RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:15

Dat meneer van den Berg niets te verbergen heeft, blijkt wel uit het feit dat het op de website staat onder 'nieuws'.. :)
http://www.bvandenberg.nl/

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:16

wauw wat een boel juristen op bokt en wat een boel interpretaties. Interessant. Denk niet dat enige rechter de meeste mensen hier serieus neemt.

Ik ken de mensen niet in dit onderwerp. Heb wel enige juridische kennis. Paard wel of niet ziek bij aankoop, een consument koopt van een bedrijf en heeft hierdoor rechten. Daarnaast denk ik dat we inderdaad maar een fractie hebben gezien en gehoord betreffende het bewijs materiaal. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst, maar durf mijn handen in het vuur te steken dat het Dhr. vd Berg geld gaat kosten. Van schuldvraag is er dan nog niet eens sprake.... We zullen het vast nog horen....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:18

Suelza schreef:
Gratis reclame voor dierenkliniek Bodegraven :j wat overigens wel een hele goede dierenkliniek is.

Die mening deel ik in ieder geval niet. Ze hebben bij mijn paard destijds flink lopen prutsen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:19

Jannepauli schreef:
Dat meneer van den Berg niets te verbergen heeft, blijkt wel uit het feit dat het op de website staat onder 'nieuws'.. :)

Uit dat bericht blijkt eigenlijk helemaal niks :=. Er wordt alleen iets verteld over het programma, verder (nog) niks.

PhiaBink

Ach, de beste stuurlui staan aan wal! Zo was het toch?

Wat een stel "geleerde" zijn hier te vinden.

Ik ga temmen!

Marjo

PhiaBink schreef:

Ik ga temmen!

Meid, laat die emoties nou eens los en ga eens rationeel nadenken! Geef eens antwoord op mijn vraag?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:20

Jannepauli schreef:
PhiaBink schreef:
Er zijn er maar 2 of 3 die het hele verhaal snappen. De rest speculeert er op los als een dolle stier.

Het is een consumenten verkoop, Bedrijf-partikulier. Dan geld het consuementenrecht. Zie een post een paar pagina's verder. Nogmaals, daar gaat het om. Nogmaals, er is misschien 30 % van de hele geschiedenis uitgezonden. Hou daar eens rekening mee. Niemand, op 2 of 3 na, weet 100% wat er is gebeurt, gedaan, gemailt, gebelt, aangetekende brieven, behandeld, medicatie enz.

Hou op met speculeren!

Welnu... misschien moet de dame in kwestie dan zelf maar eens met een toelichting komen. Tenslotte was ze zeer recentelijk nog actief op bokt.

Dat kan ze beter niet doen nu haar zaak onder de rechter is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:20

_San87_ schreef:
Jannepauli schreef:

Uit dat bericht blijkt eigenlijk helemaal niks :=. Er wordt alleen iets verteld over het programma, verder (nog) niks.

Ik vind het wel aangeven dat hij zich absoluut geen zorgen maakt eigenlijk.
En ik denk dat dit ook wel terecht is.

Phia, je reageert nogal emotioneel. Waarom zou je in vredesnaam temmen? Topic verloopt eigenlijk juist heel netjes.
Je bent zelf degene die zo aan het roepen is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:21

Mer1980 schreef:
wauw wat een boel juristen op bokt en wat een boel interpretaties. Interessant. Denk niet dat enige rechter de meeste mensen hier serieus neemt.

Ik ken de mensen niet in dit onderwerp. Heb wel enige juridische kennis. Paard wel of niet ziek bij aankoop, een consument koopt van een bedrijf en heeft hierdoor rechten. Daarnaast denk ik dat we inderdaad maar een fractie hebben gezien en gehoord betreffende het bewijs materiaal. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst, maar durf mijn handen in het vuur te steken dat het Dhr. vd Berg geld gaat kosten. Van schuldvraag is er dan nog niet eens sprake.... We zullen het vast nog horen....

Natuurlijk doet een rechter helemaal niks met wat er hier in dit topic gezegd wordt. Hij/zij is niet dom.

Vergeet niet dat ook een bedrijf rechten heeft, naast plichten. Zelfde geldt voor de koopster.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:23

PhiaBink schreef:

Ik ga temmen!

Jij bent zelf degene die steeds aan het schreeuwen en roepen is en niet concreet ingaat op vragen die jou, in mijn ogen, meer dan netjes gesteld worden :). Verder wordt hier een mening gegeven, iets wat gewoon mag op een discussieforum.

Maar ga lekker temmen, joh.

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind het wel aangeven dat hij zich absoluut geen zorgen maakt eigenlijk.
En ik denk dat dit ook wel terecht is.

Phia, je reageert nogal emotioneel. Waarom zou je in vredesnaam temmen? Topic verloopt eigenlijk juist heel netjes.
Je bent zelf degene die zo aan het roepen is.

Dat hij zich geen zorgen maakt zou je hieruit kunnen opmaken, inderdaad. Maar niet dat hij niks te verbergen heeft, imo :).

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:25

@_san87_ ik ben goed op de hoogte van de rechten en plichten van consument vs bedrijf ;) Verandert niets aan mijn antwoord.....

