http://www.bvandenberg.nl/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:Dat meneer van den Berg niets te verbergen heeft, blijkt wel uit het feit dat het op de website staat onder 'nieuws'..
Jannepauli schreef:PhiaBink schreef:Er zijn er maar 2 of 3 die het hele verhaal snappen. De rest speculeert er op los als een dolle stier.
Het is een consumenten verkoop, Bedrijf-partikulier. Dan geld het consuementenrecht. Zie een post een paar pagina's verder. Nogmaals, daar gaat het om. Nogmaals, er is misschien 30 % van de hele geschiedenis uitgezonden. Hou daar eens rekening mee. Niemand, op 2 of 3 na, weet 100% wat er is gebeurt, gedaan, gemailt, gebelt, aangetekende brieven, behandeld, medicatie enz.
Hou op met speculeren!
Welnu... misschien moet de dame in kwestie dan zelf maar eens met een toelichting komen. Tenslotte was ze zeer recentelijk nog actief op bokt.
_San87_ schreef:Jannepauli schreef:Dat meneer van den Berg niets te verbergen heeft, blijkt wel uit het feit dat het op de website staat onder 'nieuws'..
Uit dat bericht blijkt eigenlijk helemaal niks. Er wordt alleen iets verteld over het programma, verder (nog) niks.
Mer1980 schreef:wauw wat een boel juristen op bokt en wat een boel interpretaties. Interessant. Denk niet dat enige rechter de meeste mensen hier serieus neemt.
Ik ken de mensen niet in dit onderwerp. Heb wel enige juridische kennis. Paard wel of niet ziek bij aankoop, een consument koopt van een bedrijf en heeft hierdoor rechten. Daarnaast denk ik dat we inderdaad maar een fractie hebben gezien en gehoord betreffende het bewijs materiaal. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst, maar durf mijn handen in het vuur te steken dat het Dhr. vd Berg geld gaat kosten. Van schuldvraag is er dan nog niet eens sprake.... We zullen het vast nog horen....
PhiaBink schreef:Ach, de beste stuurlui staan aan wal! Zo was het toch?
Wat een stel "geleerde" zijn hier te vinden.
Ik ga temmen!
Cayenne schreef:_San87_ schreef:Uit dat bericht blijkt eigenlijk helemaal niks. Er wordt alleen iets verteld over het programma, verder (nog) niks.
Ik vind het wel aangeven dat hij zich absoluut geen zorgen maakt eigenlijk.
En ik denk dat dit ook wel terecht is.
Phia, je reageert nogal emotioneel. Waarom zou je in vredesnaam temmen? Topic verloopt eigenlijk juist heel netjes.
Je bent zelf degene die zo aan het roepen is.
chevax schreef:Ik ben verre van juridisch onderlegd, maar waar ik nu benieuwd naar ben: moet je als koper niet eerst de verkoper in staat stellen de problemen op te lossen of mag je zelf meteen beginnen met in de geval dus behandelingen door je eigen DA? Ben wel benieuwd hoe dat in elkaar zit.
_San87_ schreef:PhiaBink schreef:Ach, de beste stuurlui staan aan wal! Zo was het toch?
Wat een stel "geleerde" zijn hier te vinden.
Ik ga temmen!
Jij bent zelf degene die steeds aan het schreeuwen en roepen is en niet concreet ingaat op vragen die jou, in mijn ogen, meer dan netjes gesteld worden.
yvonnedv schreef:_San87_ schreef:
Jij bent zelf degene die steeds aan het schreeuwen en roepen is en niet concreet ingaat op vragen die jou, in mijn ogen, meer dan netjes gesteld worden.
Ze kan niet concreet ingaan op vragen omdat dat de rechtsgang kan schaden.
Citaat:Andersom. Aangezien de verkoper handelaar is en een bedrijf heeft, is HIJ degene die moet aantonen dat het paard niet ziek was bij verkoop.![]()
Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Enne, hoe cru het ook klinkt, als je een paard koopt bij een handelaar (bedrijf) heb je volgens de wet gewoon 6 maanden garantie volgens mij.
Weet dit niet 100% zeker, maar er zitten zeker verschillen bij het kopen van een paard bij een particulier en een handelaar.
Ben het voorderest ook eens met Air.
Phiabink schreef:Gefeliciteerd, weer 1 die het door heeft en het snapt!!