[HK]Rio: springen dag 2 - eerste ronde landenwedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: [HK]Rio: springen dag 2 - eerste ronde landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:03

Jur aanvallen op een tikje tja paarden zijn net kleine kinderen soms en die hebben wel eens iets nodig zodat ze weten dat het volgende keer niet mag. In dit geval was het dus dat die aan het been moet blijven en op zulke hoogtes is dat te begrijpen 1 ding verkeerd en je ligt er midden in.
Jur vind ik altijd sympathiek en maakt met iedereen een praatje en houd volgens mij echt van zijn paarden dat die goed behandeld worden zou die dat niet dan zou die niet op dit nivo springen.
Bijna iedereen kan wel een voorbeeld aan zo'n man nemen

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:38

connie64 schreef:
mindim,ik doelde op het feit dat jij schrijft dat je bij hem in t dorp woont en hem een aardige man vind,ik geeft als antwoord dat ook aardige mannen hun paarden kunnen slaan,ik val jou nergens op aan,niet zo snel op je teentjes getrapt zijn.

Verder doen jullie een paar tikjes af alsof het niet erg is....waarom wordt hij dan gediskwalificeert en wat is de reden dat t paard weigerde>misschien pijn,moe,geen zin noem maar op.

Je moet hem eens thuis zien rijden... en zijn stal ruiters. ..
Ik ben niet zo naïef dat ik denken dat aardige mensen geen dieren mishandelen....tis dat je me niet kent, anders zou je sar niet eens tegen me zeggen.

Er staat een stukje met Jur op horses.nl. .... ik vind het in en in triest dat zijn hele persoon wordt afgerekend op een paar tikken uit frustratie.. De mensen die dat doen, moeten eens in de spiegel kijken en zichzelf eens afvragen of zij zelf alles zo perfect doen...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:42

Mindim schreef:
Er staat een stukje met Jur op horses.nl. .... ik vind het in en in triest dat zijn hele persoon wordt afgerekend op een paar tikken uit frustratie.. De mensen die dat doen, moeten eens in de spiegel kijken en zichzelf eens afvragen of zij zelf alles zo perfect doen...

De mensen die Jur afzeiken om dit gebeuren zijn onbewust onbekwaam, die snappen het gewoon niet. Ik ken een aantal die zo fel op dit optreden reageerden, ze hebben geeneens door dat hun eigen rijden een grotere kwelling is dagelijks dan een paar tikken van Jur. Maar wat ik zeg, onbewust onbekwaam....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:57

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:21

Of Jur morgen gaat starten wordt spannend, maar het team gaat er in principe van uit dat ze het morgen met zijn drieën moeten doen. Lijkt me ook logisch. :)

Ik denk dat we voor goud gaan, met die drie toppaarden :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:34

Getup schreef:
nee, dat was alleen individueel, toch?
Ik snap, dat je m wilde laten springen, maar nu is hij nog verder van huis...hopelijk krijgen ze het opgelost, dit is echt jammer.

Ze reden wel al in dienst van het team om de startvolgorde te bepalen, dus ik denk dat ze dan Jur al wel zondag ook terug hadden moeten trekken voor aanvang van die rubriek toch?

Edit: Las trouwens hele discussies over die Australiër die zn paard achterliet in de ring na zijn val. Sommigen zeggen dat hij eerder dit jaar zn bekken heeft gebroken en dat hem verteld is meteen medische steun te zoeken mocht hij nog eens hard vallen, in het geval dat ze weer gebroken zouden zijn. Weet niet in hoeverre dat waar is?

iw2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:54

Lizzyy schreef:

Totaal geen begrip voor deze asociaal. Kijk er allang niet meer van op hoor want egoïsme en Ikke-ikke-ikke is tegenwoordig de standaard i.p.v rekening te houden met anderen. Ik hoop dat deze vent niet alleen een boete krijgt maar ook verder toegang tot welk paardenevenement op de Spelen door dit gedrag wordt ontzegt want er waren ook andere opties voor hem om het gemis van zijn kind kenbaar te maken zonder een Olympische ruiter die bezig is/was met zijn kuur, te onderbreken.Wat denk je van de schade die zo een ruiter met paard kan krijgen? Even los van het gemis van een medaille? Paard kan gaan bokken en de ruiter eraf gooien met alle gevolgen van dien op lichamelijk gebied en wie betaalt dat dan dan en wat is dan de emotionele schade voor de gevallene alleen maar omdat een idioot het nodig vindt te midden van jouw olympische kuur te gaan schreeuwen vanaf de tribune al wetende dat hij de rust en orde verstoort!