_nvds

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:25

Waar maken jullie je druk om ? :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:26

Tem je dan ook op jezelf phia?
Het is logisch dat mensen een mening vormen op basis wat er uit is gezonden. Jij weet dan misschien meer, wij niet en baseren onze mening op basis van het programma, wat compleet logisch is.
En betreft meningen mogen mensen het ook gewoon niet met je eens zijn, er anders over denken. Beetje flauw om dan bij elke reactie die wel in jouw straatje past te gaan juichen.
Verder heb ik, nav de uitzending (!!!) grote twijfels bij de oprechtheid van mevr. Kipp.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:27

chevax schreef:
Ik ben verre van juridisch onderlegd, maar waar ik nu benieuwd naar ben: moet je als koper niet eerst de verkoper in staat stellen de problemen op te lossen of mag je zelf meteen beginnen met in de geval dus behandelingen door je eigen DA? Ben wel benieuwd hoe dat in elkaar zit.

Ik kan met een verhaal herinneren (Dak). Dat paard was niet goed, had veel pijn. Eigenaresse heeft toen lang moeten strijden om het paard in te mogen laten slapen. Dit omdat de rechtszaak nog bezig was en het paard het bewijs was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:28

Mer1980 schreef:
@_san87_ ik ben goed op de hoogte van de rechten en plichten van consument vs bedrijf ;) Verandert niets aan mijn antwoord.....

Ik vul je antwoord even aan, die is nogal eenzijdig :). Zowel verkoper als koper heeft rechten en plichten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:29

_San87_ schreef:
PhiaBink schreef:

Ik ga temmen!

Jij bent zelf degene die steeds aan het schreeuwen en roepen is en niet concreet ingaat op vragen die jou, in mijn ogen, meer dan netjes gesteld worden :).

Ze kan niet concreet ingaan op vragen omdat dat de rechtsgang kan schaden.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 12-12-12 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:30

beetje kinderachtig hoor als je je gelijk niet haalt om gelijk te temmen, dan had dit niet op de voorpagina moeten verschijnen en had 't mischien niet eens op bokt neergezet moeten worden. Je Weet dat 't een discussie word.

b0ukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:32

Ik vindt het allemaal erg raar! En ga dus ook geen conclusies trekken..
Ik ben zeer benieuwd naar de 'uitslag'. Hopelijk krijgen we daar nog eens iets van te horen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:33

yvonnedv schreef:
_San87_ schreef:

Jij bent zelf degene die steeds aan het schreeuwen en roepen is en niet concreet ingaat op vragen die jou, in mijn ogen, meer dan netjes gesteld worden :).

Ze kan niet concreet ingaan op vragen omdat dat de rechtsgang kan schaden.

Wat is er schadelijk aan de rechtsgang wanneer ze antwoord geeft op de gang van zaken zoals geschetst in de aflevering? Bijvoorbeeld dat er in de uitzending naar voren kwam dat er bewust mooi weer werd gespeeld om een koopcontract getekend te krijgen. Ik neem aan dat ze daarop kan antwoorden of ze dat netjes vindt of niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:33

Welke rechtsgang? Komt er een vervolg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:34

De advocaten die mee doet aan dit soort programma's nemen geen zaak aan dat ze gaan verliezen! Dat kost hun naam en reputatie.

Als dit waar zou zijn zouden alle gevangenissen leeg zijn, want die zijn ook allemaal onschuldig volgens hun advocaat. Of zijn de rtl4 advocaten de enige goede in Nederland en de rest flutadvocaatjes?

kyra75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:34

vond trouwens het programma gelijk al partijdig
en alsof je met een knap koppie gelijk al zielig bent
of gelijk hebt.
Dhr vd Berg werdt gelijk al als de kwaaie boeman neergezet
ook mede dat dhr vd Berg niet wilde schikken,ze hadden natuurlijk
gehoopt dat ze de zaak gelijk konden afsluiten in de zelfde aflevering
het is voor de programma makers van pro deo een open einde zonder
sucsesje voor Martijn krabbe.
Ik hoop dat er een uitspraak komt, waar meer mensen
met paarden wat mee kunnen.soort van proef proces
Er zal vast wel een aflevering komen van hoe het nu met
de mensen gaat.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:35

Daarom willen ze ook schikken. :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:36

Jannepauli schreef:
Welke rechtsgang? Komt er een vervolg?

Volgens Phia is er gedagvaard, dus er komt zeker een vervolg.

Ik vraag me alleen wel af of RTL die kosten gaat betalen, kan ik me niet voorstellen, namelijk :=.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:40

Citaat:
Andersom. Aangezien de verkoper handelaar is en een bedrijf heeft, is HIJ degene die moet aantonen dat het paard niet ziek was bij verkoop. ;)

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Enne, hoe cru het ook klinkt, als je een paard koopt bij een handelaar (bedrijf) heb je volgens de wet gewoon 6 maanden garantie volgens mij.

Weet dit niet 100% zeker, maar er zitten zeker verschillen bij het kopen van een paard bij een particulier en een handelaar.

Ben het voorderest ook eens met Air.

Phiabink schreef:
Gefeliciteerd, weer 1 die het door heeft en het snapt!! *\o/*

Nou, dat kan hij toch? hij heeft zwart op wit, geschreven door de koper, dat het paard het de eerste drie maanden prima deed
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 12-12-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt