Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:44

Joh Dayenne , lees zelf even dan zie je dat die reactie er allang opstaat. En als je de moeite neemt om even zelf na te denken dan zie je ook wel in dat het een vreemde gang van zaken is. Het maakt geen fluit uit wat erna gebeurde. Feit is dat iemand het blijkbaar normaal vond om dat diertje zo strak vast te knopen en dat getuigd absoluut niet van respect.

Net zoals een mooi aangeveegde stal en mooie spulletjes en professionele trainingen niet voor het grootste geluk en welzijn van het paard zorgen.

In de topsport staan de paarden niet op 1 , dat zijn nog altijd de resultaten. Als je paarden op nr. 1 staan dan gaat dat namelijk niet samen met topsport , dat is gewoon heel simpel.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:46

Kan je je post wel gauw editten, maar ik heb hem al gequote...

Dayenne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:47

Misschien heb ik het niet helemaal goed gelezen maar ik weet gewoon dat ze op DVB goedvoorhun paarden zijn en weet ook wel dat het over longeren gaat.
Maar ik lees ook reacties die niet over het longeren gaan dus reageerde over het algemeen
dus sorry voor de verkeerde indruk die ik dan gaf!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:47

arabesk ik vind dat jij zo gruwelijk aan het stoken bent get a life zeg!
Ennuh, het is nogal hypocriet van iemand te verwachten dat ie alle 46 pagina's leest hea!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:48

pmarena schreef:
Joh Dayenne , lees zelf even dan zie je dat die reactie er allang opstaat. En als je de moeite neemt om even zelf na te denken dan zie je ook wel in dat het een vreemde gang van zaken is. Het maakt geen fluit uit wat erna gebeurde. Feit is dat iemand het blijkbaar normaal vond om dat diertje zo strak vast te knopen en dat getuigd absoluut niet van respect.

Net zoals een mooi aangeveegde stal en mooie spulletjes en professionele trainingen niet voor het grootste geluk en welzijn van het paard zorgen.

In de topsport staan de paarden niet op 1 , dat zijn nog altijd de resultaten. Als je paarden op nr. 1 staan dan gaat dat namelijk niet samen met topsport , dat is gewoon heel simpel.

Als je autocoureur bent en kampioen wil zijn en blijven moet je 1 ding voor alles laten gaan en dat is JE AUTO (bijna dagelijks meten, beurtje, smeren, olie, nakijken, koesteren) anders wordt het een roestbak die hapert...

Laat staan in de paardensport. Als je wil winnen en blijven winnen moet je je paard zelfs voor je gezin zetten bij wijze van spreken. Als je denkt van niet snap je iets niet. Afdwingen is leuk voor 1x. Niet voor blijvende kwaliteit. Daarbij gaat een afgedwongen dier nooit vanzelfsprekend en vrij bewegen maar wordt strak. Om het paard alles voor je te laten geven moet je heel veel van je paard houden en dat dagelijks tonen...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:48

Waarom hypocriet??
Er werd behoorlijk de indruk gegeven dat er niet eens 4 pagina's gelezen waren...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:49

Maya schreef:
SVP wel ontopic blijven in de discussie Lachen Dus zaken of Fransen Engels kunnen of niet, is niet bepaald relevant voor dit onderwerp. Ook de wijze van houden van paarden is imo niet echt relevant voor het onderwerp, namelijk het longeren van Power en Paint.

Daarnaast zou ik jullie willen verzoeken om met respect te blijven reageren richting elkaar en je posts te onderbouwen Lachen

Ik quote de post van Maya nog maar een keer..

Kunnen we nu weer ontopic gaan ipv persoonlijk te worden?
Het zou jammer zijn wanneer het topic nu alsnog op slot zou gaan, omdat er een aantal mensen zijn die toch persoonlijk moeten worden Lachen Dan stuur je maar een pb naar diegene.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:49

Arabesk schreef:
Zou het mogelijk zijn om aangifte te doen van dierenmishandeling op basis van de foto's?

Dit is toch wel een grapje he?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:52

Tjah dan kan iedereen best stoppen met topsport. Met al die druk op die paarden. Niet alleen DVB doet zo, maar toevallig zijn hier foto's van geschoten.
Eigenlijk zouden ze op wedstrijdterrein beter moeten controleren wat er met de dieren wordt gedaan en als men zo'n praktijken ziet moet die combinatie gewoon geschort worden op die wedstrijd en een boete krijgen naarmate de ernst. Zo longeren kan gewoon niet.
Hoe lang ze hebben gelongeerd enzo weet ik niet maar het feit is dat die pony enkele minuten in een onmenselijke positie heeft moeten lopen. Meer kan niemand er eigenlijk over zeggen.
@ Dayenne, tof dat je ook je visie geeft over DVB en je lessen.

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:53

Mireille1970 schreef:
Arabesk schreef:
Zou het mogelijk zijn om aangifte te doen van dierenmishandeling op basis van de foto's?

Iig een leuke case study. Hoe is het gebeuren in Abu Graib ooit bij een rechtbank gekomen? Ook dmv foto's, meen ik me te herinneren.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:55

Mireille1970 schreef:
Arabesk schreef:

Waarom zou dit een grapje zijn?
Ik snap het best, als jij een paardje zo vastbind dat hij amper kan ademen, is dat in mijn ogen zeker dierenmishandeling...

Sientje

knabbelgirl schreef:
Ennuh, het is nogal hypocriet van iemand te verwachten dat ie alle 46 pagina's leest hea!

Euhm.. Begrijp ik het verkeerd of gaat dit over de reactie van Coby..? Die staat volgens mij gewoon in het allereerste bericht in dit topic. Ja

Arabesk

Mireille1970 schreef:
Arabesk schreef:

Dit voorval is volgens mij op verglijkbare wijze verlopen:

viewtopic.php?f=11&t=831323&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Citaat:
De amazone kwam in opspraak nadat het Duitse paardenblad St. Georg videobeelden kreeg toegespeeld waarop de zeer harde trainingsmethoden van deze mevrouw te zien waren. De beelden waren in het geheim gemaakt. Het paardentijdschrift plaatste vervolgens foto's van deze beelden waarna talloze mensen verontwaardigd en geschokt hun mening uitspraken.

de straf is ook met de Duitse 'gründlichkeit' aangepakt:

Citaat:
De Duitse dressuuramazone Christine Wells is tijdens de uitspraak naar aanleiding van de eerste klacht; Verschillende paarden flink mishandelen tijdens het rijden, veroordeeld tot een verbod op het houden en voor het omgaan van en met paarden voor de duur van 2 jaar, en een boete van 6300 euro. Aan de 6 maanden gevangenisstraf waar de officier van justitie om vroeg, is ze ontkomen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 22-09-07 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:57

Marloes3003 schreef:
picobello schreef:
Eigenlijk ben ik van de foto's minder geschokt dan van het feit dat die pony nooit eens iets anders mag dan dressuur....

Schijnheilig Mee eens! Er stond een artikel in paard & sport hierover, ik zelf probeer zoveel mogelijk afwisseling te houden in het rijden, wordt tijd dat hun dat ook gaan doen, en dat z'on beestje weet dat hij een paard is.. Aangezien hij nooit buiten komt, en als dat wel het geval is wordt hij aan de hand gestapt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:58

lindake schreef:
Tjah dan kan iedereen best stoppen met topsport. Met al die druk op die paarden. Niet alleen DVB doet zo, maar toevallig zijn hier foto's van geschoten.
Eigenlijk zouden ze op wedstrijdterrein beter moeten controleren wat er met de dieren wordt gedaan en als men zo'n praktijken ziet moet die combinatie gewoon geschort worden op die wedstrijd en een boete krijgen naarmate de ernst. Zo longeren kan gewoon niet.
Hoe lang ze hebben gelongeerd enzo weet ik niet maar het feit is dat die pony enkele minuten in een onmenselijke positie heeft moeten lopen. Meer kan niemand er eigenlijk over zeggen.
@ Dayenne, tof dat je ook je visie geeft over DVB en je lessen.

Dieren lopen meestal in onMENSelijke posities (gelukkig maar anders zouden paarden alleen maar steigeren) Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:59

VinandoW schreef:
Marloes3003 schreef:

Schijnheilig Mee eens! Er stond een artikel in paard & sport hierover, ik zelf probeer zoveel mogelijk afwisseling te houden in het rijden, wordt tijd dat hun dat ook gaan doen, en dat z'on beestje weet dat hij een paard is.. Aangezien hij nooit buiten komt, en als dat wel het geval is wordt hij aan de hand gestapt

Dat laatste is een suggestie, ik weet namelijk dat ze wel degelijk heerlijk op het land staan. Net als de meeste van alle andere sportpaarden die aan de top lopen.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:00

Je kunt ook 'rollkur' opzoeken in google, dan zie je hoe onnatuurlijk die houding is, dat dat beestje uberhaupt niet eens fatsoenlijk kan slikken en zijn eigen benen ziet.. Als dit niet onder mishandeling valt.. Zal wel heel raar zijn

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:00

@ mierielle 1970: haha, je weet wel wat ik bedoel Lachen onDIERlijk dan Knipoog
Laatst bijgewerkt door lindake op 22-09-07 22:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:01

_Emm_ schreef:
Mireille1970 schreef:

Waarom zou dit een grapje zijn?
Ik snap het best, als jij een paardje zo vastbind dat hij amper kan ademen, is dat in mijn ogen zeker dierenmishandeling...

Ziet deze er blauw aangelopen uit? Open neusgaten wellicht? Dikke zuurstofarme aderen? Stressogen? Ehm... waaruit maak jij op dat deze speknek geen lucht krijgt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:01

Mireille 1970 : die auto die knapt er van op als je hem betutteld , een paard is een levend iets dat eigen behoeftes heeft.

Mensen die topsport met hun paard doen , doen dat gewoon voor hun eigen gewin. Voor de eer of voor de centen , maar voor hunzelf. Niet voor dat paard hoor. Dat paard loopt liever in de wei met andere paarden en als het een paard is dat graag werkt (met een ruiter die dat werk leuk maakt) , dan zal het minstens zoveel plezier hebben als dat buiten het officiële wedstrijdgebeuren om gaat. Veel reizen , vreemde stallen , altijd maar trainen , nooit de vrijheid om lekker te grazen en te doen en laten wat die zelf wil , echt contact op de wei met andere paarden.... geen gezond paard zal daarvoor kiezen.

Ook in de topsport kun je het zo leuk mogelijk voor een paard maken maar zo te lezen is er ook bij deze stal geen sprake van dat het paard ECHT met respect behandeld wordt zoals een dier dat zelf zou willen. Het wordt dan gewoon heel erg in de watten gelegd op een mensen-manier , maar niet op een paarden-manier.

En als je op die manier je paarden "op nr. 1 zet en met het grootste respect behandelt" dan is het ook niet zo gek dat men op het idee komt om een dier zo kort vast te knopen. Je denkt dan blijkbaar dat dit wel nuttig zal zijn voor de training , anders doe je het niet.

Denk je aan het paard dan stop je meteen als je zoveel weerstand bij het vastzetten , dan trek je niet nog 10 cm door....

Topsport zal er altijd wel blijven , en mensen die daarmee opgegroeid zijn denken serieus dat je op deze manier goed voor je paarden bent....

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:02

Citaat:
Dat laatste is een suggestie, ik weet namelijk dat ze wel degelijk heerlijk op het land staan. Net als de meeste van alle andere sportpaarden die aan de top lopen.

Dit stond duidelijk in Paard&Sport en dat is een afgenomen interview

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:04

pmarena schreef:
Mireille 1970 : die auto die knapt er van op als je hem betutteld , een paard is een levend iets dat eigen behoeftes heeft.

Mensen die topsport met hun paard doen , doen dat gewoon voor hun eigen gewin. Voor de eer of voor de centen , maar voor hunzelf. Niet voor dat paard hoor. Dat paard loopt liever in de wei met andere paarden en als het een paard is dat graag werkt (met een ruiter die dat werk leuk maakt) , dan zal het minstens zoveel plezier hebben als dat buiten het officiële wedstrijdgebeuren om gaat. Veel reizen , vreemde stallen , altijd maar trainen , nooit de vrijheid om lekker te grazen en te doen en laten wat die zelf wil , echt contact op de wei met andere paarden.... geen gezond paard zal daarvoor kiezen.

Ook in de topsport kun je het zo leuk mogelijk voor een paard maken maar zo te lezen is er ook bij deze stal geen sprake van dat het paard ECHT met respect behandeld wordt zoals een dier dat zelf zou willen. Het wordt dan gewoon heel erg in de watten gelegd op een mensen-manier , maar niet op een paarden-manier.

En als je op die manier je paarden "op nr. 1 zet en met het grootste respect behandelt" dan is het ook niet zo gek dat men op het idee komt om een dier zo kort vast te knopen. Je denkt dan blijkbaar dat dit wel nuttig zal zijn voor de training , anders doe je het niet.

Denk je aan het paard dan stop je meteen als je zoveel weerstand bij het vastzetten , dan trek je niet nog 10 cm door....

Topsport zal er altijd wel blijven , en mensen die daarmee opgegroeid zijn denken serieus dat je op deze manier goed voor je paarden bent....

Onzin. NIEMAND is begonnen om topsport te doen. Men begint allemaal op de pony achterstevoren uit liefde voor het paard. Dat iemand zoveel talent heeft en zo'n fijn dier treft dat het topsport wordt veranderd daar helemaal niets aan!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:06

pmarena schreef:

Dus je mag geen NEE zeggen. Als jouw paard aan de hand een loopje neemt en je trekt hem aan het halster terug en hij trekt weer aan jouw hand dan laat je hem maar los? (zielig om terug te trekken als hij volle patrol naar de bikskar wil en jou even vergeet)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:06

VinandoW schreef:
Citaat:

Dit stond duidelijk in Paard&Sport en dat is een afgenomen interview

Rij er eens langs... (en bij de andere stallen)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:08

Uhm ik denk dat ze bedoelde weerstand bij het vastzetten van de bijzetteugel en dat ze mensen bedoeld die met dat soort stallen opgegroeid zijn. Waar paarden als mensen behandeld worden..