Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:41

Elisa2 schreef:
Ik denk dat ik ook maar eens een GofundMe ga opstarten :D , wil ook wel een leuk huis in Frankrijk met een stukje grond.

Het staat je vrij :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:15

GabberGill schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is wat er gedoneerd is uit de fondsen?

Ik denk dat ik ook maar eens een GofundMe ga opstarten :D , wil ook wel een leuk huis in Frankrijk met een stukje grond.

Ik weet het echt niet. Hij heeft vermeld dat hij een half miljoen heeft om te investeren

Als dat niet uit de GFM komt, dan baal je ook als donateur, had ie alle kosten ook zelf kunnen betalen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:21

Rocamor schreef:
GabberGill schreef:

Ik weet het echt niet. Hij heeft vermeld dat hij een half miljoen heeft om te investeren

Als dat niet uit de GFM komt, dan baal je ook als donateur, had ie alle kosten ook zelf kunnen betalen

Dit is later door hemzelf gezegd toen er naar furion zijn toekomst gevraagd werd.

Hij moest nog bouwen maar kon tot een half miljoen gaan.

Weet niet hoe en wat maardat stond er.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:27

Iemand anders heeft de go fund me voor hem opgestart. Ik heb die even opgezocht, maar staat op 10.000.

GabberGill schreef:
Dit is later door hemzelf gezegd toen er naar furion zijn toekomst gevraagd werd.

Waarschijnlijk dat hij dat wilde sparen dan.

En verder zijn het mijn zaken niet echt, dus ik kan me er niet druk om maken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:33

BigOne schreef:
Geen vergrootglas maar realiteit, hij denkt dat hij het paard op een weiland zetten revalidatie is. Het paard zou eerst naar een vriend in Hongarije maar dat is blijkbaar van de baan. Hoe gaat hij het paard laten revalideren?

Als iedereen denkt dat hij Furion achterlaat, is het niet goed. Als hij in Frankrijk wil blijven, is het ook niet goed. Laat toch gaan. Volg hem als je geïnteresseerd bent in zijn avonturen, of laat lekker los. Hij is niet afhankelijk van jouw goedkeuring of instemming.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:16

Lieser schreef:
BigOne schreef:
Geen vergrootglas maar realiteit, hij denkt dat hij het paard op een weiland zetten revalidatie is. Het paard zou eerst naar een vriend in Hongarije maar dat is blijkbaar van de baan. Hoe gaat hij het paard laten revalideren?

Als iedereen denkt dat hij Furion achterlaat, is het niet goed. Als hij in Frankrijk wil blijven, is het ook niet goed. Laat toch gaan. Volg hem als je geïnteresseerd bent in zijn avonturen, of laat lekker los. Hij is niet afhankelijk van jouw goedkeuring of instemming.

Gelukkig trekt hij zich daar ook niks van aan.
Heeft werkelijk geen flauw idee wie of wat “ bokt “ is.
Dus laat staan wat er daar gezegd/ gedacht/ geroepen wordt.
Gelukkig.
Belangrijk is zijn paard en zijn toekomst.
Laat hem goede keuzes maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:20

Een aanname van mijn kant, ik denk niet dat hij het paard op deze manier naar Frankrijk had laten vervoeren om 5.000 te besparen, als hij nog 500.000 ergens in een sok zou hebben liggen. Het zou natuurlijk wel kunnen, maar het zou mij verbazen.

Zou dat niet grootspraak zijn geweest, of het maximale bedrag wat hij zou bij een bank of waar dan ook zou kunnen lenen.

Avalanche

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:30

Zo lees ik het idd wel. Het lijkt me niet dat hij dat in een oude sok heeft liggen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:44

China is communistisch toch? Misschien gaat hij er daardoor van uit dat de gemeenschap alles zal betalen?

Of hij zonder werk een lening te pakken zal krijgen, lijkt me sterk.

