Pony gestolen in Limburg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:01

Gaan er ook niet veel gestolen paarden naar engeland?

Misschien ook een idee om engelse paardenforum te doen?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:13

Misschien is het een goed idee om ook een lijst te maken met netjes alle fora/sites die verwittigd zijn op een rijtje, want vergeet niet dat als Marcus gevonden zou zijn, je ook al deze sites terug moet verwittigen/bericht zetten dat hij terecht is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:44

Cow_horse schreef:
Ccccorine heeft een goed punt wat betreft die flyer.
Een chipnummer heeft hij niet dus dat valt al af, maar beter foto's, geslacht en opvallende dingen is wel heel fijn voor mensen om te weten!

Oh wat balen zeg, dat ie niet is gechipt. Ik heb niet alle berichten bekeken (groot topic), dus sorry dat ik hier overheen heb gelezen.

Hollyleaves

Re: Pony gestolen in Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:49

Zal ook een tiental flyers uitprinten en meegeven aan mijn oom en tante, die wonen aan de grens van Duitsland, en gaan vaak Duitsland in om te winkelen. Kunnen ze daar bij de grotere winkelcentra enz ook flyers hangen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:54

Citaat:
Gaan er ook niet veel gestolen paarden naar engeland?

Misschien ook een idee om engelse paardenforum te doen?

Neem aan dat paarden naar engeland nog steeds in quarantaine gaan en het chip probleem dan ook zeker boven water komt???

Ik denk toch dat hij nu is Duitsland zit en ik weet niet of chippen daar verplicht is.....................

Zijn alle handelsstallen al benaderd en slachthuizen op de hoogte gesteld?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:58

Nee, chippen in Duitsland is niet verplicht, helaas... Dus wie weet wat er verder nog met m gebeurd kan zijn...Een pony ongechipt laten slachten kan daar dus...Weet niet of iemand kennis heeft van diverse Duitse slachthuizen? (niet dat ik nu zeg dat hij afgemaakt is, zeg alleen dat de weg vrij zou zijn voor de dieven...aangezien het ook zo'n stevige pony is)

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:02

Zowieso zijn er in Nederland blijkbaar ook nog pony's die zonder chip rondlopen.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat dat beest gecontroleerd word.
Ohja en paarden worden ook vaak op 'bestelling' gestolen..
mensen die zoiets al over hun hart kunnen krijgen zitten er ook echt niet mee dat die pony geen chip heeft.

Hollyleaves

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:08

Onide schreef:
Zowieso zijn er in Nederland blijkbaar ook nog pony's die zonder chip rondlopen.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat dat beest gecontroleerd word.
Ohja en paarden worden ook vaak op 'bestelling' gestolen..
mensen die zoiets al over hun hart kunnen krijgen zitten er ook echt niet mee dat die pony geen chip heeft.

Ja, das ook zo...En dan heb je altijd nog de "slechte" corrupte slachthuizen die alles tegenovergesteld van de regels doen, die zitten ook heus wel in Nederland...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:02

Iedereen heeft het hier nou wel over een chip, dat het erg verveelend is dat ie niet gechipt is..
Hoeveel paarden zijn er wel niet gestolen en nooit terug gevonden die wel gechipt zijn..
En een chip c.q paspoort is ook geen eigendoms bewijs..

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:07

heej,
ik rageer ook maar even. hier in de buurt is een onproffesionele handel/fok en opfokstal dit is allemaal gewoon prive terrein maar die fokken speciaal met halfingers. en mij werd pas gevrgaad om er te komen rijden en mee te helpen met het fokken. ik heb geantwoord erover na te denken dus ik kan net alsof doen als ik intresse heb, en dan gewoon alle pony's nakijken daar! allemaal halflingers. ik probeer er deze week nog langs te gaan en in iedergeval vanmiddag op te bellen !

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:08

mijn pb staat natuurlijk hier voor open!

