Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:20

paardjes123 schreef:
Petrichor schreef:
Waarom is dat vreemd? De meeste mensen kunnen dat soort paarden niet zo even betalen ook niet als jong paard. De kosten van zo'n paard zijn dan voor de ruiter waardoor de ruiter automatisch helft eigenaar word van het paard. Bij verkoop van het paard krijgen dan bijde partijen de helft van de opbrengst! Eigenlijk is dat heel slim.

Wanneer jij elke maand geld krijgt voor het rijden en de kosten die je hebt gemaakt en het paard blijkt na 2 jaar zo goed te zijn en 1a2 miljoen euro waard zijn heb je dus bij verkoop een bijzonder mooi zakcentje!

Wanneer het paard kreupel is en rijp voor de slacht krijg je helemaal niets en heeft het alleen geld gekost. Dat is net welk risico je wilt nemen.

Maar dan heb je een andere afspraak gemaakt waarbij je geld verdient dan wel op langere termijn

Geloof mij zulke afspraken zijn echt wel gemaakt. Helaas vermoed ik op goed vertrouwen dus geen bewijzen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:04

Als hulpje van Anky in de Oekraine...tel uit.
Investigator schreef:
Hoeveel jaar loop jij achter???

Citaat:
Op de bewuste donderdag belde mevrouw Van Beelen mij of ze een afspraak kon maken om Vingino te laten keuren. Ik was donderdag en vrijdag in Nieuw en St Joosland om leerlingen te begeleiden, daarna zou ik m’n verjaardag vieren en dan was ik nog een paar dagen in Oekraïne voor trainingen. ....bron: Hoefslag

ceasario schreef:
Een verstandig persoon houdt zijn mond in deze zaak..

Investigator schreef:
[ en als je het stuk in de paardenkrant goed hebt gelezen, lees je dat M van Beelen bij aankomst al een slot op de staldeur van Vingino zag, dus niks nieuws!!

Citaat:
Ik weet toch niks van dat soort zaken. Schelstraete noemde iets van recht van retentie en adviseerde mij om een slot op de staldeur van Vingino te maken. :(:) Dat vond ik echt zo raar! Ze is toch iemand waar ik het altijd heel goed mee kon vinden! Maar Schelstraete zei dat hij de gekste dingen had meegemaakt en dat we dat echt moesten doen…’

bron: Hoefslag

Komt het nu allemaal door...Schelstraete ???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:39

Het lijkt er wel op dat door het erbij halen van de advocaat er een bommetje is ontploft.

Ik vind het wel slap om te zeggen dat het paard van Van Beelen is maar dat het paard dankzij hem is geworden zoals het is dus dat hij er ook recht op heeft....
Zo werkt het toch niet. Een paard is (bijna) altijd geworden zoals het is door de ruiter. Die maakt het paard. En daarover maak je afspraken. Of trainingsgeld, of een percentage bij verkoop. En heb je geen van beiden afgesproken dan rijd je gewoon gratis op het paard van iemand anders.

Anoniem

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:03

Als ze had gewacht tot na de OS was het paard pas veel waard en konden ze samen tot een overeenkomst komen, mijn onderbuik zegt dat er veeeeel meer speelt wat niet wordt uitgesproken, maar het kontakt zal ook voirdien al erg afgebrokkeld zijn waardoor ze het paard wilde gasn verkopen....

Maar soms zitten mensen financieel in de shit en hebben niet die band, dan is het paard een economisch goed en was ze altijd al van plan om te verkopen bij een bep. Leeftijd en africhting, handelswaar en Tommie had andere intenties.....en of dat reeel is? Huj reed wel een paard van een ander.....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:15

russel schreef:
Als ze had gewacht tot na de OS was het paard pas veel waard en konden ze samen tot een overeenkomst komen, mijn onderbuik zegt dat er veeeeel meer speelt wat niet wordt uitgesproken, maar het kontakt zal ook voirdien al erg afgebrokkeld zijn waardoor ze het paard wilde gasn verkopen....

Maar soms zitten mensen financieel in de oliebol en hebben niet die band, dan is het paard een economisch goed en was ze altijd al van plan om te verkopen bij een bep. Leeftijd en africhting, handelswaar en Tommie had andere intenties.....en of dat reeel is? Huj reed wel een paard van een ander.....