En wat die GoFundMe betreft, inderdaad een initiatief van iemand anders. Hier in België was er enkele maanden geleden een brand in de loft van Niels Destadsbader, één van de best betaalde Belgische zangers/presentators. Toch had een GoFundMe heel snel een paar duizend euro bij elkaar, had hij niet om gevraagd. Dus ja, als je zo'n geschenk krijgt, weiger je het dan of niet? Ik persoonlijk zou wel weigeren (heb zelfs een bijdrage van mijn ma in de koliekoperatie van mijn merrie geweigerd) maar ja, ik ben wel iemand die niet graag bij iemand "in het krijt" staat, meningen verschillen.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:48

hwn schreef:
China is communistisch toch? Misschien gaat hij er daardoor van uit dat de gemeenschap alles zal betalen?

En wat die GoFundMe betreft, inderdaad een initiatief van iemand anders. Hier in België was er enkele maanden geleden een brand in de loft van Niels Destadsbader, één van de best betaalde Belgische zangers/presentators. Toch had een GoFundMe heel snel een paar duizend euro bij elkaar, had hij niet om gevraagd. Dus ja, als je zo'n geschenk krijgt, weiger je het dan of niet? Ik persoonlijk zou wel weigeren (heb zelfs een bijdrage van mijn ma in de koliekoperatie van mijn merrie geweigerd) maar ja, ik ben wel iemand die niet graag bij iemand "in het krijt" staat, meningen verschillen.

Groot verschil is dat Unas de GFM donatie link zelf ook actief promoot.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:50

Ja, geef hem eens ongelijk, met een operatie van 9600 euro. Dan hou je net 400 over, en ik denk zomaar dat de stalling en verzorging ook niet gratis is ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:52

Als dat half miljoen in Yuan/renminbi is, dan blijft daar hier niet zoveel van over en dat is als je het al omgewisseld krijgt, want chinese munt is niet echt internationaal zoals euro is of de gulden was.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:10

Marigold schreef:
Het lijkt me bijna wel zeker dat het paard in elk geval ongemak heeft.
‘In het wild’ had hij niet lang meer geleefd.
Nu wel maar in elk geval voorlopig met een flinke lichamelijke beperking.

Qua er helder uitzien, ik zag afgelopen winter een volwassen konik hengst in het Oostvaardersveld met een kudde merries. Die hengst stond erg hoefbevangen / of andere reden maar zo slecht op de voeten dat hij maar heel korte pasjes zette. En toch steeds stoer doen, de boel in de gaten houden enz. Vanaf zijn vierkante meter zegmaar. Ik verbaaste me er wel over.
Leek de pijn helemaal te negeren/ontkennen.
Zo blijkt maar weer, zo’n dier ‘denkt’ en ervaart anders dan wij mensen.

Ik blijf erbij, ik had een paard met zo’n breuk laten inslapen. Om het te beschermen tegen teleurstelling en ongemak tijdens en na het (slechts gedeeltelijk) herstellen.

Trouwens het is niet persé zo dat men in China heel fijn met dieren omgaan hè..

In het wild had hij niet meer geleefd? Ik heb een filmpje gezien van een mustang die helaas de rest van zijn leven met een omgeknikt been moet rondstrompelen. Toch blijft hij onderdeel van de kudde en is hij al een paar jaar zo, nadat hij een voorbeen gebroken had.
https://www.youtube.com/watch?v=ApGuYahy4qY

Dan heeft Furion meer geluk, dat hij tenminste een recht been heeft...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:39

Avalanche schreef:
Iemand anders heeft de go fund me voor hem opgestart. Ik heb die even opgezocht, maar staat op 10.000.

GabberGill schreef:

Waarschijnlijk dat hij dat wilde sparen dan.

En verder zijn het mijn zaken niet echt, dus ik kan me er niet druk om maken.

Nee het was echt al wat hij had. Maakt verder niet uit maar hij moet iets kunnen opbouwen. Ik hoop dat het zo makkelijk gaat als hij voordoet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:43

Zoolgangster schreef:
In het wild had hij niet meer geleefd? Ik heb een filmpje gezien van een mustang die helaas de rest van zijn leven met een omgeknikt been moet rondstrompelen. Toch blijft hij onderdeel van de kudde en is hij al een paar jaar zo, nadat hij een voorbeen gebroken had.
https://www.youtube.com/watch?v=ApGuYahy4qY

Dan heeft Furion meer geluk, dat hij tenminste een recht been heeft...

Jakkes, vreselijk, dat paard op dat filmpje. Ik vind dat natuurbeheer of welke instantie ook daar toch zou mogen ingrijpen en dat dier afschieten.

Vind ik trouwens wel vreemd: ik had altijd gehoord dat het anders was dan bij mensen, en dat paarden met een beenbreuk koorts ontwikkelden en echt ziek werden ervan, maar niet dus?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:56

Ik heb meerdere filmpjes van een stichting in USA bekeken. Die kopen de sneue paarden uit de slaughter lines. Als je ziet hoe sommige dieren erbij staan, met ooit gebroken benen.

Man, man, man

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 23:49

hwn schreef:
Vind ik trouwens wel vreemd: ik had altijd gehoord dat het anders was dan bij mensen, en dat paarden met een beenbreuk koorts ontwikkelden en echt ziek werden ervan, maar niet dus?

Paarden met een wond krijgen makkelijk koorts.

https://www.veehouderenveearts.nl/20150 ... aan-benen/

Dus het klopt wel want je zegt, maar het heeft niet zozeer met de breuk te maken, maar met de wond. Een wond op een paardenbeen raakt makkelijk geïnfecteerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:40

hwn schreef:

Nou ik zou daar geen nee tegen zeggen, heb inmiddels geleerd geschenken en complimenten te ontvangen.

Mensen doen zoiets ook omdat ze er zelf een goed gevoel aan overhouden.

Ah dat filmpje van die mustang, wat strompelt die zielig rond zeg. Kan wel zien dat het hem in de weg zit want hij is ook flink mager. Zo een is ook eerder prooi denk ik.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:24

Elisa2 schreef:
Ah dat filmpje van die mustang, wat strompelt die zielig rond zeg. Kan wel zien dat het hem in de weg zit want hij is ook flink mager. Zo een is ook eerder prooi denk ik.

Ik vond het ook naar om naar te kijken, maar hij strompelt er dus sinds 2013 (filmpje van 2022, vandaag weet ik niet). Maar misschien zijn er geen grote roofdieren in Spanje? Ik vind het heel moeilijk, hij kan niet zijn natuurlijke gedrag (rennen) tonen en is aan de dunne kant. Maar (destijds) dus al 8 jaar zo. Heeft misschien (?) nauwelijks pijn. To be in agony or not to be? Geen idee..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:07

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:15

Het lijkt wat op een allergische reactie imo?
Een dierenarts zou gezegd hebben dat het niet iets ernstigs was.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:22

Urticaria als gevolg van (nieuw) stro oid. Komt idd vaker voor, kan geen kwaad.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:44

De donaties lijken stilgevallen? Ook is het maximumbedrag bijgesteld naar 15000 euro (stond eerst op 20000). Maar voor nu redt hij het net met het ingezamelde geld zou ik denken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:25

De operatie kostte 9600. De fee voor go fund me is ook zo 500 euro dus dan is het zo goed als op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:44

Ponytante schreef:
Elisa2 schreef:

Ik vond het ook naar om naar te kijken, maar hij strompelt er dus sinds 2013 (filmpje van 2022, vandaag weet ik niet). Maar misschien zijn er geen grote roofdieren in Spanje? Ik vind het heel moeilijk, hij kan niet zijn natuurlijke gedrag (rennen) tonen en is aan de dunne kant. Maar (destijds) dus al 8 jaar zo. Heeft misschien (?) nauwelijks pijn. To be in agony or not to be? Geen idee..

Het bot zal inmiddels wel vergroeid zijn en er zullen ook randzaken ontstaan zijn zoals artrose e.d. maar een paard in het wild moet natuurlijk wel door. Volgens mij zijn er wel grote roofdieren in Spanje maar zijn er ook echte wilde paarden? Weet wel dat er soms paarden gedumpt worden en totaal aan hun lot overgelaten worden. Vind het een dapper stumpertje.

Zijn er nog andere updates over hoe het nu met Furion gaat?