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:09

Is er eigelijk al wat meer bekend, ChingYi?

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:11

[quote]Ik hang flyers op:

- Leentje1 (in Nijmegen, gelderland)
- MissHaffie (in Zuidlimburg omgeving Beek)
- Eros (in Eindhoven)
- Ymmik (in Oud-Gastel en omstreken, Noord-Brabant)
-Denise_Perla (Neusje van Noord-Holalnd)
-Xxjokiexx (Rijswijk, Zuid Holland)
Nevony helpt xxjokiexx ook in rijswijk, kunnen we samen ophangen en verspreiden Ik heb de fleyer al via pb ontvangen als er nieuwe foto's zijn wil ik evt. ook wel helpen een nieuwe flyer te maken
-Animals (Gelderland, flevoland)
-appelbol (deventer, overijsel)
Cow_horse (Omg Wijk bij Duurstede/Scherpenzeel)
- Speedylover ( Kop van overijssel, omg. steenwijk, giethoorn. etc)
-Mizs_Benny (helpt Speedylover)
-_Lonneke (ik hang wat flyers op bij onze manege in de boekend en in venlo en blerick eenpaar . In limburg)
- Misz_J (Rotterdam, Charlois omstreken.. heel rotjeknor doe maar)
-Gillian1987 (omg. Zwolle)[quote]

gertjuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:46

Volgens mij kan Marcus ook in België zijn. Volgens mij (en dat weet ik dus niet zeker) is het chippen daar ook niet verplicht. Als het wel zo is, sorry dan! Ik heb gisteravond al op allerlei sites naar marcus gezocht in België:
- kapaza.be (daar stond die al op met gezocht)
- snuffelsnel.be
- 2ehands.be
- b9.be
- openhandel.be/nl
- sporthorses.be
- 123zoeken.be
- galop.be
Voor de rest heb ik nog niet gekeken, i.v.m. tijdgebrek. Ik heb er dus ook geen flyer op geplaatst!
Paarden.startpagina.be, staat vol met links, naar verkoopsites, handelsstallen e.d. Misschien kan iemand anders dit bekijken?
Succes met jullie zoektocht verder!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:52

Me vriendin en ik gaan op de paardenmarkt in steenwijk kijken, jullie krijgen verslag, je weet maar nooit

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:53

Vooral Belgische fora/sites ed moeten aangeschreven worden, handelstallen/slagers/paardenmarkten/maneges/pensionstallen/campings etcetc.
Bedankt Gertjuuh

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:13

jemig ChinYi ik hoop echt dat hij terug komt, zowat alles gelezen en ik wil via de computer ook wel zoeken ofzo hoor..!! Ik woon aan de andere kant van nl en ik denk niet dat het zin heeft om hier fleyers op te hangen..!! Bij ons op stal willen ook nog wel eens nieuwe haflingers komen, dus ik kijk mijn ogen voor je uit..!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:28

Heeft iemand al wat Duitse fora ingelicht? Zo niet, dan wil ik me daar wel even mee bezig houden

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:31

Ik hang de flyer op op een manege in Leusden (omgeving Amersfoort)
Op maandag is er altijd paardenmarkt in Utrecht. Ik moet dan werken, maar misschien woont er iemand in de buurt die even een kijkje kan nemen.
Veel succes!!

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:45

k woon al helemaal ik friesland...
maar alles is mogelijk
dus hou me ogen open

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:48

Ik heb net de eigenaar gesproken van Marcus en als het goed is zal zij zich later deze dag hier ook registreren. Dan kan ieder zijn vragen aan haar stellen, want ChingYi zit er momenteel even goed doorheen, door alles wat er gebeurd is.
Ching doet erg veel achter de schermen voor Marcus, maar neemt even rust van hier, haar huiswerk ed moet ook nog gedaan worden en dat is ook erg belangrijk.
Dus de eigenaar zal Ching op de hoogte houden wat hier allemaal gaande is, zodat zij die zorgen even opzij kan zetten.