Nou even serieus als je een bod krijgt op een paard waardoor je de rest van je leven niet meer hoeft te werken dan is dat toch logisch dat je denkt aan verkoop. Ik zie daar niks geks in. Zoals ik al eerder zei is alleen de manier waarop je dat gaat oplossen het probleem want met zn tweeen ga je er niet uitkomen als je beiden zulke tegenstrijdige belangen hebt en het om zoveel geld gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:21

Voor dat soort paarden is altijd wel een rijke stinkert die graag na wil rijden en wil schitteren. Maar zoals ik zei, wellicht kon ze het geld goed gebruiken en als het paard nu al beenproblemen heeft die behandeld moeten worden, is het misschien ook wel zo slim, maar ook dat kan een stunt zijn om kopers af te schrikken..

Een zakelijk stinkzaakje is het...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:25

Er wordt hier aldoor gesproken over een bod van 7 cijfers, een miljoenenbod etc. Maar kom op: paard is net een beetje lekker aan het lopen en zal zich toch echt wel wat meer moeten bewijzen (over een langere periode) om dat op te brengen....

Misschien kan Tommie eens met Glock gaan praten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

Suzanne F. schreef:
Het lijkt er wel op dat door het erbij halen van de advocaat er een bommetje is ontploft.

Ik vind het wel slap om te zeggen dat het paard van Van Beelen is maar dat het paard dankzij hem is geworden zoals het is dus dat hij er ook recht op heeft....
Zo werkt het toch niet. Een paard is (bijna) altijd geworden zoals het is door de ruiter. Die maakt het paard. En daarover maak je afspraken. Of trainingsgeld, of een percentage bij verkoop. En heb je geen van beiden afgesproken dan rijd je gewoon gratis op het paard van iemand anders.

Dat lijkt me ook. En als je afspraken maakt (wat ze misschien wel hebben gedaan), dan doe je dat niet mondeling, maar leg je het vast in een contract. Die mate van professionaliteit mag je verwachten van iemand die op olympisch niveau wil presteren.

Net als die hennepkewekerijen. Laten we even van het meest gunstige scenario uitgaan: "hij wist er niks van". Zou natuurlijk best kunnen. Maar als jij je stal professioneel runt, ambities hebt en aan de top wilt rijden, dan zorg je toch dat je zeker weet dat er bij jou op het terrein geen dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen? Dan zorg je toch dat je weet wie er op je erf komt en wat mensen bij jou komen doen?
En dat lukt ook best hoor, in de gaten houden wat er gebeurt. Ik ken twee mensen die opslagruimte verhuren. Nu hebben beiden het beleid: we houden altijd één sleutel zelf en we behouden ons het recht voor om als we dat nodig vinden binnen te kijken. Er komen soms rare mensen op die opslagruimtes af, maar die haken eigenlijk altijd af als ze dat horen. Dan weet je al genoeg.:D Beiden verhuren al tientallen jaren en nog nooit gedonder met hennepkwekerijen gehad.

Ik vind het sneu voor Tommie hoor, maar ook een beetje dom allemaal. Met alle publiciteit die hij opzoekt, via Facebook, P&W, de kranten etc, zet hij zijn eigen amateurisme ook wel erg in de etalage. Zou ik niet doen als ik hem was. Ik hoop dat hij zijn lesje heeft geleerd, tegen een leuk nieuw paard aanloopt, het voortaan allemaal beter regelt en de sterren van de hemel gaat rijden. Volgens mij is dat het beste wat hij kan doen: van z'n fouten leren, naar de toekomst kijken en verder gaan.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

beetje aan het lopen? nou ik weet wel degelijk zeker dat zo n paard wel degelijk geld waard is

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:29

fanta2 schreef:
beetje aan het lopen? nou ik weet wel degelijk zeker dat zo n paard wel degelijk geld waard is

Je snapt best wat ik bedoel. Maar hoeveel paarden zijn er in het verleden voor 'miljoenen' verkocht? Dan hebben we het over Totilas of London. Kijk naar de Eurocommerce veiling. De meeste paarden komen echt niet boven de 2 tot 3 ton. En dit paard moet zich over een langere termijn toch echt nog gaan bewijzen.

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:42

[/quote]quote="ceasario"]
Als hulpje van Anky in de Oekraine...tel uit.
Investigator schreef:
Hoeveel jaar loop jij achter???

Citaat:
Op de bewuste donderdag belde mevrouw Van Beelen mij of ze een afspraak kon maken om Vingino te laten keuren. Ik was donderdag en vrijdag in Nieuw en St Joosland om leerlingen te begeleiden, daarna zou ik m’n verjaardag vieren en dan was ik nog een paar dagen in Oekraïne voor trainingen. ....bron: Hoefslag

Roep geen dingen waar je geen weet van hebt!! Anky komt niet meer in de Oekraine en Tommie al lang niet meer op die plek, btw hij was geen hulpje van Anky, hij gaf samen lessen met haar toendertijd. En dat is jaren geleden, aangezien er klanten zo enthousiast waren geeft ie zelf nog les daar en op een heel andere plek voor je informatie. En jouw info heeft totaal niks te maken over de zaak die nu speelt, je komt over als een naar stokerig type.
En voor jou geldt: een onverstandig persoon houdt ook zijn mond in deze zaak!!!

ceasario schreef:
Een verstandig persoon houdt zijn mond in deze zaak..

Investigator schreef:
[ en als je het stuk in de paardenkrant goed hebt gelezen, lees je dat M van Beelen bij aankomst al een slot op de staldeur van Vingino zag, dus niks nieuws!!

Citaat:
Ik weet toch niks van dat soort zaken. Schelstraete noemde iets van recht van retentie en adviseerde mij om een slot op de staldeur van Vingino te maken. :(:) Dat vond ik echt zo raar! Ze is toch iemand waar ik het altijd heel goed mee kon vinden! Maar Schelstraete zei dat hij de gekste dingen had meegemaakt en dat we dat echt moesten doen…’

bron: Hoefslag

Komt het nu allemaal door...Schelstraete ???[/quote]
Laatst bijgewerkt door Investigator op 10-04-14 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:51

Netje schreef:
fanta2 schreef:

Je snapt best wat ik bedoel. Maar hoeveel paarden zijn er in het verleden voor 'miljoenen' verkocht? Dan hebben we het over Totilas of London. Kijk naar de Eurocommerce veiling. De meeste paarden komen echt niet boven de 2 tot 3 ton. En dit paard moet zich over een langere termijn toch echt nog gaan bewijzen.

Denk ik ook. Maar Tommie en zijn advocaat denken dat een vervangend paard, van hetzelfde niveau, ruim 2 miljoen kost. :$
http://horses.nl/sport/visser-claimt-ruim-e-2-miljoen/
En als je als ruiter werkelijk denkt dat er zoveel geld mee gemoeid is, snap ik niet dat je dingen als gedeeld eigendom/trainingskosten/gebruikersrechten/winstdeling of wat je dan ook overeenkomt, niet zorgvuldig in een contract vastlegt. 8)7

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:59

Ik vond hem op TV al niet bijster intelligent overkomen. Het feit dat hij zo weinig heeft nagedacht over hoe het te regelen rondom Vingino, onderstreept dat alleen maar. Het opzoeken van de media verwondert mij niks, hij heeft altijd al graag in de spotlights willen staan (acteren, zingen) Of dat slim is, is ook weer een tweede. Ik heb het idee, dat ze hiermee alleen maar hun eigen graf graven. Er komt steeds meer naar buiten en er worden ook tegenstrijdige dingen geroepen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:59

Netje schreef:
fanta2 schreef:

Maar dat zijn niet allemaal A kader paarden. Paarden die boven de 71 % lopen en nog op het begin van hun kunnen zijn daar gaat veel geld in om. Kijk maar naar een Totilas. Die was nog een slag beter maar die was ook een slag duurder.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:00

Netje schreef:
Er wordt hier aldoor gesproken over een bod van 7 cijfers, een miljoenenbod etc. Maar kom op: paard is net een beetje lekker aan het lopen en zal zich toch echt wel wat meer moeten bewijzen (over een langere periode) om dat op te brengen....

Er stond in een van de artikelen dat het paard nu tussen de 2.000.000 en 3.000.000 op zou brengen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:01

safina schreef:
Denk ik ook. Maar Tommie en zijn advocaat denken dat een vervangend paard, van hetzelfde niveau, ruim 2 miljoen kost. :$
http://horses.nl/sport/visser-claimt-ruim-e-2-miljoen/
En als je als ruiter werkelijk denkt dat er zoveel geld mee gemoeid is, snap ik niet dat je dingen als gedeeld eigendom/trainingskosten/gebruikersrechten/winstdeling of wat je dan ook overeenkomt, niet zorgvuldig in een contract vastlegt. 8)7

Dat is helemaal waar. Te goed van vertrouwen en tikkie naief.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:03

Nikka schreef:
Ik vond hem op TV al niet bijster intelligent overkomen. Het feit dat hij zo weinig heeft nagedacht over hoe het te regelen rondom Vingino, onderstreept dat alleen maar. Het opzoeken van de media verwondert mij niks, hij heeft altijd al graag in de spotlights willen staan (acteren, zingen) Of dat slim is, is ook weer een tweede. Ik heb het idee, dat ze hiermee alleen maar hun eigen graf graven. Er komt steeds meer naar buiten en er worden ook tegenstrijdige dingen geroepen.

Ik vind hem in het artikel van de Hoefslag ook als een 14 jarige overkomen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:07

Netje schreef:
fanta2 schreef:

Weet jij wel hoe makkelijk er tegenwoordig € 1 miljoen wordt betaald voor zo'n paarden?
Ik heb weet van paarden die internationaal nooit zo hoog als Vingino hebben gescoord en die voor meer dan een miljoen verkocht zijn.
Toot etc, daar werd een circus rond gemaakt... en 10 miljoen is nog iets helemaal anders als 1 miljoen...

Geloof me vrij, voor dit slag van paarden is een getal met 6 nullen echt geen verrassing...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:07

Die 2 miljoen is niet gebaseerd op aanschafprijs van een nieuw paard, het is een overall plaatje als ik het allemaal goed begrijp (gemaakte kosten, gederfde inkomsten toekomst, vervanging etc.).

Ik denk nog steeds dat er redelijk wordt overdreven als we het hebben over een getal met 7 cijfers. Zo bevestigd is het allemaal niet en dat hij in het A-kader was opgenomen, wil nog helemaal niet zeggen dat dit paard de OS zou halen (voldoende kapers op de kust). Maar goed: als ik hier in het topic kijk, dan zijn mensen allemaal kennelijk betrokken bij dit soort verkopen en komt het zéér regelmatig voor :D :D Let wel: we hebben het hier over een ruin en niet over een goedgekeurde dekhengst (zoals Totilas of London).

We zullen eens kijken wat de paarden opbrengen in de Excellent Dressage Sales dit weekend: bijvoorbeeld een Wup
Laatst bijgewerkt door Netje op 10-04-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:09

Investigator schreef:
[
Roep geen dingen waar je geen weet van hebt!! Anky komt niet meer in de Oekraine en Tommie al lang niet meer op die plek, btw hij was geen hulpje van Anky, hij gaf samen lessen met haar toendertijd. En dat is jaren geleden, aangezien er klanten zo enthousiast waren geeft ie zelf nog les daar en op een heel andere plek voor je informatie. En jouw info heeft totaal niks te maken over de zaak die nu speelt, je komt over als een naar stokerig type.
En voor jou geldt: een onverstandig persoon houdt ook zijn mond in deze zaak!!!

Stokerig of niet...de puzzel is bijna volledig gelegd. :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:13

ceasario schreef:
[
Stokerig of niet...de puzzel is bijna volledig gelegd. :D

Waar baseer je dat op??? Volgens mij zijn het nog steeds allemaal losse stukjes..... Oplossing in ieder geval nog niet in zicht !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:16

Even een zinvolle opmerking tussen alle speculaties en als, als, alsjes

Ter info:
Het is "Oekraïne" en niet "de Oekraïne" ;)

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:17

dat bedoel ik, mensen zien heus wel wat er voor potentie in t dier zit en betalen dat er zeker wel voor, en dat ie geselekteerd is voor dat olympische kader zegt al genoeg, dus dan hoeft er niks meer bewezen te worden paard is enorm goed dus ook voor dat geld, nu waren ze alleen nog maar aan het groeien maar men heeft al duidelijk gezien dat dit een enorme topper is

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:20

fanta2 schreef:
dat bedoel ik, mensen zien heus wel wat er voor potentie in t dier zit en betalen dat er zeker wel voor, en dat ie geselekteerd is voor dat olympische kader zegt al genoeg, dus dan hoeft er niks meer bewezen te worden paard is enorm goed dus ook voor dat geld, nu waren ze alleen nog maar aan het groeien maar men heeft al duidelijk gezien dat dit een enorme topper is

Ehhh, geen idee wat je hier mee wilt zeggen. Het zoú kunnen dat er dat geld voor betaald gaat worden in de toekomst, maar het wil niet zeggen dat er hele hordes klaar staan om dat even op tafel te gooien voor dit paard. Toppers kunnen ook ineens heel anders blijken als ze onder een andere ruiter komen: je krijgt er geen garantie bij.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:31

ja dat is de ruiters probleem er zijn zeker mensen die t betalen hoor, en of ze er mee overweg kunnen is hun probleem uiteindelijk