Neu daar denkt zo en aso vader weer niet aan wat de gevolgen van zijn verstoring kunnen zijn. Neu..dat interesseert hem niet. Als hij maar zijn genoegdoening kan hebben ( schreeuwen om zijn dochter te kunnen vinden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:21

R12312 schreef:
Mindim schreef:

De mensen die Jur afzeiken om dit gebeuren zijn onbewust onbekwaam, die snappen het gewoon niet. Ik ken een aantal die zo fel op dit optreden reageerden, ze hebben geeneens door dat hun eigen rijden een grotere kwelling is dagelijks dan een paar tikken van Jur. Maar wat ik zeg, onbewust onbekwaam....

Vind het jammer, dat wanneer je een fout begaat, dit toegeeft, zo enorm wordt afgezeken. Mensen voelen zich veilig om dat via internet te doen, als Jur ze persoonlijk zou vragen om hun mening aan hem te vertellen, staan ze met hun bek vol tanden.
Op zijn Facebook doen mensen de meest grove uitlatingen en dat heeft deze man gewoon niet verdiend. Was het een handige actie van hem, nee, geeft ie zelf ook toe, maar dat je daarvoor op de moderne brandstapel moet, nee dat vind in schandalig. En inderdaad, misschien onbewust onbekwaam van sommigen, doet me denken aan de onnozele burgers uit de Middeleeuwen die de heks staan uit te jouwen, dom en onwetend al dan niet onbewust... toch zeer kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:04

Mindim schreef:
Vind het jammer, dat wanneer je een fout begaat, dit toegeeft, zo enorm wordt afgezeken. Mensen voelen zich veilig om dat via internet te doen, als Jur ze persoonlijk zou vragen om hun mening aan hem te vertellen, staan ze met hun bek vol tanden.
Op zijn Facebook doen mensen de meest grove uitlatingen en dat heeft deze man gewoon niet verdiend. Was het een handige actie van hem, nee, geeft ie zelf ook toe, maar dat je daarvoor op de moderne brandstapel moet, nee dat vind in schandalig. En inderdaad, misschien onbewust onbekwaam van sommigen, doet me denken aan de onnozele burgers uit de Middeleeuwen die de heks staan uit te jouwen, dom en onwetend al dan niet onbewust... toch zeer kwalijk.

Ik denk dat hier op dit forum de meest felle reacties niet zozeer voortkwamen uit de drang Jur af te zeiken, maar uit het gegeven dat er een aantal mensen waren die zijn actie goed probeerden te praten door te zeggen dat het paard die tikken had verdiend en dat het allemaal niet zo erg was. Logisch dat je dan felle reacties krijgt van mensen die het daar niet mee eens zijn. En die (soms redelijk onomwonden) duidelijk maken waarom ze het wel verkeerd en erg vonden.
Maar ik ben het helemaal met je eens hoor: je moet gedrag en persoon scheiden. Een verkeerde actie maakt van iemand geen slecht mens. En hij verdient het niet om zo de grond in getrapt te worden. Ik heb niet op Facebook gekeken en dat ga ik maar niet doen ook. Lijkt me niet iets waar ik vrolijk van word. En ik vind het jammer dat mensen zo reageren. Als ik zijn uitlatingen in de media lees, pakt hij het juist heel sportief op en neemt hij alle verantwoordelijkheid. Dan verdien je dit niet.

Ik denk dat als het gaat om kritisch reflecteren op je eigen handelen, menig ruiter een heleboel van hem kan leren. Hij heeft een fout gemaakt die we allemaal kunnen maken en die menigeen ook wel eens maakt. Ik ook. Maar hij heeft ook het lef gehad om te laten zien dat je zoiets niet recht moet praten voor jezelf en naar de buitenwereld, maar dat je er je les uit moet trekken. Je moet het maar kunnen en durven om je zo kwetsbaar op te stellen als de halve wereld over je heen valt...

Even off topic: ik vind je profielfoto weergaloos. _/-\o_