....
Hij mag ook aan de longe. Clown

PollyB

Ik sluit me er volkomen bij aan !

Dat dat paard niet al lang in protest is gekomen. Misschien een teken dat het niet de eerste keer is ?

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:32

Arabesk schreef:
Mireille1970 schreef:

Wat nu?

Och... het begint al in de basis sport,, dat weet iedereen....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:33

De beste stuurlui staan aan wal ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:35

Metall schreef:

misschien wordt het eens tijd dat er actie wordt ondernomen, tijd voor een andere wind die moet gaan waaien

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:35

Arabesk schreef:
Mahitri schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt maar dit is gewoon fout, geen foutje, geen misverstand, niet per ongeluk of een verkeerde momentopnamen.

Afgod

de beste samenvatting aller tijden

Oké, maar kan iemand mij misschien vertellen waarom ze haar reputatie 'op deze manier' te grabbel wil gooien Verward
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 22-09-07 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:36

alles is eigenlijk al gezegd........

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:36

Arabesk schreef:
Metall schreef:

misschien wordt het eens tijd dat er actie wordt ondernomen, tijd voor een andere wind die moet gaan waaien

Zolang Anky aan de top staat zal dat niet gebeuren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:37

Moderatoropmerking:
Laat me even heel duidelijk zijn.

Laatste kans om dit topic open te houden voor een discussie. Persoonlijk gemier hoor hier niet thuis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:38

Schimmelig schreef:
Oké, maar kan iemand mij misschien vertellen waarom ze haar reputatie 'op deze manier' te grabbel wil gooien Verward

die heeft ze niet te grabbel gegooid

Ze hebben er nooit rekening mee gehouden dat ze stiekem gefotografeerd zijn

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:39

Mireille1970 schreef:

Oh, nou snap ik het!
Je knoopt je pony met zijn kin op de borst uit liefde voor hem. Omdat je gewoon van hem houdt! Tuurlijk.... Ach gut

Mireille wie of wat ben jou nou toch steeds zo aan het verdedigen? Ik begrijp er echt geen snars van hoe je voor dit soort methodes op de bres kan springen! Blijkbaar vind je het allemaal maar heel gewoon en geaccepteerd en hou je er ook dergelijke trainingstactieken op na. Anders kan ik het niet begrijpen.

En jij maar doordrammen over het feit dat als mensen dit allemaal zo erg vinden, dat ze dan maar hun paarden op de prairie moeten gooien. Kom op, ieder redelijk denkend mens met een beetje hart voor dieren begrijpt dat er nog een hele wereld tussen in zit.

Punt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:40

Arabesk schreef:
Schimmelig schreef:

die heeft ze niet te grabbel gegooid

Ze hebben er nooit rekening mee gehouden dat ze stiekem gefotografeerd zijn

Stiekem? Zat de fotograaf in de bosjes (dat heb ik even gemist dan) Clown

Zijn er eerder foto's genomen van gelijksoortige longeersessies van mevrouw van Baalen?