Ik denk ik meld het even, niet dat er straks weer een hele hetse is, waar Ching nou blijft

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:50

Misschien kun je mensen via msn ook op de hoogte houden.?. Het is maar een idee. Ching kan misschien beter haar huiswerk even laten zitten. Anders wordt het veel te veel. Of misschien kan iemand anders het voor haar maken. Als iedereen iets doet??

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:51

Dit is vet erg man
Als mijn paaard weg zouu zijn zal ik egt helemaal kapot zijn..
Ik zal kijken rondom Alkmaaar, Schoorl en Bergen
Veel suc6 meid met zoeken van je paard
En sterkte

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:58

Gillian1987 schreef:
Ik hang flyers op:

- Leentje1 (in Nijmegen, gelderland)
- MissHaffie (in Zuidlimburg omgeving Beek)
- Eros (in Eindhoven)
- Ymmik (in Oud-Gastel en omstreken, Noord-Brabant)
-Denise_Perla (Neusje van Noord-Holalnd)
-Xxjokiexx (Rijswijk, Zuid Holland)
Nevony helpt xxjokiexx ook in rijswijk, kunnen we samen ophangen en verspreiden Ik heb de fleyer al via pb ontvangen als er nieuwe foto's zijn wil ik evt. ook wel helpen een nieuwe flyer te maken
-Animals (Gelderland, flevoland)
-appelbol (deventer, overijsel)
Cow_horse (Omg Wijk bij Duurstede/Scherpenzeel)
- Speedylover ( Kop van overijssel, omg. steenwijk, giethoorn. etc)
-Mizs_Benny (helpt Speedylover)
-_Lonneke (ik hang wat flyers op bij onze manege in de boekend en in venlo en blerick eenpaar . In limburg)
- Misz_J (Rotterdam, Charlois omstreken.. heel rotjeknor doe maar)
-Gillian1987 (omg. Zwolle)
-Shivatjuh01 (omg. Heerlen, Brunssum enz.) Hang folders op in manege of andere plekken waar veel paardenmensen komen. Verspreid folder ook over internet.

Heb mezelf maar even toegevoed aan deze lijst.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:03

AnnemiekvM schreef:
Misschien kun je mensen via msn ook op de hoogte houden.?. Het is maar een idee. Ching kan misschien beter haar huiswerk even laten zitten. Anders wordt het veel te veel. Of misschien kan iemand anders het voor haar maken. Als iedereen iets doet??

Het is goed bedoeld van je, maar Ching is de enige die haar eigen huiswerk kan maken, zij moet het zelf leren, want tijdens proefwerken zal zij het zelf ook moeten weten, dan is er niemand die dat ook even voor haar maakt he. Het is duidelijk teveel geworden allemaal en als zij ook nog elke dag bokt op de hoogte moet houden, ze had nu al strafwerk omdat ze haar huiswerk niet had gemnaakt sinds Marcus weg is. Dit is ook de reden dat de eigenaar van Marcus zichzelf aanmeld hier, dan kunnen alle vragen door de eigenaar zelf beantwoord worden.
Via msn heeft dan ook geen nut, alle tips kunnen via pb aan de eigenaar of bij www.gestolenpaarden.nl bij de tiplijn gemeld worden, of bij mij gezien ik hun contactpersoon ben. Geen van alle tips zullen hier openbaar gemaakt worden, of op msn. Hoe vervelend ook voor iedereen, het is niet anders en uit belang voor marcus, die moet zo gauw mogelijk weer in zijn vertrouwde omgeving staan en dat is onmogelijk als alles open en bloot wordt weergegeven, want dan kunnen dieven oid gelijk Marcus gaan verplaatsen.

Dus geen gedoe meer rondom ChingYi, de eigenaar zal hier zijn, ook zij hebben een huishouden en werk en dus ook niet nonstop aanwezig hier