Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:43

ceasario schreef:
Er komt geen nieuwe ruiter..Dat zou de spermaprijs alleen maar devalueren. :(:)

Je moet een mythe hoog houden ...kijk maar naar Sandro-Hit en voorheen Poetin.

Daar ga ik wel in mee. Je koopt alleen een paard voor zo'n groot bedrag als je denkt er flink mee te beuren. Ik ben blij dat ik afgelopen zomer Totilas live heb gezien. Ik had toen al een brok in m'n keel maar nu besef ik pas dat het eigenlijk onderdeel was van geschiedenis.

franka75

ja sportjournaal

Killyenn

Wat verschrikkelijkj zonde.

Ik denk/hoop dat hij niet meer onder een andere ruiter in de sport zal verschijnen. Totilas is een legende, maar wel samen met Edward Gal. Elke dressuurruiter die er nu op gaat zitten zal iniedergeval vanuit Nederland enkel als boeman gezien worden, en mochten er goede resultaten geboekt worden dan zullen die niet anders dan als van het paard gezien worden, veel roem valt hier voor een ruiter niet meer te behalen.

Ik ben vooral ook zeer benieuwd wat dit voor de dressuursport gaat doen!

c_alsemgeest

essiesilly schreef:
ZO TOTILAS OP NED 1

Hoe laat? Nu?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:44

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar hoor...
Ik bedoel, ik snap best dat zo'n hoog bedag moeilijk te weigeren is, maar je hebt toch ook nog een een beetje een hart voor die combinatie?
En verkoop hem dan aan iemand waarbij Edward hem nog mag blijven rijden...

judithh

sandradeboer schreef:
Je hebt er nu niets aan maar Edward, maar mocht ik ooit een topper fokken, breng ik hem naar Harskamp!! Blijft het talent bewaart voor de Nederlandse sport.

En dan heb jij een toppaard gefokt voor pak hem beet €1500,- dekgeld en wat onderhoudskosten...komt er een gek die er 15 miljoen voor geeft en dan zeg jij nee!!...uuhuuh.. :D
Dan wordt je door iedereen voor gek verklaard..

Nee hoor...sneu voor Edward maar een wijs besluit van Visser!
En idd, Edward wist al heel vroeg dat dit paard potentie had en had er toen zelf in moeten stappen toen het nog betaalbaar was..daarbij weet hij dat ieder paard wat hij van een ander rijd ook tijd van afscheid met zich mee kan brengen. Dit zijn nou eenmaal keuzes die je maakt. Edward zal vast en zeker verdrietig zijn, maar daar in tegen mag hij in zijn handen wrijven dat hij deze kans gehad heeft met dit paard.
Laatst bijgewerkt door judithh op 14-10-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjeempie

Petulan schreef:
Ik denk dat Edward best wel een bonus krijgt maar verder niks :n

Maar wat een negativiteit over de persoon Schockemohle. Denk dat veel mensen niet weten wat hij als persoon betekend in de internationale toppaarden. Die beste vent heeft een naam en reputatie waar je U tegen zegt, mits je die kent natuurlijk. Dat hij nu afgeschilderd wordt als een louche handelaar is werkelijk diep triest.

nou inderdaad en die reputatie krijg je echt niet cadeau.

zonde dat ze niet de OS samen mogen rijden, maar uiteraard kan je dit niet voorkomen. er worden uiteraard torenhogen bedragen geboden en uiteindelijk lijkt t me logisch dat je zwicht. dat paard loopt de top van de top en dat kan morgen over zijn, dat heeft iedereen gezien met oki. dan zou je eigenlijk moeten verkopen als hij het meeste waard is en hij nog gezond is.

sandradeboer

ceasario schreef:
Er komt geen nieuwe ruiter..Dat zou de spermaprijs alleen maar devalueren. :(:)

Je moet een mythe hoog houden ...kijk maar naar Sandro-Hit en voorheen Poetin.

Als Paul een commerciele man is, laat ie de combi in tact; echter wat is zijn doel en daarmee belang?
Doorverkoop, dus winst maken? Geld incasseren via de dekdienst of...het Duitse equipe in het zadel helpen?

Kortom, met het bekend maken van de nieuwe ruiter, wordt ook Shockemolens motivatie om 10-15mio uit te geven duidelijk.
Laatst bijgewerkt door sandradeboer op 14-10-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:45

Er is nu iets over Yuri van Gelder, komt het daarna over Totilas? Of is dat al geweest.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:45

c_alsemgeest schreef:
essiesilly schreef:
ZO TOTILAS OP NED 1

Hoe laat? Nu?

ja althans na dit nieuws van yuri v gelder

Marit

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:46

Komt nu een stukje over op jeugdjournaal, ned3

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:46

judithh schreef:
sandradeboer schreef:
Je hebt er nu niets aan maar Edward, maar mocht ik ooit een topper fokken, breng ik hem naar Harskamp!! Blijft het talent bewaart voor de Nederlandse sport.

En dan heb jij een toppaard gefokt voor pak hem beet €1500,- dekgeld en wat onderhoudskosten...komt er een gek die er 15 miljoen voor geeft en dan zeg jij nee!!...uuhuuh.. :D

Pas op met wat je zegt, je kunt nooit in de beurs van een ander kijken........;-)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:48

Volgens mij zijn er heel veel mensen die geen besef hebben van de waarde van geld...

Sandra, daar ben ik nou ook heel benieuwd naar (naar de motivatie van Schockemöhle)..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:48

Ontzettend zonde voor Nederland en voor Edward Gal! Ik snap dat ze tegen al die biedingen voor Totilas niet 100x nee kunnen zeggen en het is enorm veeeel geld. Ik hoop ook voor Edward heel hard dat hij het paard toch kan blijven rijden, het is natuurlijk een super combi!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:49

sandradeboer schreef:
judithh schreef:

Pas op met wat je zegt, je kunt nooit in de beurs van een ander kijken........;-)

zou niet weten waarom ik op moet passen...dit heeft niets te maken met wel of niet bij iemand in de beurs kunnen kijken.
Ieder weldenkend mens zou gek zijn zo'n bod af te slaan...dat is wat ik er mee bedoel! ;)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:49

citaat schreef:
Hoe moet het nu met de nederlandse dressuursport als we Totilas als tegenstander krijgen bij het duitse team...

Danmaar hopen dat Adelinde en Parcival in topvorm zijn! :Y)

Het is ontzettend balen voor Edward.. Maar komop, tegen bijna 15mil kan geen enkel mens nee zeggen..
Dan zou die van mij ook weggaan, met een mooi strikje eromheen!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:50

nu ned 1!!

Dekloktikt

boosboosboooos. En verdrietig, ik gunde het Edward zo erg! Ik neem het de eigenaar niet kwalijk, vraag me alleen af wat ik met al die geweldige centjes wil gaan doen wat zon succes verkoopbaar maakt. Met die dekkingen had ie zich meer dan voortreffelijk in zijn onderhoud kunnen voorzien.

Susyb

Daar is hij ;(

Break_sd

Ja totilas in nu op nederland 1.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:51

Ik denk dat Adelinde zoiets ook was overkomen als ze niet half eigenaar was geweest en de andere helft niet had kunnen kopen. Eigendomsbewijs is goud waard!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:52

Dat was niet lang :+

obelix

Nee wat erg !!! Arme Edward,eerst Linghie,nu Toto.. Dikke domper zeg... Ben er stil van....

Urielle

ThePast03 schreef:
Zolang het maar niet gebeurd alsof het een al vaststaand feit is is het geen probleem. Maar berichten als: Ik heb via/via gehoord dat huppeldepup de nieuwe amazone wordt zijn niet de bedoeling.

Oke dan, ik DENK zelf dat Emma Hindle een goede kans maakt. De Britten willen graag Olympisch goud in eigen land en met Laura hebben ze een goede kanshebber. Alleen wonderpaard Totilas stond met Edward in de weg in Kentucky dus als Totilas ook nog onder een Britse GPamazone komt (die genoeg geld heeft en al wel eerder een Nederlandse topper wegkocht) is de kans op Olympisch goud reëel.

Wordt moeilijk om voor Londen nog een gouden team in elkaar te steken voor de Nederlanders, de huidige paarden worden ook al ouder en de opvolging die ik overal zie staan loopt nu pas net Lichte Tour, dus of die ervaren genoeg gaan zijn voor Londen????

magictwist

Like ... duh :P.. tis paarden sport XD tv besteed daar niet zo veel aan he XD